אזהרה: אי כיבוד אחריות בחנות KSP - עמוד 4 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אזהרה: אי כיבוד אחריות בחנות KSP


PrinceofMadness

Recommended Posts

טוב לדעת שיש עוד חנות מחשבים באשדוד. רק שמהאתר לא הבנתי אם הם רק מרכיבים מחשבים חדשים או שמוכרים גם חלקים בנפרד ואם יש להם ציוד הקפי בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

על מה כל העליהום?

על כל חנות תוכלו למצוא בלי יותר מדי בעיות את מי שישבע לכם שהם השטן, ושהוא לעולם לא ירכוש שם שוב, ועל כל חנות תוכלו למצוא גם את מי שיהלל.

הדגימה שהאדם הממוצע היא לא מספקת בעליל על מנת להעיד על היות השירות של רשת מסוימת טוב או גרוע.

בתור מי שעבד ביותר מרשת אחת, אני יכול לומר לכם כמה דברים:

1. אם עובד מחליף מוצר נגד נהלי הרשת המוכתבים כמובן מלמעלה, הוא עלול למצוא את עצמו משלם מכיסו את עלות הרכיב. לכן אל ללקוחות להתפלא שנותני השירות שמלכתחילה מקבלים בדרך כלל שכר נמוך, מגיעים בגישה חשדנית לקבלת רכיבים תקולים.

2. אחוז מסוים מהלקוחות הוא ישר, אבל (וזה מבלי להפנות שום אצבעות מאשימות לגבי המקרה הנוכחי), רבים מהלקוחות יודעים שהעמדת פני תם היא כלי מצוין. והם יודעים ומודעים לנזק שהם גרמו למוצר ומגיעים כאילו לא קרה כלום.

3. קורה שיש דפקטים. ייתכן שקופסא מלאה בדיסקים קשיחים נפלה, דיסק מסוים כן הצליח למרות כל הריפוד לקבל מכה דרך הניילון, וקשה היה לשים לב לזה. על מי האחריות במקרה הזה? קשה לומר.

4. נרשם פה מוקדם יותר שהנזק הפיזי צריך להיות קשור לתקלה על מנת שחנות תוכל להתנער מאחריות. Who is to say אם שריטה מיקרוסקופית בלוח אם היא לא במיקום מספיק קריטי כדי שהוא לא ידלק יותר לעולם? מי יכול להגיד שעיקום קטן במארז לא מעיד על נפילה גדולה? או ששריטה בדיסק קשיח לא מעידה על חבטה רצינית שהוא עבר? אף אחד מאיתנו.

5. זדון / חוסר יושר. אי אפשר להתחמק מהסעיף הזה. שוב, בלי להפנות אצבעות מאשימות, בחנויות הללו עובדים אנשים שונים, חלקם אנשים טובים וישרים, וחלקם... פחות. כבר ״זכיתי״ להחשף למקרים בהם עובדים שמו רכיבים מסוימים במחשבים / מסרו רכיבים ללקוחות, כך שאותם לקוחות יקלעו לסיטואציה סבוכה. לא בהכרח אגב מכוונה לפגוע באותו לקוח ספציפית, כמו מתוך כוונה להפטר מרכיב שנפגם באשמתם. אני כן יכול לומר שבכל אותם מקרים שאני נחשפתי אליהם, מדובר בעובדים שלא עובדים יותר ברשתות הנ״ל.

מהנסיון האישי שלי כלקוח, כמות הגורמים שמשפיעה על איכות השירות של חנויות שונות היא אדירה, בין האדם הספציפי שנותן את השירות ומצב הרוח שלו, דרך סוג המוצר, יבואן המוצר, עומס העבודה בסניף ועוד רבים וטובים. לכן, כל מי שיוצא בהכרזות כמו פותח הת׳רד צריך לזכור שבסופו של יום ייתכן והוא לא באמת עושה יותר מאשר לשחרר לחץ.

עוד דבר, לגבי המקרה שהוזכר על תביעת לשון הרע, כמו שהמקרה הנ״ל תואר הוא נשמע כמו סתם אגדה אורבנית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא חוקי בעליל.

