כתיבת REST Api - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כתיבת REST Api


baruchiro

Recommended Posts

אני מנסה לכתוב שירות REST Api. אני מגיע מרקע של .NET, אז אני מנסה ליצור את השירות בMVC.

הבעיה היא שאני פשוט לא מצליח להבין מה קורה. כל המדריכים שראיתי מציגים משהו מאוד פשוט, ללא קשרים בין טבלאות, ובלי להתייחס למסד הנתונים בכלל.

קשה לי לנסח את השאלה, כי אני לא מוצא את הידיים והרגליים בנושא.

 

איפה מסד הנתונים נמצא? הוא נבנה בהכרח ע"פ המחלקות שבModel?

האם אני יכול ליצור מסד נתונים משלי ועליו לבנות שירות RESTFul? האם זה מומלץ?

מה הסיפור של Migration? למה צריך את זה? מה קורה בלי זה?

למה אני צריך בכלל Model & Controllers? למה לא לבנות פשוט מחלקה שמגיבה לGET, POST, PUT, DELETE במשיכה או עדכון של נתונים?

 

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אנסה לענות למרות שיש כאן כמה שאלות לא ממש קשורות, מזמן לא נגעתי ב-.NET אז התשובות שלי קצת כלליות אם כי אותו דבר בדיוק עושים גם בהרבה כלים ושפות אחרות.

 

הסברים על מסד הנתונים לא נמצאים במדריכים של rest api כי זה לא מה שה-api בא לפתור או לטפל בו. ה-api רק מגדיר איך אמורים לבצע תקשורת עם השרת שלך, איך השרת עובד בתוכו לא אמור להשתנות רק כי יש לו  rest api. אתה יכול לקחת שרת קיים עם בסיס נתונים קיים ורק להוסיף לו rest api או במקרה שאתה בונה שרת חדש אז יהיה לך נוח אם תבנה את מסד הנתונים שיהיה דומה במידה מסויימת למחלקות במודל אבל זה לא חובה.


Controllers זה פשוט השם למחלקות שמגיבות לGET, POST, PUT, DELETE במשיכה או עדכון של נתונים.  

Models זה השם למחלקות שמייצגות את הנתונים שאותם אתה שולח או מעדכן.

כיוון שזה דבר שחוזר על עצמו בכל rest api אז נתנו לזה שמות ויש לזה קונבנציות מסודרות.

 

Migration כמו שאני מכיר את זה משהו שלא קשור ספציפית ל-rest api. הרבה פעמים כשמוציאים גרסה חדשה לתוכנה בשרת (מה שיכול להיות פעם בשבוע או אפילו פעם ביום בתהליכי מודרניים) אז צריך לעשות שינוים במבנה מסד הנתונים, במקרה הפשוט זה רק להוסיף טבלאות ריקות אבל לפעמים צריך לעשות תהליכים הרבה יותר מסובכים ועם מסד נתונים מלא מידע שאסור למחוק. Migration זה פשוט שם לתהליך שצריך לעשות למסד הנתונים כשממירים אותו מגרסה אחת של התוכנה לגרסה הבאה. מקובל לשמור עם גרסאות התוכנה (אתה משתמש במנהל גרסאות אני מקווה) גם את תהליכי ה-Migration המתאימים לאותה גרסה ככה כשמעלים גרסה חדשה לשרת אם הכל עובד נכון המערכת יכולה להפעיל את תהליך ה-Migration המתאים ולעדכן את מסד הנתונים בהתאם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעולה!

לפי מה שאתה אומר, במקום להסתבך עם כל האוטומציה של הvisual studio, בתור מתחיל אני פשוט יכול ליצור קונטרולר שמגיב לבקשות http, וכל פונקצייה שלו מדברת עם המסד נתונים שלי.

 

את הmigration נשאיר לשלב מתקדם יותר..

 

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...