מהו שימוש פרקטי במערכות הפעלה בקוד פתוח? - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מהו שימוש פרקטי במערכות הפעלה בקוד פתוח?


Recommended Posts

ובהרחבה של הכותרת,

[דיון פילוסופי] האם יש טעם ותוחלת בשימוש של מערכות הפעלה בקוד פתוח (לינוקס וכיו"ב) למשתמש הביתי?

רציתי לשתף אתכם במחשבה שחלפה בראשי היום, עקרונית לינוקס היא מערכת שקרובה לליבי ולמעלה מ5 שנים שאני מתנסה בהפצות שונות ומשתדל להתעדכן בכל החידושים האחרונים.

אני בהחלט יכול לראות יתרונות בשימוש לש מערכת הפעלה מבוססת לינוקס לשרת או למערכת ממקוצעת כלשהי (לדוגמא Thin-Clients או סביבת עבודה למחשב עם חומרה בעייתית וכיו"ב). אולם לכל אורך השנים תמיד נתקלתי באותן מספר תופעות..

1. כאשר אני עובד עם לינוקס כמערכת ההפעלה השולחנית שלי אני בעצם יכול לבצע פעולות מסוימות אבל עם מערכת ההפעלה חלונות אני יכול לבצע אותו דבר ואף יותר.

2. הרבה מההגדרות של לינוקס לעומת חלונות מתופעלות דרך עריכת קבצי טקסט, עקרונית זה לא היה אמור להוות בעיה אבל מה שלי מפריעה זה הקוהרנטיות... בחלונות אני יודע איפה נמצאת הגדרה X והיא תיהיה באותו מקום +- החל מחלונות 95 ועד לחלונות 8 אני אתמצא בלי בעיה. היום אני קורא להנאתי ספר על 12.04 ושם אני למד (שוב אני לא מומחה זה רק תחביב) שX.conf (בקצרה רקובץ ההגדרות של X) הפך מקובץ אחד למספר של קבצים המחולקים במספר תיקיות.

וזה קורה הרבה השינויים האלה החל מהמשחק בסביבות הגרפיות השונות וכלה במחסור באופציות בסיסיות... עד היום כאשר אני עובד עם לינוקס ויש לי עכבר בעל יותר מ3 כפתורים אני צריך בצורה טקסטואלית לערוך קובץ הגדרות כדי להגדיר את הכפתורים עד היום לא מצאתי כלי גרפי כלשהו לבצע את הפעולה.. זאת סתם דוגמה.

דוגמה נוספת שלמדתי מהספר שקראתי היום שאם התרגלתי לעדכן את הפצת האובונטו שלי דרך Apt-Get או הממש הגרפי של מנהל העדכונים עכשיו ישנו כלי נוסף בשם Aptitude עם הגדרות משלו.

3. בהמשך ל2 כאשר אני מתקין מערכת הפעלה למחשב ביתי אני מצפה להתחיל לעבוד מיידית וכשאני נתקל בצורך בכלי מסוים להתקין אותו. הבעיה עם לינוקס במקרה זה היא שהיא פועלת עם מנהל ההתקנות שמאגד בתוכו את כל התוכנות, זה כמחשבה רעיון טוב בפועל זה לא פרקטי. די הרבה פעמים נתקלתי ברכיבי חומרה שלא עבדו או תוכנות מאוד ספציפיות שהייתי צריך והיה עליי להוריד אותן דרך הדפדפן ולהתקין באופן ידני, כל התקנה כזאת מעורבת בעבודה אינטנסיבית עם הטרמינל ובניגוד לאנשים אחרים שאולי אוהבים לעשות Copy+paste של שורות קוד אני מעדיף לקרוא אותן קודם לראות מה אני מכניס למחשב וגם לנסות ללמוד משהו חדש על הדרך.

4. תמיכה, אחת הבעיות הגדולות לדעתי עם לינוקס זה הנושא של ההפצות. יש לנו המון הפצות ולכל אחת הניואנסים שלה והמערכות שלה שעושות אותה מיוחדת, לכל הפצה יש את מאגרי המידע שלה והקהילות שלה. עם זאת מערכת אחת ספציפית שמעבר לעובדה שיש גוף ענק מאחוריה כל קהילת מחשבים או אתר חומרה אשר יפרסם מדריך או פתרון לבעיה יתייחס לאותה "גרסה\הפצה" ספציפית של מה שמגדיל מאוד את הכמות של המידע.

כל הנקודות שלי באות כדי לתת רקע לחוויית השימוש שלי עם לינוקס, כאשר אני מתקין הפצת לינוקס כלשהי זה כרוך בימים שלמים של קינפוג המערכת וניסיון להפעיל את כל הפונקציות רק כדי לגלות שבוע אחרי שכלי או תוכנה מסויימת שאני צריך עובדים רק בחלונות ואז אני יכול לנסות להריץ בWINE או להפעיל מחשב אחר עם .. שורה תחתונה כמשתמש ביתי לא קיבלתי ערך מוסף מזה שהתקנתי לינוקס על המחשב.

התקנה של + כל הכלים והדרייברים שאני צריך לוקחת לי פחות משעה אחת לשם השוואה.

אז בהנחה שאנחנו לא מדברים על מחשב למטרה ייעודית ששם בהחלט יכול להיות יתרון למערכת שמקונפגת בצורה עמוקה אלא במחשב ביתי למשתמש ביתי מה היתרון או הפואנטה של או מערכות הפעלה אחרות בקוד פתוח?

ודבר נוסף שנראה לי מוזר... בהרבה קהילות ישנה מין התקהלות שכזאת על גבול הפנאטיות... אני אתעלם מהפרופוגנדות השונות של "למה להתקין ולמה כדאי וכיו"ב" אלא בעניין שהרבה פעמים כאשר מישהו מביע דעה כלשהי מכנים אותו טרול ונכנסים באבי אביו, למה?

למה הנאמנות המוחלטת הזאת לSo Called קוד פתוח?

לדעתי כצרכנים המטרה העילאית שלנו צריכה להיות מקסימום תועלת במינימום השקעה כאשר אנו מדברים על שימושיות (אני לא מדבר כאן למטרות למידה או אתגר או הנאה כלשהי), לכן חוסר תרבות הדיון נראה לי מקומם ולא במקום.

דעתכם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 58
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אתה צודק.

הסיבה היחידה שיכולה להיות לרוב המשתמשים הרגילים, היא כסף. לינוקס הוא חינם, וינדוס לא. לא שזה מפריע לרוב המשתמשים הבייתים.

ואפילו לאלו ששומרים על החוק וקונים, לרבים מהם, זמן=כסף. והם לא חוסכים כלום אם הם צריכים להתעסק שעות על גבי שעות בלמידת המערכת, ואח"כ עוד שעות על גבי שעות בתקנתה והגדרתה.

לכן, למרות שנים כבר שלינוקס קיים, הוא נשאר בשוליים ולא באמת פגע במכירות של וינדוס. רוב אלו שמתקינים אותו, הם לא עושים זאת מסיבות של חיסכון בכסף, אלא מסיבות אחרות. (התעניינות, אידיאולוגיה, l33t, וכו') ישנם מעט עסקים המתקינים לינוקס מסיבות של חיסכון, אך בדרך כלל מדובר בעסקים שמפעילים בעמדות הלינוקס אך ורק אפליקציה אחת, בדר"כ מבוססת WEB, ודוא"ל.

ולמרות כל זאת, אני רואה איך לינוקס מגיע בדלת האחורית תוך 10 שנים, לכל בית.

כבר היום, הלינוקס הוא בטלפון שלך.

בעוד 5 שנים, כל טלוויזיה זולה שתימכר תיהיה עם מחשב פשוט מבוסס לינוקס המותאם ע"י היצרן, (מה שמכונה SMART TV) שתיתן את האפשרות לגלוש, מרכז מדיה, כתיבה ועריכת מסמכים, לשחק במשחקים פשוטים יחסית, ועוד ועוד. (ובעצם כמעט כל מסך, לאו דווקא טלוויזיה)

עבור רוב האנשים מחשב אישי יהיה מיותר. מה שיוותר אלו תחנות העבודה הכבדות, הניידים, (שאף הם יעברו אט אט למחשוב ענן) ומחשבי המשחקים- האחרונים גם יפחתו עם השנים, מכיון שהמפתחים ישקיעו בעיקר בפיתוח לקונסוליות עקב הקטנת שוק ה , (התהליך הזה כבר החל) מה שייקר את ה (עקב הקטנת כמויות הייצור) ויצור כדור שלג מתגלגל שחוזר על עצמו ומתעצם.

