דעה:הקואליצייה החדשה-האפשרות הטובה והרעה. - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דעה:הקואליצייה החדשה-האפשרות הטובה והרעה.


menas

Recommended Posts

^^

רובם יהיו מש"קי ממטרות וחובבי אי-עשיה וחפשנות מושבעים, כפי שחונכו עוד מקטנות ויחוללו יותר נזק לצבא מאשר תועלת. גם ככה הוא מוצף באוכלי חינם כבר עכשיו.

אני אישית ממש לא רוצה אותם בצבא, אלא מוזרקים בהזרקה ישירה לשוק העבודה. לא רוצים? יאללה לכלא או לרחוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 138
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ולהיפך... לדעתי אם הם ישרתו בצבא רובם גם יתחילו לעבוד בצורה טבעית..

בחו"ל למעלה מ-90% מהחרדים עובדים , בארץ הם לא עובדים כי אסור להם לעבוד אלא אם הם יעשו צבא. חרדים לא נגד עבודה אלא נגד צבא.

באופן אישי אני חושב שצריך לבטל את הקצבאות (אברכים וילדים, יש יותר מדי ילדים במדינה הזאת) ולתת להם לחיות לבד. אני גם לא חושב שצריך לחייב אותם לימודי בגלל שילוב בעבודה, מצדי שהם יהיו פועלי בנין במקום התאילנדים.

בקיצור שיעשו מה שהם רוצים אבל שלא יהיה על חשבון משלם המיסים הישראלי, כל השאר לא מענין אותי. מצדי שיקריבו פילים באמצע בני ברק, כל עוד הם משלמים על הפיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק אני חושב שכל הרעיון של "שוויון בנטל" מעצם שמו הוא תבוסתני ואומלל? נשמע כמו התבכיינות שלנו החילונים שקשה להם בצבא כי צה"ל הוא נטל (צהל הוא "נטל" בגלל שיח תקשורתי קלוקל שמביא לחברה מטומטמת ששכחה את זכותה על הארץ ואיבדה את האמונה כי שירות בצה"ל הוא זכות, אלא חובה).

לצבא אין מה לעשות עם החרדים, הם רק יקשו על כל מיני נהלים בגלל דרישות דתיות ויעלו כסף רב שאין בו תועלת. צריך להכריח אותם לתת שלוש שנים מלאות בשירות אזרחי. חייבים להפסיק את השיח החברתי הזה שמזכיר בדיחה על חיילי הנ"מ (אם אני לא טס - אף אחד לא טס!). לא צריך בכוח לחפש "לדפוק" חרדים כדי שלא רק אנחנו "נידפק", כמו שלא צריך בכוח לגנוב לעשירים כדי שהמעמד הבינוני הבכיין ירגיש טוב ("אם אני לא עשיר - אף אחד לא יהיה עשיר!"). כל אלה תוצר של תקשורת מטומטמת וציבור מטומטם שמאמין שרק מגיע לו ומגיע לו. להביע מחאה נהייה טרנד של "משכילים". מה שמצחיק שכמה שאותם "משכילים" מוחים למען "חיים טובים יותר בישראל" - רובם יעלו על המטוס הראשון לחו"ל כשהם יוכלו, והיו מתים לעוף מכאן. המחאה היא לשם התחושה של היותך "אדם משכיל ונאור" ולא בהכרח כי "מאמינים כי יכול להיות יותר טוב".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין שהנתון על 73 אחוזי גיוס לקרבי חמקו מעינייך...

אם רק אני חושב ככה זה עוד סימן לאבדון שהשמאל והתקשורת הביאו, ובמקביל גם מדגיש את שקר המחאה ואת שקר "אהבת הארץ" של ה"שמאל הציוני".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא אומר שלא צריך לשרת, או אפילו שלא צריך לעשות את זה בהנאה. אבל מפה ועד לקבוע שהם לא צריכים כי יש אנשים אחרים שעושים, זה פשוט הבל.

ושוב, עם החשיבה הזאת לאט לאט גם אלה מתל אביב לא ישרתו, כי אלה מהפריפריה משרתים, ואז גם הם לא ישרתו כי יש פראירים אחרים ובסוף אף אחד לא ישרת (חוץ ממך).

שלא תתבלבל. כמה שנהנית בצבא, זה עדיין נטל. וכולם צריכים לשאת בו: לא בגלל שבאמת צריך אותם, אלא בגלל שזה גורם לשסע בחברה שלנו. ככה זה כשחצי מהאוכלוסיה מרגישה שהחצי השני רוכב לה על הגב. רק אם הם גם ישרתו נוכל להיות עם אחד. מעבר ליתרונות הכלכליים והבטחוניים, יש פה חשיבות חברתית עצומה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם לא צריכים לשרת כי לדעתי הם יהוו נטל על הצבא והתועלת תהייה אפסית שכן כבר היום יש חיילים מיותרים.

ולמרות ההתבטאות הזאת שלי, אני מאוד מסכים עם החלק השני של מה שכתבת, וזאת הסיבה העיקרית שאני כל כך מתנגד להפרטת הצבא (רעיון שנתמך על ידי "מכון ירושלים לחקר שווקים" ושאר קיצוניים כמו ירון לרמן יו"ר עלה ירוק).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יש חיילים מיותרים תקצרו את השירות לכולם

או עדיף, כפי שהציע ross - לגייס את כולם (אבל ממש כולם כולל ערבים) לכל סוגי השירות הלאומי : , לבנות כבישים, לצבוע אותם, לשתול יערות ולתחזק את הפארקים הלאומיים נקיים, לכבות שריפות, להקים תשתיות מים/ביוב/ניקוז נורמליות בכפרים ערביים וכדומה. הגיוס יהיה לפי מערכת של התאמה/אי התאמה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הציבור ה"חילוני" הולך לצבא כי הוא "רגיל" ללכת לצבא.

תנסה לגייס את החרדים בכוח לא יצא מזה כלום.

פה מדובר באוכלוסיה שמהקמת המדינה הבינה דבר מאוד פשוט, אני הולך "ללמוד" בישיבה=פטור מצה"ל.

מדובר בילדים טיפשים בני 18 שכול חייהם גדלו בסביבה שמעודדת את התופעה, הם מגיעים לגיל 18 והדבר היחיד שעומד מול עיניהם זה הפטור.

הם לא חושבים לרגע שהם נכנסים למעגל של עוני וניכור לכול חייהם אלה רק שהם מקבלים פטור מהצבא.

אם אתם חושבים שהחרדים נהנים להיות עניים עם 10 ילדים בבית קטן אז אתם טועים.

אם אתם חושבים שכול החרדים רוצים ללכת ללמוד תורה כול היום ואשכרה עושים את זה אתם גם טועים.

זה שהם רשומים בישיבה לא אומר שהם נמצאים שם, כמו שזה שחבר שלי מוגדר ע"י הצבא כחולה נפש עם פרופיל 21 ממש לא אומר שהוא כזה.

הגישה צריכה להיות בואו נוריד את כמות האברכים, ובואו נשלב אותם בחברה.

איך עושים את זה? כסף. אנשים אוהבים כסף ואנשים מונעים בכסף, תגיד לחרדים שהם לא צריכים ללכת לצבא והם יכולים לעבוד, ותראה איך כמות התלמידים החכמים יורדת דרסטית.

מה האינטרס שלנו ה"חילונים" בכך? מה אנחנו פראיירים?

פחות "תלמידים חכמים"=יותר כסף ל"חילונים".

חצי מיליון אנשים שנכנסים למעגל העבודה זה המון כסף למשק ולמדינה(יותר מיסים פחות קיצבאות מגביר את הצמיחה).

פחות כסף שחור=עוד מיסים- אתם חושבים שהם לא עושים כסף מהצד כרגע? פשוט הכול בשחור ואתם ואני לא רואים מזה שקל!

היתרון האחרון הוא שברגע שחרדי יעבוד איתך, ואתה תראה שהוא לא כזה מפחיד כמו שמתארים אותו, וגם הוא יבחין ש"החילונים הרשעים" הם ממש לא כאלה הוא ישתלב בחברה! הוא יפתח קצת לעולם.

בעוד 20 שנה שהילדים שלו יגדלו ויהיו לו כמה חברים "חילונים" שהבנים שלהם עושים פתאום לא יראה לו אבסורד שהילדים שלו יעשו גם .

זה ייקח זמן, אבל זו הדרך היחידה. מישהו פה באמת חושב שיכניסו 10000 חרדים לכלא כול שנה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין פטור אלא דחייה כל שנה ושנה על ידי הסתכלות אם נשאר במסגרת.

איאפשר להציג רק את הצד האחד. ודאי שיש כאלה שרק רשומים אך הרוב נמצא ולומד.

חרדי לא רוצה להתגייס גם מצד האווירה הלא מתאימה לו בצבא,אז אומרים לו או ישיבה/כולל ואיסור תעסוקה. זאת אומרת הממשלה עצמה כפפה אותם (גם אלו שלא לומדים ) להיות אך ורק בישיבה.

לשחרר את האיסור תעסוקה יתרום לאחוזי הגדילה באופן משמעותי. זה לא קשור לאהבת כסף. כל אדם ממוצע רוצה לפרנס את משפחתו (רק שלא יכל ) .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא. תחילה מי שלא לומד -מכל סיבה... כן יעשה עם מסגרת המתאימה להם.. כשרות וכדו'. גם בחברה החרדית רבים סבורים כך .

כל מי שבאמת עומד בתנאי הלימוד,אז ממקום להמשיך לאסור עליו לעבוד ..נאפשר לו ... הרי יש הרבה זמן פנוי מעבר לחיוב השעות לימוד. מדוע שבזמן הזה לא נאפשר הם כן לעבוד. לא חייב לקשר לעבודה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בצבא מי שמבקש בד"צ מקבל בד"צ.

בקשר לזה שיש נשים וחילונים , זה פשוט הגזמה , וטענה כזאת היא טובה רק למי שלא מאמין בצדקת דרכו....

דתיים לאומיים עושים , וחלקם מתחזקים לפני זה בישיבות.

אמנם הרבה מהם עושים רק שנה וחצי , אבל לפחות זה בקרבי וכולל שירות מילואים ארוך.

והצבא זה אמנם חובה , אבל זה גם זכות , וכל מי שאוהב את המדינה צריך להיות לו אינטרס להתגייס לצבא.

אמנם לפי התורה , צה"ל הוא לא תקין כי הוא לא ה' , אבל זה מה יש ועם זה תתמודדו....

במדבר פרק א

א וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי, בְּאֹהֶל מוֹעֵד: בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית, לְצֵאתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם--לֵאמֹר. ב שְׂאוּ, אֶת-רֹאשׁ כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, לְמִשְׁפְּחֹתָם, לְבֵית אֲבֹתָם--בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, כָּל-זָכָר לְגֻלְגְּלֹתָם. ג מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל--תִּפְקְדוּ אֹתָם לְצִבְאֹתָם, אַתָּה וְאַהֲרֹן. ד וְאִתְּכֶם יִהְיוּ, אִישׁ אִישׁ לַמַּטֶּה--אִישׁ רֹאשׁ לְבֵית-אֲבֹתָיו, הוּא. ה וְאֵלֶּה שְׁמוֹת הָאֲנָשִׁים, אֲשֶׁר יַעַמְדוּ אִתְּכֶם: לִרְאוּבֵן, אֱלִיצוּר בֶּן-שְׁדֵיאוּר. ו לְשִׁמְעוֹן, שְׁלֻמִיאֵל בֶּן-צוּרִישַׁדָּי. ז לִיהוּדָה, נַחְשׁוֹן בֶּן-עַמִּינָדָב. ח לְיִשָּׂשכָר, נְתַנְאֵל בֶּן-צוּעָר. ט לִזְבוּלֻן, אֱלִיאָב בֶּן-חֵלֹן. י לִבְנֵי יוֹסֵף--לְאֶפְרַיִם, אֱלִישָׁמָע בֶּן-עַמִּיהוּד; לִמְנַשֶּׁה, גַּמְלִיאֵל בֶּן-פְּדָהצוּר. יא לְבִנְיָמִן, אֲבִידָן בֶּן-גִּדְעֹנִי. יב לְדָן, אֲחִיעֶזֶר בֶּן-עַמִּישַׁדָּי. יג לְאָשֵׁר, פַּגְעִיאֵל בֶּן-עָכְרָן. יד לְגָד, אֶלְיָסָף בֶּן-דְּעוּאֵל. טו לְנַפְתָּלִי, אֲחִירַע בֶּן-עֵינָן. טז אֵלֶּה קריאי (קְרוּאֵי) הָעֵדָה, נְשִׂיאֵי מַטּוֹת אֲבוֹתָם: רָאשֵׁי אַלְפֵי יִשְׂרָאֵל, הֵם. יז וַיִּקַּח מֹשֶׁה, וְאַהֲרֹן, אֵת הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר נִקְּבוּ בְּשֵׁמֹת. יח וְאֵת כָּל-הָעֵדָה הִקְהִילוּ, בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי, וַיִּתְיַלְדוּ עַל-מִשְׁפְּחֹתָם, לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--לְגֻלְגְּלֹתָם. יט כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה, אֶת-מֹשֶׁה; וַיִּפְקְדֵם, בְּמִדְבַּר סִינָי. {ס} כ וַיִּהְיוּ בְנֵי-רְאוּבֵן בְּכֹר יִשְׂרָאֵל, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, לְגֻלְגְּלֹתָם--כָּל-זָכָר מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כֹּל יֹצֵא צָבָא. כא פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה רְאוּבֵן--שִׁשָּׁה וְאַרְבָּעִים אֶלֶף, וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת. {פ}

כב לִבְנֵי שִׁמְעוֹן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: פְּקֻדָיו, בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת לְגֻלְגְּלֹתָם--כָּל-זָכָר מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כֹּל יֹצֵא צָבָא. כג פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה שִׁמְעוֹן--תִּשְׁעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת. {פ}

כד לִבְנֵי גָד, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. כה פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה גָד--חֲמִשָּׁה וְאַרְבָּעִים אֶלֶף, וְשֵׁשׁ מֵאוֹת וַחֲמִשִּׁים. {פ}

כו לִבְנֵי יְהוּדָה, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. כז פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה יְהוּדָה--אַרְבָּעָה וְשִׁבְעִים אֶלֶף, וְשֵׁשׁ מֵאוֹת. {פ}

כח לִבְנֵי יִשָּׂשכָר, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. כט פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה יִשָּׂשכָר--אַרְבָּעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת. {פ}

ל לִבְנֵי זְבוּלֻן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לא פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה זְבוּלֻן--שִׁבְעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת. {פ}

לב לִבְנֵי יוֹסֵף לִבְנֵי אֶפְרַיִם, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לג פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה אֶפְרָיִם--אַרְבָּעִים אֶלֶף, וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת. {פ}

לד לִבְנֵי מְנַשֶּׁה, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לה פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה מְנַשֶּׁה--שְׁנַיִם וּשְׁלֹשִׁים אֶלֶף, וּמָאתָיִם. {פ}

לו לִבְנֵי בִנְיָמִן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לז פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה בִנְיָמִן--חֲמִשָּׁה וּשְׁלֹשִׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת. {פ}

לח לִבְנֵי דָן, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. לט פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה דָן--שְׁנַיִם וְשִׁשִּׁים אֶלֶף, וּשְׁבַע מֵאוֹת. {פ}

מ לִבְנֵי אָשֵׁר, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. מא פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה אָשֵׁר--אֶחָד וְאַרְבָּעִים אֶלֶף, וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת. {פ}

מב בְּנֵי נַפְתָּלִי, תּוֹלְדֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם: בְּמִסְפַּר שֵׁמֹת, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה--כֹּל, יֹצֵא צָבָא. מג פְּקֻדֵיהֶם, לְמַטֵּה נַפְתָּלִי--שְׁלֹשָׁה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת. {פ}

מד אֵלֶּה הַפְּקֻדִים אֲשֶׁר פָּקַד מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, וּנְשִׂיאֵי יִשְׂרָאֵל--שְׁנֵים עָשָׂר, אִישׁ: אִישׁ-אֶחָד לְבֵית-אֲבֹתָיו, הָיוּ. מה וַיִּהְיוּ כָּל-פְּקוּדֵי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, לְבֵית אֲבֹתָם, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמַעְלָה, כָּל-יֹצֵא צָבָא בְּיִשְׂרָאֵל. מו וַיִּהְיוּ, כָּל-הַפְּקֻדִים--שֵׁשׁ-מֵאוֹת אֶלֶף, וּשְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים; וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת, וַחֲמִשִּׁים. מז וְהַלְוִיִּם, לְמַטֵּה אֲבֹתָם--לֹא הָתְפָּקְדוּ, בְּתוֹכָם. {פ}

מח וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. מט אַךְ אֶת-מַטֵּה לֵוִי לֹא תִפְקֹד, וְאֶת-רֹאשָׁם לֹא תִשָּׂא, בְּתוֹךְ, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. נ וְאַתָּה הַפְקֵד אֶת-הַלְוִיִּם עַל-מִשְׁכַּן הָעֵדֻת וְעַל כָּל-כֵּלָיו, וְעַל כָּל-אֲשֶׁר-לוֹ--הֵמָּה יִשְׂאוּ אֶת-הַמִּשְׁכָּן וְאֶת-כָּל-כֵּלָיו, וְהֵם יְשָׁרְתֻהוּ; וְסָבִיב לַמִּשְׁכָּן, יַחֲנוּ. נא וּבִנְסֹעַ הַמִּשְׁכָּן, יוֹרִידוּ אֹתוֹ הַלְוִיִּם, וּבַחֲנֹת הַמִּשְׁכָּן, יָקִימוּ אֹתוֹ הַלְוִיִּם; וְהַזָּר הַקָּרֵב, יוּמָת. נב וְחָנוּ, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אִישׁ עַל-מַחֲנֵהוּ וְאִישׁ עַל-דִּגְלוֹ, לְצִבְאֹתָם. נג וְהַלְוִיִּם יַחֲנוּ סָבִיב, לְמִשְׁכַּן הָעֵדֻת, וְלֹא-יִהְיֶה קֶצֶף, עַל-עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וְשָׁמְרוּ, הַלְוִיִּם, אֶת-מִשְׁמֶרֶת, מִשְׁכַּן הָעֵדוּת. נד וַיַּעֲשׂוּ, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: כְּכֹל אֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה, אֶת-מֹשֶׁה--כֵּן עָשׂוּ. {פ}

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...