התלבטות אסטרטגית ביחס לשילוש - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התלבטות אסטרטגית ביחס לשילוש


Kukishin

Recommended Posts

  • תגובות 34
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

1. מה השימושים שלך במחשב ומה הדרישות שלך ממנו?

2. מה התקציב שלך?

3.מספר הבהרות:

א. מעבדי Haswell (הדור הרביעי) ביתיים עובדים בתושבת 1150 עם זיכרון DDR3.

ב. מעבדי Skylake (הדור השישי) ביתיים עובדים בתושבת 1151 עם זיכרון DDR4 או זיכרון DDR3L (שזה זיכרון DDR3 שעובד במתח של 1.35V).

ג. נכון להיום, המעבדים לשוק הביתי הגבוה (מעבדי ה High End Desktop) עובדים עם ערכת השבבים X99 בתושבת 2011-3. מעבדים אלו מבוססים על ליבת ה Haswell-E.

ד. בתחילת 2016 אמור להשתחרר לשוק הדור הבא של מעבדי ה High End לשוק הביתי המבוסס על ליבת ה -E. אלו אמורים לעבוד גם כן בתושבת 2011-3 ועם ערכת השבבים X99.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

DDR3L מתאים פיזית לחריץ הרחבה לזיכרון מסוג DDR3, כך שמבחינה פיזית אין בעיה. העניין הוא שבקר הזיכרון במעבדי ה Skylake (קישור לנתוני המעבדים מהאתר של אינטל) תומך בזיכרון DDR3L בלבד - כתוב במפורש תחת "Memory Types":

DDR4-1866/2133, DDR3L-1333/1600 @ 1.35V

אולי אפשר להשתמש בזיכרון רגיל (כזה שעובד במתח של 1.5V) עם מעבד Skylake, אבל אני לא בטוח שזה יהיה "בריא" למעבד, שכן בקר הזיכרון שבמעבד תוכנן לעבודה במתח נמוך יותר - 1.35V ב או 1.2V ב .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יש לך מחשב דיי ישן (נניח ממשפחת ה Core2Duo) או אם המחשב הנוכחי שלך פשוט לא תקין והבעיה היא במעבד או בלוח האם,ואתה חייב להחליף גם לוח אם וגם מעבד (ואולי גם זיכרון), השאלה היא תקציבית - אם אתה מוכל להשקיע עוד כמה מאות שקלים בכדי לקבל את החומרה המעודכנת ביותר טכנולוגית, אז הייתי מציע ללכת על שילוש המבוסס על תושבת 1151, כלומר מעבד ממשפחת ה Skylake (הדור השישי) וזיכרון DDR4. מצד שני, בפחות כסף תוכל לקבל מחשב המבוסס על תושבת 1150, כלומר מעבד ממשפחת ה Haswell (הדור הרביעי) וזיכרון DDR3, שייתן ביצועים דיי דומים.

בלי לדעת בדיוק מה הדרישות שלך מהמחשב, מה השימושים שלו ("רב תכליתיים" לא אומר לי הרבה), מה התקציב ומהיכן אתה מעוניין לקנות, זה דיי קשה לתת לך תשובה מדוייקת. לכן אני אתן לך כדוגמא את המחשב שאני הייתי קונה לעצמי היום אם הייתי צריך להחליף את המחשב הנוכחי (מפרט לדוגמא בלבד מ KSP):

דגם מחשב: הרכבה עצמית של מחשב נייח Intel

מעבד אינטל: מעבד אינטל Intel Core I5 6600K 3.5Ghz 6MB Cache s1151 - Tray 1

מאוורר למעבד: קירור למעבד Arctic Freezer i11 1

לוחות אם למעבדי אינטל: לוח אם Gigabyte GA-Z170X-UD3 LGA1151, Intel Z170, DDR4, 3xPCI-E, VGA, DVI, HDMI 1

זכרונות: זיכרון למחשב Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 2666Mhz CL16 2

הרכבה: הרכבת מחשב שלם - מחלקים של קיי.אס.פי

מחיר החבילה: 3025 שקל

עמוד מוצר

קי.אס.פי מתחייבים למחיר הזול ביותר

שימו לב! אם תמצאו מחשב או חלק זהה/ים (במלאי של חנות ממשית) במחיר נמוך מהמחירון שלנו באינטרנט ובאותם תנאי אספקה ואחריות, תוכלו לרכוש את המוצר במחיר הנמוך יותר ובהנחה נוספת, או תקבלו תשלום של 50% מההפרש בהצגת חשבונית והמוצר שנרכש לאחר רכישתו.

הערות:

א. המפרט הוא מ KSP כדוגמא בלבד.

ב. שים לב שמעשית תוכל לקחת לוח אם זול יותר. זה פשוט לוח האם שכנראה הייתי בוחר לעצמי היום מהמבחר שיש ב KSP.

ג. אפשר כמובן לבחור מעבד שאינו בעל מכפלה פתוחה ובכך לחסוך כסף.

ד. בכ-400 ש"ח פחות אפשר לרכיב מפרט דומה המבוסס על המעבד Core i5-4690K, לדוגמא:

דגם מחשב: הרכבה עצמית של מחשב נייח Intel

מעבד אינטל: מעבד אינטל Intel Core i5 4690K 3.5Ghz 6MB L3 Cache s1150 - Tray 1

מאוורר למעבד: קירור למעבד Arctic Freezer i11 1

לוחות אם למעבדי אינטל: לוח אם Gigabyte GA-Z97X-UD3H LGA1150, Intel Z97, DDR3 1600, 3xPCI-E,VGA, DVI, HDMI 1

זכרונות: זיכרון למחשב G.Skill Value 8GB DDR3 1600Mhz CL11 2

הרכבה: הרכבת מחשב שלם - מחלקים של קיי.אס.פי

מחיר החבילה: 2615 שקל

עמוד מוצר

קי.אס.פי מתחייבים למחיר הזול ביותר

שימו לב! אם תמצאו מחשב או חלק זהה/ים (במלאי של חנות ממשית) במחיר נמוך מהמחירון שלנו באינטרנט ובאותם תנאי אספקה ואחריות, תוכלו לרכוש את המוצר במחיר הנמוך יותר ובהנחה נוספת, או תקבלו תשלום של 50% מההפרש בהצגת חשבונית והמוצר שנרכש לאחר רכישתו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה כאילו הרבה לוחות תומכים ב- בתדר של על 1866MHz (מוגדר כ OC). נפוץ יותר בלוחות הזולים (B150/H170), כנראה שיש להם פיתרון שנועד להוריד למשתמש הקצה עלויות ולא פוגע במעבד.

בכל מקרה ההפרש בין SKYLAKE ל- SKYLAKE יוצא רק כ- 100 שקל אז חבל לא לקנות .

מבחינת ביצועים ההבדל בין דור 5 לדור 6 אפסי, ההבדל הוא יותר בכרטיס מסך ובצריכה. ההבדל במחיר יקטן בחודשים הקרובים, כרגע יש תוספת מחיר הזויה למעבדים (רק בארץ), לוחות אם זולים מתחילים להגיע וגםהמחיר של יורד דיי מהר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לחפש באינטרנט השוואות בין החעבדים. הנה כמה דברים שאני מצאתי בחיפוש מהיר:

https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Haswell-vs-Skylake-S-i7-4790K-vs-i7-6700K-641/

בהתאם לשימושים שלך אתה צריך להחליט האם תוספת הביצועים (אם קיימת כזו) אכן שווה את התוספת במחיר

כמובן שאתה צריך קודם להחליט איזה מעבד מתאים לך - i7, i5, i3 או שאולי בכלל תוכל להסתפק ב Pentium G. אם תבחר במעבד i5 או , אתה תצטרך להחליט האם אתה מעוניין במעבד בעל מכפלה פתוחה (מעבד שמיועד להמהרה) או לא. לאחר מכן נכנס השיקול התקציבי - כרגע עבור מחשב המבוסס על מעבד גם מחירי לוחות האם וגם מחירי הזיכרון (DDR4) יותר גבוהים מאשר עבור מקביליהם מהדור הרביעי (ה Haswell), ותוספת הביצועים היא דיי קטנה. אתה צריך להחליט האם זה משתלם עבורך או לא.

בכל מקרה, אני מציע שתבחר בלוח אם איכותי, שכן מחשב כזה אמור להחזיק מספר שנים (אין טעם להחליפו כל שלוש שנים פשוט כי התוספת לביצועים בדורות האחרונים היא דיי מינימלית).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שיקול שלך. אני כתבתי שאישית הייתי הולך על מעבד מהדור השישי ולא על מעבד מהדור הרביעי, אבל זה לא פתרון שמתאים לכל אחד - יש כאלו שלא ירוויחו דבר ממעבד מהדור השישי וזיכרון DDR4 במקום מעבד מהדור הרביעי וזיכרון או שעבורם פתרון כזה פשוט לא משתלם כלכלית.

אני אחזור שוב על הנקודה העיקרית שלי - מחשב שאתה קונה כיום אמור להחזיק מעמד 5, 6 או אפילו יותר שנים ולא רק שנתיים או שלוש. הסיבה - השיפור בביצועים בין דורות המעבדים הוא קטן, כך שפשוט לא משתלם להחליף מחשב תקין רק בגלל שהמעבד הוא מלפני 2-3 דורות. לפיכך משתלם להשקיע בחומרה טובה, ובפרט בלוח אם טוב, בכדי שהמחשב יעבוד במשך שנים רבות. ואם כבר משקיעים בחומרה טובה שתחזיק מספר רב של שנים - עדיף להשקיע בחומרה מהדור הנוכחי ולא מהדור הקודם בכדי שהמחשב "יוכל לסחוב" כמה שיותר זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל smalul

ציינת שניתן לבחור לוח אם זול יותר, אך למה אתה אישית היית בוחר את הלוח שאמרת ומעדיף אותו מהמבחר שיש ב ksp ?

למה למשל לא את Z170 hd3 שעלותו 630 שח בksp ? מה ההבדל בינו לבין זה שהיית בוחר ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@ORLY9992

אני מאמין שמחשב צריך להחזיק הרבה יותר זמן מאשר שנתיים או שלוש (המחשב הנוכחי שלי הוא כבר בן יותר מ-8 שנים). לכן עדיף להשקיע בחומרה איכותית ובפרט בלוח אם איכותי שיחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר, גם אם זה אומר תוספת של עוד 200 או 300 ש"ח. מבחינתי זה אומר לקנות לוח אם המורכב מרכיבים איכותיים ושיש לו כמה שיותר שלבי ייצוב מתח למעבד. במקרה של הלוח GA-Z170X-UD3 יש לו גם גופי קירור שנראים לי איכותיים יותר, דבר שאמור לתרום גם כן לאורך החיים שלו (אם הרכיבים יתחממו פחות, אז ה"שחיקה" שלהם תהיה קצת יות קטנה ואז תוחלת החיים שלהם תהיה ארוכה יותר). בנוסף בחרתי במעבד שמתאים להמהרה (כי הפרש במחיר בין ה Core i5-6600K וה Core i5-6600 הוא מינימלי), ולכן עדיף שלוח האם יתאים יותר להמהרה, גם אם אין כוונה לבצע המהרה בשלב זה. שאר ההבדלים בתכונות בין הלוח הזה ללוח כמו ה GA-Z170-HD3, כמו כרטיס קול קצת יותר טוב, חיבורי USB 3.1, תמיכה ב SLI, חיבור M.2 נוסף או חיבורי מאווררים נוספים הם פחות משמעותיים מבחינתי.

אגב, אם בוודאות לא מתוכננת המהרה או שנבחר מעבד שאינו מתאים להמהרה, אפשר באותה המידה להסתפק בלוח H170-HD3 ולא בלוח Z170-HD3, שדיי זהה לו למעט התמיכה בהמהרה, אבל זול יותר בכמה עשרות שקלים.

רק שיהיה ברור - במקרה בניתי את המפרט שפירסמתי ב KSP (ולא בחנות אחרת), ולכן בחרתי את הלוח שנראה לי הכי משתלם וסביר עבורי מהמבחר שזמין אצלם. אילו הייתי בונה את המפרט בחנות אחרת, יכול להיות שהייתי בוחר בלוח אם אחר.

זה כבר חורג מגבולות הדיון הזה, אבל באופן אישי בלבד לוח אם אידאלי מבחינתי הוא לוח בעל התכונות הבאות:

- יציאות גרפיות מכל הסוגים (VGA, DVI, HDMI ו DisplayPort), למרות שבסבירות גבוהה מאד שלא יהיה שימוש בהן.

- 4 חריצי הרחבה לזיכרון.

- 5 או 6 יציאות אודיו (ולא 3 יציאות אודיו בלבד).

- לפחות 6 חיבורי USB בפאנל האחורי. יהיה נחמד אם יהיו חיבורי USB 3.1, כאשר לפחות אחד מהם הוא מסוג Type-C, אבל זה פחות קריטי.

- לפחות 6 חיבורי SATA. לא ממש מעניינים אותי כרגע חיבורי M.2 או SATA Express פשוט כי אני לא רואה את עצמי קונה כונן SSD כזה בעתיד הקרוב (או אפילו הרחוק), אבל חיבור אחד מכל סוג יהיה נחמד, בכדי לשמור על כל האפשרויות.

- כמה שיותר שלבי ייצוב מתח למעבד (בלוח לתושבת 1151 הייתי רוצה לוח עם יותר מ-6 שלבי ייצוב מתח).

