פורסם 2017 ביולי 28 שנים מי אמר שמנועים חשמליים מהפכניים רק עבור כלי רכב? חברה ישראלית בשם EViation חושפת תוכניות להביא בשורה יעילה וירוקה גם לתחום המטוסים הפרטייםלכתבה
פורסם 2017 ביולי 38 שנים לכל המתלהבים, אם תקראו קצת על פינרג'י, תראו שסוללת האלומיניום-אויר שהיא פיתחה היא לא בדיוק סוללה נטענת רגילה. בקיצור זה יותר מזכיר את המודל של בטר פלייס (החלפת סוללה) מאשר סתם סוללה נטענת. הנה כתבה לדוגמא מ 2014: http://timeout.co.il/גליליאו/טכנולוגיה/הסוללה-שיכולה אז דובר על רכב, והם צחפו להשתמש בסוללה כמאריכת טווח כלומר היא תפעל רק במקרים שהסוללה הראשית תגמר מכיון שהיא לא נטענת כמו סוללת ליתיום. אחת לשנה בטיפול השנתי תצטרך להחליף פלטת אלומיניום בסוללה. המחיר אמור להתחרות במחיר של נסיעה על בנזין, לא בעלות שולית של ק"מ למכונית על חשמל. במקרה של מטוס, דחיסות האנרגיה היא קריטית מכיון שזה מה שמאפשר את הטווח הנדרש, ולכן אם המטוס מונע רק מסוללות כאלה והסוללות מתרוקנות, צפו להחלפת כל האלומיניום בסוללות לאחר כל טיסה. ומכיון שמדובר באלפיון העליון (אם לא למעלה מכך), העלות כנראה לא משמעותית עבורם (אף אחד לא מצפה מעלויות של טיסה להיות זולות). ומה אם גמרתם שני שליש סוללה אבל זה לא מספיק לטיסה חזרה? תחליפו את הכל? ומה אם השליש שנותר? אני מקווה לטובתם שמדובר בהרבה סוללות קטנות וכל סוללה נמצאת בשימוש עד שהיא מתרוקנת לפני שמתחילים להפעיל את הסוללה הבאה. וכך באמת יצטרכו להחליף רק את הסוללות שהיו בשימוש בטיסה. בקיצור, פתרון יפה אבל מתאים כנראה למעט מאד אנשים.
פורסם 2017 ביולי 48 שנים ל4 נראה לי שהם הולכים להרוויח כסף בזמן הקרוב (עשור או שתיים קדימה) בניגוד למי שישקיע בייצור מכונית חשמלית שיעשה הון
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.