עבור לתוכן

סביבת עבודה לפיתוח משחקים לאנדרואיד

Featured Replies

פורסם

שלום.

אני מעוניין לפתח משחקים לאנדוראיד בשפת JAVA, ואני לא מכיר לעומק את התוכנות שאיתם מפתחים לאנדרואיד.

למיטב ידעתי android studio לא ממש טוב לפיתוח משחקים אם מישהו יכול להסביר לי על זה אני ישמח ומה היתרונות(פריימים לשניה,ניהול תהליכונים וכו) של סביבות עבודה שונות כמו Libgdx על פני android studio?

ואם יש תוכנה שממולץ לעבודה איתה ומדריך.

 

 

  • תגובות 30
  • צפיות 11.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

libgdx זו ספרייה, android studio זה IDE
 

פורסם
  • מחבר
ציטוט של Diabetus

libgdx זו ספרייה, android studio זה IDE
 

בשורה התחתונה באילו כלים מומלץ להשתמש כדי לפתח משחקים לאנרואיד?

פורסם

אין לי שמץ. אני לא מתכנת אנדרואיד

נראה שהIDE המומלץ הוא android studio. לספרייה גרפית אני לא מכיר איזה שם חזק

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר
ציטוט של Gil28
ציטוט של Gil28

unity3D

unity3D

 

unity3d לא תומך בjava למיטב ידעתי או לא תומך בצורה טבעית

פורסם

נו, אז?
משתמשים שם ב-#C. ניתן להריץ שם android java plugins אבל זה לא כ"כ מומלץ ועושים את זה רק כשרוצים להריץ native android code בשביל להגיע ל-storage למשל או ל-activity של בחירת תמונה מהגלריה.

פורסם

עשית פה סלט מכמה דברים. 'התוכנות שאיתן מפתחים לאנדרויד' זה משהו אחד. הכלים שאיתם מפתחים משחקים זה משהו קצת אחר בד"כ.

כמו שנאמר פה, יש כמה IDEs לפיתוח אנדרויד, מן הסתם אנדרויד סטודיו הוא ה'רשמי' והמומלץ יותר. 

מבחינת פיתוח משחקים יש כמה גישות. אתה יכול לעשות הכל לבד, פשוט לכתוב הרבה ג'אווה (כאמור באנדרויד סטודיו) ולעשות משחק לגמרי לבד, בלי כלים חיצונים. זה ייקח לך המון זמן, אתה כנראה תלמד הרבה, אבל זה לא ממש מועיל או הגיוני. בשביל לפתח משחקים עושים (בד"כ) אחד משני דברים - עובדים עם ספריה כלשהי ב-ide שלך, או שעובדים עם סט כלים שלם, חיצוני, לפיתוח משחקים. יש המון ספריות והמון כלים, במגוון רחב של שפות תכנות. לאו דווקא ג'אווה.

 

התשובה של גיל, אמנם גנרית ולא מתעמקת אבל ברוב המקרים היא גם הנכונה. unity הוא הבחירה הטבעית לרוב הצרכים היום. אם לא חייבים 3D איכותי אז libgdx הוא האופציה המועדפת השניה, בד"כ. אבל יש פה איזה מליון אפשרויות וזה תלוי בצרכים שלך.  לצורך העניין, אם המטרה היא ללמוד openGL (למשל), אתה יכול לבנות מנוע גרפי משלך ולעשות הכל לבד בסטודיו. עשיתי ככה משחק 2D לאנדרויד. היה כיף ולמדתי הרבה אבל זו בוודאי לא הייתה הדרך הכי מהירה להרים משחק, וכמובן שהוא גם לא cross platform. זה בסה"כ היה אתגר מעניין.

בקיצור, קצת קשה לעשות לך השוואה פה בין כל האפשרויות. איזה משחק אתה מעוניין לעשות? משהו שמצריך ביצועים טובים? תלת/דו מימד? מולטיפלייר כבד? דמקה? איזה שפות אתה מכיר ושולט בהן בקלות? אתה רוצה משהו בתשלום (שידרוש ממך לשלם עבור רישיונות של כלים מסויימים) או שהכל חינם? פרסומות? in app purchases? אתה צריך cross platform או שאתה מעוניין עכשיו רק באנדרויד? אתה מפתח לבד או שיהיו שותפים?

 

 

 

 

 

 

 

פורסם
  • מחבר
ציטוט של nitzanj

עשית פה סלט מכמה דברים. 'התוכנות שאיתן מפתחים לאנדרויד' זה משהו אחד. הכלים שאיתם מפתחים משחקים זה משהו קצת אחר בד"כ.

כמו שנאמר פה, יש כמה IDEs לפיתוח אנדרויד, מן הסתם אנדרויד סטודיו הוא ה'רשמי' והמומלץ יותר. 

מבחינת פיתוח משחקים יש כמה גישות. אתה יכול לעשות הכל לבד, פשוט לכתוב הרבה ג'אווה (כאמור באנדרויד סטודיו) ולעשות משחק לגמרי לבד, בלי כלים חיצונים. זה ייקח לך המון זמן, אתה כנראה תלמד הרבה, אבל זה לא ממש מועיל או הגיוני. בשביל לפתח משחקים עושים (בד"כ) אחד משני דברים - עובדים עם ספריה כלשהי ב-ide שלך, או שעובדים עם סט כלים שלם, חיצוני, לפיתוח משחקים. יש המון ספריות והמון כלים, במגוון רחב של שפות תכנות. לאו דווקא ג'אווה.

 

התשובה של גיל, אמנם גנרית ולא מתעמקת אבל ברוב המקרים היא גם הנכונה. unity הוא הבחירה הטבעית לרוב הצרכים היום. אם לא חייבים 3D איכותי אז libgdx הוא האופציה המועדפת השניה, בד"כ. אבל יש פה איזה מליון אפשרויות וזה תלוי בצרכים שלך.  לצורך העניין, אם המטרה היא ללמוד openGL (למשל), אתה יכול לבנות מנוע גרפי משלך ולעשות הכל לבד בסטודיו. עשיתי ככה משחק 2D לאנדרויד. היה כיף ולמדתי הרבה אבל זו בוודאי לא הייתה הדרך הכי מהירה להרים משחק, וכמובן שהוא גם לא cross platform. זה בסה"כ היה אתגר מעניין.

בקיצור, קצת קשה לעשות לך השוואה פה בין כל האפשרויות. איזה משחק אתה מעוניין לעשות? משהו שמצריך ביצועים טובים? תלת/דו מימד? מולטיפלייר כבד? דמקה? איזה שפות אתה מכיר ושולט בהן בקלות? אתה רוצה משהו בתשלום (שידרוש ממך לשלם עבור רישיונות של כלים מסויימים) או שהכל חינם? פרסומות? in app purchases? אתה צריך cross platform או שאתה מעוניין עכשיו רק באנדרויד? אתה מפתח לבד או שיהיו שותפים?

 

 

 

 

 

 

 

 

המטרה שלי בפיתוח משחק היא לצורך למידה, אני מחפש פרויקטיים שיתאגרו אותי ושאני יכול לרכוש בו ניסיון בתחום המובייל, אני רוצה לפתח משחק קטן בדו מיימד, אין איתי שותפים, הוא לא צריך להיות מולטיפלייר לפחות לא כרגע, מעדיף שהכל יהיה חינמי, אין צורך בפיתוח לפלטפורמות שונות חוץ מאנדוראיד.

אני רוצה לעבוד עם ג'אווה למרות שיש לי יותר ניסיון עם C# אבל אני מעוניין לפתח בג'אווה,

 

פורסם

אתה רוצה ללמוד ג'אווה או לפתח משחקים?

פורסם

אני אחדד - אתה רוצה ללמוד ולצבור ניסיון בפיתוח אפליקציות אנדרויד או בפיתוח משחקים? 

אלו שתי מיומנויות שונות לגמרי. 

פורסם
  • מחבר
ציטוט של Gil28

אתה רוצה ללמוד ג'אווה או לפתח משחקים?

גם וגם. זה לא הולךל ביחד?

 

פורסם

העניין הוא שרוב הכלים הרציניים לפיתוח משחקים לא עובדים עם ג'אווה דווקא. כמו שאמרתי יש ספריות שנותנות פתרונות מסויימים, מנועי משחק חלקיים וכו'-  ואז אתה יכול לעבוד ב-android studio בג'אווה ולעשות משחק. 

השאלה היא למה - אם הכיוון העיקרי שלך הוא משחקים אז למה להתעסק עם ג'אווה דווקא? עדיף לך ללמוד את הכלים הרלוונטים. זה גם יהיה לך יותר שימושי וגם cross platform.

 

 

 

 

פורסם

Java שפה קצת פחות מוצלחת בכל הנוגע ל-event driven programming ולכן היא פחות פופולרית בכל הנוגע לממשקים גרפים מורכבים.
ללמוד שפה כלשהי סתם בשביל לדעת אותה זה מיותר, לומדים שפות למטרות מסוימות. אם אתה רוצה לפתח native לאנדרואיד, תלמד Java, אם אתה רוצה לפתח משחקים, תלמד את אחת השפות של המנועים הגרפיים הפופולריים.

פורסם
  • מחבר
ציטוט של Gil28

אתה רוצה ללמוד ג'אווה או לפתח משחקים?

.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים