השוואת מהירות בין כרטיסי SD - תוצאות צילום רצף של תמונות סטילס - עמוד 3 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

השוואת מהירות בין כרטיסי SD - תוצאות צילום רצף של תמונות סטילס


rangerman

Recommended Posts

אם לא קיבלת עדיין את המצלמה יש לך זכות לבטל (ואולי אפילו לדרוש פיצוי). אתה יכול לקנות אותה ישירות מחנות, למשל מפוטופילם בת"א. אני בטוח שלא תתקל בשירות מחפיר כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 78
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

big mistake. benchmarks shows that the ultra II is still much slower than the average panasonic card.

וזה בדיוק מה שאני אומר ומה שאומר שפשוט לא לקנות סאנדיסק ולמצוא פירמה אחרת שהכרטיסים הזולים שלה יותר טובים ולא יגרמו לכזה פער!

להוציא 500 שקל על כרטיס בשביל שעולה פי שתיים מזה זה לא חכם! תשקיעו במצלמה ואיתה גם ירדו המהירויות בין צילום לצילום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי חברים המצלמה הגיעה, וכפיצוי על הזמן קיבלתי מתנה בשווי 80 ש"ח אותה אחליף במה שארצה בחנות של סקאל בנתניה.

קיבלתי אותה רק לפני חצי שעה כך שהכל התרשמות ראשונית:

היא הרבה יותר קטנה ממה שחשבתי, אך עדיין גדולה מרוב המצלמות הדיגיטליות שאני מכיר.

הלחצנים שלה די מתפרקים ונותנים תחושה פלסטיקית וצעצועית מאוד.

איכות התמונה שלה לא משהו אבל אני לא מנוסה... אז אולי זה בגללי.

האופציה של הוידאו וסאונד פשוט מדהימה ואהבתי את האיכות! לא יודע מה הייתי עושה בלי זה! אני כמעט בטוח שאשתמש באופציה הזו המון!

שאלות:

א. למה יכלתי לצלם רק 19 שניות בוידאו ואח"כ רק 4 ? (חוץ מהקטע של ה-8 מגה ... למה כ"כ קצת שניות?)

ב. האם ישנה אפשרות כלשהי, שבמקום שהמצלמה תופיע לי ב-Scanners and Cameras , היא תופיע לי ככונן, כמו מצלמות אחרות שיצא לי לחבר למחשב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי חברים המצלמה הגיעה, וכפיצוי על הזמן קיבלתי מתנה בשווי 80 ש"ח אותה אחליף במה שארצה בחנות של סקאל בנתניה.

תתחדש! :D

היא הרבה יותר קטנה ממה שחשבתי, אך עדיין גדולה מרוב המצלמות הדיגיטליות שאני מכיר.

משהו גרם לך לחשוב שהיא תהיה ענקית?

הלחצנים שלה די מתפרקים ונותנים תחושה פלסטיקית וצעצועית מאוד.

כתבתי על זה כבר בפורום:

פשוט תקליק על התמונה שלה בלינק לביקורות ותראה איזה אתרים מוכרים אותה. אני ממליץ לך ללכת בכל זאת לחנות, כמו יוגנד או פוטופילם. ככה תוכל לשחק איתה קצת ולראות שהתחושה שלה ביד לא מפריעה לך (זה החסרון העקרי של המצלמה, היא מרגישה קצת כמו צעצוע מפלסטיק).

פיספסת את זה?

איכות התמונה שלה לא משהו אבל אני לא מנוסה... אז אולי זה בגללי.

מאיזו בחינה? יש הרבה גורמים שנכנסים לשקלול של נושא האיכות (ריוויון ודיוק של צבעים, חשיפה, חדות, קונטרסט, פרטים בצל ועוד). אגב, את התמונות האלה שצילמתי איתה אתה מגדיר מספיק איכותיות?

אתה מקפיד על חצי לחיצה לפיקוס על הנושא לפני שאתה בוחר קומפוזיציה?

א. למה יכלתי לצלם רק 19 שניות בוידאו ואח"כ רק 4 ? (חוץ מהקטע של ה-8 מגה ... למה כ"כ קצת שניות?)

מה גודל הקבצים שצילמת? מה המצלמה מודיעה אחרי הצילום של ה-4 שניות?

ב. האם ישנה אפשרות כלשהי, שבמקום שהמצלמה תופיע לי ב-Scanners and Cameras , היא תופיע לי ככונן, כמו מצלמות אחרות שיצא לי לחבר למחשב?

המצלמה מופיעה ה-My Computer, אבל לא ככונן עם אות כונן. אני לא מכיר דרך לשנות את זה. לי זה לא הפריע, בגלל שהוויזארד שנפתח מאוד נוח. כדאי שתלמד לעבוד איתו. (אין טעם להתקין את התוכנות של ריקו ושל קודאק שמגיעות עם המצלמה, הן די ג'יפה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו גרם לך לחשוב שהיא תהיה ענקית?

התמונות באינטרנט גרמו לי לחשוב כך.

פיספסת את זה?

קראתי את ההודעה שלך, אך רק אימתתי.

מאיזו בחינה? יש הרבה גורמים שנכנסים לשקלול של נושא האיכות (ריוויון ודיוק של צבעים, חשיפה, חדות, קונטרסט, פרטים בצל ועוד). אגב, את התמונות האלה שצילמתי איתה אתה מגדיר מספיק איכותיות?

התמונות שלך באיכות מצויינת, כנראה משום שאתה יודע איך לנצל את המצלמה כמו שצריך ואני עוד רק בחיתוליי.

רק לפני 2 דקות גיליתי שהמצלמה היתה על NORMAL (מצב כיווץ חזק יותר ופחות איכות תמונה) ולאחר שינוי ל-FINE הנקודות נעלמו!

מה גודל הקבצים שצילמת? מה המצלמה מודיעה אחרי הצילום של ה-4 שניות?

בקשר למה שהמצלמה הודיעה על צילום הוידאו, אני לא זוכר, קניתי כבר זיכרון פנסוניק וכעת אני יכול לצלם וידאו של עד 30 שניות, זמן השמירה הוא 5 שניות לעומת כרטיס רגיל שבדקתי בו המהירות היתה 30 שניות שמירה. אני ממש שמח שרכשתי כרטיס של פנסוניק!

שאלות:

א. האם ישנה דרך כלשהי להעלמת רעשי ה"קליק" הנוצרים בעת לחיצה על לחצן הזום כשמצלמים וידאו?

ב. האם רק אצלי הלחצן "חץ מטה" קשה יותר ופחות נוח ללחיצה משאר שלושת הלחצנים?

- עריכה -

ג. לא מצאתי את ה-Wizard של ה- נוח לשימוש, לוקח לו זמן רב יותר להעביר את התמונות לכונן הקשיח מאשר הזמן שלוקח להעבירן בהעתקה רגילה. מדוע אתה מעדיף להשתמש ב-Wizard?

ד. כאשר אני במצב של צפיה בתמונות ואני עושה ZOOM על תמונה מסויימת, אני רוצה לצאת באופן מיידי מ-ZOOM ועל פי חוברת ההדרכה, כתוב שעושים זאת ע"י לחיצה על OK, ניסיתי זאת ולחיצה על OK לא עושה שום דבר. כדי לצאת מ-ZOOM עלי להקטין את ה-ZOOM חזרה לגודלו המקורי... מה שדורש יותר זמן מאשר לחיצה על OK. רק אצלי קיימת הבעיה הזו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק לפני 2 דקות גיליתי שהמצלמה היתה על NORMAL (מצב כיווץ חזק יותר ופחות איכות תמונה) ולאחר שינוי ל-FINE הנקודות נעלמו!

בשביל איכות מקסימלית, תקבע את המצלמה על ISO 125. כל התמונות שלי בהודעה ההיא צולמו ברגישות חיישן הזו, וכמובן ללא פלאש. קח את זה כעובדה: לא ניתן לצלם תמונה עם ישיר שתראה טבעית ואיכותית (מבחינת תאורה). בשבילי, מיועד למטרות של תיעוד, לא לצילום עם ערך אסתטי. לצלם תאונה בלילה ישיר יכול להיות שימושי.

בקשר למה שהמצלמה הודיעה על צילום הוידאו, אני לא זוכר, קניתי כבר זיכרון פנסוניק וכעת אני יכול לצלם של עד 30 שניות, זמן השמירה הוא 5 שניות לעומת כרטיס רגיל שבדקתי בו המהירות היתה 30 שניות שמירה. אני ממש שמח שרכשתי כרטיס של פנסוניק!

אני מקווה ש-Blackend קורא את זה ;)

א. האם ישנה דרך כלשהי להעלמת רעשי ה"קליק" הנוצרים בעת לחיצה על לחצן הזום כשמצלמים וידאו?

מוזר. בצילום ווידאו המצלמה משתמשת בזום הדיגיטלי שלא אמור לעשות רעש. אתה שומע רעש של מנוע הזום, או את הלחצן? יכול להיות שאתה מתכוון לאוטופוקוס? אם זאת הבעיה, נסה להעביר את הפוקוס למצב Snap (?2.5 מטר) שברוב המקרים יהיה מספיק חד לווידאו.

ב. האם רק אצלי הלחצן "חץ מטה" קשה יותר ופחות נוח ללחיצה משאר שלושת הלחצנים?

לא יודע אם זה עוזר לך, אבל זה לא רק אצלך :-\

ג. לא מצאתי את ה-Wizard של ה- נוח לשימוש, לוקח לו זמן רב יותר להעביר את התמונות לכונן הקשיח מאשר הזמן שלוקח להעבירן בהעתקה רגילה. מדוע אתה מעדיף להשתמש ב-Wizard?

בשביל מצלמה עם 1.1, המהירות דווקא בסדר. אני מעדיף את הוויזארד בגלל שיש לו כל מיני אפשרויות נוחות לטיפול בשמות של התמונות והתיקיה לפי נושא ותאריך, ובגלל שיש לו אפשרות לסובב בקלות אורך מבלי לפגוע באיכות.

ד. כאשר אני במצב של צפיה בתמונות ואני עושה ZOOM על תמונה מסויימת, אני רוצה לצאת באופן מיידי מ-ZOOM ועל פי חוברת ההדרכה, כתוב שעושים זאת ע"י לחיצה על OK, ניסיתי זאת ולחיצה על OK לא עושה שום דבר. כדי לצאת מ-ZOOM עלי להקטין את ה-ZOOM חזרה לגודלו המקורי... מה שדורש יותר זמן מאשר לחיצה על OK. רק אצלי קיימת הבעיה הזו?

אני זוכר בבירור שזה עובד. זה קורה גם עם הכפתור Quick Review וגם ב-Playback Mode?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל איכות מקסימלית, תקבע את המצלמה על ISO 125. כל התמונות שלי בהודעה ההיא צולמו ברגישות חיישן הזו, וכמובן ללא . קח את זה כעובדה: לא ניתן לצלם תמונה עם ישיר שתראה טבעית ואיכותית (מבחינת תאורה). בשבילי, מיועד למטרות של תיעוד, לא לצילום עם ערך אסתטי. לצלם תאונה בלילה ישיר יכול להיות שימושי.

תודה על הטיפ!

באמת רציתי לשאול מה זה ה-ISO הזה, מאחר ובחוברת ההוראות אין על נושא זה מידע מפורט...

אין לי מושג למה, אבל רוב התמונות יוצאות לי בצורה שכאילו הזזתי את המצלמה תוך כדי הצילום... אני אולי באמת זז טיפה.. אבל עד כדי כך? :'(  איך אפשר למנוע זאת חוץ מלהצמיד את המרפקים לגוף?

אתה שומע רעש של מנוע הזום, או את הלחצן?

של הלחצן, הוא ממש דוחף לי "טיקים" חזקים לתוך הוידאו.

בשביל מצלמה עם 1.1, המהירות דווקא בסדר. אני מעדיף את הוויזארד בגלל שיש לו כל מיני אפשרויות נוחות לטיפול בשמות של התמונות והתיקיה לפי נושא ותאריך, ובגלל שיש לו אפשרות לסובב בקלות אורך מבלי לפגוע באיכות.

הבנתי, אני אבדוק זאת :)

זה קורה גם עם הכפתור Quick Review וגם ב-Playback Mode?

רק במצב שאני על צילום ועובר תמונה אחת אחורה כדי לראות את האחרונה.

במצב של צפיה בתמונות שצולמו הכל בסדר.

עריכה

לא ראיתי בשום מקום מידע בנוגע לשימוש במצלמה הזו כמצלמת WebCam. קיימת בה אפשרות זו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי ..

ולא נותרה בפני האופציה הבודדה מלהוריד את הכובע בפניך ולאכול אותו :(.

אני מתנצל שפיקפקתי ...

וכמובן תתחדש ותהנה מכל רגע :) אני שמח שאתה נהנה מהרכישה החדשה וכל יום לומדים משהו חדש :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי מושג למה, אבל רוב התמונות יוצאות לי בצורה שכאילו הזזתי את המצלמה תוך כדי הצילום... אני אולי באמת זז טיפה.. אבל עד כדי כך? :'( איך אפשר למנוע זאת חוץ מלהצמיד את המרפקים לגוף?

להצמיד מרפקים, לעצור את הנשימה בזמן הלחיצה, להשען על קיר/מעקה, "לסחוט" את כפתור הצילום בעדינות. אם אף אחד מאלה לא עוזר, נסה להשתמש בחצובה או בחצובת שולחן (מתחיל מ-50 ש"ח). במקרה הגרוע, אתה יכול להעלות את ה-ISO, ולהקטין את הבעיה על חשבון יותר רעש בצילום. ובמקרה העוד יותר גרוע, תשתמש בפלאש. זה יקפיא את המריחה לגמרי, אבל על חשבון האור הטבעי שמוחלף באור המכוער של הפלאש.

של הלחצן, הוא ממש דוחף לי "טיקים" חזקים לתוך הוידאו.

אני לא זוכר רעש כזה, בפעם הבאה שאני יכול אני אבדוק את זה.

רק במצב שאני על צילום ועובר תמונה אחת אחורה כדי לראות את האחרונה.

במצב של צפיה בתמונות שצולמו הכל בסדר.

עוד דבר שצריך לבדוק...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי ..

ולא נותרה בפני האופציה הבודדה מלהוריד את הכובע בפניך ולאכול אותו :(.

אני מתנצל שפיקפקתי ...

וכמובן תתחדש ותהנה מכל רגע :) אני שמח שאתה נהנה מהרכישה החדשה וכל יום לומדים משהו חדש :)

תודה רבה! אכן כן :)

להצמיד מרפקים, לעצור את הנשימה בזמן הלחיצה, להשען על קיר/מעקה, "לסחוט" את כפתור הצילום בעדינות.

אוקיי, מקווה שיעזור. תודה על הטיפים 8)

במקרה הגרוע, אתה יכול להעלות את ה-ISO

שוב - מה זה ה-ISO הזה? אני מאוד רוצה לדעת למה כשהוא גבוה יש יותר רעש וקל יותר לצלם ולהיפך...

בקשר ל-2 הדברים הבאים, תבדוק :)

אני חושב שאם הבעיה על הלחצן "חץ מטה" קיימת אצל שתינו, גם בעית הקליקים של הזום בוידאו תופיע אצלך, בקשר ליציאה מזום ע"י קליק על OK במצב של צפיה בתמונה האחרונה, עדכן אותי :)

תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-ISO הוא מדד לרגישות של החיישן ומקביל לרגישות של סרטי צילום (פעם קראו לזה ASA). גם בפילם וגם בדיגיטלי רגישות גבוהה מתבטאת בירידה באיכות (יותר גרעיניות/רעש, פחות חדות, פחות פרטים בצל), אבל מצד שני הרגישות הגבוהה מאפשרת לצלם בצמצם יותר סגור ולקבל יותר עומק שדה, או לצלם במהירות יותר גבוהה בשביל להקפיא תנועה או רעידות.

אם אתה רוצה להוציא מהמצלמה את המקסימום, תצלם ב-ISO 125, באיכות F2048, בלי , ועם הקפדה על חצי לחיצה לפוקוס לפני בחירת הקומפוזיציה (כמו שמופיע בספר של המצלמה בעמוד 35). מדהים איך כל כך הרבה אנשים שקונים מצלמות יקרות לא לומדים לפקס על הנושא ולהזיז אותו מחוץ למרכז התמונה.

אחרי שתשלוט בכל אלה, תלמד להשתמש ב-White Balance הידני. זה שימושי מאוד בחדרים עם תאורה מסובכת, למשל ניאון ירוק מעורבב עם אור טנגסטן כתום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההסבר :)

בקשר לספר, בעמ' 35 מופיע לי בכלל איך להשתמש באופצית ה"מולטי שוט".

בקשר לפיקוס והזזה, כבר קראתי על זה בספר אתמול בלילה :) קראתי את כל הספר למעשה.

בקשר להוצאת המקסימום מהמצלמה... היום צילמתי המון ולאחר שהכנסתי אותן למחשב, גיליתי שרובן מטושטשות, כלומר כאילו זזתי בעת הצילום. אני ממש לא זזתי והקפדתי נורא על הקטע הזה, רוב התמונות נדפקו וממש כעסתי, משום שבמצלמות אחרות שיצא לי להשתמש בהן (Nikon, Canon, Sony) זה קרה ממש קצת ו-96 אחוז מהתמונות היו בסדר. לעומת המצלמה הזו בה 20 אחוז בסדר, במקרה הטוב.

מה שאהבתי בה זה את צילום הוידאו, אך יש לו חסרונות קשים מבחינת - שומעים בבירור כל תנועה ולו החלשה ביותר של האצבעות שמחזיקות את המצלמה, בנוסף, שומעים חזק מאוד את הלחיצות על לחצן ה-ZOOM.

מבחינת צילומי סטילס, בלי כל התמונות כמעט נדפקות לי, ואני לא חושב שאני עד כדי כך רועד בידיים... אני לא מבין מה הבעיה של המצלמה הזו...

יש מצב שזה קשור איכשהו ל-PHOTOMETRY ?! מה זה הדבר הזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא המהירות צמצם וiso שאתה בוחר בהם ...

עצה.. תעבור על חובר ההפעלה של המצלמה לרוב יש שם המון ידע בסיסי וחשוב על צילום .

זה יסביר לך מה לבחור מתי ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לספר, בעמ' 35 מופיע לי בכלל איך להשתמש באופצית ה"מולטי שוט".

בקשר לפיקוס והזזה, כבר קראתי על זה בספר אתמול בלילה :) קראתי את כל הספר למעשה.

טוב מאוד. אני התייחסתי ל-PDF מהאתר של ריקו.

בקשר להוצאת המקסימום מהמצלמה... היום צילמתי המון ולאחר שהכנסתי אותן למחשב, גיליתי שרובן מטושטשות, כלומר כאילו זזתי בעת הצילום. אני ממש לא זזתי והקפדתי נורא על הקטע הזה, רוב התמונות נדפקו וממש כעסתי, משום שבמצלמות אחרות שיצא לי להשתמש בהן (Nikon, Canon, Sony) זה קרה ממש קצת ו-96 אחוז מהתמונות היו בסדר. לעומת המצלמה הזו בה 20 אחוז בסדר, במקרה הטוב.

יש דרך מאוד פשוטה לבדוק את זה - תשווה את התוצאות כשאתה מחזיק את המצלמה ביד, מול צילומים כשהמצלמה מונחת על משטח יציב (חצובה, שולחן, מעקה). אם המשטח היציב פותר את הבעיה, אז כנראה שאתה לא מספיק יציב בשביל השילוב של תנאי תאורה חלשים ו-ISO נמוך. נסה להעלות את ה-ISO ותראה אם זה מקטין את הבעיה.

הטשטוש מופיע גם באור יום?

קשה להבין מה בדיוק לא מסתדר שם. אולי אתה יכול להעלות תמונה שמראה את הבעיה לרשת? אם זה אפשרי, תצרף את הנתונים של הצמצם והמהירות (או שתעלה תמונה בגודל מלא שכוללת את נתוני ה-EXIF).

יש מצב שזה קשור איכשהו ל-PHOTOMETRY ?! מה זה הדבר הזה?

מדידת אור. תשאיר את זה על המדידה הרגילה, אלא אם התמונות שלך יוצאות בהירות או כהות מדי, ואז שווה לך ללמוד להשתמש במדידה הנקודתית. בכל אופן, זה לא מה שיפתור לך את המריחות של התנועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...