עבור לתוכן

מבט ראשון מדהים על העולם החדש ש 12 DirectX טומן בחובו

Featured Replies

פורסם

800 צפיות, 0 תגבות. 

אומר הכל

פורסם

מה כבר יש להגיב על זה? 

פורסם

מאוד מעניין. תודה.

פורסם
ציטוט של omertgm

אומר הכל

 

אומר בסך הכל שהנושא לא מעניין אותך או שלא טרחת לקרוא כלום, או שסתם לא הבנת... אז למה אתה מגיב?

 

האמת שיש שם גילויים מעניינים מאוד (!!). למשל זה (עמוד 2):

 

In DirectX 12, each video card has its own unique memory storage, which is unlike SLI or CrossFire where everything is mirrored. Gone are the days where the total video memory your 3D app could see is that of a single card. Two 4 GB cards make 8 GB of usable video memory and not two copies of 4 GB, for example

 

במילים אחרות, אם עד עכשיו ב-SLI של 2 כרטיסי 4GB היו לך בסוף 4GB בגלל מירורינג, עכשיו יש לך 8.

 

 

אבללללל...

 

בעמוד 3 מתבררים דברים נוספים -

1. ה-970 פתאום מגרד בקושי את ה-30FPS כשהוא לבדו! אפילו 980Ti יוצא עם תוצאה גרועה של 42FPS ב-FHD! (מעניין אם זה בגלל שהגרפיקה במשחק כזו מושקעת, או שהאופטימיזציה גרועה, או הגרוע מכל - ש-DX12 הורס את הביצועים)

2. AMD יוצאת מהירה יותר מ-Nvidia בכותר ה-DX12 הזה (נראה מה יהיה במשחקים הבאים או בדרייברים הבאים של Nvidia... הם לא יוכלו להרשות זאת לעצמם)

3. הכי מאכזב שיש - לא כדאי לצרף כרטיסים חלשים לחזקים, כי הם יוצרים צוואר בקבוק. למשל, 960 עם 980Ti יוצא איטי כמעט כמו 960 לבד (5FPS מצחיקים). האמת, כמעט שום דבר לא משתלם: FURY X עם 390X משפר קצת את התוצאות של FURY X לבדו, אבל זה עדיין עולה הון... ומשתלם רק אם יש לך כבר 390X ולא בא לך לזרוק אותו כשאתה מחליף ל-FURY X. ואם לצטט מהסקירה: We've seen that the slower card will be the defining factor in how well performance scales

 

עריכה - חשבתי על נקודה מעניינת: יכול להיות שהתוצאות במשחק הנ"ל נובעות פשוט מתכנות רע. אם 960 לבדו מוציא 3 FPS ויחד עם 980Ti הם מוציאים 5 FPS, כנראה שזה בגלל שכל כרטיס מטפל בחצי פריים בכל פעם - ואז ה-960 צריך לטפל בחצי מהשטח ומהווה צוואר בקבוק לכרטיס החזק שמחכה בבטלה 90% מהזמן. כשעולים ל-970, המהירות בה ה-970 מטפל בחצי פריים גבוהה יותר מזו שבה ה-980Ti מצייר פריים שלם, ולכן, למרות שהוא עדיין צוואר הבקבוק - אם ה-980Ti מגיע ל-27FPS כשהוא לבד, יחד עם ה-970 שמעלה את הקצב בעבודה על חצי מסך הם מגיעים ל-33FPS.

 

אם כך, נשאלת השאלה (ואין לי עליה תשובה..): האם ב-DX12 כל כרטיס חייב לטפל בחצי מסך? או שאולי אפשר לחלק את המסך לחלקים קטנים יותר, ולכוון את העבודה בהתאם לעוצמת הכרטיסים - למשל, אם יש לנו 960 ו-980Ti, לחלק ל-12 סגמנטים כשה-960 עושה סגמנט אחד במהירות, וה-980Ti עושה את כל שאר ה-11 בקצב שלו? יכול להיות שלזה התכוון המשורר, ואז הסקירה אינה מייצגת בגלל שהמשחק שנבדק לא תוכנת כמו שצריך.

 

 

...ובקיצור, הסקירה הזו מראה שכל הפיצ'ר הזה אינו בשל עדיין (מה שהכותב קצת מהסס כנראה לכתוב במפורש), ושממש לא משתלם כרגע לערבב כרטיסים - אלא אם הבעיה תסודר בדרייברים חדשים של הכרטיסים עצמם (מה שקצת נוגד לדעתי את האינטרס של חברות החומרה שמן הסתם יעדיפו שהמשתמשים יחליפו ציוד ולא ימחזרו ציוד ישן). או שמדובר פשוט במשחק שלא תוכנת נכון ואינו מייצג.

 

 

אז יש מצב שבמיקרוסופט שוב פישלו, ו... הדבר הכי חשוב ב- Windows 10 מתגלה כפלופ?

 

 

פורסם

הנושא בגדול מעניין מאוד רק שאין פה מידע חדש (לי לפחות וכנראה לעוד 800 אנשים שצפו ולא הגיבו עד שפתחתי את העניין ואתה מגיע בעצמך לאותה מסקנה בסוף דבריך).

התוצאות שמציגים גם הן לא משהו מיוחד. memory pool ב SLI לא נתמך במשחק זה, זה פיצ'ר אפשרי וידוע של DX 12 אבל הוא תלוי לחלוטין במפתחי המשחקים. ראינו איך זה הולך בשנתיים האחרונות עם הפורטים מהקונסולות. 

אמרת בעצמך ואני מסכים- צפוי ומאכזב שביצועי שילוב כרטיסים מרמות שונות נמשך לחלש. אולי זה ישתנה, אולי ב DX13...

המצב כיום כל כך סטטי ומשעמם שצריך הרבה יותר ממשחק אחד (בשלב ביטא) כדי לדעת אם כיוון הרוח משתנה.

מה שכן- נחמד לראות ש NV ו AMD יושבים יחד על אותו לוח אם, גם אם אין בזה שום תועלת.

 

פורסם

מה שמעניין זה המשחק שבחרו להדגמה שמזכיר את סופרים קומנדר שזה בערך ממשחקים ה-RTS הגדולים

שיצאו אי פעם בתוספת המודים שקיימים. אולי סוף סוף נזכה לאיזה משחק RTS מעניין אחרי כל הזבל שיצא לאחרונה.

פורסם

גם אם הביצועים היו פנומנליים, דעתי בנושא לא היתה משתנה כל כך מהר, כמו גם זאת של הכתב...  מהסיכום:

 

ציטוט

DirectX 12 offers no hand-holding here; if the developer doesn't come up with an ingenious way to optimize mixed-GPU performance, there won't be any scaling at all. This makes me wonder about whether there is any incentive for developers or GPU vendors to properly implement it. I have serious doubts any GPU vendor would allocate resources to help developers with GPU scaling so long as people can turn to competing products to boost performance. I also don't think developers who develop for consoles first these days feel like spending a lot of their own time (= money) on such a feature. Recent releases have shown that many games barely make it through the console-porting process, with the console user interface still in place and tons of bugs and performance issues. Let's hope that I am wrong and that upcoming DirectX 12 titles will finally free us from the GPU vendor lock in

 

(אם כי הסתייגות אחת יש לי מדבריו - אני לא מרגיש שום צורך שישחררו אותי מ-"GPU vendor lock in".  בלעדיות מקדמת תחרותיות, יצירתיות וטכנולוגיה בכלל.  DX12 זה "OS vendor lock in" באותה מידה)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים