בעיית ניתוקים מרגיזה שגם בזק לא הצליחה לפתור - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיית ניתוקים מרגיזה שגם בזק לא הצליחה לפתור


dkaro

Recommended Posts

שלום לכולם,

בחצי שנה האחרונה אני חווה תקלה ממש מציקה, כאשר באופן שנדמה רנדומלי לחלוטין, אחת לכשעה/חצי שעה, יש לי ניתוק לממש חצי רגע מהאינטרנט. לא מדובר בניתוק של ממש שכן למשל האייפי שלי לא משתנה (אם היה ניתוק 'אמיתי' האייפי אמור להשתנות), אלא פשוט מעין ניתוק ארעי כזה שבו אני יכול לראות למשל תוכנות שמחוברות ברקע לאינטרנט לשנייה אחת לא עובדות ואז חוזרות ומתחברות. במהלך גלישה רגילה זה לא ממש מפריע והייתי יכול להתעלם מזה, אבל במהלך גיימינג ברשת למשל אם יש לי מזל רע הניתוק יהיה בדיוק תוך כדי איזה משחק פיפ"א וזה פשוט זורק אותי החוצה ונותן לי הפסד טכני. בקיצור, מרגיז.

ניסיתי המון בדיקות מול הספקית והתשתית שלי (בזק ובזקבינלאומי), בעיקר מול שכן יותר סביר שהבעיה שם, ופשוט לא הצלחנו למצוא פיתרון לבעיה. היה אצלי טכנאי בבית, החלפתי ראוטר פעמיים (היה לי D-LINK, היום אני עם נטגיר), עברתי בספקית ליוזר זמני אחר, עברתי בספקית לשירות גיימינג - הכל, הבעיה עדיין נשארה. וזה מ-ר-ג-י-ז. העניין הוא שבגלל שזה לא באמת מתנתק לחלוטין ולא מחליף אייפי, אז נגיד בזק/בזק בינלאומי לא רואים את הניתוק אצליהם, וככה קשה לבודד את התקלה. כמו כן העובדה שזה קורה באופן רנדומלי גם מקשה לבידוד הבעיה, שכן אין לי ממש סיכוי לדבר איתם ולהגיד "הנה הנה יש עכשיו ניתוק". היה פעם אחת שניסיתי להריץ בדיקת פינג ב-CMD ובמקרה היה לי באותם שתי דקות את הניתוק, והוא נתן לי שם בדיוק שורה אחת של 'נכשל'. רק שורה אחת, ואז חזר לעבוד תקין.

חברים אני מיואש ! כל פיתרון אפשרי יתקבל בברכה. היכן יכולה להיות הבעיה? האם זה נשמע בעיה של ספק? של תשתית? של משהו בכבלים בבית (אני מחובר חוטי)? האם יש מצב שהבעיה בכלל במחשב (פירמוטים לא עזרו)?

תודה מראש,

דוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

נשמעת כמו בעיית תשתית, אין קשר לספקית.

הבעיה כנראה פיזית.

נסה להחליף כבל . גם יכולה להיות בעיית חומרה בכרטיס הרשת במחשב.

בדוק ששום חיבור לא רופף קודם כל.

האם רק המחשב מחובר לרשת? או שמא יש לך גם מכשירים אחרים בבית שמחוברים? ואם כן, האם הם גם מתנתקים?

האם אתה יכול לעבור לאלחוטי ולבדוק אם זה קורה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשל הרנדומליות של הניתוקים קשה מאוד לזהות במכשירים אחרים. יש לי כמובן עוד מכשירים מחוברים, האלחוטי זה בעיקר טלפונים ומדפסת, שם אין סיכוי שאצליח לזהות ניתוקים גם אם הם קיימים. יש בבית עוד מחשב אחד שמחובר באופן חוטי, אני אנסה להריץ עליו בדיקת פינג ב-CMD לאיזה שעתיים, ואח"כ לחפש כמו חמור איזו שורה אחת של תקלה מתוך כמה אלפי שורות.. :facepalm:

לגבי הכבל , זה קצת סיפור אצלי. כיוון שאני מחובר מקומה אחרת לגמרי בבית, אז יש שלושה כבלים שמחוברים ביני לבין הראוטר: כבל בין הראוטר לבין כבל שבתוך הקיר, הכבל עצמו שבתוך הקיר, וכבל בין המחשב שלי שמתחבר לכבל שבתוך הקיר (עשינו הכנה בבנייה של הבית). ניסיתי להחליף את הכבל של הראוטר לקיר, אני אנסה גם להחליף את הכבל של המחשב לקיר, את הכבל בתוך הקיר כמובן שאין אפשרות להחליף..

לגבי הכרטיס - יש איזו אפשרות להריץ עליו בדיקה ולבדוק אם שם הבעיה?

לגבי הרופף - מה הכוונה, מה כבר יכול להיות רופף? אם משהו לא היה מחובר טוב אז לא היה בכלל..

תודה !

- - - תגובה אוחדה: - - -

טוב הבדיקת CMD לא באמת עוזרת כי מסתבר שמתישהו זה מחליף שורות ישנות, ככה שאין לי דרך ממש לבדוק במחשב השני למעט לשבת עליו לאיזה שעתיים ולקוות שבמקרה אשים לב לניתוק של חצי שנייה (אין לי האפשרות להתחיל לשחק עליו משחקי רשת לצורך בדיקה, זה מחשב ישן יחסית).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול לפרט בבקשה קצת יותר? האם הניתוקים שהיו לך הם כמו מה שאני מתאר? ואם כן, איפה אני מבטל את האפשרות הזו? ומה זה בכלל DHCP?

בנוסף, במקרה הצלחתי למצוא שורה במחשב השני של request timed out. האם זה מעיד בהכרח שגם שם ישנה התקלה או שזה משהו שסביר שיקרה גם כשאין בעיה ספציפית?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן

כן

ראה תמונה למטה

גוגל

XhdOiwV.png?1

תכנס לראוטר שלך, תצמצם את טווח הכתובות, תגדיר Address Reservation עבור המכשירים שלך עם IP קבוע ואז תגדיר IP קבוע במכשירים האלה.

אפשר גם לתת להם IP מחוץ לטווח כתובות של ה DHCP ואז לא צריך להגדיר Address Reservation.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו ש-Nihility הכווין, במקרה של ה-Netgear VVG2000 זה חד-משמעית באג בשירות ה-DHCP של הראוטר. הסבר טכני על הבאג אפשר לקרוא בהודעה שכתבתי על זה בעבר.

על ראוטרים של D-Link לא נתקלתי בבאג כזה, ועבדתי עם כמה וכמה מהם. אני מאמין שזה פשוט עניין של בדיקות לא מסודרות שגרמו לך להאמין שהבעיה קיימת גם איתם.

כך או כך, הראוטרים החדשים של D-Link (דגמים 6740U-H1 או 6850U) עדיפים בהרבה על הראוטרים של Netgear. עדיף להחליף לאחד מהם, להישאר איתו, ומקסימום לפתור בעיות נקודתיות אחרות איתו, אם וכאשר יצוצו.

זה מומלץ בהרבה מאשר לעבוד ללא שירות DHCP ועם כתובות IP סטטיות כמו שצריך לעשות עם הראוטר של Netgear.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהה אוקיי אני יודע מה זה ה-DHCP הזה, כבר הפעלתי אותו בעבר, כדי שבאמת לא ישתנה לי כל הזמן האייפי הפנימי. אכן זה בדיוק הדגם של הנטגיר שיש לי. אז ממה שאני מבין ממך אין לי ברירה או לעבור לאייפי סטטי (פויה) אלא להחליף לראוטר אחר לגמרי? כי זה אומר להתחיל לשלם שוב לבזק על ראוטר חדש.. הם לא יסכימו לתת לי ראוטר מדגם חדיש יותר סתם כך.

תודה לשניכם..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חווה את אותה הבעייה שאתה מתאר.

החלפתי היום את ה vvg2000 של נטגיר שהיה לי ל- 6740 -g1 (הביאו לי משומש, הם אמרוים להביא משומש?)

והבעייה עדיין קיימת, אני נזרק באמצע משחק BF3 או שהורדה גדולה יכול להעצר לפעמים.

וגם ב- wireshark אני מקבל המון tcp dup ack.

יש למישהו מושג מה אפשר כבר לעשות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב הלכתי לבזק והחלפתי ל- D-Link 6740-G2

, אצלי זה G2 ולא H1, זה משנה?

זו גרסה קצת יותר ישנה, אבל גם היא בסדר, וגם היא עדיפה על ה-Netgear. למעשה גם אני איתה כרגע.

אני חווה את אותה הבעייה שאתה מתאר.

החלפתי היום את ה vvg2000 של נטגיר שהיה לי ל- 6740 -g1 (הביאו לי משומש, הם אמרוים להביא משומש?)

והבעייה עדיין קיימת, אני נזרק באמצע משחק BF3 או שהורדה גדולה יכול להעצר לפעמים.

וגם ב- wireshark אני מקבל המון tcp dup ack.

יש למישהו מושג מה אפשר כבר לעשות?

כאמור, מהניסיון שלי עם ה-G1 וגם עם ה-G2, הבאג הזה לא קיים עליהם. אני מאוד בספק שבאמת מדובר על אותה הבעיה.

אם אתה כבר עם Wireshark פתוח זה מעולה. ככה יהיה אפשר לאבחן בדיוק על איזה בעיה כן מדובר, ולאפיין יותר טוב דברים כמו "נזרק באמצע משחק" או "הורדה נעצרת".

רק שפקטות TCP DUP ACK אלו פקטות שיכולות להישלח כל הזמן, גם כשהכול תקין לחלוטין. לכן זה לא אומר שום דבר שראית כאלה.

מה עוד אתה רואה בזמן שאתה חווה ניתוקים או בעיות? נסה לסנן את התצוגה לפרוטוקולים מעניינים שאינם מזבלים מדי (ARP, DHCP, DNS, ICMP) וכך יהיה לך יותר קל להבחין בתקלה אם קיימת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...