עבור לתוכן

המטוס החשמלי מישראל שיעבור כמעט 1,000 קילומטרים בטעינה אחת

Featured Replies

פורסם

מי אמר שמנועים חשמליים מהפכניים רק עבור כלי רכב? חברה ישראלית בשם EViation חושפת תוכניות להביא בשורה יעילה וירוקה גם לתחום המטוסים הפרטיים

לכתבה

פורסם

Avia Cohen מגניבב ?

פורסם

חחחח יאלה תזמין כרטיסים

פורסם

נראה מעניין !

פורסם

זה מטוס פרטי חח

פורסם

אז תזמין

פורסם

בדרך ???

פורסם

Or Elgrabli יישש!

פורסם

חשבתי שelon musk יהיה הראשון לייצר את המטוס החשמלי הראשון?

פורסם

שינוי בתוכנית, קונה מטוס ?Michal Mills

פורסם

מאשרת את זה

פורסם

יש בליסינג? מתלבט בינו לבין ליונדאי

פורסם

מטוסים הם כלי רכב, אני מקווה שאתם מודעים לזה.

פורסם

לכל המתלהבים, אם תקראו קצת על פינרג'י, תראו שסוללת האלומיניום-אויר שהיא פיתחה היא לא בדיוק סוללה נטענת רגילה.

בקיצור זה יותר מזכיר את המודל של בטר פלייס (החלפת סוללה) מאשר סתם סוללה נטענת.

הנה כתבה לדוגמא מ 2014: http://timeout.co.il/גליליאו/טכנולוגיה/הסוללה-שיכולה

אז דובר על רכב, והם צחפו להשתמש בסוללה כמאריכת טווח כלומר היא תפעל רק במקרים שהסוללה הראשית תגמר מכיון שהיא לא נטענת כמו סוללת ליתיום.

אחת לשנה בטיפול השנתי תצטרך להחליף פלטת אלומיניום בסוללה.

המחיר אמור להתחרות במחיר של נסיעה על בנזין, לא בעלות שולית של ק"מ למכונית על חשמל.

 

במקרה של מטוס, דחיסות האנרגיה היא קריטית מכיון שזה מה שמאפשר את הטווח הנדרש, ולכן אם המטוס מונע רק מסוללות כאלה והסוללות מתרוקנות, צפו להחלפת כל האלומיניום בסוללות לאחר כל טיסה.

ומכיון שמדובר באלפיון העליון (אם לא למעלה מכך), העלות כנראה לא משמעותית עבורם (אף אחד לא מצפה מעלויות של טיסה להיות זולות).

ומה אם גמרתם שני שליש סוללה אבל זה לא מספיק לטיסה חזרה? תחליפו את הכל? ומה אם השליש שנותר?

אני מקווה לטובתם שמדובר בהרבה  סוללות קטנות וכל סוללה נמצאת בשימוש עד שהיא מתרוקנת לפני שמתחילים להפעיל את הסוללה הבאה. וכך באמת יצטרכו להחליף רק את הסוללות שהיו בשימוש בטיסה.

בקיצור, פתרון יפה אבל מתאים כנראה למעט מאד אנשים.

 

פורסם

ל4 נראה לי שהם הולכים להרוויח כסף בזמן הקרוב (עשור או שתיים קדימה) בניגוד למי שישקיע בייצור מכונית חשמלית שיעשה הון

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים