לוח אם תקול שקבלתי בKSP,חנות מסרבת להחליף,הוגשה תביעה משפטית(עדכון)31.1.13 - עמוד 30 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח אם תקול שקבלתי בKSP,חנות מסרבת להחליף,הוגשה תביעה משפטית(עדכון)31.1.13


alex11111

Recommended Posts

היה ברור מהרגע הראשון שדיון במעמד צד אחד הוא לא אובייקטיבי ומשקף את המציאות.

פותח הדיון גרם למקרה להראות כאילו KSP עשו לו עוול מתחילת הסיפור ועד הסוף, וזה כנראה לא המצב האמיתי.

קשה לי להאמין שהשופטת הייתה פוסקת חד משמעית לטובת KSP אם לא סיבה טובה לזה.

פותח הדיון, למרות שאני חושב שנעלמת דום עקב ההתפתחויות בנושא, אני אשמח לראות את תגובת למשפט ולאירוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 508
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ראשית,

תמיד כאשר אני נדרש לחתום על מסמך כלשהו במעמד ביצוע עסקה, אני עומד על זכותי לקרוא אותו בנחת מתחילתו עד סופו.

שנית,

כאשר המסמך מכיל סעיף מקפח ובלתי סביר כדוגמת:

"אישור בדיקה לקיומם של סימני מכה, שברים, סדקים, מעיכות, רכיבים עקומים ושריטות על גבי המוצר"

אני מציע פשוט למחוק אותו בקו בעט כחול שונה מצבע הדפוס, והמהדרין אף יוסיפו בכתב יד בשוליים לידו משהו כמו:

"לא ניתן לביצוע באופן סביר במעמד הרכישה" , ואף יעדכנו את נציג החנות וישאלו בנימוס לשמו ולתפקידו.

כמובן שיש לדרוש עותק (צילום) של המסמך המתוקן.

מנסיוני זה עובד אפילו בבנקים וגם ברכישת חדש מהיבואן.

תמיד הנציגים מנסים להתווכח או לטעון שזה רק במצבים "חריגים ומיוחדים..."

וכמובן שלא ידקדקו כנגד הלקוח, אבל הכל בלשון רפה, ולבסוף מיתרצים ובולעים את הצפרדע, שהרי המכירה חשובה מכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעכשיו יש לי כמה אפשריות שאני הולך לרכוש מוצרי מחשוב בחנויות:

1. לקחת עו"ד צמוד שיהיה איתי כל הזמן ויעבור על התנאי מכירה שאני חותם.

2. לא לרכוש מוצרי חשמל / מחשוב בכלל

כפי הנראה כרגע הרבה חנויות שקוראות את הפורום הזה יעתיקו את צורת העבודה של KSP , ויעתיקו את החוזה שלהם יחתימו את הלקוח התמים .

ואז הם יפסיקו להעניק אחריות מכל מיני סיבות וטענות .

מצד שני התובע יצא לא בסדר , הוא פתח דיון כל כך גדול על נזק שכביכול נגרם לו , רק שכח לציין שהוא היה עובד של KSP ועבר אצלהם קורס בבדיקת ציוד פגום שמגיע למעבדה . - כלומר הוא יודע לבדוק את הציוד ברמה הטובה ביותר .

אבל לנו חברי הפורום הוא שכח לציין זאת , דבר שמלכתחילה היה מקצר את כמו הדפים בדיון בפורום ..

שבת שלום

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למרות שאני מאמין לפותח הדיון

השופטת צדקה במיקרה הזה ,כי פשוט הוא לא הצליח להוכיח את הטענות שלו

בכל מיקרה אני לא קונה לא מאיבורי ולא מKSP ,למרות שאין לי חנות קרובה אחרת

אני לא חושב שהם יפלו בקרוב ,כמו שחלק חושבים פה ,פשוט כי יש להם הרבה לקוחות והפורום מיעוט קטנטן מבחינת קונים פוטנציאלים

אבל לצורכי המיחשוב שלי ,אני רוצה חנות שאני ירגיש יותר טוב לקנות בה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מתקשה להבין בכלל מה הקטע של חתימה וממה נובע כוחה.

איך בדיוק אתה מוכיח שזאת אכן החתימה ה"יחודיית" של אדם כלשהו ולא סתם שירבוט סתמי?

מה יקרה אם הוא פשוט יטען שזאת לא החתימה שלו? מה מונע לכאורה מ-KSP לחתום "בשבילי"?

בכל פעם שאני נדרש לחתום על דבר אקראי חסר חשיבות נוסף שתוקעים לי מתחת לאף, אני לוקח חופש אומנותי חדש בהתאם למוזה היצירתית שלי באותו הרגע.

אף פעם לא נראה שזה שינה משהו למישהו בכל מקרה... :nixweiss:

כל אמצעי ה"אבטחה" האלה נראים לי כל כך חסרי תכלית. אנשים אפילו לא קוראים על מה הם חותמים. :screwy:

וגם אף אחד לא מצפה שבאמת תיקח את הזמן לעיין בטקסט ביסודיות, או אפילו נותן לך שהות מספקת לעשות זאת.

גישה של "קודם תחתום אחר כך תקרא", אם אתה באמת כזה "משועמם".

אין הרבה הגיון בתרבות שלנו... אחיזת עיניים והעצמה לקשקוש על פיסת נייר שנעשה כלאחר יד ובתדירות גבוהה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אדם שחותם על חוזה, כל חוזה, חוקי או לא חוקי, טוב או לא טוב

במידה ולא טרח לקרוא אותו לפני ששם את החתימה שלו

אין לו זכות לפתוח את הפה אפילו לדעתי

מצטער אבל אותי לימדו לקרוא לפני שאני חותם

אכן יצא לי לקרוא את החוזה של KSP הארוך לפחות פעם אחת

את החוזה החדש של ה"בדיקה" לא רק שקראתי אלא אני מיישם בפועל, בודק!!! תתפלאו כמה הדבר הפשוט הזה מהיר

לוקח לי בממוצע 15 דקות לבדוק מוצר תלוי מה הוא, ואני חוסך כמו שראינו פה כאב ראש לא קטן

אני אקנה לוח? אני ארכיב אותו בחנות... יש להם מעבדה, חלקים לא חסר

אז אני אשרוף שעה.... רק ההלוך חזור במידה ואני לא אבדוק ישרפו לי אותו דבר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, אני אחזור על מה שכבר אמרתי בהקשר הזה בדיון אחר: לעודד לקוחות לבדוק מוצר שנקנה לנוכחותו של נזק פיזי בטרם עזיבת החנות, כדי להמנע מויכוחים בהמשך, זה מצויין. להתנות את מתן האחריות בבדיקה שכזו ב100% מהמקרים זה לא רק גרוע, אלא גם לא חוקי (ומזלה של KSP במקרה הנידון שהיא לא נתבעה ייצוגית ע"י לקוח יותר מוכשר מבחינה משפטית בגין אי-חוקיות התקנון).

אם פספסתי נזק פיזי פעוט כלשהו, זה לא אומר שהוא לא שם מלכתחילה (גם אם חתמתי שכן) וזה ממש לא אומר שהתקלה שבגינה חזרתי לחנות נובעת מאותו נזק (גם אם התקנון גורס שזו עילה לביטול האחריות). מה שהשופטת כנראה שכחה הוא שלמרות שבתביעה משפטית חובת ההוכחה היא על התובע, במקרה בו עסק מסרב למלא את חובתו החוקית כלפי לקוח עקב מעשים של אותו הלקוח, חובת ההוכחה עליו. הטופס שKSP מחתימים עליו אמור לעזור במקרים של נזק גס לרכיבים שקל להבחין בו, לא שריטה מיקרוסקופית.

אגב, קוריוז קטן לגבי נזק פיזי: יצא לי פעם (מזמן) להחזיר לחנות כלשהי תקול. הלוח אכן היה תקול לחלוטין, לא קורבן של נזק פיזי כלשהו - אלא שבדיוק כשנואשתי מלנסות להפעיל את המחשב עם הלוח הזה, בטעות שפכתי לתוך המארז הפתוח כמות נכבדה של מים (מסתבר שזה לא רעיון טוב לנסות לפתוח בקבוק מים כשהטלפון ביד אחת והבקבוק לחוץ בין הרגליים כשהיד השניה מסירה את הפקק). המחשב היה כבוי ומנותק מהחשמל באותו זמן. לוח האם הזה הוחזר לחנות, שם פירטתי את הבעיות שהיו איתו בלי להזכיר את עניין המים. המוכר בדק אותו וקיבל אותו בלי לשים לב ל"נזק פיזי" כלשהו. אין לי ייסורי מצפון על כך שהסתרתי ממנו מידע, שכן מבחינה חוקית המידע הזה לא היה רלוונטי לדרישתי, הרי הלוח היה מקולקל גם לפני כן. עם זאת, החנות היתה יכולה להשתמש במידע זה כדי לשלול ממני את זכותי לשירות, כי לך תוכיח שחצי ליטר מים במארז הם לא הגורם לתקלה.

אגב, שאר הרכיבים במחשב המדובר עדיין פועלים מצויין, מה שמראה עד כמה התירוץ הזה של "נזקי מים" הוא בולשיט לפעמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא אמור לקרוא חוזה כל פעם כשאתה קונה משהו,

ואני אישית יכול להגיד על עצמי, שעם התעסקותי הרבה במחשבים, לא יודע לבדוק בעצמי לוח אם\כרטיס מסך\הארד דיסק שאני קונה.

אז מה שווה החתימה שלי על זה שבדקתי את המוצר?

חנות שמוכרת רכיבים צריכה לספק ללקוח את הביטחון והאחריות שמה שהיא מוכרת לו הוא תקין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...