אני קונה בקרוב מחשב שולחני חדש. עדיף עם win7 או 8.1? - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני קונה בקרוב מחשב שולחני חדש. עדיף עם win7 או 8.1?


iloushy

Recommended Posts

שלום!

אני אקנה בקרוב מחשב שולחני חדש. הבנתי שבאופן כללי לא מאד מרוצים מוינדוס 8 ויש כמה חברים שאמרו שעדיף להתקין win7.

מה אתם אומרים?

ואיזו גרסה עדיפה - 32/64?

הרי אין הבדל ממשי במחיר.

השימוש במחשב הוא בעיקר למטרות ביתיות פשוטות, ולפעמים גם למשחקים.

המפרט של המחשב (במידה וזה משנה):

מפרט זה הורכב ב -
- רשת חנויות המחשבים האמינה והמקצועית בישראל

מעבד:

כמות: 1 - מחיר: ₪889

קירור למעבד:

כמות: 1 - מחיר: ₪42

לוח אם:

כמות: 1 - מחיר: ₪259

מארז:

כמות: 1 - מחיר: ₪395

קירור למארז:

כמות: 1 - מחיר: ₪37

זיכרון:

כמות: 1 - מחיר: ₪340

כרטיס מסך:

כמות: 1 - מחיר: ₪441

קשיח למחשב שולחני:

כמות: 1 - מחיר: ₪271

כונן אופטי:

כמות: 1 - מחיר: ₪93

תוכנות:

כמות: 1 - מחיר: ₪356

הרכבה:

כמות: 1 - מחיר: ₪0

סה"כ:
₪3123

מתחרים בכל הצעה בפורומים!

המחירים הינם כוללים מע"מ והם לתשלום בכ.אשראי עד 12 תשלומים שווים.

תשלום מזומן (צ'ק מזומן, כסף שטרות, העברה בנקאית) מקנה 2% הנחה

מחיר אחרי הנחת מזומן הינו:
3061 ₪

תודה לכל העוזרים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

דברו בשם עצמכם. אני משתמש כבר שנה בעבודה ב 8/8.1 וממש לא התרגלתי לכל הנכויות החדשות שהיא מציעה (אם כי חלק מהן למדתי לעקוף בכל מיני שיטות מוזרות), ועדיין יוצא לי לגלות מדי פעם משהו מעצבן חדש.

כמובן, לא בא לטעון שכולם ירגישו כמוני, יש די והותר כאלה שמסתדרים עם הזוועה הזו מצויין וממליצים עליה לכולם, וזה יכול לקרות גם לפותח הדיון. אני רק אומר שכדאי לבדוק מראש ולהתנסות במידת האפשר כדי לוודא שלא נתקעים עם משהו שלא מסתדרים איתו וחבל. קל מאד להגיד למישהו אחר "מתרגלים מהר" אבל הרי אף אחד לא באמת הולך לקחת אחריות במקרה שמתגלה שזה לא נכון, נכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בטח לא הולך לפרט פה את כולם, או חצי, או רבע. אני גם לא זוכר את כולם כרגע. פעם כתבתי בדיון דומה רשימה של חלק מהדברים שחסרים לי מתפריט התחל, אתה יכול לחפש אותה אם אתה רוצה. אבל כמה דוגמאות כדי לצאת ידי חובה:

למשל, עברית ודו כיווניות (החלפת שפה). יש כמה דברים מעצבנים בנושא.

סיסמת הכניסה שלי למחשב כוללת אותיות באנגלית (ולא רק מספרים כמו רוב מי שאני מכיר). בכל מערכות וינדוס בעבר, "שפת ברירת המחדל" בדף הכניסה היתה קבועה, כלומר לא משנה אם הייתי באמצע לכתוב טקסט בעברית או אנגלית ונעלתי את המחשב (win+L) אני יודע שאני יכול להתחיל מיד לכתוב את הסיסמה שלי בלי להחליף שפה. בwin8 בעת נעילת המחשב זה לא קורה, אלא השפה נשארת זו שהחלפת אליה בזמן העבודה במחשב, וזה אומר שאני לא יכול להתחיל לכתוב מיד את הסיסמה שלי בלי לוודא קודם שאני על השפה הנכונה.

דבר דומה לזה, בחלון שורת הפקודה (cmd), במערכות וינדוס בעבר כשפתחת חלון cmd תמיד ברירת המחדל להכנסת טקסט היתה אנגלית בלי קשר לברירת המחדל של המערכת או למצב הנוכחי. בwin8 זה לא המצב, ויוצא לי יותר מדי פעמים שאני כותב למשל ping ויוצא לי "סינית", וכמובן שאשים לב לזה רק אחרי לחיצה על "אנטר". ראיתי שזה קורה הרבה גם לחבר לעבודה שמשתמש ב8 בערך אותו זמן כמוני, כך שזה לא רק אני.

עוד משהו - הסמן שמראה איפה אתה הולך להכניס טקסט, שיש לו צ'ופציק שמרמז את כיווניות הכתיבה (איך שלא קוראים לזה), בwin8 בתוכנות מסויימות הוא "נתקע" לפעמים על כיוון אחד למרות שהחלפת שפה, ויותר מדי פעמים קרה לי שהחלפתי שפה שלא לצורך כי הייתי כבר על השפה הנכונה. הנ"ל גם לא קרה לי מעולם במערכות וינדוס קודמות.

ומשהו שנתקלתי בו ממש לאחרונה (כי קודם לא יצא לי להשתמש בו):

חייגן , אם אני לוחץ על "התחבר" לא נפתח לי החלון הרגיל שהיה בעבר לצורך הכנסת שם המשתמש והסיסמה, אלא הסרגל הצידי הנפתח. הצרה היא שהסרגל הנ"ל נעלם ברגע שאתה לוחץ על מקום אחר כלשהו, ואם תפתח אותו מחדש תצטרך ללחוץ שוב על "התחבר" כדי לראות את שדות המשתמש והסיסמה, וגם הם יהיו ריקים גם אם התחלת למלא אותם. כלומר, הכנסתי שם משתמש וסיסמה, ולפני שלחצתי אישור עברתי לחלון אחר כדי לבדוק משהו, הלך. שוב ללחוץ התחבר, שוב להכניס שם וסיסמה - שאותם לא זכרתי והייתי צריך לבדוק בחלון אחר שם הם כתובים.. אופס. ובהתחשב בעובדה שהיו לי בעיות התחברות והייתי צריך לבדוק הגדרות שונות (הצפנה וכדומה) כך נתקלתי בצרה הנ"ל שוב ושוב, חוויה מתסכלת במיוחד.

אלה כמה דוגמאות שהצלחתי לשלוף כרגע מהזיכרון (בכל זאת אמצע הלילה, תסלח לי). אם זה חשוב לך, אני יכול להתחיל לשים לב ולעשות רשימה מלאה יותר. אני בטוח שתהנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^אתה צוחק? אלה לא בעיות אמיתיות...

ולהחליף שפת מערכת זה אחד הדברים הכי פשוטים שיש , אפילו יותר מבווינדוס 7.

המאוורר שהוספת מיותר.

המארז מגיע עם מאוורר אחד מקדימה , אז בשביל אוורור נכון אז מומלץ מאוורר אחד לפחות שיוציא אוויר , בטח במארז כזה קטן , למרות שאין שם רכיבים שמתחממים יותר מדי.

תראה איזה יופי מסודר המטרו , לפי דעתי זה רק מוסיף לווינדוס , ואם לא נוח לך אתה יכול לא להשתמש כמעט בכלל במטרו , וכל השאר דומים מאד לווינדוס 7.

זה חדש יותר , מהיר יותר , מאובטח יותר , עם כל התוכנות החדשות ביותר של מיקרוסופט (למי שזה משנה) , תיקון פשוט יותר של בעיות - למשל אתחול המחשב בלחיצת כפתור , חנות (כל מיני יישומים נחמדים בחינם ) אז אני לא רואה סיבה למה להעדיף דווקא את 7.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^אתה צוחק? אלה לא בעיות אמיתיות...

ולהחליף שפת מערכת זה אחד הדברים הכי פשוטים שיש , אפילו יותר מבווינדוס 7.

מי אתה שתחליט מה נחשב ל"בעיות אמיתיות" עבור מישהו אחר? כפי שציינתי, אלו דוגמאות בודדות מתוך המוני בעיות גדולות וקטנות ששוברות את רצף העבודה שלי עשרות ומאות פעמים ביום וגורמות בס"ה לחווית משתמש מתסכלת למדי, ואת רובן אין דרך לתקן או לעקוף.

כמובן לא טענתי שאלו בעיות שיפריעו לכל אחד. להיפך, כתבתי בפירוש קודם שיש הרבה שמרוצים ומסתדרים. (גם את הדוגמאות כתבתי רק בגלל שגיל התעניין מה הדברים שמפריעים לי, ולא כדי לנסות לשכנע מישהו שהן בעיות עבורו). הנקודה היא שגם ההפוך נכון, זה שאתה כן מסתדר עם המערכת לא אומר שמישהו אחר יסתדר איתה. המציאות היא שהמון אנשים לא מרוצים (כמו החברים שפותח הדיון ציין), ולא הגיוני לשלול את כולם בטענה שהבעיות שלהם "לא אמיתיות", במיוחד כשאתה לא באמת הולך לקחת אחריות בשום צורה אם יתברר לאחר מעשה שהשואל הוא אחד מהם (הרי פשוט תספר גם לו שהבעיות שלו לא אמיתיות, נכון?).

ולא כתבתי בשום מקום שעצם החלפת שפה מסובכת. השורה הנ"ל היתה בס"ה הקדמה לקטע שאחריה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^אתה צוחק? אלה לא בעיות אמיתיות...
אולי אתה זה שצוחק? הבחור מפרט בעיות ממשק שמציקות לו ואתה אומר "זה לא בעיות אמיתיות"? מבחינתך רק אם מערכת ההפעלה קורסת או חצי מהיישומים לא עובדים, אז מדובר ב"בעיות אמיתיות"?
ולהחליף שפת מערכת זה אחד הדברים הכי פשוטים שיש , אפילו יותר מבווינדוס 7.
סתם מתוך סקרנות - מה יכול להיות יותר פשוט מAlt+Shift (כמו שהיה בכל מערכת מאז ומעולם)?
תראה איזה יופי מסודר המטרו
עכשיו אני יודע שאתה צוחק. מילא אם היית מביא דוגמה למשהו באמת מסודר, אבל לקרוא לתמונה המכוערת הזו "מסודר"? יש לך שם טיילים ב4 גדלים שונים, הכל זרוק יחד בלי שום הגיון נראה לעין, שלא לדבר על הצבעים, התמונות ושינויי הגופן בין טייל אחד לאחר, מה שביחד עם רקע שולחן העבודה הופך את הכל ללא קריא בעליל.

אולי אם אצלך שולחן העבודה לפני Win8 היה "מסודר" באותה מידה, רק עם עשרות אייקונים קטנים, אפשר להבין למה אתה חושב שהזוועה הזו היא משהו "מסודר". :)

זה חדש יותר , מהיר יותר , מאובטח יותר
הוא יותר מהיר ויותר מאובטח - כן. אבל לא בפער משמעותי כל-כך. הבדלי הממשק משמעותיים יותר, למי שמסיבות כלשהן פשוט לא מסתדר עם הממשק החדש.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Windows 8 היא מערכת טובה סה"כ, לטאבלטים ולניידים עם מסך מגע.

התקנתי אותה על נייד ישן שיש לי, והיא עובדת טוב (יותר מהיר מה-7 שהיה עליו, יש לציין) אבל כל כך הרבה דברים לא נוחים מבחינת הרצף עבודה.

למה אני צריך לעזוב את שולחן העבודה בשביל כל מיני שטויות ולעבור למסך מלא של איזו שלא נותנת לי כלום (הגלריה, הקורא PDFים)? מה קרה למולטי-טאסקינג? עבר זמנו מהעולם?

שוב, עם טאץ' זה נראה הרבה יותר נוח, אבל בחיים לא הייתי מתקין את זה על הדסקטופ שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני התכוונתי שזה לא ממש בעיות , אלא יותר קשיי הסתגלות , אני מצטער אם לא הובנתי נכון.

בעיה קשה שנתקלתי בה בווינדוס 8 ו8.1 היא שהיישומים של המטרו מפסיקים לתפקד , מה שמחייב התקנה מחדש של המערכת.

החלפת שפה - הוספתי תמונה.

ובקשר לתמונה , אני התקנתי לא מזמן את המערכת מחדש על , אז רוב האייקונים שם זה אייקונים שהגיעו עם המערכת , וממש לא השקעתי זמן על לשנות צבעים.

וגם לפי מה שידוע לי , אי אפשר לשנות את הגופן או את הצבע של המשבצות.

ודרך אגב , הרקע משתנה הוא לא קבוע.

ובווינדוס 8 לא חייבים להשתמש במטרו כמעט בכלל.

שולחן העבודה שלי אף פעם לא היה מלא באייקונים...

כמה דברים הפריעו לכם בווינדוס 7 ? אני בטוח שגם שם היו בעיות הסתגלות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני התרגלתי ל-רווח+ווינדוס כדי להחליף שפה אבל משום מה בתמונה של רשימת השפות (כמו שהבאת מעליי) יש לי 3 פעמים אנגלית ופעם אחת עברית כך שכדי להגיע לעברית אני צריך להסתכל על התמונה בצד שמאל למטה של המסך כדי לראות איפה אני כרגע ואז לדעת כמה פעמים להחליף שפה כדי ליפול על העברית. אני בטוח שיש אפשרות למחוק את השתיים המיותרות אבל טרם מצאתי אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני התכוונתי שזה לא ממש בעיות , אלא יותר קשיי הסתגלות , אני מצטער אם לא הובנתי נכון.

לחלק מהם אפשר לקרוא בעיות הסתגלות, אך חלק הם באגים בUI (שתוכנן מחדש). מבחינתי, באג הוא לא רק משהו שגורם לקריסות. תכנון גרוע / לא נוח (כמו בדוגמה עם הVPN) הוא גם באג בUI.

וגם לפי מה שידוע לי , אי אפשר לשנות את הגופן או את הצבע של המשבצות.
בדיוק. אבל חלק מהתמונות מכילות טקסט עם גופן קטן, חלק לא מכילות טקסט בכלל (כי הן קטנות מידי). בחלק הטקסט הוא בכלל חלק מהתמונה (למשל, השחמט). כל זה גורם לUI להיראות לא עקבי. ועקביות ויזואלית היא א"ב של UI .UI לא עקבי הוא UI רע.
ודרך אגב , הרקע משתנה הוא לא קבוע.
נכון. זה פיצ'ר שהוסיפו ב8.1 שמאפשר לראות את הרקע של הdesktop מאחורי מסך המטרו. כנראה כדי שזה ייראה יותר דומה לתפריט ההתחלה הישן. גם משהו די כושל, לדעתי. המטרו עדיין לא מתקרב להזכיר את ה"התחל" הישן, אבל הוא כן הופך פחות קריא. ניסיתי את זה קצת וחזרתי לצבע הרקע האחיד והלא שקוף המקורי.
ובווינדוס 8 לא חייבים להשתמש במטרו כמעט בכלל.
מה עם יישומי מסך מלא שלא עובדים על שולחן עבודה?
כמה דברים הפריעו לכם בווינדוס 7 ? אני בטוח שגם שם היו בעיות הסתגלות.
היו. עם זאת, האמת היא שרובם היו בויסטה. מבחינת הממשק Win7 וויסטה זה 99% אותו דבר. אגב, שינויי הממשק בהחלט היו אחד הגורמים המשמעותיים לתלונות על כשרק יצאה.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני התכוונתי שזה לא ממש בעיות , אלא יותר קשיי הסתגלות , אני מצטער אם לא הובנתי נכון.

...

כמה דברים הפריעו לכם בווינדוס 7 ? אני בטוח שגם שם היו בעיות הסתגלות.

קשיי הסתגלות אחרי שנה של עבודה יומיומית על המערכת? לא נראה לי. אלו שינויים שנעשו במערכת ההפעלה ללא סיבה הגיונית, שלא מועילים או נוחים יותר לאף אחד, אבל כן מפריעים בפועל בשימושים מסויימים.

אני גם נחשב משתמש "מתקדם" ומעולם לא היו לי בעיות הסתגלות משמעותיות לתוכנה או כלשהי. לשאלתך, במעבר מXP ל7 הרגשתי מהרגע הראשון "כמו דג במים" ולא רציתי לחזור יותר אחורה לעולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...