פורסם 2018 באוקטובר 27 שנים מחבר זה מה שאמרו לי כאן בדיון אחר. שסיוט לעבוד עם 24-27 על 4K, דברים נראים בקטן וכ'ו.
פורסם 2018 באוקטובר 27 שנים 4k זה אופציונלי, כלומר שאת השולחן עבודה ושאר הדברים אתה תוכל לכוון לרזולוציה פחות חדה, כדי שלא יראה קטן מדי. ומשחקים תוכל לשים על רזולוציה מקסימלית כדי לקבל חדות. גודל המסך לא מחייב לעבדו דווקא ברזולוציה מסויימת להבנתי
פורסם 2018 באוקטובר 27 שנים יש לי מסך 27 4K ובעבודה רגילה הטקסט ברוב התוכנות קטן מדי וזה לא נוח, אפשר בעזרת ה-scaling של מערכת ההפעלה להגדיל את הטקסט והאיקונים אבל לא כל התוכנות מותאמות לזה כמו שצריך. לגבי עבודה ברזולוציה אחרת זה ממש לא נכון שה-4K הוא אופציונלי. לכל פאנל יש רזולוציה טבעית וזו הרזולוציה היחידה שבה הוא עובד, כששולחים למסך רזולוציה אחרת אז האלקטרוניקה של המסך פשוט מותחת את זה לרזולוציה של הפאנל אבל זה ממש לא אידיאלי. אם אני שולח למסך תמונה ברזולוציה full hd התמונה יוצאת טיפה מטושטשת וכל היתרון של 4K נעלם ואפילו רואים טיפה יותר גרוע מאשר אם המסך היה full hd ולא 4K.
פורסם 2018 באוקטובר 27 שנים המומחה אמר את דברו! בכל מקרה תצטרך הרבה כוח גראפי בשביל להריץ 4K. 27" 2K יהיה אידיאלי בתנאי שיש לך כרטיס מסך חזק בשבילו.
פורסם 2018 באוקטובר 47 שנים 4k זה אופציונלי, כלומר שאת השולחן עבודה ושאר הדברים אתה תוכל לכוון לרזולוציה פחות חדה, כדי שלא יראה קטן מדי. ומשחקים תוכל לשים על רזולוציה מקסימלית כדי לקבל חדות. גודל המסך לא מחייב לעבדו דווקא ברזולוציה מסויימת להבנתי רק שזה דפוק ובדיוק ההיפך ממה שצריך לעשות. אם כבר, בשולחן העבודה צריך לעבוד ברזולוציה מקסימלית (טבעית) ובמשחקים אפשר לבחור כל דבר אחר (כדי לקבל קצב פריימים סביר, בהתאם לכוח העיבוד הזמין). כמו שאמר etal - עדיף לעשות scaling ברזולוציה הטבעית.
פורסם 2018 באוקטובר 47 שנים איזה יופי שאתם כאן! בצבא אומרים ש"עדיף ללמוד להתגלח על הזקן של אחרים" המומחים אמרו את דברם קיבלתי כיוון מה לקנות תודה
פורסם 2018 באוקטובר 47 שנים מה שetal אמר נכון מאוד. וזה כי במסך יש כמות פיקסלים מסויימת ואם נגדיר שיציג רזולוציה שהיא לא הטבעית שלו אז אנחנו בעצם נדרוש ממנו להציג כמות פיקסלים שונה, ובגלל זה צפיפות הפיקסלים לא תיהיה אחידה ולכן נקבל חדות תמונה ירודה. אבל, אם אנחנו נגדיר את המסך לרזולוציה שקטנה פי 4 בדיוק מהרזולוציה הטבעית, שם יש פחות בעיה כי כל 4 פיקסלים יהפכו לאחד ויהיה סנכרון מדוייק וצפיפות הפיקסלים תשאר אחידה. מה שכן, זמן התגובה וה- input lag עלולים להיפגע מדבר כזה, ככה שבמשחקים זה לא מומלץ. בקיצור, ספציפית מ4K ל-FHD אין בעיה להעביר, רק לא כדאי במשחקים. נערך 2018 באוקטובר 47 שנים על-ידי --- The King ---
פורסם 2018 באוקטובר 47 שנים אני מבין מבין השורות שעד 27 2K, מ32 4K, ומ27 עד 32 זה שטח מת שמה שלא אקח יצא דפוק?
פורסם 2018 באוקטובר 47 שנים איזה מסכים מצאת בין 27 ל-32 אינץ? מסכי 29 הם רק מסכים אולטרה רחבים ושם הרזולוציות קצת אחרות.
פורסם 2018 באוקטובר 47 שנים אבל, אם אנחנו נגדיר את המסך לרזולוציה שקטנה פי 4 בדיוק מהרזולוציה הטבעית, שם יש פחות בעיה כי כל 4 פיקסלים יהפכו לאחד ויהיה סנכרון מדוייק וצפיפות הפיקסלים תשאר אחידה. זה נכון עקרונית, אבל יש דברים שמתרנדרים ברמת התת-פיקסלים, ושם זה עדיין יכול להיות בעייתי. זמן התגובה וה- input lag עלולים להיפגע מדבר כזה, ככה שבמשחקים זה לא מומלץ. בקיצור, ספציפית מ4K ל-FHD אין בעיה להעביר, רק לא כדאי במשחקים. זמן התגובה לא יכול להיפגע מדבר כזה. input lag? תאורתית כן, כי אתה מכריח את המסך לבצע עיבוד כלשהו, אבל מעשית? מישהו שמע על דבר כזה, שבו הקטנת רזולוציה משפיעה בצורה נרגשת על השהיית התמונה? איזה מסכים מצאת בין 27 ל-32 אינץ? מסכי 29 הם רק מסכים אולטרה רחבים ושם הרזולוציות קצת אחרות. יש "28 שהם UHD/4K.
פורסם 2018 באוקטובר 57 שנים זמן התגובה לא יכול להיפגע מדבר כזה. input lag? תאורתית כן, כי אתה מכריח את המסך לבצע עיבוד כלשהו, אבל מעשית? מישהו שמע על דבר כזה, שבו הקטנת רזולוציה משפיעה בצורה נרגשת על השהיית התמונה? הסיבה שבגללה זה כן משפיע על זמן תגובה היא בגלל שכשארבעה פיקסלים "הופכים" לאחד, אז אותו אחד שהוא ארבעה, מתחלף לפי האיטי ביותר מבינהם (כמובן שלכל פיקסל מהירות שונה, וזמן תגובה מדבר על הממוצע של כלל הפיקסלים). אז נוצר מצב שתמיד שלושה פיקסלים "מחכים" לאחרון מבינהם. נערך 2018 באוקטובר 57 שנים על-ידי --- The King ---
פורסם 2018 באוקטובר 57 שנים אבל, אם אנחנו נגדיר את המסך לרזולוציה שקטנה פי 4 בדיוק מהרזולוציה הטבעית, שם יש פחות בעיה כי כל 4 פיקסלים יהפכו לאחד ויהיה סנכרון מדוייק וצפיפות הפיקסלים תשאר אחידה. זה נכון רק בתיאוריה, במציאות ה-scaler שיש במסכים לא עובד ככה והוא מעביר את כל הרזולוציות דרך אותו אלגוריתם. במעבר מ-fhd ל-4k מקבלים תוצאה קצת מטושטשת ולא הכפלת פיקסלים כמו שאתה מתאר.
פורסם 2018 באוקטובר 67 שנים הסיבה שבגללה זה כן משפיע על זמן תגובה היא בגלל שכשארבעה פיקסלים "הופכים" לאחד, אז אותו אחד שהוא ארבעה, מתחלף לפי האיטי ביותר מבינהם (כמובן שלכל פיקסל מהירות שונה, וזמן תגובה מדבר על הממוצע של כלל הפיקסלים). אז נוצר מצב שתמיד שלושה פיקסלים "מחכים" לאחרון מבינהם. לא מכיר שום תאוריה שבה לכל פיקסל מהירות תגובה שונה. זמן התגובה הוא פונקציה של רמת הבהירות ההתחלתית והסופית של הפיקסלים, וכאשר ארבעתם מציגים את אותו צבע, ומתחלפים לאותו הצבע (שזה המצב), גם מהירות התגובה תהיה זהה. ייתכנו, כמובן, הבדלים פיזיקליים (שני טרנזיסטורים לא מגיבים באותה צורה בדיוק), אך סטיית התקן כאן היא כנראה בסדר גודל (או כמה סדרי גודל) נמוכה יותר מזמן התגובה עצמו, כך שזה זניח. מעולם לא ראיתי אף אחד שמדד זמן תגובה נפרד לכל פיסקל במסך והציג הבדלים.
פורסם 2018 באוקטובר 67 שנים לא מכיר שום תאוריה שבה לכל פיקסל מהירות תגובה שונה. זמן התגובה הוא פונקציה של רמת הבהירות ההתחלתית והסופית של הפיקסלים, וכאשר ארבעתם מציגים את אותו צבע, ומתחלפים לאותו הצבע (שזה המצב), גם מהירות התגובה תהיה זהה. ייתכנו, כמובן, הבדלים פיזיקליים (שני טרנזיסטורים לא מגיבים באותה צורה בדיוק), אך סטיית התקן כאן היא כנראה בסדר גודל (או כמה סדרי גודל) נמוכה יותר מזמן התגובה עצמו, כך שזה זניח. מעולם לא ראיתי אף אחד שמדד זמן תגובה נפרד לכל פיסקל במסך והציג הבדלים. כשמודדים זמן תגובה מודדים את הממוצע של כלל הפיקסלים. לא אמרתי שמודדים כל פיקסל בנפרד. לכל פיקסל אכן זמן תגובה שונה.
פורסם 2018 באוקטובר 67 שנים הכרטיס מסך היחיד שמתמודד עם 4K, עולה בארץ בסביבות 6000 ש"ח. תעשה לעצמך טובה ותרכוש מסך 27" 1440P, מניסיון רק תהנה לשחק ככה יותר.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.