עבור לתוכן

בשורה חדשה של DIRECTX 12?

Featured Replies

פורסם

רבים טוענים שNVIDIA עדיפה על AMD כיוון שיש לה פיצרים כמו physx וכו

בואו של DIRECTX 12 יביא תמיכה בריבוי מנועים גרפים מה שיאפשר שילוב של כרטיסי AMD וNVIDIA

אך גם מערכת של כרטיס יחיד של AMD תוכל לעבוד עם PHYSX כיוון שהוא יופעל על הintel hd graphics והוא ירוץ בצורה חלקה (תאוריה בלבד)

האם זה יתממש?

(כיום אפשר להפעיל PHYSX על הHD אבל זה לא רץ טוב. אולי הDIRECTX 12 יפתור זאת)

מה עוד יהיה אפשרי בDIRECTX 12? (חוץ משילוב סטנדרטי של AMD עם NVIDIA)

פורסם

PhysX זאת תכונה של חישוב אלמנטים פיזיקאליים תחת מנוע שאותו NVIDIA פיתחה בשפת CUDA. הוא מואץ על ידי שימוש בליבות גרפיות של NVIDIA בלבד, ועובד גרוע לחלוטין כשהוא מחושב על המעבד הראשי.

הבחור היחיד שפיצח את הקוד והצליח להריץ PhysX על כרטיס של AMD עבר לעבוד ב-NVIDIA וסגר את הפרויקט.

פורסם

קח בחשבון שרק ה advanced physx / אפקטים מורכבים מואצים על ידי GPU של Nvidia אולם באופן כללי physx רץ על ה CPU באופן יעיל למדי כולל קונסולות. פשוט יש גבול לכמות ה particles שהמעבד יכול לחשב במהירות הנדרשת.

נערך על-ידי SyndromE

פורסם
  • מחבר

אז למה AMD לא מייצרת תוכנה דומה לPHYSX שירוץ על הכרטיסים שלה?

פורסם
AMD אימצה את ממשק Havok

מזה ממשק הHAVOK?

פורסם

מה עוד יהיה אפשרי בDIRECTX 12? (חוץ משילוב סטנדרטי של AMD עם NVIDIA)

שילוב שכזה יהיה מהפיכה של ממש. אני עדין סקפטי ולא ראיתי מאמרים קונקרטיים בנושא הזה. גם אם זה יתממש אני משער שהביצועים יוכתבו ע"פ הכרטיס החלש (חוליה חלשה, בדומה לשילוב זיכרונות RAM במהירויות שונות) ולא נוכל לנצל את היתרונות בלבד של כל כרטיס.

הדבר שכנראה באמת יתממש רלוונטי רק למערך כרטיסים. סך הזיכרון הגרפי הזמין במערך יהיה סכום GB הזיכרון של הכרטיסים.

בעיקר במחנה של AMD בונים על הפיצ'ר הזה עם צאת פיג'י עם זכרונות HBM שמוגבל ל 4GB לכרטיס.

דבר מעניין שיכול להיות (אם יתאפשר שילוב כרטיסים שונים) הוא שוק חדש של כרטיסי זיכרון גרפי- כרטיסים שיעודם הוא תוספת זיכרון והם ישבו ב"סמי-מערך".

כח העיבוד יהיה זהה, כמות הזיכרון תגדל.

ויש כמובן את המטרה העיקרית של DX12 שהיא ניצול מיטבי של המעבד בדומה למה ש MANTLE עשתה.

נערך על-ידי omertgm

פורסם

אין שום עניין לבצע דבר שכזה, שכן מהירות הזיכרון תהיה מוגבלת על ידי קצב תעבורת הממשק

פורסם

לאיזה עניין התכוונת?

ומה הכוונה ב"תעבורת ממשק" ולמה הוא מגביל?

נערך על-ידי omertgm

פורסם

קצב הקריאה/כתיבה לזכרון שעל גבי ה GTX980TI היא 336 ג'יגהבייט לשנייה. קצב הקריאה כתיבה דרך PCI-E 3 x16 הוא 16 ג'יגהבייט לכל כיוון, כלומר מקסימום 32 ג'יגהבייט במקרה הטוב ביותר. אז אם אתה מנסה לגשת לזכרון דרך ממשק ה PCI-E התוצאה תהיה עלובה לחלוטין.

פורסם

נקודה מעניית. אבל זה תקף גם אם משתפים זיכרון משני GPU וגם אם GUP+ כרטיס זיכרון גרפי (זה שהמצאתי). כלומר יש בעיה בסיסית בשאיפה ליצור "בריכת זיכרון" משותף. אם כרטיס B צריך להשתמש בטקסטורות שנמצאות על כרטיס A זה עדין יהיה איטי מאוד. העובדה שיש לכרטיס B מעבד לא תשנה כלום.

לדוגמה בקישור בתמונה התחתונה (גם צירפתי)

http://wccftech.com/amd-sheds-more-light-on-explicit-multiadapter-in-directx-12-in-new-slides/

In DirectX 12, however, the memory pool can be shared across all GPU’s, so that if the frame being rendered by one is particularly memory hungry then it can access the RAM of the other cards if necessary. While we’ve seen GPU RAM usage spike with recent games, now all the assets will be put in the shared pool, accessible by any GPU available, even integrated solutions.

אם הגישה בין 2 כרטיסים היא רק ע"י PCIE אז כל עניין הזיכרון המשותף מראש יהיה מוגבל. תקן אותי אם אני טועה

נערך על-ידי omertgm

פורסם

אם זה באמת יהיה המצב לא מעט אנשים יתאכזבו מאוד, אני רואה לא מעט בפורומים בחו"ל על אנשים שמדברים על מערך עם HBM שייתן להם 8GB במהירות אדירה.

שימוש באופציה הזו תיצור גישה איטית יותר מהמצב עם 970 וה- 0.5GB האחרונים ו-AMD כלל לא מזכירים את זה במצגת.

פורסם

עקרונית אכן כך. אלא אם כן יפתחו מנגנון

Pre Fetch

מדהים אני לא רואה את זה קורה. וגם במקרה של מנגנון מצויין הנזק עלול להיות גדול מהתועלת.

אבל מי יודע, אני בטוח שיש מהנדסים בטח מוכשרים ממני, אבל אני ממש לא רואה את זה קורה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים