הסקנדל התורן בנושא תח"צ בשבת - התקשורת כרגיל "מפספסת" את הנקודה - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הסקנדל התורן בנושא תח"צ בשבת - התקשורת כרגיל "מפספסת" את הנקודה


vic07

Recommended Posts

אני מדבר, כמובן, על הביקורת שספג שר התחבורה כץ בגין העדר תחבורה ציבורית בשבתות, תגובתו עליה, והביקורת על התגובה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4645841,00.html

ואני שואל - האם עם באמת מפגר עד כדי כך שהתקשורת יכולה להוביל אותו באף כרצונה? האם כולם נכשלו בהבנת הנקרא בחטיבת הביניים?

הרי מה כץ אמר, למעשה? מעבר לשפתו הבלתי-דפלומטית בעליל, הוא אמר את המובן מאליו: בעוד שאמנם יש הרבה בעיות אמיתיות בארצנו שאכן מפריעות לתושבים, את המבקרים הקולניים ביותר של המצב הבעייתי לא מעניין כהוא זה המצב עצמו - מעניין אותם רק לנגח את הימין וכל השאר זה תירוץ. האם בתקופת ממשלות השמאל בישראל היתה אי פעם תחבורה בשבת, שהימין ביטל? בוודאי שלא. האם בתקופת ממשלות השמאל, או לפחות כאלו שהצטיירו כממשלות שמאל כמו ממשלת קדימה האחרונה, הביקורת על העדר תח"צ בשבתות היתה כ"כ קולנית? בוודאי שלא. ועל כן נשאלה שאלתו של כץ, שעברה מעל לראשם של רוב הקוראים (באדיבות Ynet, כמובן) - אם הנושא כ"כ מפריע לך, מדוע שתקת כמו דג לפני הבחירות?

התשובה ברורה. השמאל, כמו הימין, לא התכוון אף פעם ולא מתכוון גם כיום לספק תחבורה בשבתות - גם בגלל שהשמאל, כמו הימין ואף יותר ממנו, זקוק לחרדים על-מנת להרכיב ממשלה (ב"מחנה הציוני" לא ממש הסתירו זאת - כל הארס הרגיל כנגד החרדים התנדף להם משום מה לפני הבחירות וגורמים שונים בשמאל אף הפליגו בשבחיו של הח"כ משה גפני, המיועד היה גם מבחינתם לשבת בוועדת הכספים), וגם בגלל שגורמים בשמאל עצמו מתנגדים גם הם באופן נחרץ לתחבורה ציבורית בשבתות (מישהו זוכר את דברי יחימוביץ בעניין הזה?). אם מישהו היה אכן נוהג כ"עצת" כץ ופונה לבוז'י טרם הבחירות בדרישה שיבטיח פומבית שיפעל בנושא, הוא היה שם אותו במלכוד: מצד אחד, הוא לא היה רוצה להבטיח הבטחה כ"כ קונקרטית שלא יהיה לה שום כיסוי ושרק תעצבן את שותפיו לקואליציה העתידית, ומצד שני, הוא לא היה רוצה להודות באמת ולהבריח אגב כך בוחרים פוטנציאלים שתלו בו תקוות שווא.

ועתה לחלק המעניין באמת: בדיוק כפי שרמז כץ בדברים שאמר, פניה כזו גם לא נעשתה. למה לא? הרי את הגופים הפועלים לקידום מטרות ספציפיות כגון תחבורה בשבתות, מעניינת המטרה, לא? אז לא. כל אותם גופים ועמותות מבינות היטב את הדברים שהזכרתי בפסקה הקודמת. פניה שכזו לבוז'י טרם הבחירות היתה אולי עוזרת להביא את מטרתם לסדר היום (לכאורה, זו הרי תכלית קיומם), אבל היתה מזיקה לו פוליטית - וזה מה שניצח. לא הרצון לקדם את המטרה שאותה לכאורה הם באו לקדם, אלא הרצון לעזור לשמאל לנצח בבחירות.

ומה מכל זה נכתב בתקשורת? "כץ נגד תחבורה בשבתות ומאשים את הדורשים ב'שמאלנות'". אז נכון, מגיעים לנו שרים וחברי כנסת שיודעים להתבטא בצורה רצינית יותר - אבל לא מגיעים לנו גם קצת פחות חלאות בתקשורת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אתה קשקשן שאוהב להתעלם ממה שנוח לו. הקמפיין למען בשבת רץ כבר לפחות שנה. ההתעוררות בנושא החברתי/כלכלי, שהרצון לתחבורה ציבורית נורמלית, לא רק בשבת, הוא חלק ממנה, קרתה גם בשנים האחרונות. אתה גם מתעלם מזה שלא מעט חברי כנסת בכירים בליכוד הביעו תמיכה ברעיון.

אבל סבבה, התקשורת הסמולנית הרעה נכנסת בישראל כץ הצדיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשרוצים לשנות, פונים לכל מי שעשוי לשנות. כשרוצים לנגח, שומרים את הפניה לאלו שרוצים לנגח, ונזהרים מלפנות למי שחפצים ביקרו. למקרה שלא הבנת, מר איש מערות, הדברים תקפים לא רק לעניין התחבורה, אלא לרוב-רובה של אותה "מחאה חברתית".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגע, אז זה לא בסדר שמוחים? חשבתי שפונים אל מי שעשוי לשנות. למיטב זיכרוני לא בוז'י הוא זה מש היה בשילטון באותה עת. או שאולי גם אז היה צריך לפנות אליו. ועכשיו, פונים לישראל כץ, שר התחבורה, שמלבד היותו שר תחבורה גרוע, לוקה גם בחוסר טאקט. בחירה אומללה ליעד הפניה, אבל כדבריך, פונים למי שעשוי לשנות, לא למי שאולי יבחר. ברור שכימני ישר תקפוץ על תיאוריות הקונספירציה האלה, אבל בוא נשים את זה רגע בצד... הימין ניצח, יעשו מה שיעשו, זה לא ישתנה. למה לא לנסות ולגרום לשינוי? קרא לי נאיבי, אבל אני באמת חושב שהמטרה של הקמפיין היא תחבורה בשבת למי שאין ידו משגת, ולא הכפשת הימין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העניים מצביעים לליכוד גם אם דופקים אותם אז למה לקחת אותם ברצינות?

אני לא יודע למה שרי הליכוד טורחים בכלל, הרי בכל מקרה נתניהו עתיד למלוך על הארץ בעשור הקרוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל את מי זה מעניין שבקרוב הכביש לירושלים יראה כמו כביש מודרני ולא כמו כביש מקום המדינה? ואת מי זה מעניין שבירושלים הוסיפו המשך לבגין דרום ואחד נוסף מתוכנן לשנה הבאה (מה שמאוד שיפר את מצב הפקקים בעיר)? או זה שעכשיו בבירה יש כבישים עם ארבעה נתיבים במקומות שעד לפני שנתיים היו 2 נתיבים בלבד.

העבודות בירושלים, בדרום ובצפון, התל אביב לא נהנים מזה ברור שהם יאשימו את השר שמשרת את רוב האזרחים ולא אותם שהוא לא עושה את העבודה שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לחשוב שישראל כץ התחיל עם תשתיות כביש מתקופת המנדט.

אבל אם כבר מזכירים את מעלליו אז אולי נשמע מתי תהיה בגוש דן רכבת תחתית ומתי בכלל תהיה רכבת נורמלית שנכנסת לערים ולא כזו עם תחנות מחוץ לעיר בלבד.

לדעתי בכלל בשבת זה עניין של זמן לא רב מאחר ותחבורה ציבורית מתפקדת 5 ימים בשבוע תוליך אותנו לכאוס תחבורתי כשכל משפחה מחזיקה במינימום שתי מכוניות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לכם מושג בשיט בתחבורה... לסלול כבישים ולבנות מחלפים זה קל, אבל זה לא פותר את הבעיות.

1. הוכח כבר שבעיות התחבורה לא נפתרות בעזרת כבישים אלא בעזרת אפקטיבית.

2. צריך להשקיע משאבים בחינוך הציבור כך שישתמש בתחבורה ציבורית. עוד כבישים ומחלפים עושים בדיוק ההיפך.

3. בעיות זיהום האוויר מחריפות.

4. לא עונה על הצורך של השכבות החלשות באמצע ובסוף השבוע.

שלא לדבר על זה שכשכבר בונים מחלף, עושים את זה כל כך רע (שחיתות מישהו?) כך שהגשם הראשון מחרב אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

והוכח דבר נוסף: כמו שכתבתי בהודעה הראשונה, רוב האנשים, כולל אלו שפה, טפשים מכדי לראות נקודה שהם התרגלו שמסתירים מהם, גם כשממש דוחפים להם אותה מתחת לאף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...