- לוח בגודל ATX, פשוט כי אני מעדיף לוח פחות צפוף.

- לוח בעל ביוס כפול (בלוחות של זה נקרא פשוט Backup BIOS ובלוחות של Gigabyte זה נקרא DualBIOS).

- לוח המאפשר לעדכן את הביוס גם ללא מעבד וזיכרון מותקנים (בלוחות של תכונה זו נקראית USB Flashback, בלוחות של התכונה נקראית Q-Flash Plus, ובלוחות של התכונה הזו נקראית +BIOS Flashback). אני לא ממש מתכוון לעדכן את הביוס כל הזמן אלא רק כאשר תצא גירסה חדשה, ולכן מאד לא סביר שיהיה צורך בתכונה כזו (מה גם ששיטות עדכון הביוס הן דיי אמינות, במיוחד כאשר יש גם ביוס כפול), אבל זו תכונה שלדעתי נחמד שתהיה בלוח.

- לוח שבו יש תצוגת LED המציגה את מצב האתחול. סביר להניח שלא ממש יהיה צורך בתכונה כזו מכיוון שהלוח יהיה בתוך המארז, אבל אני מעוניין בה למקרה הלא סביר שתהיה בעיה.

- לוח שבו יש כפתורי הדלקה, איתחול מחדש (reset) ואיפוס ביוס מובנים על הלוח. בדומה לתכונה הקודמת - סביר להניח שלא יהיה שימוש בכפתורים אלו, אבל זה תמיד טוב למקרה של בעיה.

העניין הוא שלוח אם בעל תכונות כאלו יעלה מעל 1000 ש"ח (יכול להיות שאפילו בסביבות ה-1500 ש"ח), ולכן הוא לא ממש אפשרות מעשית עבורי או עבור הרוב המוחלט של המשתמשים, ולכן אני לא מציע לוחות כאלו למי מחפש לקנות מחשב חדש. אני כן מציע להשקיע בלוח אם איכותי גם אם זה אומר תוספת של עוד כמה מאות שקלים למחיר המחשב, פשוט כי איכותי כולל חלק מהתכונות הנ"ל, ובעיקר יותר שלבי ייצוב מתח למעבד, דבר שאמור לתרום לאורך החיים של הלוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@liranmishani

השאלות האלו לא בדיוק שייכות לדיון הזה, אבל אני אענה עליהן בקצרה.

1. מספר שלבי ייצוב המתח למעבד מצויין בד"כ בעמוד הלוח. במקרה של הלוח Z170-A של כתוב במפורש שללוח הזה יש 8 שלבי ייצוב מתח:

ASUS DIGI+ VRM - 8 Phase digital power design

במידה ומספר שלב ייצוב המתח לא מצויין, אני פשוט סופר את מספר ה"קוביות" שמסביב למעבד, וזוהי ההערכה של מספר שלבי ייצוב המתח שיש בלוח האם (מעשית יכול שמספר שלבי ייצוב המתח הוא קטן יותר).

2. אני בד"כ לא אוהב לוחות של כי המחיר שלהם גבוה יחסית ללוחות עם תכונות דומות, ולכן הם פחות משתלמים.

מבחינת התכונות - הלוח Z170-A נראה סביר בעיני - כאמור יש לו 8 שלבי ייצוב מתח למעבד, 2 חיבורי USB 3.1 ותמיכה ב SLI. הייתי מעדיף שלוח שעולה בסביבות ה-900 ש"ח יהיה בעל יותר שלבי ייצוב מתח למעבד, שגופי הקירור שלו יהיו יותר "רציניים", שתהיה לו תצוגת LED מובנית להצגת מצב האתחול ובמקרה של הלוח הספציפי הזה - שלא יהיה צורך לקנות בנפרד את המתאם בכדי להשתמש בתכונת ה USB BIOS Flashback. מבחינת המחיר - הוא נראה לי קצת יקר לעומת לוחות אם מקבילים אחרים, בדומה לרוב הלוחות של .

3. הכוונה בביוס כפול היא לכך שעל הלוח ישנם שני שבבי , כך שאחד מהם משמש כגיבוי במידה ומשהו משתבש בביוס הראשי. ישנם לוחות המאפשרים למשתמש לבחור ידנית מאיזה ביוס לאתחל, דבר האפשר לשמור 2 גירסאות שונות של תוכנת ה , וישנם לוחות שבהם הגיבוי נכנס לפעולה אוטומטית רק במידה ויש בעיה עם ה הראשי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...