מפרט למחשב htpc שקט וזול - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מפרט למחשב htpc שקט וזול


or81322

Recommended Posts

אחרי שעות של חיפושים, התייאשתי ואני מחפש לקבל מפרט מוכן ולקנות אותו שבוע הבא

1. מה התקציב המקסימאלי? 1800 ש"ח

א) האם לנצל את כל התקציב? יותר זול עדיף.

ב) במידת הצורך - עד כמה ניתן לחרוג מהתקציב? 500 ש"ח

2. מה שימושי המחשב (לדוגמא: משחקים, עריכה גרפית, עבודה משרדית, תכני HD וכדומה) השימוש הוא בעיקר סרטי full bluray ,סדרות, תמונות, מוזיקה וקצת אינטרנט.

א) במידה והמחשב מיועד לתוכנות עיקריות ספציפיות, יש לרשום אותן ואופן שימוש (מזדמן/תדיר/כבד/פרנסה).

xbmc/plex.

ב) במידה והמחשב מיועד לגיימינג, יש לציין:

-אילו משחקים לדוגמא ישוחקו על המחשב.

-מהי הרזולוציה הטבעית (מקסימאלית) של המסך שיחובר למחשב (ניתן לציין גם גודל מסך).

1080p

-לאילו הגדרות גרפיות מיועד המחשב (נמוכות/בינוניות/גבוהות)?

3. האם יש צורך בציוד הקפי (לדוגמא: מקלדת, עכבר, רמקולים ועוד)? אם כן, ניתן לרשום גם העדפות לדגמים.

לא

4. האם יש רכיב שאין צורך לכלול במפרט?HDD וכונן דיסקים.

5. עד כמה חשוב השקט בסולם של 1 עד 8 (8 = יש לנסות ולהקפיד על השקט)? עדיף כמה שיותר שקט לפחות 6-7.

6. האם מתוכנן אוברקלוק (OC)? אם כן איזה (קל, בינוני, כבד)? לא

7. האם האם יש צורך לכלול מערכת הפעלה/אופיס (אם כן רצוי לציין גרסה מועדפת) ו/או הרכבת מחשב בחנות? לא.

8. האם ישנה העדפה לרכוש את המחשב מחנות ספציפית? אם לא אפשר גם לציין איזור מגורים. חיפה.

9. מתי מתוכננת קניית המחשב? שבוע הבא.

10. האם יש בקשות מיוחדות כלשהן? (לדוגמא תמיכה בהתקנים/חיבורים כגון FW/RAID/USB3/ESATA, חיבורי האודיו מרובים/חיבור אופטי, דרישה לחומרה ספציפית וכדומה). מארז - בונוס אם כולל חיבורי usb 3 מקדימה לא חובה אם יש מאחורה, לפחות מקום אחד (עדיף 2 או יותר) לhdd 3.5" ואחד 2.5" כאשר אין לי שימוש ב5.25" bay. גודל המארז לא יעלה על 45x15x35 (עומק x גובה x רוחב). שיהיה יציאת בלוח אם.

11. האם חשוב לשמור על אופק שדרוג המחשב? האם מתוכנן שדרוג מאסיבי של המחשב בעתיד? לא, אבל אם תהיה האפשרות והמפרט יהיה חזק אולי בעתיד יועבר לאחד החדרים.

12. הערות נוספות, פירוט מורחב ושונות: אשמח לדעת אם אין צורך בכרטיס . בכל מקרה שssd 120gb יהיה כלול במפרט ובמחיר, מקסימום יש לי שימושים אחרים אליו.

אין לי שום בעיה לקנות רכיבים שונים מחנויות שונות ולהרכיב בעצמי כל עוד זה מוריד את המחיר בצורה משמעותית.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגעתי למפרט הזה:

plonter_logo.png

הצעת מחיר למערכת מחשב - www.plonter.co.il - המקום לאנשים שאוהבים מחשבים

מעבדים - Socket LGA1150

CM8064601482514 - Intel - Intel Pentium G3250 Dual core CPU - LGA1150 - 3.2 GHz - 3MB cache - 22nm - 53W TDP - Integrated HD G...

כמות: - 1 - 321/315

לוחות אם - LGA1150

GA-H97M-D3H - Gigabyte - Socket LGA1150 CPU - Intel H97 chipset - Dual channel DDR3 up to 1600 MHz memory - Integrated Graphi...

כמות: - 1 - 468/459

זכרונות - - לנייח

CMV4GX3M1A1600C11 - Corsair - 4GB DDR3 1600Mhz CL11 - 1.5V - Value series...

כמות: - 1 - 204/200

דיסקים קשיחים ו - - SATA

SV300S37A-120G - Kingston - 120GB - 2.5 inch - SATA3 6GB - 9.5mm - SandForce SF-2281 chipset - Maximum 4K Random Read 85,000 IOP...

כמות: - 1 - 314/308

ספקי כח - ATX

SS-350ET - Seasonic - 350W - ATX12V V2.31 compliant - 82% efficiency - 80plus Bronze - Active PFC - 4pin CPU connector - 1...

כמות: - 1 - 162/159

פתרונות קרור - מאווררים למעבדים

SCSK-1100 - Scythe - Scythe Shuriken Rev. B...

כמות: - 1 - 148/145

1617.00 / 1585

המחיר אינו כולל משלוח

עד 3 תשלומים ללא ריבית אלא אם מצויין אחרת במפרט המוצר

המחירים הזולים יותר הינם לתשלום במזומן/העברה בנקאית או תשלום בביטקוין - סכום ההנחה עומד על 2% ממחיר המוצר/עסקה

הזמנה שתיווצר בפורום לא תחוייב בדמי הרכבה

קישור להצעת המחיר

http://www.plonter.co.il/priceoffer_shoppingcart.tmpl?PriceOffer=11885

חסר מארז silverstone gd05.

השאלה שלי איזה קומבינציה עדיפה מבחינת לוח אם מעבד, כמו שבהצעה למעלה שמאפשרת לי לשדרג מעבד כשיצאו הbroadwell החדשים (שהיא יותר יקרה) או לקחת קומבינציה של מעבד a6 6400k עם מתאים , חוסך לי בקניה עוד 120 שח בלי אפשרות לשדרוג עתידי. יש אפשרות שלישית של ללכת על אותו מעבד או i3 אחר עם נחות יותר בלי שדרוג עתידי.

תודה לעוזרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את המארז יש כאן:

http://ksp.co.il/?uin=19986

הלוח אם יקר, אפשר לחסוך אם הולכים על הלוח הזה:

http://www.plonter.co.il/detail.tmpl?sku=B85M-E45

הלוח הזה גם תומך במאווררי מארז 3 פינים, כך שבעזרת מפצל תוכל לחבר את שני המאווררים שמגיעים עם המארז ל"SYSFAN1" בלוח אם ולשלוט במהירות (להוריד אותה דרך הBIOS למינימום 50% עד טמפ' 40 מעלות בשביל פעילות שקטה יותר).

הshuriken במחיר טוב יותר:

http://ksp.co.il/?uin=6727

גם המעבד וSSD:

http://ksp.co.il/?uin=24045

http://ksp.co.il/?uin=21931

תוכל גם לחסוך עוד עם קירור זול יותר (אבל קצת פחות שקט מהshuriken):

http://ksp.co.il/?uin=13117

ובהפרשים שחסכת תוכל לשדרג למעבד i3:

http://ksp.co.il/?uin=23980

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על העזרה, עזרתם לי להתכוונן על המפרט. אני צריך עזרה אחרונה בשתי סוגיות. אחת בלוח האם- ראיתי שאין הרבה הבדל במחירים בין הסוגים השונים והדגמים השונים ורציתי לשאול אם כדאי ללכת בסוף על ה b85m d3h או שעדיף דגם אחר בהנחה שאני קונה את המפצל... (אגב אני מעוניין כנראה לקנות מtms ידוע למישהו אם הם עדיין שולחים בחינם?).

סוגיה שניה זה קירור מעבד - שלוש אופציות שחשבתי עליהן , stock בתוספת 50 , shurikan של scythe ב130 או big shurikan ב185. חשוב לי שיהיה שקט ואין לי בעיה להשקיע קצת.

תודה לכולם, אלך כנראה לקנות מחר כבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם לוח מדגם אחר לא בטוח שתוכל לשלוט על המאווררים של המארז מהBIOS, ובעיקר במקרה של גיגהבייט שהשליטה במאווררים של המארז לא הכי טובה אם בכלל אפשרית. אבל אם השליטה מהביוס לא קריטית עבורך, תוכל לבחור בכל דגם של לוח שתרצה ותמיד תוכל להוסיף למאווררים בקר פיזי פשוט להורדת מתח/מהירות (במקרה כזה מהירות המאוורר תשאר קבועה ולא תעלה אוטומטית בהתאם לטמפ'). במארז GD05 יש 3 מאווררים, עם המפצל אפשר לחבר ללוח הנ"ל של MSI רק 2 מאווררים (3pin), למאוורר השלישי תצטרך להוסיף בקר פיזי.

Asus B85M-G, ו- B85M Pro4, הם גם אופציות טובות. מבחינת השליטה במאווררים (אם זה חשוב לך) היא טובה בשניהם, אבל יש תמיכה רק במאווררי מארז 4 פינים PWM, שזה אומר שתצטרך להחליף את המאווררים לסוג של 4pin + מפצל 4pin כדי לשלוט מהלוח.

הביג שוריקן כמובן מקרר הכי טוב וגם הכי שקט מבין שלושת האופציות אך צריך לבדוק אם יתאים מבחינת הרוחב. עם זאת, השוריקן הרגיל יכול להספיק והוא בטוח יותר שקט ויעיל מהמאוורר הסטוק של . את המאווררים של המעבד תשים בלוח האם בביוס על מצב silent (מצב שקיים בכמעט כל לוחות האם מהשנים האחרונות), ולא בטוח שבמצב כזה תרגיש הבדל משמעותי אם בכלל מבחינת השקט בין השוריקן הרגיל לגדול, עבור מעבד i3. אבל הבדל של כמה מעלות בטמפ' של המעבד כן יכול להיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממה שהבנתי מהדברים שלך אם אני מוכן להשקיע בשביל הקירור עדיף ללכת על הביג שוריקן עם הגדרת מצב silent שישתיק את המאוורר, מבחינת הרוחב מקסימום אשתמש בסלוטים הרחוקים של הזיכרון לא קריטי לדעתי.

לגבי הלוח אם לא הבנתי כל כך מה ההמלצה שלך, כי ככול שידוע לי אפשר לחבר מאווררים 3pin לחיבור 4pin רק שאין שימוש בפין הרביעי ועדיין אפשר לשלוט עליהם דרך הביוס. מבחינתי להגדיר מראש את מהירות המאוורים בביוס ,אם זה אפשרי, פעם אחת ולא לשנות לעתים תכופות. אם זה אפשרי עם מסוים בלי יותר מדי תוספת של כבלים ומאווררים שמוסיפים למחיר אני אעדיף, לכן שאלתי אם ה

gigabyte b85m d3h רלוונטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחשב HTPC לא אמור לייצר רעש בכלל מהסיבה שהוא לא זקוק לכרטיס מסך (וגם אם כן אז אחד מאוד פשוט)

ומהסיבה השניה שהוא לא אמור להתחמם.

אם אתה לוקח מארז איכותי אין שום סיבה לרעש

חשוב שיהיה למארז יציאות USB 3 מקדימה וגם חשוב שלוח האם יתמוך ביציאות האלה מאחר וסרטים לוקחים הרבה מקום ואם מעבירים או מעתיקים לדיסק און קי או דיסק נייד זה יעזור.

אתה יכול גם להוסיף SSD קטן בשביל מערכת ההפעלה והתוכנות. זה נחמד בשביל תהליך האיתחול של המחשב אבל ממש לא חיוני.

אתה כמובן זקוק גם לכבל לחיבור לטלויזיה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם שליטה על המאווררים מהביוס חשובה לך אז לך על הmsi. אכן אפשר לקבוע מהירויות בהתחלה ולוודא שזה מתאים, ולשכוח מזה.

שים לב שבאופן כללי לגבי לוחות לא תמיד 4 פינים זה אומר תמיכה ב4pin ולא תמיד יש תמיכה ב3 פינים. כשאין תמיכה במאוורר שאותו מחברים אז הוא יפעל רק על מהירות מקסימלית ושליטה תתאפשר רק דרך תוספת בקר או כבל עם נגד. מה שקובע מבחינת התמיכה ב3 או 4 פינים, זה החיווט של החיבורים לפי מה שמופיע בחוברת הוראות ואכן בדקתי זאת בדגמים שציינתי.

לגבי הקירור, לדעתי בכל מקרה 2 השוריקנים יעשו עבודה טובה ושקטה. אם הגדול או הרגיל, לשיקולך. השוריקן הגדול, יותר יעיל ושקט בטמפרטורות גבוהות (מאמץ) אבל במקרה שלך עם מעבד שהוא לא חם במיוחד לא יודע עד כמה היתרון שלו יבוא לידי ביטוי ואם זה שווה את ההפרש במחיר.

עוד אופציה ללוח אם, אבל אופציה יקרה, היא asus h97m-plus. יש אותו בtms במחיר טוב יחסית. היתרון בלוח הזה מבחינת מאווררים הוא שיש לו 2 חיבורים למאווררי מארז שתומכים בכל סוגי המאווררים. פשוט יש אפשרת בביוס לקבוע אם החיבור יתמוך ב3 פינים (dc) או ב4 פינים pwm. במקרה שלך זה אומר שתוכל לשלוט מהביוס ומהתוכנה של asus, בשלושת המאווררים של המארז. 2 מאווררים תחבר עם מפצל 3pin לחיבור אחד בלוח, ומאוורר נוסף לחיבור השני. הסיבה שלא המלצתי עליו מההתחלה היא שביקשת לחסוך בתקציב כמה שיותר. ואכן אם המטרה לחסוך אז הmsi עדיף ועדיין יאפשר שליטה ב2 מאווררי מארז עם מפצל.

עריכה: עכשיו כשאני מסתכל שוב על הדרישות שלך לשקט, הן 6-7. תוכל לקבל את רמת השקט הזו גם עם מאוורר סטוק של אינטל ובטח עם קירור זול יותר מהשוריקנים, כמו Arctic 11 LP. וגם עם כל , כאשר המאווררים של המארז ירוצו במהירות מקסימלית (או מקסימום תוסיף אח"כ נגד פשוט וזול שיוריד קצת את המהירות, אם תרגיש צורך). השוריקנים ושליטה בכל המאווררים יעזרו רק אם אתה מעוניין ברמת שקט קרובה ל8 (במקרה של דרישה למינימום שקט 8 ועם תקציב גדול יותר, הייתי גם ממליץ להחליף את הספק לסיסוניק G-360 או s12g-450).

ההצעה הראשונה שלי של לוח הMSI (עם מפצל שיאפשר שליטה ב2 מאווררים) וקירור זול יותר כמו הArctic Freezer 11 LP, יתנו לך רמת שקט טובה מאוד (לפחות 7) מבלי להכנס להוצאות מיותרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שני לוחות האם האלו בסדר. לאחר בדיקת החיווטים של חיבורי המאווררים אני רואה שהשליטה מהלוח אפשרית רק למאווררי 4 פינים (PWM) בשניהם. חוץ מזה, לא מוצא יתרון שיש להם על הMSI שהזכרתי (מלבד המחיר הנמוך יותר של האסרוק).

לגבי הSSD אני ממליץ על Sandisk Ultra Plus 128GB או Crucial MX100 128GB, מאשר הV300. הם עולים קצת יותר, אבל יותר מהירים:

http://ssd.userbenchmark.com/Compare/SanDisk-Ultra-Plus-128GB-vs-Kingston-SSDNow-V300-120GB/1887vs1892

http://ssd.userbenchmark.com/Compare/Crucial-MX100-128GB-vs-Kingston-SSDNow-V300-120GB/2618vs1892

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההמלצה, אבל המהירות פחות חשובה כי זה htpc ככה שנראה לי אלך על הזול.

לגבי קירור למעבד אלך על הshurikan הקטן.

לגבי הלוח אם, הרגע ראיתי גם, שבחיבור 3pin בלוח אם msi h97 הפין השלישי לא בשימוש.

בmsi b85m e45 שהצעת שני החיבורים ניתן לשלוט עליהם דרך הביוס? ההתלבטות השניה היא b85m-d3h שיש לו שלושה חיבורים ולפי הmanual אפשר לשלוט על החיבור הראשון בנפרד ועל החיבור השני והשלישי ביחד (בנוסף הוא נמכר בtms ויש להם משלוח חינם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...