אנשים אוהבים רעש בעיר? - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אנשים אוהבים רעש בעיר?


Sargon

Recommended Posts

אני מסכים כשכל אחד נוסע במהירות שונה בכל הנתיבים, אז התנועה לא זורמת וזה יותר קשה לנהוג. וזה כולל אנשים שנוהגים לאט.

הנקודה שלי היא שאנשים שנוסעים מהר מחליפים נתיבים בלי לחשוב הרבה, גם אם יש נתיבים פנויים.

נניח יש שלושה נתיבים ומישהו בנתיב המרכזי נוסע 110, ואז מישהו עוקף אותו ב130, אבל זה שמאחוריו רגיל לנסוע הרבה יותר מהר אז הוא מתחיל להצמד וכשהוא מאבד סבלנות הוא עוקף מימין.

למשל נסעתי בכביש של מאה ואז ידעתי שאני צריך לרדת במחלף ימינה. לפני שאתה יורד יש לך אי תנועה שאסור לך לחצות אותו. לפעמים הוא אפילו די ארוך ובלי הפרדה פיסית.

אז כמובן מישהו מאחוריי התחיל לחצות את קוו ההפרדה וכשכבר יכולתי גם אני להחליף נתיב הוא כבר נמצד אליי ועיצבן אותי. אין סיבה לעשות את זה חוץ מאם אתה בן אדם רע עם אפס התחשבות בזולת.

 

אם אתה באמת חושב שהנהגים המהירים מקפידים לעקוף משאל כשאפשר אז אתה טועה. הם משתוללים. הם נהנים מהנהיגה ה"ספורטיבית". והדבר שהכי מעצבן אותם זה שמישהו עוצר להם את המומנט אפילו לחצי שניה.

עוד דוגמא טובה זה שאנשים נוסעים מהר בנתיב שלהם(לא בכביש מהיר), מרחוק מישהו נכנס לכביש מחניון או עושים פרסה. הרכב שמגיע מרחוק רואה את הרכב שנכנס שלא ראה אותו, אבל הוא נוסע מהר בכוונה עד הרגע האחרון כדי להשיג אותו. ואז כשהם כמעט עושים תאונה הוא(במקרה הזה, היא, חשבתם שנשים לא בנות של זונות?) צופרת כמו משוגעת עם כעס בעיניים.

 

רכבי חירום נוסעים בשוליים בכביש מהיר, לא?

 

לדעתי רוב האנשים בכלל לא מכירים את חוקי התנועה. הם לא יודעים בכלל מה זה עקיפה מימין, הם לא יודעים שזה אסור בכלל.

אנשים פשוט משתוללים בכביש, זה בא להם בטיבעיות לפי החשק. הרבה אנשים גם פונים בכלל בלי לאותת. 

 

חוקי התעבורה נחשבים רק כשיש תאונה קשה וצריך שהעורך דין השקרן ימצא משהו בשביל להוציא את נהג הבמוו לחופשי אחריי שהרג למישהו את המשפחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 106
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יש מה לעשות, זה או להקים ישובים בלי רכבים פרטיים.

או אכיפה ביד קשה מאוד. הכי קשה.

כשאוכפים את החוק אז הנהגים מתחילים ליישר קוו. 

הבעיה הכי גדולה, שאנשים לא מעוניינים באכיפה. גם אתה לא מעוניין באכיפה.

המצב הזה נוח לכם. לא מפריע לכם. מתאים לכם שהחוק לא מייושם אלא הוא רק מעין... פרומליזם שלא קשור כל כך למציאות.

זו אחת הבעיה עם הלא דמוקרטיה שיש לנו בישראל. שיש למשטרה את האפשרות להחליט איזה חוקים לאכוף. קל לרשויות לעשות שביתה איטלקית.

כמו החוק עם העישון, היה אכיפה שנה ואז הכל חזר לסורו.

הסיבה שהמדינה שלנו היא לא דמוקרטיה היא שיש מינויים מקצועיים.

בדמוקרטייה אמיתית, כל מי שמכהן בתפקיד ציבורי, או נבחר על ידי הציבור. או נבחר על ידי נבחרי הציבור, וכן הלאה, צריך להיות שרשרת ישירה או עקיפה על הציבור.

בדמוקרטיה אמיתית אין מינויים במשרות ציבוריות בלי מנדט ישיר או עקי, מהציבור.

לכן אנחנו לא דמוקרטיה. אנחנו יותר כמו רפובליקת בננות של כסתחים וקומבינות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Sargon

נניח יש שלושה נתיבים ומישהו בנתיב המרכזי נוסע 110, ואז מישהו עוקף אותו ב130, אבל זה שמאחוריו רגיל לנסוע הרבה יותר מהר אז הוא מתחיל להצמד וכשהוא מאבד סבלנות הוא עוקף מימין.

