עבור לתוכן

הסקנדל התורן בנושא תח"צ בשבת - התקשורת כרגיל "מפספסת" את הנקודה

Featured Replies

פורסם

הבאתי את מקסיקו סיטי בתור דוגמא לעיר מבולגנת שבשנות ה70 היתה יותר מבולגנת ממה שת"א עכשיו, עם קרקע בעייתית מאוד. ברגע שזה קרקעי עולים עם מדרגות לכביש וזהו, לא קשה למצוא נקודות כאלה שניתן להקים תחנות למטה, אין ספק שזה המון כסף.

  • תגובות 87
  • צפיות 15.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

לא צריך להביא את מקסיקו סיטי כדוגמא. יש את קהיר עם רכבת תחתית כבר הרבה שנים.

היום קראתי בידיעות עוד פנינים של משרד התחבורה.

השר ישראל כץ חונך תחנות רכבת בכל מיני מדבריות ושטחים נידחים.

לשאלה הפשוטה מדוע אין תחנות בתוך הערים עונה משרד התחבורה שראשי הערים מתנגדים להכנסת רכבת לערים.

כנראה שמה שטוב לברלין שטוקהולם ושאר הערים לא מתאים בישראל ובכלל למה משרד התחבורה שואל את ראשי הערים.

זה אינטרס של המדינה ולא בעיה מוניציפלית מקומית.

פורסם

"מדבריות ושטחים נידחים"

כי מחוץ למרכז זה כבר לא מדינת ישראל?

זה טוב מאוד שמקרבים את הפריפריה עם רכבות שמגיעות בפחות זמן.

זה יפתח הרבה אפשרויות אם תוכל לגור קצת מחוץ למרכז ותוך חצי שעה להגיע ברכבת לעבודה.

פורסם

אתה מתכוון אם אני אעבוד בעזריאלי.

כי זו התחנה היחידה כמעט שנמצאת במקום נורמלי

פורסם

מה עם הבורסה ברמת גן? מה עם פארק המדע ברחובות? יש עוד כמה פארקים של היי טק ליד תחנות רכבת אם אתה מוכן לנסוע יותר רחוק.

יש גם בהרצליה אבל אז תצטרך לקחת לפחות אופניים חשמליות או לנסוע כל יום במונית או בשאטל.

פורסם

יפה אמרת הרצליה, תחנה שלא קשורה לכלום והשכנה שלה מדרום, האוניברסיטה, עוד תחנה שאם אתה מגיע אליה כדאי שיהיה לך רכב אם אתה רוצה לצאת משם.

הנ"ל מצטרפות לעוד הרבה תחנות שלא מחוברות לכלום והכול באדיבות השר ישראל כץ. הוא כנראה מאשים את ארגוני השמאל המחדל הזה.

פורסם

איפה רצית שהם ישימו את התחנה? נראה לי קצת קשה לרכבת כל פעם לזגזג מעל איילון או כביש החוף.

פורסם

הבעיה היא לאו דווקא המיקום של התחנה אלא הנגישות אליה באמצעות אוטובוסים.

חלק גדול מהאנשים שנוסעים ברכבת מגיעים אליה באמצעת רכב פרטי. לדעתי - אבסורדי ודבילי ביותר.

פורסם

באשדוד קיימים קווים יעודיים לתחנת רכבת שמסוכרנים עם הלו"ז של הרכבת. אבל כרגיל עושים רק חצי עבודה. הקווים מכסים רק חלק מהעיר. האמינות שלהם לא טובה. אתמול, לדוגמא, פספסתי את הרכבת רק כי האוטובוס לא הגיע. בנוסף הרכבות נוסעות עד 11 בלילה. הקווים מפסיקים לעבוד ב-9 בערב. מה ההיגיון?

- - - תגובה אוחדה: - - -

לא צריך להביא את מקסיקו סיטי כדוגמא. יש את קהיר עם רכבת תחתית כבר הרבה שנים.

היום קראתי בידיעות עוד פנינים של משרד התחבורה.

השר ישראל כץ חונך תחנות רכבת בכל מיני מדבריות ושטחים נידחים.

לשאלה הפשוטה מדוע אין תחנות בתוך הערים עונה משרד התחבורה שראשי הערים מתנגדים להכנסת רכבת לערים.

כנראה שמה שטוב לברלין שטוקהולם ושאר הערים לא מתאים בישראל ובכלל למה משרד התחבורה שואל את ראשי הערים.

זה אינטרס של המדינה ולא בעיה מוניציפלית מקומית.

תחנות רכבת באירופה נבנו לפני מאות שנים ובאותה תקופה התחנה הייתה בפאתי העיר. הערים צמחו מסביב לתחנות רכבת. אל תשכח שבארץ משתמשים בקטר דיזל רועש ומזהם. עד שהרכבת לא תעבור לקטר חשמלי קיים היגיון בהרחקת תחנות הרכבת מבתי התושבים. תחנת רחובות, יבנה מזרח, תחנות תל אביב, תחנות חיפה, תחנת בנימינה כן נמצאות בתוך הערים.

פורסם
הבעיה היא לאו דווקא המיקום של התחנה אלא הנגישות אליה באמצעות אוטובוסים.

חלק גדול מהאנשים שנוסעים ברכבת מגיעים אליה באמצעת רכב פרטי. לדעתי - אבסורדי ודבילי ביותר.

זה קורה בגלל שהתחבורה בתוך העיר ממש אבל ממש גרועה !

לעלות לאוטובוס בתוך העיר בשעות העומס זה סיוט....לכן מאוד נוח לנסוע עם רכב לתחנת רכבת.

בנוסף לעובדה שאתה לא צריך לחכות בהלוך לאוטובוס - שאיחור שלו יגרור לכך שאתה תפספס את הרכבת ותחכה לפחות חצי שעה.

גם זה מאוד נוח לחזור מהרכבת וישר לעלות לרכב שלך במקום לחכות לאוטובוס (יש ערים שסוף סוף סינכרנו את הנושא).

פורסם
איפה רצית שהם ישימו את התחנה? נראה לי קצת קשה לרכבת כל פעם לזגזג מעל איילון או כביש החוף.

בטח לא היית בברלין או בבנגקוק

בונים מסילה עילית שנוסעת מעל כבישים באזורי מסחר וגם לא מבזבזים את השטח למטה הופכים אותו לחנויות ופאבים.

או שאתה מעדיף תחנות באזורים כפריים, סליחה פתח תקוה, תראה איך כל אחד מגיע עם רכב פרטי בשביל לנסוע ברכבת.

https://www.google.co.il/maps/@32.111938,34.902524,3a,75y,279.46h,71.14t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0mHAzLt_UFK00R-gIvOVJQ!2e0!6m1!1e1?hl=iw

אפשר לסובב ולראות כמה התחנה רחוקה מפתח תקוה

פורסם

הרכבת שכרגע קיימת בישראל היא לא "רכבת קלה" ולא אמורה להכנס למרכז העיר.

(זה לא אומר שאי אפשר לבנות אחד כזו, כפי שטענו פה)

פורסם

אני חושב שהפתרון הכי הגיוני ואפשרי עבור מדינת ישראל הוא פיתוח jetpacks עבור כל אדם במחיר סביר.

- - - תגובה אוחדה: - - -

לא לעניין, אלא אם כן אתה בן 75+ ו/או מאמין בתיאורייה של יונג לגבי זכרונות קולקטיביים של האנושות, שלא ממש הוכיחה את עצמה בהתחשב באמרה המפורסמת על ההיסטוריה שחוזרת על עצמה...

מצטער, זה חוש ההומור שלי. לא הייתה שום כוונה לפגוע.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים