מאוכזבי הליכוד/נתניהו - למי תצביעו עכשיו בעקבות ההתקפלות בעמוד ענן? - עמוד 14 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מאוכזבי הליכוד/נתניהו - למי תצביעו עכשיו בעקבות ההתקפלות בעמוד ענן?


Judas Iscariot

למי תצביע?  

1150 הצבעות

  1. 1. למי תצביע?

    • נשאר עם הליכוד-ביתנו
    • הבית היהודי
    • עוצמה לישראל (מיכאל בן ארי ושות')
    • עם שלם
    • ש"ס
    • יש עתיד
    • קדימה
      0
    • העבודה
    • מרצ
    • המפלגות הערביות
      0
    • מפלגה "קטנה"(עלה ירוק, הירוקים, מגמה ירוקה, אור, לב ועוד ועוד)


Recommended Posts

  • תגובות 436
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני מחכה לאיחוד של לבני עם יחימוביץ' ברשימה משותפת. מעניין רק כמה זה ייקח. :P

מאוד לא סביר שזה יקרה. למה? כי כבר הציעו ושתיהן לא הסכימו. יחימוביץ' מוכנה להכניס את לבני לעבודה, לבני מסכימה אבל רק בתנאי שתהיה ביניהן רוטציה בהנהגה, כשלבני ראשונה. לפי הסקרים, המפלגה בראשות יחימוביץ' מביאה הרבה יותר מנדטים מהמפלגה ברשות לבני, זה לא קצת מגלומני מצידה של לבני? בכל מקרה, שלי לא הסכימה לתנאים של לבני ולבני לא הסכימה לתנאים של שלי. לשתיהן יש אגו גדול מאוד (הרבה יותר מהיכולות לדעתי), גדול מידי כדי שכל אחת מהן תסכים להיות מתחת לשניה.

אני חייב לציין למי שחושב ששלי טובה מבחינה "חברתית כלכלית" שהוא טועה בגדול

רוצים עוד דוגמה לכך שיחימוביץ' מבינה בכלכלה הרבה פחות מכפי שהיא חושבת? בבקשה:

http://www.themarker.com/markets/1.1875418

קוראים וחושבים שהיא צודקת? מזל טוב: אתם מבינים בתחום בדיוק כמו יחימוביץ'. כלומר בכלל לא. כמה רמזים:

שלי דווקא תמכה במונופול המלט של נשר (בבעלות דנקנר) בכנסת פעמיים. השקעות הן תמיד הימור. אם היא ידעה ש- IDB חדלת פרעון כבר שנה, למה היא שתקה עד עכשיו. לא מזרימים לדנקנר כספים כבר הרבה זמן, זו אחת מהסיבות שהאימפריה שלו בצרות. והכי מצחיק: IDB לא קנתה את גנדן, להפך: גנדן קנתה את IDB!

אני לא מבין בהפרטות או ברכבות.

אני כן יודע שחברה פרטית נמצדת לרווח-הפסד.

אז אני יכול לנחש שתהיה עליה במחירים לנוסעים.

מי אמר? עליה במחיר יכולה להוריד את מספר הנוסעים וכך את הרווח של החברה. מה שיכול לקרות זה פיטורי כמעט כל העובדים (שאם אכתוב כאן את מה שאני חושב עליהם, ימחקו את ההודעה - ובצדק) ושכירת עובדים חדשים במקומם, כאלו שאשכרה עושים את העבודה שמשלמים להם עליה ומסתפקים בשכר סביר. התוצאה יכולה להיות שהשירות שהרכבת נותנת יהיה טוב יותר, מה שיעלה את מס' הנוסעים ואת ההכנסות, וההוצאות יהיו נמוכות יותר. הכנסות גבוהות יותר והוצאות נמוכות יותר = רווח.

ואם נסיון הפרטה בבריטניה נכשל, מה זה אומר?!

זה אומר שהפרטה לא בהכרח תצליח. רק שכרגע, המצב כ"כ מחורבן ששווה לנסות. רוצה לראות כמה הוא מחורבן? הנה דוגמה עדכנית:

http://www.themarker.com/markerweek/1.1871879

כש[בעז צפריר, מנכ"ל הרכבת]ביקר במוסכי הרכבת בחיפה ובלוד, לא יכול היה שלא לשים לב לתופעה משונה: רעש חזק בקע מאזור חניית הרכבות, גם באמצע הלילה. "נכנסתי פנימה וראיתי רכבת מונעת, ולצדה עוד רכבת מונעת, ועוד רכבת מונעת", הוא משחזר. "למחרת בבוקר שאלתי לפשר העניין, והוסבר לי שמזה שנים קיים ברכבת נוהג שהרכבות נותרות מונעות גם בלילה. אמרתי: ‘אוקי, ולמה קיים הנוהג הזה?'".

התשובה שקיבל צפריר היתה מדהימה. התברר כי שנים ארוכות שוררת ברכבת מחלוקת פנימית בשאלה מי יתניע את הרכבות לפנות בוקר: משמרת הלילה של המוסכים, שתיקח על עצמה משימה נוספת, או נהגי הקטרים, שיידרשו להשכים שעה מוקדם יותר. הוויכוח לא הגיע לכדי פתרון, והתוצאה היתה הותרת הרכבות מונעות כמעט למשך כל השבוע, כך שרכבת שהונעה במוצאי שבת - הושבתה רק בכניסת השבת הבאה. ההפסד שספגה הרכבת כתוצאה משריפת דלק מיותר נאמד ב-20 מיליון שקל בשנה, מבלי לשקלל את הנזק שגורם הבלאי המואץ במנועים. "התופעה של ‘אני לא רוצה לעשות את זה' היתה לנורמה", מסביר צפריר בראיון ראשון ל-Markerweek. גם לאחר שהשלים שנה ראשונה, עמוסה ודרמטית בתפקיד, הוא עדיין מתקשה להסתיר את תמיהתו מהמקרה המוזר הראשון, אך לא האחרון, שבו נתקל.

"מה שעשינו היה פשוט לתת הוראה לכבות את הרכבות הללו, ותוך כמה ימים היא יושמה, והמכונאים או הנהגים כיבו את המנועים", הוא מספר. "בכמה מקומות בעיתייים עוד נדרשנו לאכיפה של כמה חודשים בלילות. אז איתרנו כמה עובדים שמהות העבודה שלהם לא היתה כל כך ברורה והטלנו עליהם את המשימה לאכוף, וכיום הרכבות מדוממות גם בלילה וגם ביום".

[...]

"כמו בממשלה, גם ברכבת, 70% מההחלטות שהתקבלו בהנהלה פשוט לא יושמו בשטח. כשביררתי את הסוגיה, קיבלתי מהמנהלים תשובות כמו: ‘אמרנו להם לדומם מנועים אבל הם לא עשו כך'. אם אתה לא מסוגל ליישם החלטות, אל תהיה מנהל. ולכן חלק מאלה שהשיבו כך כבר לא מנהלים פה".

המהלך שנקט צפריר להחלפת מנהלי עבודה ואף מנהלי תחנות לא עבר מן הסתם בשקט. החלפת מנהלים ומינוי מנהלים חדשים וחזקים יותר תחתם לא התקבלה בעין יפה בקרב ועד העובדים של הרכבת, שראה בכך לא פחות מקריאת תיגר. הנהלת הרכבת נתקלת בהתנגדות דומה בימים אלה, נוכח כוונתה לבצע "ניקיון" במערך הניקיון והתחזוקה השוטפת של הרכבות.

"הרכבות לא נקיות", מנמק צפריר. "אנחנו משלמים הרבה על ניקיון, אבל זה לא נקי. אמות המידה שנקבעו לניקיון לא מתאימות, הזמן שמוקצה לכך לא מספיק, הציוד לא הולם, הבקרה לא נכונה ועוד כהנה וכהנה", הוא מלין. התוצאה של ממצאים אלה היתה ברורה מבחינתו: החלפת חברות הניקיון, הזזת מפקחים שלא פיקחו, עשיית סדר במכרזים, קביעת נהלי עבודה חדשים וקפדניים ומינוי מנהלי שטח חדשים שיוודאו את עמידת העובדים בנהלים.

אלא שגם כאן התעוררה תסיסה בשטח, שכללה איומים בעיצומים מצד עובדים ממורמרים שחוששים למעמדם או שיידרשו מעתה גם לעבוד. גם אם צפריר לא יודה בכך, עורר המהלך פעולות "אינתיפדה" נקודתיות, בדמות שביתות איטלקיות שהגבירו בשבועות האחרונים את הדיווחים על "תקלות" בתנועת הרכבות ברחבי המדינה.

כדאי להמשיך לקרוא, מה שהולך שם פשוט מזעזע. אם אתה רוצה לדעת איך היה לוועד עובדי הרכבת יו"ר דפוק כמו גילה אדרעי, זו התשובה. האנשים שהכי שונאים את עובדי הרכבת הם אלו שמשתמשים בשירותים שלהם באופן קבוע...

כץ ופייגלין לא יעשו כלום בלי אישור של ביבי.

כי שניהם עשו עד עכשיו את כל מה שביבי אמר... ::)

עוד סיבה להתאכזב מהליכוד

תוצאות הפריימריז התפרסמוכמה אנשים טובים נשארו בחוץ

ביניהם:מרידור, בגין ומיכאל איתן

אבל היי, העיקר שמירי רגב, משה פייגלין ודני דנון (שם מטופש משהו) בפנים :xyxthumbs:

מרידור ובגין בכלל לא ניסו להיבחר. האחרים ניהלו קמפיינים, ניסו לשכנע את המתפקדים להצביע עבורם, אבל שני הנ"ל? כלום. בכל מקרה, מרידור היה הסמן השמאלי של הליכוד, בגין עמוק מאוד בקצה הימני. איכשהו, זה שמרידור לא נכנס אומר שהליכוד הולך ימינה, אבל זה שבגין לא נבחר... גם אומר שהליכוד הולך ימינה. קסם!

:xyxthumbs:

אבל באמת חבל שרגב ופייגלין נכנסו. מצד שני, יש סיכוי לא רע שעד הבוקר, בעבודה נמצא את מיכאלי ואופנהיימר. כשהרשימה מספיק גדולה, גם דפקטים יכולים להידחף פנימה.

מה זה משנה אם אני אתפקד לליכוד?

את הרשימה קובעים החברה מהתעשיה האווירית ושאר הוועדים

הוועד העיקרי שדיברו עליו בהקשר של הליכוד הוא ועד תע"א, בגלל היו"ר שלהם, חיים כץ. שאר הוועדים בד"כ בעבודה (במפלגה, לא הגוף שמשלם להם משכורת 8) ). אבל הפריימריז האחרונים הוכיחו דווקא כמה סיפורי הדילים וקבלני הקולות בליכוד נופחו מעל לכל פרופורציה:

מי שאמור להיות בעל "צבא המתפקדים" הכי גדול, פייגלין, שמייחסים לו 10,000 מתפקדים נאמנים ודילים עם כל מה שזז, הצליח להיכנס רק למקום ה- 14. בגנרל השני, חיים כץ, שטוענים שיש לו באזור ה- 4,000 שפוטים וגם לו יש דילים מפה ועד להודעה חדשה, נכנס רק למקום ה- 12. איזה מתפקדים יש לסער (מקום ראשון), ארדן (שני), סילבן שלום (שלישי), רובי ריבלין (שישי) או יעלון (שביעי)? איך זה שדווקא האנשים שאין להם קבוצות מצביעים מאורגנות נבחרו למקומות הגבוהים?

כי הקבוצות המאורגנות קטנות יותר מכפי שמספרים לך, כי יחסית לסך כל מתפקדי הליכוד (כ- 180 אלף, המפלגה בעת מספר החברים הגדול בארץ) מספרם די זניח , כי הדילים במקרים רבים בכלל לא מבוצעים.אתה לא צריך לבלוע כל מה שפרשנים מוטים מאכילים אותך, מותר לך גם להביט בנתונים עצמם ולהסיק מסקנות לבד.

הנה עוד ממתק למעריצי ביבי ופייגלין:

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/418/723.html?hp=1&cat=402

אוי, here we go again. מעריב שוב ממחזרים את הסיפור מתחילת השנה?

אז בוא נתחיל:

לפני שנה נחשף במעריב כי רק אחד מכל 200 תלמידים נבחן לבגרות בנושא האבולוציה, 515 תלמידים מתוך קרוב ל-90 אלף נבחנים, וכעת, על פי עדויות חדשות של מורים ומדריכים, משרד החינוך נוקט צעדים אקטיביים כדי למנוע את לימודי תאוריית התפתחות המינים.

אבולוציה היא פרק בבחינה בביולוגיה. הרוב בכלל לא לומדים ביולוגיה... יפה מצידם שהכניסו לחישוב גם כאלו שבכלל אינם רלוונטיים. בשיעור הראשון במבוא לסטטיסטיקה, המרצה אמר שבממוצע, נשים מגיעות לחדר הלידה בחודש השישי. למה? כי ביחד עם כל אישה שניה בחודש התשיעי, מגיעה מלווה שבכלל אינה בהריון. ממוצע בין שתיים בחודש התשיעי ואחת בחודש האפס נותן שש. גם כאן, ספרו כאלו שבכלל לא לומדים ביולוגיה ולכן בכל מקרה לא היו נבחנים על האבולוציה.

בשנת 2011, 15 אלף תלמידים ניגשו לבחינת הבגרות בביולוגיה.

רואה? זה לא 500 מתוך 90,000, זה 500 מתוך 15,000. הרבה פחות. אבל למה רק 500?

בתחום יש שלושה נושאי , אותם התלמידים מחויבים ללמוד. לצדם יש נושאי בחירה, והאבולוציה הוא אחד מהם. מנתוני משרד החינוך, שנחשפו במעריב, עולה כי רק 515 תלמידים בחרו בנושא.

כי הם לא רוצים! כל אחד מאותם 15 אלף יכול היה להיבחן לו רק רצה. הם לא. בסוף, בשורה אחת, הביאו את תגובת משרד החינוך:

פרק האבולוציה נלמד בתיכונים העל יסודיים בלימודי הביולוגיה במסגרת יחידות החובה. מהמשרד לא יצאה כל הנחייה אחרת בעניין.

בפעם הקודמת (הקישור בתחילת הכתבה), הביאו תגובה קצת יותר רחבה:

במסגרת לימודי החובה בביולוגיה, כלל התלמידים לומדים נושאים כגון 'ברירה טבעית', התאמות יצורים לסביבה ומושגים מתחום האבולוציה. יצוין, כי תלמידים הבוחרים ללמוד את מקצוע הביולוגיה במתכונת המורחבת מעמיקים יותר בנושא האבולוציה. אשר למורים, יודגש כי בבסיס הרעיון של מקצוע בחירה עומדת בחירת המורה בהתאם לדעתו המקצועית

בקיצור, סתם קישקוש. אגב,

הנושא נלמד עד שנת 1993 כנושא חובה, אך התוכנית הנוכחית שנכנסה לתוקפה ב-2003 וזכתה למהדורה מעודכנת לפני שנתיים, צמצמה באופן משמעותי את מקומו של התחום.

תזכיר לי בבקשה מי היה שר החינוך אז ומאז, ביבי או פייגלין?

ועוד אגב,

עברנו מערכי שיעור על הדמיון הגנטי בין גורילה, אדם וחיידק, ואף הוסבר לנו שהגורילה היא האב הקדמון שלנו, אבל נאמר לנו מפורשות שאסור לנו לומר על זה מילה בכיתה, אסור להשתמש במילה אבולוציה ואסור לערוך השוואה לגורילות.

איזה מזל שלא נותנים לה ללמד אבולוציה! הגורילות אינן אב קדמון שלנו, לפי האבולוציה, לנו ולגורילות יש אב קדמון משותף. אז המורה לא יודעת מה היא (לא) מלמדת וגם הכתב לא...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי אמר? עליה במחיר יכולה להוריד את מספר הנוסעים וכך את הרווח של החברה. מה שיכול לקרות זה פיטורי כמעט כל העובדים (שאם אכתוב כאן את מה שאני חושב עליהם, ימחקו את ההודעה - ובצדק) ושכירת עובדים חדשים במקומם, כאלו שאשכרה עושים את העבודה שמשלמים להם עליה ומסתפקים בשכר סביר. התוצאה יכולה להיות שהשירות שהרכבת נותנת יהיה טוב יותר, מה שיעלה את מס' הנוסעים ואת ההכנסות, וההוצאות יהיו נמוכות יותר. הכנסות גבוהות יותר והוצאות נמוכות יותר = רווח.

תיאוריה זה דבר נחמד מאוד. תתאים אותה למציאות. אם זה לא ברור לך אתה מוזמן לראות מה הולך עם מונופול הרכבת הקלה בירושלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי, here we go again. מעריב שוב ממחזרים את הסיפור מתחילת השנה?

אז בוא נתחיל:

אבולוציה היא פרק בבחינה בביולוגיה. הרוב בכלל לא לומדים ביולוגיה... יפה מצידם שהכניסו לחישוב גם כאלו שבכלל אינם רלוונטיים. בשיעור הראשון במבוא לסטטיסטיקה, המרצה אמר שבממוצע, נשים מגיעות לחדר הלידה בחודש השישי. למה? כי ביחד עם כל אישה שניה בחודש התשיעי, מגיעה מלווה שבכלל אינה בהריון. ממוצע בין שתיים בחודש התשיעי ואחת בחודש האפס נותן שש. גם כאן, ספרו כאלו שבכלל לא לומדים ביולוגיה ולכן בכל מקרה לא היו נבחנים על האבולוציה.

רואה? זה לא 500 מתוך 90,000, זה 500 מתוך 15,000. הרבה פחות. אבל למה רק 500?

כי הם לא רוצים! כל אחד מאותם 15 אלף יכול היה להיבחן לו רק רצה. הם לא. בסוף, בשורה אחת, הביאו את תגובת משרד החינוך:

בפעם הקודמת (הקישור בתחילת הכתבה), הביאו תגובה קצת יותר רחבה:

בקיצור, סתם קישקוש. אגב,

תזכיר לי בבקשה מי היה שר החינוך אז ומאז, ביבי או פייגלין?

ועוד אגב,

איזה מזל שלא נותנים לה ללמד אבולוציה! הגורילות אינן אב קדמון שלנו, לפי האבולוציה, לנו ולגורילות יש אב קדמון משותף. אז המורה לא יודעת מה היא (לא) מלמדת וגם הכתב לא...

דגומא קלאסית להתעסקרות בטפל ולא בעיקר. נכון, לא כל ה90K (שזה כנראה כל הנבחנים לבגרות בשנה שנבדקה) לומדים ביולוגיה. עכשיו תגיד לי, כמה לומדים ונבחנים על כתבי המיתולוגיה היהודית, AKA התנ"ך? נכון, 90K תלמידים. אתה רואה את היחס פה? 515 מול 90K.

האבולוציה של דרווין זה לא סתם איזה תיאוריה זניחה בביולוגיה, כמו שמנסים לגרום לזה להיראות כרגע במשרד החינוך דה פקטו, זה *ה*תורה שמגדירה אותנו כבני אדם בהקשר ההתפתחותי והקשר שלנו עם עולם החי, אני צריך להסביר איך זה מתקשר למקצועות יישומיים כמו וביוטכנולוגיה למשל?

מי היה שר החינוך ב-2003? לימור לבנת, נחש מי היה ב1993 כשהתוכנית התחילה? :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

, IlyaN אתה סוטה מהדיון (כמו שאני רואה שעשו לפניך). בקשר למה שכתבת, תיאורית האבולוציה היא תיאורית מלאה חורים ובעיות שיש היום מדענים רציניים שמטילים בה ספק. אולי זה לא אומר שהגישה הבריאתנית נכונה אבל אתה לא צריך לדבוק בתיאוריה כזו כאילו אתה אישית קיבלת אותה כמו משה בהר סיני. גם אם אתה מאמין בה אתה אמור להיות סקפטי. הריצה עיוורת שלך אחרי מה שאמר מדען כלשהו דווקא מאוד רעה למדע. להזכירך בהתחלה התייחסו בזלזול לתיאורית היחסות בגלל גישה כמו שלך. לקרוא לבדיחה הזו תיאוריה רצינית מציגה כל "מדען" באור מגוחך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החכמתי קצת איסתרא, תודה על ההרחבות (מאיפה הסבלנות?! :cool2: )

לפי תוצאות הפריימריז בעבודה יש מפלגת שמאל חדשה בנוף.

אני אקח הימור מהבטן: מר"צ לא עוברת את אחוז החסימה בינואר.

מיותר לציין שכבר אין לי התלבטות. בנט האופציה היחידה שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, ומה קורה עם הרכבת הקלה? היא אינה מונופול (יש עירונית אחרת), וסופה לפשוט רגל אם היא תמשיך להתנהל באופן הזה.

רואים שאתה לא ירושלמי. הרכבת הקלה היא אם כל המונופולים. אין אפשרות לנסוע בתחבורה ציבורית בירושלים בלי הרכבת הקלה. בהגדרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...