זה די דומה למה שדיברתי עליו. זה שנצמדו אליו מאחור צריך מיד לפנות את הנתיב ולעבור ימינה כדי לאפשר לזה שמאחוריו לעקוף. והוא צריך לעשות זאת עוד לפני שלזה שמאחוריו תיהיה את האופציה בכלל לעקוף אותו מימין. מה אם זה יהיה אמבולנס או ניידת משטרה? או סתם אזרחי עם אישה יולדת? או אדם גוסס (חס וחלילה!!)???

 

ציטוט של Sargon

אם אתה באמת חושב שהנהגים המהירים מקפידים לעקוף משאל כשאפשר אז אתה טועה.

ממש לא אמרתי את זה ולא הצדקתי אותם. יש כאלה חלאות המין האנושי ויש כאלה שיודעים לנהוג מהר מבלי להפריע לאף אחד.

תקרא סטטיסטיקות על כבישים באיטליה (ובעוד מקומות בעולם) שנוסעים בהם במהירויות מטורפות ואחוזי התאונות שם מהנמוכים בעולם. למה אתה חושב שזה ככה? אגיד לך, כי אנשים שם לא טמבלים. אנשים יודעים לחשוב ולעשות אחד ועוד אחד. אנשים חושבים תמיד איך לחיות ולא להפריע לאנשים אחרים, וזה בא ליידי ביטוי גם בכביש, וזו התוצאה.

 

ציטוט של Sargon

רכבי חירום נוסעים בשוליים בכביש מהיר, לא?

כן, כשהכביש פקוק, או שהוא מלא בטמבלים שנוסעים בשמאלי על 50 קמ"ש בשאננות ובאדישות בלי לשים לב מה קורה סביבם. אבל ברור לך שהשוליים צרים יחסית ולא מאפשרים נסיעה מהירה כמו בנתיב שיותר רחב נכון? אם הנתיב השמאלי פנוי, מן הסתם שעדיף לרכבי ביטחון לנסוע שם. שאגב זה גם יותר בטוח כי יש להם לאן לברוח משני הצדדים (יש שוליים שמאליים ברוב הכבישים המהירים). אם הם בשוליים ומשהו מסוכן קורה, אין להם אפשרות לברוח ימינה.

 

ציטוט של Sargon

לדעתי רוב האנשים בכלל לא מכירים את חוקי התנועה. הם לא יודעים בכלל מה זה עקיפה מימין, הם לא יודעים שזה אסור בכלל.

אנשים פשוט משתוללים בכביש, זה בא להם בטיבעיות לפי החשק. הרבה אנשים גם פונים בכלל בלי לאותת.

זה נכון מאוד. והאשמים המרכזיים פה לדעתי הם משטרת התנועה שלא שמים את הדגש במקומות הנכונים. כי לתת דוחות על מהירות לא יעזור. מי שאוהב לנהוג מהר ויש לו פרארי, ימשיך לנהוג מהר גם אחרי דוח של אלף ש"ח וכמה נקודות. הוא ימשיך אפילו לנהוג מהר גם בלי רישיון. אנשים שאוהבים לנהוג מהר רובם מכורים לזה ושום דבר לא יגרום להם להפסיק.

ציטוט של Sargon

הבעיה הכי גדולה, שאנשים לא מעוניינים באכיפה. גם אתה לא מעוניין באכיפה.

מי אמר לך?

העניין הוא שכוח האדם והמשאבים במשטרה מוגבלים, וצריך לדעת איפה לשים את הדגש באכיפה. לא אומר שאני יודע איפה, אבל אפשר לנתח ולחשוב מה הדרכים הכי יעילות להביא סדר לכביש. מה שבטוח, הכיוון שלהם היום שגוי. דוחות מהירות זו לא הדרך. לא אומר שלא צריך לחלק דוחות על מהירות, אבל לא צריך לשים על זה דגש ולהשקיע בזה משאבים רבים וכוח אדם רב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנקודה היא שיש אנשים שנוסעים ממש מהר, אז כמעט כולם הם הפרעה בשבילהם. אם אתה עוקף מישהו במאה שלושים, ומאחורייך באה פרארי שטסה בלא יודע כמה. אתה עכשיו נכנס לסרט.

אני מסכים שלא צריך להקפיד על עוד 10 או 20 קמ"ש מעל למהירות המותרת, אבל כשמישהו נוהג במהירות מטורפת, זה משנה את חוקיי המשחק. אי אפשר לא להיות הפרעה לאנשים כאלה.

אגב, כמעט אין לך סיכוי לשמור מרחק בכביש מהיר אלא אם כן אתה נוסע לאט. חשבת על זה שאנשים נוסעים לאט כי הם שומרים את המרחק שצריך לשמור וכל הזמן נצמדים אליהם מקדימה ומאחורה?

כיום חוקי התנועה הם כאלה שצריך לשמור מרחק ומותר לנסוע רק עד עשר אחוז או משהו כזה מעל המהירות המותרות, גם בתנאים מסויימים.

 

יש פתרונות מאוד פשוטים, פשוט גם האזרחים וגם המדינה לא מעוניינים בהם.

מצלמות עובדות טוב מאוד.

במרכז שבונים לך מגדלים במילארדים אני בטוח שזה די פשוט לשים מצלמות במעברי חציה המועדים לפורענות. פשוט לא בא לכם לחיות במדינה שאשכרה מחלקת דוחו"ת על אי עצירה להולך רגל במעבר חציה.

אתה יודע שעל פי חוקי התעבורה אתה אמור להאט לפני כל מעבר חציה? פה בארץ אנשים מאיצים לפני מעבר חציה בשביל להשיג את ההולכי רגל כדי שלא יאטו אותם.

זה אנשים אטומים ורעים שמביאים הכל עד לקצה ועד לרגע האחרון. כל הזמן בודקים את הגבולות של המשטרה ושל הנהגים האחרים והולכי הרגל.

הריי זה ברור שכל נהג מנייאק כזה ינהג כמו חתלתול ברגע ששוטר ינעל עליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סבבה, אין לי בעיה שלא יחלקו דוחו"ת על מהירות. פשוט צריך לחלק דוחות על מעבר נתיבים מהיר, כמו בכתבה. אסור לזגזג בין הנתיבים במהירות בכל מקרה.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Sargon

הנקודה היא שיש אנשים שנוסעים ממש מהר, אז כמעט כולם הם הפרעה בשבילהם. אם אתה עוקף מישהו במאה שלושים, ומאחורייך באה פרארי שטסה בלא יודע כמה. אתה עכשיו נכנס לסרט.

אני מסכים שלא צריך להקפיד על עוד 10 או 20 קמ"ש מעל למהירות המותרת, אבל כשמישהו נוהג במהירות מטורפת, זה משנה את חוקיי המשחק. אי אפשר לא להיות הפרעה לאנשים כאלה.

מסכים. הכביש הוא לא מסלול מירוצים. גם לזה צריך לשים גבול.

 

ציטוט של Sargon

אגב, כמעט אין לך סיכוי לשמור מרחק בכביש מהיר אלא אם כן אתה נוסע לאט. חשבת על זה שאנשים נוסעים לאט כי הם שומרים את המרחק שצריך לשמור וכל הזמן נצמדים אליהם מקדימה ומאחורה?

גם נכון. קרה לי לא פעם וזה די מעצבן. אבל! אם זה שמלפניך היה זז ימינה ומפנה לך את הנתיב, אז לא היית צריך לשמור מרחק. היית פשוט יכול לעקוף אותו ולזוז ימינה.

 

אבל אני מקבל מה שאתה אומר. נראה לי שהגענו להסכמה בעניין :) 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העולם לא אוטופיה

החברה האנושית מעוצבת ע"י כוחות חזקים והרסניים

בין אם זה מצב התחבורה, שוק הדיור, פייסבוק

 

אבל אנחנו לא אדוני העולם

ולא כל יכולים

ואנחנו כאן לכמה שנים וזהו

 

ואנחנו צריכים להספיק להגיע בזמן לדברים חשובים

ולפעמים גם לחתוך ברמזור

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה עיניין של גישה. הלחתוך ברמזור הזה, אין לו שום תועלת.

שוב, אם רוב הזמן אתה בסדר ולפעמים מתעצבן ועושה דברים כאלה, אז זה בסדר.

כל אחד כועס לפעמים.

אבל אני מדבר על אנשים שעושים את זה כל הזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש אנשים שממהרים כל הזמן

דואגים בלי סוף

ויש להם סיבות טובות

כי כלום לא זז כמו שצריך

הם כל הזמן מאחרים

ואחרים תלויים בהם

ואם הם לא יגיעו בזמן יהיה אסון

הם חוסכים כל דקה שאפשר על הכביש

וכן הם גם חותכים, בין שאר הדברים שאפשר לעשות כדי לחסוך זמן יקר

 

הם לא יצרו שום דבר במציאות הזאת

הם רק מנסים להתמודד במציאות דיסטופית משהו

למה הם הרע בסיפור?

ולא שרי התחבורה לדורותם?

וראשי ערים, וכל מי שעוד קשור להחלטות או אי החלטות שדירדרו את המציאות בכבישים

 

הלחץ!!! נוצר מלמעלה

ואתה מתלונן על כמה מתוך רבים, שמשחררים את הלחץ הזה בקצה המשוואה למטה?

מה אתה רוצה מז'אן ולז'אן? גנב לחם כדי להאכיל את משפחתו

 

התלונה היחידה שלי שאותם נהגים לא חתכו עם המכונית הישר לביתו של שר התחבורה, בתביעה לדעת למה הכבישים מלאים מכוניות עם נהג/ת ללא נוסעים, וכבודו לא מאפשר לאפליקציות שירותי שיתוף נסיעות לפעול בארץ

אם כבר להתעצבן ממשהו אז מכך שמשהו שיכול להתחיל לפעול היום! וישפר את המצב בכביש משמעותית! מנוע מלפעול בפקודת איש שבאותה נשימה נראה שמאוד מתעניין בניצול הפקקים כדי שהחברים שלו יעשו כסף מכבישי גודש

ועוד הוא רוצה להיות שר אוצר וראש ממשלה

ביום שזה יקרה אני עוזב את הארץ

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד דבר שהייתי רוצה שתבין, מר פחדים וחרדות על הכביש

זה שיש נהגים הרבה הרבה יותר טובים ממך. (מבחינת מודעות סביבתית וספיגת כל המידע שזז סביבם ויכולת לזרום כמו דג בתוך הכל)

וגם אם נראה לך שהם נוהגים מסוכן ובחוסר אחריות כשהם חותכים אותך,

במציאות יכול מאוד להיות שהם מודעים היטב לפחד הזה שלך, ועשו לך זיגזג קטן כי להפחיד אותך ולראות שאתה ערני ומגיב,

ורק אז חתכו אותך ממש טיפה כדי שתעצור, ואז השלימו את המהלך.

 

נכון אם לא היית עוצר היתה תאונה

אבל הם שתעצור ושלא תהיה תאונה

ועשו זאת בלי רשותך, אך בעזרתך

הם אלו שיתפסו אותך ישן לרגע ונצלו זאת

כל רווח, כל היסוס, הם כבר מאומנים היטב לנצל

אלו תכונות רעות בהרכח להיות זריז, לראות אפשרויות, ולפעול בזמן כדי לשנות מציאות לטובתך?

הרי אם אלו היו התכונות שמובילות את שר התחבורה בבואו להחליט לטובת הציבור, מזמן כבר לא היו פקקים

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@Art Tatum

אני חושב שאדם שהולך לבצע "חיתוך" או פנייה או עקיפה או כל דבר כזה צריך לאותת.

מסכים איתי?

זה לא משפיע על פעולת הנהג עצמו - הוא יבצע את הפעולה בכל מקרה. זה כן משפיע על הסביבה שלו - המודעות של אנשים לכך שהוא הולך לבצע את המהלך הזה. יותר מזה! זה יכול לסייע לו כי אנשים יאטו (או ימהרו וינסו לחסום אותו, גם זה קורה. לרוב יאפשרו לו לעבור מנסיוני)

 

אז למה רוב הנהגים בארץ לא עושים את זה? למה שאני נוהג, אני צריך שמטורף אחד (מתוך רבים, יש לציין) יסטה מהנתיב שלו בלי שום התראה מוקדמת, בלי "לבחון אותי" אלא פשוט להיכנס בברוטליות תוך סיכון אישי שלי, כאשר אם לא אזוז, בוודאות תגרם תאונה?

כמה זה קשה לאותת? כמה רע זה? למה אנשים בארץ התרגלו לא לאותת? (לפחות באיזור המרכז)

 

וזו רק דוגמה קטנה. יש עוד מלא נושאים שאני יכול להתלונן עליהם בנהיגה. האם אני מושלם? ברור שלא! אבל אני מנסה להיות. אני לומד, מתחדד, ערני, ומאפשר לרכבים לבצע את פעולותיהם (אם הם מודיעים לי על כך כמובן באמצעות איתות), תוך כדי היצמדות לנתיב הרלוונטי במהלך הנסיעה (בהתאם למהירות התנועה בכביש)

 

יש כאן דברים, @Art Tatum, שאין להם ולו קשר אחד לנתיבי התחבורה בארץ, וקשורים אך ורק לתרבות. (כמו לדוגמא, התרבות של הישראלים להאט תמיד ליד תאונה שמתרחשת למרות שכבר לא נמצאת על הכביש ואין שום חסימה כלשהי - מה שיוצר פקקי ענק)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארט, אין לי בעיה לנהוג "טוב". אני יכול לעשות לך התקף לב שלוש פעמים ביום. אני יכול לנהוג מהר ולבצע חיתוכים "למופת".

הנהגים האלה נוהגים ככה כי הם שמים פס על כולם, הם חסרי אמפטיה מוחלטת.

בכיבש המהיר, אוליי נניח כאילו יש לך טיעון. אבל הם עושים את זה בכל מקום, גם בעיר.

אני רוצה לראות אותך חוצה כביש במעבר חציה עם אחיין שלך או עם אבא שלך ושמישהו יעבור על המעבר חציה בנתיב השני ולא ייעצור לכם. האם הוא מנסה לעזור לכם להיות עירניים? זו שטות.

 

אין פה שום דבר חיובי ומועיל בנהיגה הזו.

גם אני יודע לנהוג ככה, אני פשוט לא נוהג ככה כי אני לא בן של זונה.

 

הם טסים גם בקטע כביש מאוד קטן ומפחידים הולכי רגל, אין פה שום חיסכון בזמן. המטרה היחידה היא בריונות ועליונות דרך אלימות.

בסוף נהיה כמו בארה"ב שאנשים פשוט הולכים ברחוב ומישהו נותן להם אגרוף בתור משחק.

 

אם הייתי נוהג במשאית ונמצד אלייך מאחורה במהירות גבוהה, זה גם היה מחנך אותך? כי אני יודע שלא תבלום אז למה לשמור מרחק בכלל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Art Tatum

עוד דבר שהייתי רוצה שתבין, מר פחדים וחרדות על הכביש

זה שיש נהגים הרבה הרבה יותר טובים ממך. (מבחינת מודעות סביבתית וספיגת כל המידע שזז סביבם ויכולת לזרום כמו דג בתוך הכל)

וגם אם נראה לך שהם נוהגים מסוכן ובחוסר אחריות כשהם חותכים אותך,

במציאות יכול מאוד להיות שהם מודעים היטב לפחד הזה שלך, ועשו לך זיגזג קטן כי להפחיד אותך ולראות שאתה ערני ומגיב,

ורק אז חתכו אותך ממש טיפה כדי שתעצור, ואז השלימו את המהלך.

 

נכון אם לא היית עוצר היתה תאונה

אבל הם וידאו שתעצור ושלא תהיה תאונה

ועשו זאת בלי רשותך, אך בעזרתך

הם אלו שיתפסו אותך ישן לרגע ונצלו זאת

כל רווח, כל היסוס, הם כבר מאומנים היטב לנצל

אלו תכונות רעות בהרכח להיות זריז, לראות אפשרויות, ולפעול בזמן כדי לשנות מציאות לטובתך?

הרי אם אלו היו התכונות שמובילות את שר התחבורה בבואו להחליט לטובת הציבור, מזמן כבר לא היו פקקים

 

 

אגב ארט, יש לי פתרון פשוט.

אתה נהג טוב? אתה יכול לנסוע יותר מהר מהאחרים? יופי... זה אומר שהאחריות עלייך יותר גדולה.

כמו שהאחריות על נהג משאית יותר גדולה, ככה האחריות על נהג טוב היא יותר גדולה.

אין לי בעיה שבמקרה של תאונה יכפילו את העונש של הנהג במהירות שנסע ובמשקל של הרכב שלו.

 

אם החוקים לא חלים עלייך בשווה לאחרים, אז גם האחריות והענישה לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חוקים שלעצמם אינם יוצרים חברה תקינה

וגם לא תמיד עוזרים לתנועה לזרום כראוי

חוקים בעיקר נועדו לומר לנו מה לא לעשות

 

לא יודע מה איתך סרגון

אני לא רובוט

אני לא אעמוד ברמזור אדום כהולך רגל

 

אתה מוזמן לעמוד ברמזור האדום כהולך רגל, מול כמה מטרים שאפשר לחצות בכמה שניות

בזמן שהנתיבים שמובילים לשם ריקים עד האופק, עם חלון זמן לחצות את המרחק שאתה צריך לחצות בביטחה כמה וכמה.... וכמה פעמים....

 

אולי זה ההבדל ביננו סרגון

אני בעד להפעיל שיקול דעת ולאפשר מרחב תמרון

ובין לבין השחור והלבן

יש 50 גוונים של אפור

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...