ייעוץ מחברי הפורום לגבי לימודי מדעי המחשב - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ייעוץ מחברי הפורום לגבי לימודי מדעי המחשב


יניב51

Recommended Posts

שלום לכל חברי הפורום המלולמדים (:

אני אקצר ואני אגיד שבתקופה האחרונה אני מתעניין בלימודי מדעי המחשב. למדתי ברמה של 5 יח' בבית הספר, לפני הצבא גם הייתי בטוח שזה מה שאני רוצה לעשות, אבל תוך כדי השירות הצבאי ( שלא היה קשור בכלום לנושא ) נעלם לי הרצון.

היום אחרי שיצאתי לשוק העבודה אני שוב מתעניין בנושא ( שגם מה שאני עובד בו היום לא קשור לזה ).

עשיתי פסיכומטרי בצדמבר והציון לא היה מספיק טוב, 594 כללי, 127 כמותי, 120 אנגלית ו 104 עברית. עם ממוצע הבגרות שיש לי ( כולל בונוסים ) אני עדיין לא מתקרב לסכם שצריך בשביל המקצוע הזה, לא שיפרתי את הציון מאז ועד היום, ככה שמה שנשאר זה ללכת מלכללה.

כרגע ההתלבטויות שלי הן בין HIT בחולון, מכללת ת"א יפו והבינתחומי בהרצליה. הבעיה במוסד השלישי הוא כמובן המחיר שהוא כמעט פי 3 מהאחרים.

בעקרון הנטיה שלי היא להירשם ל HIT בגלל הקירבה ( אני גר בראשל"צ ) ובגלל ששמעתי רק דברים טובים על המוסד, אבל אני לא פוסל את האחרים. האם יש לכם המלצה אחרת?

ואשמח לדעת עוד קצת על מה עושים כשיוצאים עם התואר, תאכלס אני מאמין שלא מתעסקים ישר בפיתוח ( אלא אם כן יוצאים מצטיינים ), אז מה כן עושים?

אשמח אם תעזרו לבחור מבולבל שכמוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יש לך בעיה עם האות ל .

אוניברסיטה תמיד עדיפה על מכללה , ולפי דעתי אל תוותר על לימודים באוניברסיטה כזה מהר .

למדת לפסיכומטרי לבד ? לאחר שלוש שנים שלא ראית אפילו משוואה אחת זה ציון סביר .

לפי מה ששמעתי (ואני לא מתייחס לפרסומות מפגרות) במדעי מחשב מכללות : ת"א ובינתחומי יותר נחשבות . (אבל עוד פעם זה מאנשים מהמיל' וגם מאתרים כגון זה ותפוז ..)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך בעיה עם האות ל .

אוניברסיטה תמיד עדיפה על מכללה , ולפי דעתי אל תוותר על לימודים באוניברסיטה כזה מהר .

למדת לפסיכומטרי לבד ? לאחר שלוש שנים שלא ראית אפילו משוואה אחת זה ציון סביר .

לפי מה ששמעתי (ואני לא מתייחס לפרסומות מפגרות) במדעי מחשב מכללות : ת"א ובינתחומי יותר נחשבות . (אבל עוד פעם זה מאנשים מהמיל' וגם מאתרים כגון זה ותפוז ..)

איזו בעיה? :undecided:

בכל אופן, למדתי פסיכומרי בקורס, השקעתי בו מלא. הנפילה העיקרית שלי הייתה רק במילולי, בכמותי ובאנגלית קיבלתי +- כמו בסימולציות ומטבעי הייתי אופטימי ככה שבאתי למבחן בלי לחץ... פשוט התחרבש לי כל המילולי.

אני דיברתי עם קרוב משפחה שלמד גם כן מדעי המחשב, ולמד גם כן ב HIT, אבל הוא המליץ לי בחום על הבינתחומי. שוב השאלה שנשאלת האם באמת זה שווה את הפער במחיר? ( שכן ב HIT זה אוניברסיטאי וממה שאני יודע גם בת"א יפו )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צר לי לאכזב. זה ציון על הפנים, במיוחד לאדם שעשה קורס (בהיאמר זאת, גם לי הייתה נפילה עצבנית וקיבלתי 40-60 דקות ממה שציפיתי וכיוונתי אליו) בתור אחד שעוסק באקדמיה, יש תיפסה מאוד רעה את המכללות השונות (אינני יודע מה הולך בשוק העבודה)

לדעתי לפני שתלמד במכללה, קח את הזמן ותנסה ללמוד דרך הפתוחה. הדרישות מינימום שם זניחות והלימודים נחשבים לקשים. כלומר אם תסיים לא רק שתהיה לך תעודה של אוניברסיטה ביד אלא תעודה של אוניברסיטה מאוד קשה (האוניברסיטה אומנם לא מצטיינת בהיותה מפורסמת או כזאת שהוציאה מתוכה מרצים בעל שם אבל היא ידועה בכך שחומרי הלימוד והלימוד עצמו קשים מאוד)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צר לי לאכזב. זה ציון על הפנים, במיוחד לאדם שעשה קורס (בהיאמר זאת, גם לי הייתה נפילה עצבנית וקיבלתי 40-60 דקות ממה שציפיתי וכיוונתי אליו) בתור אחד שעוסק באקדמיה, יש תיפסה מאוד רעה את המכללות השונות (אינני יודע מה הולך בשוק העבודה))

ידידי היקר, אני יודע טוב מאוד איפה הציון הזה עומד.

הטעות שלי היא שלא ניגשתי לעוד מבחן עם למידה עצמית, יש סיכוי סביר מאוד שהייתי משפר.

בכל אופן, אני לא יודע כ"כ הרבה על הפתוחה ואיך העניין עובד שם, אם מישהו יוכל ממש בקצרה לפרט אני אשמח.

ואיך זה בכלל ללמוד שם תואר כמו מדעי המחשב שהוא בעצמו תואר קשה למיטב ידיעתי.

אגב, יתרונות של ת"א יפו והבינתחומי על HIT זה שאפשר לעשות שם תואר דו חוגי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מניסיון - מאוד מאוד קשה , אתה לומד לבד , לכל אחד יש עבודה ולו"ז שונה , צריך משמעת עצמית מאוד גבוהה ..

אתה צריך להבין את החומר לבדך , אין קבוצות למידה של נגיד יותר מחמישה חברים , שנפגשים כל שבוע מספר פעמים ולומדים , שלא במסגרת שיעורי ההנחיה ..

הייתי ממליץ לך ,בתלות בגיל שלך , לגשת לפתוחה להרשם ללינארית 1 , להבין את רמת הקושי ולשקול לעשות פסיכומטרי עוד פעם ..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל שאלה שיש לך על הפתוחה יכולה להיענות פה: http://www.openu.ac.il/

אבל אם אתה רוצה את זה פה אז ככה,

אין דרישות קבלה (למעט דופק ות.ז.)

הלימודים עצמם ברמה גבוהה מאוד.

הלימודים מתבצעים בצורה של קורסים כאשר לכל קורס יש את הנקודות שהוא מעניק ואת הדרישות שלו.

לקורסי הבסיס ניתן להירשם בלי דרישות קדם. הקורסים המתקדמים יותר דורשים מעבר בהצלחה של קורסי הבסיס (בכל קורס מפורט בדיוק מה הדרישה לקבלה).

בגלל שההרשמה פתוחה לכל אחד אנשים טועים לחשוב שזה לא קשה ולכן אחוז הנכשלים בקורסי הפתיחה הוא יחסית גבוה.

מאוד קל להימרח עם התואר למספר שנים גדול.

יש רשימה מסודרת לכל תואר מה קורסי החובה שלו, מה קורסי הבחירה הפקולטית וכמה נקודות של בחירה חופשית צריך.

בנוסף יש לך דרך "קיצור" לכניסה לאוניברסיטה. במידה ואתה חושב שאתה טוב מספיק אבל ציוני הבגרות\פסיכומטרי לא משקפים את הפוטנציאל שלך באופן נכון, יש מסלולי מעבר לאוניברסיטאות לאחר השלמת קורסים בפתוחה. כזכור ניתן להרשם לפתוחה אפילו בלי זכאות לתעודת בגרות.

דרישות לתואר בפתוחה:

http://www.openu.ac.il/programs/AF.html

תוכניות מעבר:

אוניברסיטת תל-אביב:

http://www.openu.ac.il/afik/TAU_CS.html

אוניברסיטת חיפה:

http://www.openu.ac.il/afik/HU_CS.html

אוניברסיטה העברית בירושלים:

http://www.openu.ac.il/afik/JU_CS.html

אוניברסיטת בן-גוריון:

http://www.openu.ac.il/afik/BGU_nature_sci.html

הטכניון:

http://www.openu.ac.il/afik/TECH_8.html

אוניברסיטת בר-אילן:

http://www.openu.ac.il/afik/BIU_CS.html

שים לב לתנאים השונים בכל אחד ושלא צריך רק לעבור את הקורסים אלא לקבל ציון מינימלי בכל אחד וממוצע מינימלי כדי להתקבל.

בנוסף, למרות שאין אפיק מעבר רשמי, אם תחליט שהפתוחה לא בשבילך אני לא רואה בעיה שתוכל לעבור גם למכללה עם כל הפטורים. אם הפטורים מספיקים לאוניברסיטאות ולטכניון אז זה צריך להספיק גם לכל מכללה, לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לקשקשנים

כל מי שאומר שמכללה לא שווה כלום לא מבין מהחיים שלו. אתם צודקים רק (וגם זה אולי) במקרה וכח אדם של חברה מסוימת מקבלים קורות חיים של שני מתמודדים זהים לחלוטין (על הניר, מבחינת ניסיון /לימודים/שירות צבאי), האחד בוגר אונ' ובוגר מכללה, יתכן וכרושם ראשוני המתמודד שסיים באונ' יקבל "כמה נקודות בונוס" בראיון הראשוני. מה שקובע אחר כך זה עם איזה ידע באתם לראיון עבודה. אתה יכול להיות בוגר אונ' אבל בתכלס לא יודע לתכנת ואתה יכול להיות בוגר מכללה תותח ומבין עניין. הכל עניין של רצון להשקיע. אתה תגיע לאן שתקח את עצמך. אוסיף ואומר שרבים מהמרצים שמלמדים באונ' מעבירים גם קורסים במכללות. דבר נוסף ואחרון, שכל אחד יעשה את השיקול שלו, אפשר ללמוד באונ' ולעשות שני סמסטרים בשנה עמוסים קורסים וכמובן לסיים תוך 3 שנים (ובזמן הזה לעבוד כברמן) + לעשות חיים בקיץ (כי לא לומדים), או שאפשר להרשם ללימודי ערב במכללה, לסבול שלוש שנים ללא חופש (כי הלימודים מתפרשים גם על סמסטר קיץ), סוף שנה ראשונה להתחיל לעבוד במשרת סטודנט, לעבוד שנתיים כסטודנט (כי זה מתאפשר מבחינת זמן) להרוויח ניסיון תעסוקתי אמיתי, לסיים את התואר ולהכנס לשוק העבודה. צאו מהסרט שאתם חיים בו, אם חשובה לכם יוקרה של נייר, בקשה.. לנו תלמדו באונ'.

עריכה:

מי שמתלבט ללמוד בפתוחה, המלצה שלי, תלמדו קורס שניים, בדרך כלל הראשונים, אינפי1,2 , תקבלו ציונים טובים (90+) ותנסו להכנס עם זה למוסד לימודים בטענה שאתם ראויים ובעלי פוטנציאל הצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יודע, לא כל מי שחושב שונה ממך הוא קשקשן.

בנוסף זה לא משהו שאני או אתה יכולים לענות עליו. במקום לקחת מצב דמיוני אולי פשוט לדבר עם אנשים שמקבלים לעבודות רלוונטיות או אפילו מכוח אדם ולשאול אותם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מדבר על מי שונה ואיך שונה, אני מדבר מניסיון וממה שאני רואה שקורה בשוק. ידידה שלי סיימה הנדסת חשמל בתל אביב ועבדה 3 שנים ברמנית וחצי שנה לא מצליחה למצא עבודה. תסיקו מסקנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז במקרה הזה יש לי בעיה עם איך שאתה מסיק מסקנות. אם תגיד לי שדיברת איתה והיא אמרה שלמספר אנשים נוספים שהכירה מהלימודים יש אותה בעיה אני יכול להתחיל להגיע למסקנה דומה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקרים בודדים תמיד תוכל למצוא.

אני מכיר המון מקומות שבכלל לא מבקשים קורות חיים מבוגרי מכללות. אחרים ישוו בין בוגר מכללה נחשבת עם ממוצע 95 לבוגר אונ' עם ממוצע של 80.

שלא לדבר בכלל על משרות סטודנט בפיתוח (לא קשרי לקוחות או QA)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מקרה בודד. בוגרים טריים ללא ניסיון רלוונטי מתקשים למצא עבודה. מי שטוב ונחשב למוכשר מהרגיל (לא משנה איפה למד) ימצא עבודה. מי שלא כל כך מוכשר, יקבל בוסט רציני מלעבוד כסטודנט ולהתמקצע בשלביו הראשונים כסטודנט. מה גם שחברות מעדיפות לקדם סטודנטים למשרות מלאות בתום הלימודים.

בורכתי במעגל חברתי לא קטן ועל כן אני מכיר כמה אנשים מתעשיית הגיוס ומה שאני אומר מבוסס על דברים מתוך השולחן של המגייסים. קיימת סטיגמה (שאולי היתה נכונה לפני 10 שנים) שבוגרי מכללות פחות מוכשרים מבוגרי אונ'. תסלחו לי אבל היום זה לא נכון. טיפשים אפשר למצא בכל חוג אקדמי. חסר סטודנטים שכן רוצים לעבוד בלימודים אבל לא רוצים לעבוד כמלצרים? מה תגידו על סטודנטים מבריקים עם ממוצע של 99 שבחרו ללומד במכללה? אנשים צריכים להפסיק לתת לדעות קדומות לשחק תפקיד מרכזי בבחירת מוסד אקדמי. מי שמגיע מהתיכון או מהפסיכומטרי עם ציון של 760, לבריאות, שילכו לטכניון. שורה תחתונה, מי שבוחר ללמוד ולהשקיע את עצמו באקדמיה, יגיע להישגים, חד וחלק. הנייר היום פחות משחק תפקיד בקבלה לעבודה. בהצלחה לכל המתלבטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המחשבה שלך עקומה.

מה שחשוב זה להגיע לראיון עבודה. לרוב ברגע שהגעת לשם, אתה שווה לכל המועמדים.

הבעיה היא שמראש מקומות שצריכים לזמן אנשים לראיון, מקבלים נניח 300 קורות חיים והם צריכים לסנן.

לסנן אותם אקראית זה רעיון רע. לסנן אותם על פי מוסד הלימודים והממוצע זה רעיון טוב. כמו פסיכומטרי שלא בהכרח מעיד על בן אדם בודד, המגמה הכללית ברורה.

מתוך בוגרי אוניברסיטה נחשבת אתה תמצא אחוז גבוה יותר (ואף משמעותית) של מועמדים מתאימים מאשר מתוך בוגרי מכללות. למה? מכיוון שמראש נתוני הפתיחה

שלהם היו טובים יותר ומראש תנאי הקבלה למוסדות הטובים סיננו את אלה עם אחוזי הסיכויים הנמוכים יותר לסיים תואר בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נדמה לי שאני היחידי שדיבר בגין מכללות.

אמרתי ואני חוזר ודובק במה שאמרתי כי באוניברסיטה שבה אני עובד ועוד שתי אוניברסטאות בוודאות, לא יקבלו אותך כלל לעבודה על סמך מכללה. אם תעשה רושם טוב אז יזמנו לריאיון אבל לרוב תושם במקום כל כך נמוך ברשימה עד שסיכויי הקבלה שואפים לאפס.

להמשך מסלול אקדמי לתואר שני בהתמחות שלי או במספר חוגים אשר בדקתי לא ניתן כלל להגיש מועמדות על סמך מכללה

- - - נערך: - - -

ולא דיברתי כלל על שוק העבודה. אין לי מושג מה הולך שם וסביר להניח שאני בעצמי לא אמצא שם עבודה בהתמחות שלי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...