הסקנדל התורן בנושא תח"צ בשבת - התקשורת כרגיל "מפספסת" את הנקודה - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הסקנדל התורן בנושא תח"צ בשבת - התקשורת כרגיל "מפספסת" את הנקודה


vic07

Recommended Posts

בארץ יש שתי בעיות שקשורות לתחבורה הציבורית -

הבעיה הראשונה - היא זוועתית ! היא איטית, מחכים יותר מדי זמן בתחנה, אין נתיבים ייעודיים, אני ירושלמי ואני יכול להגיד לכם שמי שתיכנן את הרכבת צריך להרוג אותו - למה לא לעשות רכבת עילית כמו בבנגקוק ? זה לא מצריך לחפור ללא הפסקה - פשוט טמטום לנסוע ברכבת שעוצרת ברמזורים כמו שאר המכוניות, שלא נדבר שהיא באופן כללי זוחלת.

הסיבה הראשית בה אני נוסע ברכב מהשנייה שעזבתי את צה"ל (ת'אמת היה לי רכב גם בשנה וחצי האחרונות לשחרור אבל הוא לא היה שלי) - התחבורה הציבורית לא נותנת מענה ראוי כלל !

הבעיה השנייה - אין תחבורה ציבורית לאורך כל השבוע וגם אין לאורך כל היממה, גם כשיש תחבורה ציבורית חוזרים לבעיה הראשונה.

אם היו משקיעים בבעיה א' וב' ביחד - תאמינו לי לא הייתם רואים פקקים.

אגב - אני יכול לתת כדוגמה את הנתיב המהיר בדרך לת"א, החניון ממוקם בנקודה ממש טובה כדי להגיע אליו מירושלים - אין פקק, בשעות העומס (לצערי רק בשעות העומס) יש שאטל כל 5 דקות ! והוא בחינם.

לא רק שהייתי מבין הראשונים שהתנסו בחניון - הוא בצדק תפס תאוצה ! אחת הסיבות לכך זה העובדה שיש שאטל כל חמש דקות ! ולא 20 !

כמובן שחכמי חלם, סליחה חכמי , תיכננו את הנתיב המהיר שלא יהיה בחניון תחנת רכבת - כי מה לעשות חלם זה פה !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מסכים עם כך שיש איזורים מאוד מסויימים שבהם כבר עכשיו יש כיסוי סביר מספיק (גם אם באמצעות מוניות שירות), שלא ישתפר אם המדינה תקח אחריות על המצב. שום מערכת מורכבת מאוד לא יכולה להיות מושלמת לכל מי שמשתמש בה וזה גם לא קיים בשום מקום בעולם. עם זאת, דעתי היא שעל המדינה לקחת אחריות ולדאוג לכיסוי טוב יותר. חלקית, אפשר לעשות את זה גם בלי לבצע "מהפיכות". (לדוגמה, לדאוג סוף סוף למצב בו תפקידו של הנהג לא יהיה לדאוג שכל מי שעולה לאוטובוס משלם, כך שמבזבזים דקות יקרות בכל תחנה עד שכולם עולים).

לעיתים גם נעים יותר לנסוע במוניות שירות מאשר באוטובוס, אתה צודק. אבל בממוצע לדעתי אוטובוס עדיף. עניין של דעה כנראה. בכל מקרה, מסכים שגם למוניות שירות יש יתרונות מסויימים (כמו בכל דבר בעולם, יש לו חסרונות ויש לו יתרונות).

ברור שלא חשבתי שטענת שמוניות שירות הן "מושלמות".

דרך אגב, גם כאשר גרתי במרכז ת"א הרגשתי שאני לא יכול לסמוך על מוניות השירות כאשר חזרתי הביתה מבילוי (נניח בסביבות 1, 2 בלילה). אני חושב שזה היה קו 5 אבל אני לא סגור על זה. אישית יש לי בעיה עם חוסר הוודאות הגדול שכרוך בשימוש בשירות הזה.

עוד נקודה אחרונה:

אני לא חושב שפתרון נקודתי של מוניות שירות בקוים מסויימים, גם אם הפתרון הנקודתי הזה מספק רמת שירות גבוהה, הוא באמת "פתרון" שלם. אנשים רוצים חופש תנועה מוחלט. כלומר, נניח שאתה צריך להגיע מראשון לרעננה בסופש. זה לא יהיה אפשרי, גם אם אפשר להגיע מראשון לת"א (או לפחות מחלקים מאוד מסויימים בראשון, שהיא עיר גדולה מאוד, לאיזורים מאוד מסויימים בת"א, שהיא עיר ענקית). ברגע שלאדם אין אפשרות לעשות את זה, גם אם לא ביעילות מירבית, הוא פשוט לא יסמוך על המערכת הזו ויעדיף להשתמש בחלופות (רכב פרטי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפילו קווים מאספים בשעה 23-24:00 של צירים מרכזיים הם לא מסוגלים לעשות.

משרד התחבורה כישלון ענק בהיענות לצרכי הציבור.

חבורה של מחממי כיסאות שמקדמים לאט לאט דברים 10 באיחור של 10 שנים אחרי 100 אסונות ואלפי תלונות.

שרי תחבורה שבאים וחותמים על פרויקטים שכבר תוכננו ואושרו 10 שנים קודם, ואומרים "עשינו מחלף כאן ומחלף שם".

והכי חוצפן מכולם זה כץ.

פופוליסט אגואיסט.

מנהל עגלות סופר לא הייתי נותן לו להיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בארץ ישראל יש שתי בעיות שקשורות לתחבורה הציבורית -

הבעיה הראשונה - היא זוועתית ! היא איטית, מחכים יותר מדי זמן בתחנה, אין נתיבים ייעודיים, אני ירושלמי ואני יכול להגיד לכם שמי שתיכנן את הרכבת צריך להרוג אותו - למה לא לעשות רכבת עילית כמו בבנגקוק ? זה לא מצריך לחפור ללא הפסקה - פשוט טמטום לנסוע ברכבת שעוצרת ברמזורים כמו שאר המכוניות, שלא נדבר שהיא באופן כללי זוחלת.

+1

הרכבת בירושלים עלתה כמו הקמת מדינה קטנה באפריקה והתוצאה מזעזעת: קרונות בשר עמוסים באנשים, הנהג צועק בכריזה להיכנס פנימה ומעלה לי מאושוויץ, אין איפה לשבת אף פעם, חגיגת ריחות בקיץ, שילוב תחנות ל-"צעירים" ששורפים את התחנה שלהם כשבא להם ומפחיד לעלות לרכבת כשהם מקיפים אותך בהמוניהם (לא באשמתם מן הסתם) + הרכבת לא עוצרת בקניון ירושלים\גן טכנולוגי, תלפיות ועד כמה שידוע לי לא מספקת מענה לסטודנטים של האוניברסיטה העברית.

בקיצור - אדם שאין לו בארץ הוא אדם נחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בארץ יש שתי בעיות שקשורות לתחבורה הציבורית -

הבעיה הראשונה - היא זוועתית ! היא איטית, מחכים יותר מדי זמן בתחנה, אין נתיבים ייעודיים, אני ירושלמי ואני יכול להגיד לכם שמי שתיכנן את הרכבת צריך להרוג אותו - למה לא לעשות רכבת עילית כמו בבנגקוק ? זה לא מצריך לחפור ללא הפסקה - פשוט טמטום לנסוע ברכבת שעוצרת ברמזורים כמו שאר המכוניות, שלא נדבר שהיא באופן כללי זוחלת.

בגלובס של אתמול פורסמה כתבה שהחברות הגדולות בעולם לייצור רכבות מסרבות להשתתף במכרז לאספקת ציוד לרכבת הקלה בגוש דן כי לטענתם רמת התכנון של הרכבת הקלה עלובה ואין בכוונתם להתקרב לזוועה הזאת.

אני מסכים איתך לחלוטין לגבי השאטל לתל אביב. אחלה שירות. אבל מה אף אחד לא חשב לתכנן לשאטל. תמיד חצי עבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעשר שנים האחרונות חלה מהפכה ברכבת, לא יודע אם שמתם לב. הוסיפו מסילה לכל כיוון מה שבעבר היה רק מסילה אחת לשני הכיוונים(נדמה לי?)

לא זוכר בדיוק את הפרטים אבל אני זוכר עוד מלפני עשר חמש עשרה שנה החוויה של הנסיעה ברכבת השתפרה מאוד.

רכבת בשבת זה נחמד, אתם יודעים מה עוד נחמד? שלא יעשנו לי סיגריות בפנים.

הדרך היחידה שלי להמנע מעשן סיגריות זה רק אם אסתגר בבית וגם אז לפעמים שכנים יכולים לעשן בקומת עמודים וזה נכנס לי מהחלון.

מה זה קשור? הקשר הוא שאי אפשר תמיד לרצות את כולם.

אני מוכן שבעד רכבת בשבת יעשו את זה לא חוקי לעשן סיגריות בארץ. הייתם מקבלים?

כי הלכה למעשה כשמישהו מעשן בעיר צפופה כמעט תמיד מישהו אחר יסבול מזה.

ואם לא מתאים לכם לוותר על הסיגריות אז לי יש אוטו ואתם תתקעו בשבת בבית מצידי.

אריאבל,

מאיפה קבעת שהתחבורה הציבורת בארץ מחוברנת? או האם אמרת את זה רק כדי שתוכל לאמר "ימנים הזויים". אנא פרט מה מחורבן בה.

טענה מטומטמת. יש מקומות מיועדים לעישון ואם אתה לא אוהב את הריח של סיגריות אז אל תכניס את עצמך למקומות כאלה. ואם מישהוא מעשן לידך, במקום שלא מיועד לעישון (קריא מקום ציבורי), תגדל זוג להגיד לו שזה מפריע לך, ושיכבה בבקשה את הסיגריה.

ולמה בעד רכבת בשבת צריך לשים תנאי של איסור עישון? מה הקשר בין השתיים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגלובס של אתמול פורסמה כתבה שהחברות הגדולות בעולם לייצור רכבות מסרבות להשתתף במכרז לאספקת ציוד לרכבת הקלה בגוש דן כי לטענתם רמת התכנון של הרכבת הקלה עלובה ואין בכוונתם להתקרב לזוועה הזאת.

מצויין! להכניס עוד עיר צפופה ובעייתית מבחינת מרחב ותחבורה לסיוט של עשור שיעלה מיליארדי דולרים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצויין! להכניס עוד עיר צפופה ובעייתית מבחינת מרחב ותחבורה לסיוט של עשור שיעלה מיליארדי דולרים...

הסיוט בדרך. בקרוב יחסמו את הצירים המרכזיים בתל אביב בגלל עבודות הרכבת הקלה. דרך יצחק שדה תיחסם בגלל הורדת גשר מעריב ועוד כל מיני נקודות אסטרטגיות בתל אביב יחסמו. רוכבי אופניים לא יצליחו התנייד בתל אביב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומעלה לי מאושוויץ,

לא לעניין, אלא אם כן אתה בן 75+ ו/או מאמין בתיאורייה של יונג לגבי קולקטיביים של האנושות, שלא ממש הוכיחה את עצמה בהתחשב באמרה המפורסמת על ההיסטוריה שחוזרת על עצמה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש פה אנשים עם טיעונים הזויים.

מה זה עוזר שאתם מביאים ערים אחרות בתור דוגמא?

חשבתם שעיר מכוערת כמו תל אביב פשוט נבנתה בצורה כזו שקשה לדחוף אליה יעילה?

אתם חושבים שזה כל כך פשוט לבנות רכבת תחתית בעיר צפופה כמו תל אביב? נראה לי יהיה צריך גם לבנות צוללות מתחת לעיר כשהעיר מוצפת בחורף.

תל אביב היא למעשה תל הביב.

תפסיקו עם הטיעון הזה "אם מספיק רצון והשקעה הכל אפשרי" כי זה לגמרי לא ריאלסטי.

או שתציעו הצעות שמחוברות למציאות או שתפסיקו להביא טיעונים מטופשים.

לפעמים אפילו להוסיף עוד נתיב לכביש זה בילתי אפשרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחחחחח

סע למקסיקו סיטי עיר לא פחות מבולגנת מת"א משתקים בה את המטרו יום אחד והעיר קורסת, בנו אותו בשנות ה70 אני חושב, ניתן לעשות מטרו יעיל שרובו תחתי בכל גוש דן, הכל שאלה של בירוקרטיה וכסף. שלא לדבר שהקרקע שם עם שכבות מים מסובכת בהרבה מת"א. יש שם פסל עם ביסוס עמוק שכמעט לא שוקע ומסביבו הקרקע כל הזמן שוקעת וכל הזמן מוסיפים מדרגות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Sargon, הטיעון שלך חסר בסיס. העובדה היא שכן רוצים ומתכננים לבנות תחתית בת"א (ושאר המרכז) - קרי, יש לפרויקט הזה התכנות. זה נתקע אך ורק בכלל חוסר רצון/השקעה/תקצוב.

נ"ב

אני לא מבין למה כל הזמן יש אנשים בדיון הזה שנתפלים לת"א. מי פה בכלל מדבר רק על תל אביב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יודע את זה בוודאות או שאתה מסתמך על מקסיקו סיטי בתור הוחכה שניתן לעשות תחתית בתל אביב?

וזה שבנו את המטרו בשנות השיבעים מראה לך שתכננו את זה מראש, אם היו מתכננים בשנות השיבעים תחתית לתל אביב זה היה יותר הגיוני אבל היום העיר כבר וותיקה ויותר קשה להוסיף מאוחר יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...