3. על מי האחריות במקרה הזה? לא קשה לומר בכלל, בוודאות על החנות.

4. שריטה מיקרוסקופית על לוח אם שהיא שטחית על הציפוי לא גורמת לכלום. כדי לגרום לתקלה צריך ליצור נתק או קצר. שריטה על אריזה של דיסק קשיח היא כשמה - שריטה. חבטה משאירה שקע, עיקום, לא שריטה. שמעתי גם על מקרה שסירבו לממש אחריות על קשיח בגלל חלק פלסטיק שבור במחבר הכח, שאין לו ולא כלום עם התקלה שהיתה בדיסק.

תביעת לשון הרע אינה אגדה אורבנית, אלא התרחשה:

http://halemo.net/edoar/0092/0005.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

yz101,

אני לא יודע איזו חברה אתה מייצג כרגע ואיפה עבדת בעבר, אבל זה לא כל-כך משנה.

זה נכון שעל כל חנות פחות או יותר נפתחו תלונות בפורום הזה, אך הכמות המצטברת של אלה שנפתחו על KSP היא כה גדולה ביחס לאחרות, שאין שום ספק שהיא יוצאת דופן ביחס לאחרות. אפשר במידת מה לומר שזה משום היקף המכירות הגדול שלהם, ולכן יש יותר תלונות, אבל יש "אבל" אחד:

ספציפית בנוגע להתנערות אוטומטית בטענת נזק פיזי (שספק יש, ספק אין) - טיב התלונות ששמעתי על KSP (ופעם אחת אף קרה לי) הוא כזה שלא שמעתי על אף חנות אחרת, אף פעם.

לא שמעתי מעולם על נציג שירות של חנות שהוציא זכוכית מגדלת והתחיל לבדוק שריטות מיקרוסקופיות על החומרה, למעט KSP, ולגביהם שמעתי את זה מספר פעמים. לא ראיתי אף חנות עם תקנון כל-כך ארוך ומפורט וחד-צדדי ומלא בסעיפים לא חוקיים כמו זה של KSP. אמנם לא בדקתי אישית, אך גם ההבדלים שהוזכרו בתוכן דפי הפייסבוק של KSP לעומת אייבורי (שתי מאוד דומות מבחינת פריסה, היקפי מכירות ומודל עסקי) הם חד-משמעית לרעת KSP. הכל ביחד אומר "דרשני".

נקודתית לגבי הסעיפים שלך אפשר לומר כך:

1. נכון, ולכן הטיעון הוא שהבעיה היא לא במוכרן / איש שירות כזה או אחר, אלא במדיניות הרשת שמקפחת באופן שיטתי את הלקוחות.

2. אין סיבה שדווקא בKSP יהיו אחוזים שונים של לקוחות רמאים / ישרים לעומת שאר החנויות. לכן לא ברור למה הגישה שלהם צריכה להיות שונה.

3. על מי? לא יודע, אבל בטוח לא על הלקוח.

4. יש דרכים לדעת בסבירות גבוהה איך פגיעה פיזית כזו או אחרת עשויה להשפיע, אם בכלל. הטיעון של "מי יכול לומר שX לא מעיד על Y" הוא בכלל מופרך ומשולל כל יסוד. אפשר פשוט לומר "מי יכול לומר שלא גרמת בזדון נזק שלא נראה כלפי חוץ" ולהתייחס אוטומטית לכל לקוח כרמאי. ע"ע סעיף 2.

5. שאלה מעניינת היא לא רק האם האנשים האלה עובדים או לא, אלא גם מה עבר הלקוח בבואו לפתור את הבעיה שיצרו לו בזדון, הן לפני שהעניין התבהר והן לאחר מכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא חוקי בעליל.

3. על מי האחריות במקרה הזה? לא קשה לומר בכלל, בוודאות על החנות.

4. שריטה מיקרוסקופית על שהיא שטחית על הציפוי לא גורמת לכלום. כדי לגרום לתקלה צריך ליצור נתק או קצר. שריטה על אריזה של דיסק קשיח היא כשמה - שריטה. חבטה משאירה שקע, עיקום, לא שריטה. שמעתי גם על מקרה שסירבו לממש אחריות על קשיח בגלל חלק פלסטיק שבור במחבר הכח, שאין לו ולא כלום עם התקלה שהיתה בדיסק.

תביעת לשון הרע אינה אגדה אורבנית, אלא התרחשה:

http://halemo.net/edoar/0092/0005.html

מפחיד. :undecided:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לשמחתי הרבה עזבתי את התחום המדובר לטובת עיסוק בפיתוח. בזמנו עבדתי ברשת בה עוסק הת׳רד ומאוחר יותר גם ברשת קטנה ונישתית יותר. (מי שבאמת מהותי לו, שילך ויעבור על היסטורית ההודעות שלי כמשתמש באתר.) נא לא לטעות, אני גם לא בא להגן פה בטעות על אף רשת.

מנהלים, עשו טובה ותורידו כבר את השיוך כבעל עניין, זה נגמר לפני מעל ל3 שנים וכבר מזמן לא רלבנטי.

בכל זאת,

Nemesis

1. אני לא יודע מה החוק אומר מבחינת שברת שילמת על סחורה בתור עובד בבית עסק, אני כן יכול להגיד שפגשתי בשיטה שבעצם מקנה לעובדים אופציה לקבל בונוסים לפי תחשיב מסוים מהמכירות, ושניזוק סחורה (שמתועד בוידאו במעגל סגור) היה משפיע על התחשיב הזה לשלילה. אין פה כוונה לזה שאם בטעות הפלת דיסק קשיח, אז יורידו לך ישירות מהמשכורת שלך על פי חוזה מהשכר.

3. אני חושב שהנקודה לא יצאה ברורה, ברור שלא הלקוח צריך לשאת בעלות עקב נזק שלא הוא גרם. לשם המחשה, ניקח סיטואציה שדיסק קיבל מכה ויש עפילו עיקום קטן במתכת, כלומר יש עדות שהדיסק קיבל מכה. מתחת לניילון שבו הוא מגיע ארוז, בשקית כהה / כסופה לא ניתן היה להבחין בעיקום בעת האיסוף. אין ספק שמכה שמסוגלת להביא לעיקום בגוף המתכת של דיסק קשיח עלולה להביא להשבתתו לצמיתות. הלקוח לקח את הדיסק, כאשר הוא אינו מודע לעיקום שלא ניתן היה לראות כשהדיסק עטוף, ומוסר הסחורה לא היה מודע לעיקום, שוב כי לא ניתן לראות אותו. עכשיו השאלה היא, מי הפיל את הדיסק? אם זה היה אצל היבואן, האחריות צריכה ליפול עליו, אם זה היה בקליטת הסחורה בחנות, הרי שהחנות צריכה לקבל את האחריות, ואם זה היה אצל הלקוח הרי שהדבר בחזקת שברת שילמת. הבעיה היא שהסיטואציה הזו נהית רלבנטית, כשקונה הדיסק מגיע עם דיסק עם עיקום ודורש החלפה בטענה שכך הגיע הדיסק. בשלב זה לא ניתן כבר לדעת מי הוא האשם בפועל. אני מניח שזו הסיבה שKSP ממליצים בחום לבדוק את מצבה הפיזי של הסחורה.

4. אני מסכים שניזוק פיזי שלא רלבנטי לא אמור להיות פקטור במימוש אחריות, אבל כמו שעיקום קטן במתכת הגוף של דיסק קשיח עלול שלא להשפיע בכלל על פעולתו, הוא גם עלול להיות עדות לנפילה מהותית, שמסבירה בדיוק למה הדיסק לא עובד יותר. שריטה מיקרוסקופית לא רואים, ולכן היא גם לא רלבנטית.

* בעיה נוספת בחנויות רבות היא שהעובדים הם חסרי כל מושג, כלומר הם בכלל לא מודעים ששבר קטן בפלסטיק לא רלבנטי בדיסק לא אמור להשפיע. מקרים כאלו בדרך כלל נפתרים כאשר פונים אל מנהל הסניף ואף גבוה מכך.

לגבי נושא התביעה, חשוב לציין שהכל מדבר על המדייה האינטרנטית ועל שם החברה ברשת בלבד. זה בערך כמו החנות התקופתית השלטת פה בפורום, באינטרנט בHWZONE יש לה שם, של זולה מקצועית וטובה, לא אחת מדובר בחנויות קטנות שרוב ציבור רוכשי המחשבים לא שמע עליהן בכלל, האם ניתן לומר אז שיש להן שם טוב / רע?

QTTP

2. רשתות כמו KSP ואייבורי, משקיעות והשקיעו שנים בבנית התדמית שלהן, כמקומות זולים. הצרכן הישראלי, ולא כביקורת, אוהב את זה. ללא נתוני גדלי המחזורים של שתי החנויות לא נוכל להכריע לגבי התשובה עבור השאלה:

מי נתפסת כיותר זולה? - בישראל זה גם גורר שהיא הרשת שמגיעים אליה יותר לקוחות. בהחלט ייתכן שההפרש במחזורי המכירות שלהם גדול מההפרש במספר הסניפים. בהתאם מי שיותר זול מקבל יותר גם מהקהל היותר בעייתי (אם אנחנו מניחים התפלגות אחידה אנחנו למעשה מקלים על KSP). במילים פשוטות יש יותר מלקטי ביצים בלול. בהחלט ייתכן ויותר קהל בעייתי מגיע לKSP. כדאי לשים לב גם שמרבית הת׳רדים שמתחילים בתלונה על חנות זו או אחרת, הם של משתמשים מעוטי ידע ומעט מאד אם בכלל ותק בפורומים מקצועיים. לו המדגם היה כולל רק משתמשים ותיקים בפורום שהיו מעידים אחד אחד על חוויות זוועה, הייתה לכך הרבה יותר משמעות.

3. ראה התייחסות.

4. דווקא במקרים של נזק שנגרם בזדון אך לא ניתן להבחין, הלקוח הוא זה שיוצא נשכר. נכון שהסבירות ששריטה חיצונים קטנה השביתה דיסק היא מינורית, אבל שריטה קטנה שהשביתה היא לא בדיוני, ואני לא מדבר על משהו שמצריך זכוכית מגדלת. הבעיות הללו הרי בדרך כלל מתייחסות בכל מקרה לסיטואציה שבה ייתכן והמוצר היה פגום מלכתחילה, ומה שעומד בפועל כרגע על הפרק, היא על מי האחריות / אשמה נופלת. אני לא מסכים שהטיעון של מי יכול לומר כיצד השפיע X על Y משולל מיסודו. עדות לטראומה שעבר מכשיר, בהחלט מעלה את הסיכוי שהוא לא יהיה תקין. מי גרם לטראומה? ראה מוקדם יותר בפוסט הזה.

5. כל מקרה לגופו, חלקם היו שיטת המצליח, וחלקם באמת צלחו (כמה שעצוב לומר), חלק הוחלפו ובמקרים מסוימים גם הביאו לפיטוריהם של מספר אנשים, ובצדק.

לגבי נושא הזכוכית מגדלת אגב, אני ראיתי בכמה וכמה חנויות ורשתות שעושים את זה, ואם לא מול הפנים של הלקוח, אז מאוחר יותר במעבדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל מצטער שלא עקבתי אחרי השרשור יותר לעיתים קרובות.

עדכונים שלי על מה שקורה כרגע עם המוצר הם:

א. ניגשתי ליבואנית בארץ והם קיבלו את המוצר עוד לא קיבלתי חלופי - נראה מה הם יגידו.

ב. ביקשו פה תמונה של המוצר ואני יכול לספק 0?ui=2&ik=496f64bbc1&attid=0.1&th=150675491728d15d&view=fimg&rm=150675491728d15d&sz=w1600-h1000&attbid=ANGjdJ9EMbkqNxXVD6tGksV17dlanM21m_KkxCem0n4yO805cWiMcJW-oC-fSQSa9v1lNLaJCIJHugFVfU0U-zZIZ1aBzfnk4ZB_qorHlyiFdhOpFXoL9rPpvT3BoVE&disp=emb&realattid=150675440665f6292f91&zw

ד"א KSP טענו שיש פה "מכה חזקה בברזל" על גבי המוצר והדגישו שזו מכה חזקה. שלחו שנראו כאילו הגיעו ממוצר אחר ובאיכות ירודה זה לא נראה דומה למוצר שיש לי (שלקחתי מהם בחזרה אחרי שסירבו בתוקף לכבד את האחריות)

ג. הגשתי תלונה במועצה לצרכנות וזה עדיין בתהליך בירור ככה שאין לי עוד פרטים למסור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל מצטער שלא עקבתי אחרי השרשור יותר לעיתים קרובות.

עדכונים שלי על מה שקורה כרגע עם המוצר הם:

א. ניגשתי ליבואנית בארץ והם קיבלו את המוצר עוד לא קיבלתי חלופי - נראה מה הם יגידו.

ב. ביקשו פה תמונה של המוצר ואני יכול לספק 0?ui=2&ik=496f64bbc1&attid=0.1&th=150675491728d15d&view=fimg&rm=150675491728d15d&sz=w1600-h1000&attbid=ANGjdJ9EMbkqNxXVD6tGksV17dlanM21m_KkxCem0n4yO805cWiMcJW-oC-fSQSa9v1lNLaJCIJHugFVfU0U-zZIZ1aBzfnk4ZB_qorHlyiFdhOpFXoL9rPpvT3BoVE&disp=emb&realattid=150675440665f6292f91&zw

ד"א KSP טענו שיש פה "מכה חזקה בברזל" על גבי המוצר והדגישו שזו מכה חזקה. שלחו שנראו כאילו הגיעו ממוצר אחר ובאיכות ירודה זה לא נראה דומה למוצר שיש לי (שלקחתי מהם בחזרה אחרי שסירבו בתוקף לכבד את האחריות)

ג. הגשתי תלונה במועצה לצרכנות וזה עדיין בתהליך בירור ככה שאין לי עוד פרטים למסור.

אל תסמוך על המועצה לצרכנות. הם סך הכל מכינים לך טופס שאיתו אתה יכול לגשת ולתבוע את החנות. זה הכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצחיק שכל שרשות שמופיעה בו המילה "KSP" הופך אוטומטית להיות שרשור "בעד ונגד KSP" :rolleye0018:

לי גם קרה שסירבו להחליף תקול בגלל שבר בפלסטיק של אחד מהחיבורים. דיברתי עם מנהל שם (גילוי נאות - הטונים בשיחה הזו עלו) - הגענו להסכמה שאשלם 100-200 ש"ח (לא זוכר בדיוק, היה לפני יותר מחצי עשור) תמורת לוח חדש (בערך חמישית מחיר).

אתם יכולים להגיע שלא הייתי צריך לשלם אפילו שקל אחד, אבל הלוח היה בן חצי שנה בערך, באמת לא ידעתי אם אני שברתי אותו (מאוד יכול להיות שכן) ולדעתי לשלם 100 ש"ח היה הרבה יותר מהיר ואפקטיבי מאשר להכינס לתביעה.

אגב, הטענה שלי מול החנות בכלל היתה שהנזק הפיזי לא קשור לתקלה (חריץ PCIE לא פעל ב-X16) ולא ל"מי גרם את הנזק ללוח". כמו שרשמתי, יכול מאוד להיות שזה הייתי אני, יכול להיות שלא - אבל לדעתי "לזרוק" 100 ש"ח היה שווה בשביל לקבל חדש. כאן, השבר לא התגלה כשהגעתי הביתה, אלא לאחר חצי שנה.

יצא לי להחליף כמה דברים מאז (וגם לפני כן) ב-KSP, כולל ספק כח, מארז, כרטיסי וכרטיס מסך אחד. כולם עברו חלק. בספק הכח היה חסר כבל בקופסא (שזה מוזר, כי כל הקבלים היו ארוזים בשקיות אטומות, כנראה פאשלה של המפעל) וקיבלתי כבל כזה שהוצא במיוחד בשבילי מערכת כבלים של ספק אחר.

עם זאת, לא אמליץ למישהו שלא מבין בתחום ללכת ולרכוש ב-KSP ואני מסכים עם הטענות שהם דוחפים כל מיני שטויות לאנשים.

מדובר על הסניף בקניון שאול המלך בבאר שבע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקרים פרטיים אולי לא מעידים כל אחד לכשעצמו, אבל ההצטברות שלהם, מסניפים שונים, דווקא כן. ויש את התקנון שלהם, כמובן, שכבר כתבו פה על כמה שהוא מנוגד לחוק. גם לי יצא להחליף פריטים תקולים בKSP בלי תקלות (למעט העובדה שהם משכו את ההחלפה בדיוק עד כמה שמתיר להם החוק, כלומר 14 יום, גם כשהיה מדובר בפריטים נפוצים מאוד שיש להם מאות אם לא אלפים מהם במלאי ובתקלות מאוד קלות לזיהוי), אבל כמות התקלות שהיתה לי איתם מאפילה על כמות המקרים שעברו חלק.

ספציפית לעניין שברים - מדיניות לפיה לא מחליפים מוצרים שיש בהם שבר, נקודה, היא מדיניות נפשעת מבחינתי. גם לי הם ניסו לעשות זאת פעם, ועוד על שהם הביאו לי במקום לוח תקול - שבהבדל מטענתם על כך שמדובר בלוח שחזר מתיקון (מה שנקרא "מוחדש") היה לא רק תקול לחלוטין, אלא משומש בעליל ועם מריחות של משחה טרמית במקומות אקראיים ועם קשקושים בעט על חוברת ההוראות.

ואני חוזר ואומר - אין דרך להבטיח שתקבל את שלך בחנות הזו אלא אם אתה יודע לעמוד על שלך בלי להתקפל, ואם צריך גם לעשות בלאגן בסניף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

גם אני נפלתי בפח עם KSP שאחי קנה מהם של סיסוניק סדרת הX האיכותית הבעיות היו המחשב נכבה במשחקים כבדים ומאתחל את עצמו מחדש

לאחר שהבאתי את הספק לKSP הם אמרו שהם יבדקו אותו במעבדה שלהם עברו כמה ימים בדקו אותו וטענו שהוא תקין אז חיברתי את הספק כוח שוב למחשב ולא השתנה דבר שוב אותם בעיות של התכבות מחשב במשחקים כבדים הספק נשלח שוב פעם לבדיקה אצלהם אבל דבר לא עזר אז התייאשנו מהם ואמרו שאנחנו הולכים לתבוע אותם על הבעיות שהם עושים באחריות ולא מוכנים להחליף את הספק כוח או להחזיר את הכסף כי לא עברו אפילו שבועיים מהרכישה

אני ממליץ לכם לא להתקרב יותר לKSP ראיתי הרבה אנשים שכתבו בדף הפייסבוק שלהם שהמוצר שהם קנו עשה להם בעיות והחברה מתנערת מאחריות של מוצרים או החזר כספי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה הזוי זה לראות את הדברים האלה עכשיו על KSP

אני זוכר כשרק התחלתי להתעסק עם מחשבים, כולם רצו לKSP כי זאת הייתה החנות הכי טובה בארץ.

וכולם התרחקו מאייבורי וקיללו אותם כי הם תמיד עשו בעיות.. איך הגלגל התהפך..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על אייבורי אין לי תלונות פעם הם היו כמו KSP היום הם אחלה

ובאמת שעדיף לשלם קצת יותר ולקבל שירות נורמלי מאשר שירות גרוע שזה מגיע לאחריות

דוד שלי עובד באייבורי חדרה והוא דואג שאם תהיה תקלה במוצר אז יחליפו במקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...