מתברר שאולי לא באמת צריך את השבב של הGsync - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מתברר שאולי לא באמת צריך את השבב של הGsync


Buck

Recommended Posts

חוץ מהסמטוחה שניוידיה נכנסו אליה בגלל הזכרון יש עוד סיפור שקצת פחות התפרסם. בקצרה, הם העלו בטעות דרייבר ניסיוני לאיזה פורום תמיכה ומחקו אותו מהר. מישהו הספיק להוריד ושם לב שהוא תמך בGSYNC במחשב הנייד שלו.

איזו קבוצה של מומחים שמעה על זה הורידה את הדרייבר לנוטבוק הגיימינג שלה והGSYNC עובד עליו מצויין ברוב המקרים (חוץ מבמשחק שבור כמו AC UNITY ,אבל זו עדיין גרסאת אלפא).

אחר כך הם פרקו את הלפטופ לגורמים כדי לוודא שאין בו מיוחד שהוסיפו לשימוש עתידי בטכנולוגיה והגיעו למסקנה שיכול להיות שניוידיה מצאה דרך להפעיל את הטכנולוגיה שלה ללא השבב (ולדבריהם קיבלו לבסוף טלפון מניוידיה שאישר שהם צודקים):

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Mobile-G-Sync-Confirmed-and-Tested-Leaked-Alpha-Driver

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממה שאני הבנתי, במודול GSYNC שבמסכים יש frame buffer, מעבד תמונות עם מוקדש משלו שעסוק בפעולה הזאת. השאלה היא, מה בדיוק קורה בניידים שלא קורה במודול של המסכים הנייחים.

הרי שאם לא היה צורך בו ובזיכרון שלו, לא היו מדפיסים אותם שם. אני ממתין בעצמי לראות לאן הסיפור הזה מתקדם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוידאו של ליינוס הוא אומר שניוידיה אמרה שהמודול בנייחים יכול לעשות פעולות נוספות כמו הוספת פריימים בין הפריימים הקיימים כדי ליצור חווית משחק חלקה יותר כך שיכול להיות שיהיה הבדל בין הניידים לנייחים וגם שיכול להיות שרק עכשיו הם הצליחו למצוא דרך לטפל בקריעות ללא המודול כך שהיה צריך אותו יותר בעבר אבל עכשיו כבר לא...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הGPUים של היום יכולים לעשות הרבה דברים. זה ממש לא "שערורייה".

יכול להיות שאפשר לסמלץ את הGSYNC בGPUים של בדרך כזו או אחרת ויכול להיות שזה גם פוגע יותר בביצועים מאשר להשתמש בשבב היעודי.

יכול להיות שזה גם לא באותה רמה ואיכות כמו שימוש בשבב.

קשה לי להאמין שתקבל את אותה האיכות או שזה לא ישפיע על הביצועים אם לא תשתמש בשבב.

הדרך היחידה שזו באמת תהיה שערורייה זה אם השבב במסכים הוא בעצם ריק ולא עושה כלום וNVIDIA עבדו על כולם רק בשביל לעשות את הGSYNC יותר אקסלוסיבי, אבל קשה לי להאמין שהם עשו כזה דבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו בכלל צפה בכל הסרטון?

זה לא בדיוק עובד מושלם.

יש ניתוקים, יש מסכים שחורים.

כל עוד הפריימים לא יציבים באופן מושלם ומעל FPS מסויים, זה לא עובד טוב כי אין את הפונקציות מהצ'יפ של הGSYNC שיעשו את העבודה כמו שצריך.

בקיצור, זה לא GSYNC.

זה סתם אמולציה תוכנתית חלקית לGSYNC שעובדת באופן לא מושלם, אך ורק כשהFPS גבוה ויציב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל הם כותבים\אומרים שהם התקשרו לניוידיה והם אישרו להם שלא יצטרכו את המודול בניידים בדומה לפריסינק של ויכול להיות שבעתיד גם בנייחים ושנית כל הם היו צריכים לאמץ ממש את המחשב כדי שהFPS ירד בפתאומיות ל20 כדי לראות את המסכים השחורים זו הסיבה שהם הדגימו את זה עם UNITY כך שלא נראה לי שאתה צודק לגבי כך שצריך FPS יציב כל עוד הוא מספיק גבוה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפילו בדסקטופ עם המטוטלת המתנדנדת בלי שהם עשו כלום היה להם מסך שחור לרגע בנקודה מסויימת בו נוצר SPIKE קטנטן על המערכת.

OMG תפסיקו לדבר בלי לצפות בסרטון כולו.

אני לא צריך להיות צודק לגבי הצורך בFPS גבוה, הטכנאים בסרטון אומרים זאת בפירוש כמה וכמה פעמים, ומסבירים למה זה ככה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם בסך הכל מממשים בדריבר תמיכה לתקן VESA Adaptive-Sync שקיים ב eDP, בדיוק כפי ש- הדגימו לראשונה FreeSync על מחשב נייד (eDP), מלפני ש-VESA הוסיפו את התקן ל- 1.2a.

זה כאמור דורש איזושהי התאמה ספציפית כמו תוכנית ה- FreeSync Certification של למסכי DP 1.2a לטובת תאימות מירבית.

וכבר ידוע שיהיו הבדלים בין המסכים כפי שמסך אחד הוכרז כי יפעיל רק מ-40hz עד 60hz, לעומת מסך אחר שיתמוך 30hz-144hz וכו'...

העניין הוא שכרטיסי המסך הנוכחיים של כוללים DP 1.2 (ולא 1.2a), לכן אני לא צופה ש "Free-G-Sync" יוכל לנצל את מסכי DP 1.2a שבפתח בדור הנוכחי (סדרה 9xx). אולי בדור הבא ?

לבינתיים ייתכן שנראה עד אז תמיכה רשמית בניידים מסויימים בלבד.

זה צריך להיות ברור לכל מי שעקב אחרי ההתפתחויות בנושא Variable Refresh Rates. ולמרות ההתבטאויות של ,

לא חשבתי לרגע שהם לא טורחים לבחון את התקן של VESA בחדרי חדרים, אם כי לא צפיתי שהפונקציונאליות תדלוף כבר עכשיו, ועדיין לא ברור אם ומתי יכריזו תמיכה רשמית כל שהיא.

מה שהכי משעשע בכל הסיפור הזה הוא שמשתמשי nvidia בעלי ניידים מסויימים יכולים ברגע זה להתנסות ב-"Free-G-Sync" (אם כי גרסא מודלפת \ נסיונית), עוד מלפני ש- ראה אור יום. :D

בכל אופן אני מתענג על "הדבר האמיתי" (G-Sync) כבר שנה שלמה ולא מתחרט לרגע. (גם ULMB ו-3DVision באים טוב לפעמים). ההשערה שהמודול לא עושה כלום היא מגוחכת.

אל תשכחו שעדיין לא ביצעו שום סיקור ביצועים \ input lag למימוש מוגמר המבוסס על התקן של VESA, ובכלל לא ראינו איך מתפקד בסביבה בלתי מבוקרת.

בנוסף אנוידיה רומזים ליכולות נוספת של מודול ה- שתרם נחשפו (אם כי אין לי שמץ מה בתוכנית, אם בכלל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עם ה-G-Sync כבר כחודש ואם לומר את האמת - אני לא לגמרי בטוח אם היה שווה את כמות הכסף הבאמת מוגזמת (הייתי יכול לקנות טלויזיה בכסף הזה).

היתרון העיקרי מבחינתי הוא שהמסך שומר על קצב רענון עקבי גם כשהפריימים יורדים נמוך וגם כשהם עולים גבוה, כשמה לעשות ש-980 לא מסוגל להוציא 1440p חלק, במיוחד ב-DA:I, שכבד באופן לא פרופורציונלי. אבל מצד שני, כשאני מסובב את המצלמה סביב הדמות שלי במהירות, נדמה לי שאני לפעמים רואה tearing וקפיצות קטנות. אולי זה רק הדמיון שלי, אבל בשביל שמתרגלים אליה די מהר, לא בטוח שהיה שווה להוציא כזו כמות של כסף. זה חביב, אבל זה ב-א-מ-ת לא כזה Ground-breaking.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...