הורדת הרמה לבחינות הבגרות בהיסטוריה - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הורדת הרמה לבחינות הבגרות בהיסטוריה


Bah_gots_pIII_450

Recommended Posts

לדעתי זה אפליה, הרבה יותר קל לשנן כמה שאלות ואת הסעיפים שלהם מאשר לא לדעת איך הניסוח יהיה ולהרכיב תשובה מכמה חלקים שונים, זה פשוט מעצבן ששנה שעברה עשיתי את הבגרות והשנה הם מקבלים הקלה לא נורמלית והציונים כנראה יעלו לשחקים ותהיה אינפלציה...

לא ריאלי, לא פרקטי, לא נורמלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל מאוד, לא עלינו (מי שעשה את הבגרות) אלא על מי שהולך לעשות אותה.

כל הורדת רמה בבחינת הבגרות במקצוע כלשהו תורמת להורדת הרמה הכללית של ההשכלה והחינוך בבתי הספר בישראל, ואחרי זה כל שנה רואים שהרמה של התלמידים בארץ ממש נמוכה וכל שנה נכנסים לפניקה וכל שנה מורידים עוד ועוד את רמת הלימוד וחוזר חלילה.

חוץ מזה, היסטוריה זה לא מקצוע קשה בכלל ואני אישית די אהבתי אותו אפילו שהבגרות שלי הייתה על חומר של שנתיים (ולא שנה, כמו שהרוב עושים) ואפילו שהייתי צריך לזכור ולשנן הרבה מאוד חומר, כי רוב החומר שנלמד לבגרות (אם לא כולו) הוא ידע בסיסי בתולדות האנושות והעם היהודי במאה ה-20.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע אם זה חלק א או ב או בכלל השנה, אבל הבגרות תהיה מורכבת ממאגר של 20 שאלות שכל מה שאתה צריך לעשות זה לשנן אותן...

:P

בכל מקרה תבדקו עם המורים שלכם אני לא אחראי לכלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי רק דבר אחד להגיד: בושה וחרפה.

וזה אומר מישהו שכבר סיים תיכון וקיבל 87 בבגרות בהסטוריה - תשאלו את ההורים שלי איזה עצלן אני, תלמיד חרוץ אני לא.

לפי מה ששמעתי עכשיו יתנו את כל השאלות מוכנות לפני הבגרות ורק צריך לשנן תשובות בנות "8 שורות לכל היותר". מה זה הדבר הזה? זה בגרות זה? זה רמה זה?

עדיף להשאיר את האחוז הנמוך של בגרויות בארץ, מאשר להוריד את הרמה לקרשים - וזה בדיוק מה שהולך פה. קודם הסטוריה - מה אחר כך? גם מתמטיקה? אולי תתנו את השאלות במתמטיקה מוכנות גם לפני הבגרות? אני בטוח שזה יעלה את אחוזי הזכאות לבגרות.

אנו מודיעים בצער רב על פתירתו של החינוך בישראל, גסס גסס, אבל עוד נשם, כעת נפל ומת. יהי זכרו ברוך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא יעזור בכל כך הרבה אם יתנו את השאלות מראש... כי בגדול די יודעים גם ככה את השאלות מראש. מה שכן זה יהיה קצת יותר ממוקד ויהיה פחות חומר לקרוא, ומי שמתלונן לגבי הרמה-HORSESHIT. לפחות בהסטוריה... זה חומר שאתה לומד לבגרות, וביום למחרת כבר שכחת אותו. למשל, הבגרות בהסטוריה שאני עשיתי בי'(אני עושה השנה ביב' את החלק השני), אני לא זוכר אפילו חצי דבר ממנה, ואני לא אוכל לענות על שום שאלה שם.

חומר כזה שאשכרה יכנס לראש ואתה תזכור זה משהו שצריך ללמוד מהנאה, ולא מתוך התכוננות למבחן, כי רק מתוך עניין אתה תדע את זה לדורות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דארק מיינד, אם אתה צודק (שאלת את איתן? ;) ), אז רק מעלים את הרמה של הבגרות. למי שלא יודע (לא עשה עוד בגרות) בכל בחינה צירך להגדיר 5 (אני חושב) מושגים מתוך איזשהי רשימה של מושגים שנתונים מראש. פשוט לזכור בע"פ את ה-5 שורות של המושג ולהקיא את זה בבחינה. במקום זה 8 שאלות (טיפה) יותר מאתגרות, וגם לא צריך למוד בע"פ-מה שאני שונא. אם אתה לומד משהו, תלמד כדי לדעת ולהבין, לא כדי לשפוך את זה על הדף-וזה בדיוק מה שקורה בלימוד בע"פ. מה עוד שככה שוכחים הרבה מהחומר אחרי זמן קצר, ומה שלומדים יודעים לכל החיים (או עד שמקבלים אלצהיימר.... ::) )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בגלל שהחומר שלומדים לבגרות בכיתה י' הוא א) משעמם (הצהרת כורש, בניין בית המקדש השני וכו' וכו') ב) מועט

אז זהו שלא... אני יודע שבהמון בתי ספר לומדים את זה, אבל אנחנו למדנו על המאה ה19, ארץ לפני מלחמת העולם השניה וחלקית אזרחות... כל הדברים האלה של לפני הספירה לא למדנו לבגרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...