בעוד 5 שנים, יתחילו להרגיש זאת במכירת מחשבים חדשים. בעוד 20 שנה מקסימום, נזכור בנוסטלגיה את המחשבים האישיים שפעם היו לנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז בעצם הדרך היחידה של להצליח היא להרוג את המחשוב האישי, למרות שהמטרה האחת והיחידה שלשמה המערכת הזאת נוסדה היא מחשוב חופשי ופתוח? אני ממש לא רוצה שלינוקס תצליח במחיר של הכחדת המחשבים האישיים שבשליטה מלאה שלי לטובת טלויזיות נעולות, קונסולות נעולות, או חלילה מחשבי שנשלטים ע"י תאגידי ענק. פשוט מצמרר :errrr:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא עניין של רצון, זה קורה כבר.

הרי בעלות של 50$, (ללא צורך לקנות בנוסף וינדוס יקר) אפשר להכניס כבר היום מחשב אנדרואיד לכל טלוויזיה נמכרת, עם כל היציאות והכניסות שיש במחשב שולחני ממוצע.

ברגע שטלוויזיות אלו יהפכו להיות המיינסטרים, ולא ימכרו בפרמיה של אלפי שח כפי שהם נמכרים כיום, איזו סיבה תהיה לאחותי לקנות מחשב נפרד ?

כבר היום רובם המוחלט של המחשבים שנמכרים, הם מחשבים זולים בעלות של 1000-2000 שח, עם כרטיס מסך מובנה, ולא מיועדים למשחקים - אלו הראשונים שיכחדו.

עריכה: בסופו של דבר, תיווצר קהילה שמספקת רומים אלטרנטיבים גם לטלוויזיות. בדיוק כפי שקורה היום בסלולרים, ורק הפלאטפורמה תשתנה. שינוי הפלאטפורמה, לא יגרום לשינוי בני האדם - "אקרים" תמיד יהיו.

אבל כן, הבחירה הרבה שיש לך היום ברכישת חומרת מחשב והתאמתה לרצונך, תיעלם. - או ליתר דיוק, תעלה הרבה יותר כסף. (עקב הפיכת שוק ה לשוק-נישה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפרופו משחקים אם היום (ואף אני לאחורנה) צריכים לרכוש מחשב חזק ביותר באלפי שקלים בשביל המשחקים הכי חדשים יש כבר שירות כמו ONLIVE שנותן משחקי מחשב בסטרימינג בלי התקנה ובלי כלום זה משהו יוצא מגדר הרגיל.

התקנתי על המחשב כי הם לא מגבילים לפי מדינה וניסיתי כמה גרסאות הדגמה שהם נותנים (המשחק המלא ל30 דקות) וזה עובד חלק לגמרי. בנוסף הם מציעים באנדלים מטורפים של מאות משחקים ב9.99$ לחודש דמי מנוי או לרכוש משחק במחיר מלא לכל החיים. ככה שאני בהחלט רואה מצב שבעתיד הסמארטפון יהיה מרכז התקשורת במקום המחשב ולמדיה\בידור נשתמש בטלוויזיות חכמות.

השאלה מה יעשו במקומות עסקיים עם ההתפתחות הזאת? לדוגמא אני עובד בתמיכה טכנית של חברה גדולה ואין מצב לבצע את התפקיד ללא מערכת ממוחשבת אולם אני בהחלט רואה מצב עקב כך שכל המערכת מבוססת ממשק ווב שהם ימירו את המחשבים למסכי מגע שניגשים לשרת המרכזי של החברה לפתוח את המערכת.

אז מה שנותר לנו זה להתאזר בסבלנות ולהסתגל...

הדילמה היחידה שתיוותר היא מה לעשות עם כל השטח שיתפנה בבית מ6 מחשבים ? :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בטוח ש-ONLIVE מוכרת משחקים במחירי הפסד מטורפים כדי לפרסם את עצמם. 40 שקל בשביל מאות משחקים וגישה לחומרה הגרפית שלהם?

נראה לי פשוט שכל חברות המשחקים תומכים כלכלית בחברה הזאת, וביחד מנסים למכור את ה"עתיד" הזה, כי בסופו של דבר, אחרי שהם יצליחו להרוג את המחשוב האישי תהיה לנו תלות מוחלטת בהם - ואז הם יתחילו לשחוט אותנו. הרי כמה חברות כבר יכולות לממן את ההשקעה האדירה בחוות שרתים שמעבדת גראפיקה עבור שחקנים מכל העולם? והאם זה באמת יהיה יותר זול מקונוסלה שקונים ב-2000 ש"ח שמריצה לך את כל המשחקים 5+ שנים?

אני לא רואה ב"עתיד" הזה משהו שאפשר להרוויח, רק הפסדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית חושב שלינוקס עדיין לא בשלה בשביל להחליף את בטח שלא למשתמשים רגילים.

אבל כשאתה מביא את המערכת לנקודה שבה היא מקונפגת בדיוק כמו שאתה רוצה. היא מעולה ואין לה תחליף, כן יש בעיה עם חומרה ישנה ולפטופים מבחינת , וכן, היא דורשת מאמץ הרבה יותר כשאתה רוצה לגרום למשהו לעבוד, אבל ככה לומדים להתעסק עם המערכת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני נוטה שלא להסכים אם זה : הבאת מחשב לעבודה אם לינוקס

אחריי שסיימנו את אשף ההתקנה של וינדוס 7, יש לנו מחשב מותקן אבל ריק. על זה צריך להוסיף אופיס, תוכנות, יישומים הכי בסיסיים למיניהם, אנטיוירוס, דפדפן למי שלא מרוצה מ IE, תוכנה לכרטיס רשת אלחוטי, וכן הלאה

במקרה הקצת יותר נפוץ, שבו המתשמש בנוסף גם משתמש בעותק פיראטי, יכול לקחת לו כמה פעמים להתקין את הקראק עד שהוא יצליח (במקרה שהקראק דפוק או לגרסה אחרת) ולפעמים הוא יצתרך לפרמט אחריי ניסיון שנכשל. נכון שההשוואה כאן לא הוגנת כי זה לא הצורה שבה וינדוס מיועדת להיות בשימוש, אבל שאלת על המשתמש הביתי הממוצע.....

לינוקס מגיעה בברירת מחדל כולל כל התוכנות הבסיסיות שאתה מצפה לראות במערכת הפעלה : תוכנת צריבה, תוכנה לפתוח PDF, אופיס, וכן הלאה. כלומר אחריי התקנת ה CD והרצת עדכון, המחשב מוכן מיידית להתחלת העבודה. דרייברים שלא עובדים שייכים לעבר, חוץ מכרטיס מסך פה ושם, אבל לא שהכול עובד חלק בוינדוס.

ברגע שאתה רוצה מיקרוסופט אופיס וכדומה, אתה מכניס דרישה שהיא כבר לא בתחום של לינוקס : ללינוקס יש את "העולם" לו, שבו הכול עובד : למשל, אופן אופיס יכול לפתוח בדיוק של 100% מסמכים מאופן אופיס אחר. אתה בא בדרישה שלינוקס יפתח גם את "העולם" של מיקרוסופט : מיקרוסופט אופיס, וכאן תצתרך להתאמץ. אם תנסה "לערבב עולמות" בכיוון השני, תהיה באותו סוג של בעיה : אם תרצה לפתוח בוינדוס opendocument על ידיי מקרוסופט אופיס (תמיכה עלובה, ומכוונת : מיקרוסופט נותנים תמיכה חלקית כדיי לתת הרגשה שהפורמט opendocument עצמו דפוק ולמנוע ממשתמשים לעבור אליו), תהיה חייב להתקין אופן אופיס (ולרוב המשתמשים אין שמץ מה זה או למה הוא יכול להיות טוב יותר ממיקרוסופט אופיס רוב המשתמשים שכן מכירים אותו מכירים אותו בתור האופיס שלא פותח doc כמו שצריך), ואם תרצה לגשת למחיצות ext4 בדיסק, להתחבר ל x server, או לשיתוף nfs מתוך וינדוס, תצתרך תוכנות צד שלישי

בתוך "העולם" של לינוקס, יש את כל מה שניתן לצפות ממנה

אבל לא סתם קראתי ל "עולם של לינוקס" עולם כי זה לא מסתכם רק במערכת ההפעלה אלא גם בהשקפות של אנשים : ניתן למתוח קו מלינוקס לתוכנה חופשית, ממנה קהילות עצמאיות "ללא דיסטנס", ממנה ליברליות, ממנו התנגדות ל , ממנה ארגון ה EFF, ממנו פיתוחים כמו tor, ממנו תמיכה במתנגדי שלטון במשטרים אפלים..... זה לא שלינוקס הוא הפטיש שאיתו הרסו את הבסטיליה, אבל יש לחלק מהדברים יסודות משותפים, כמו סטאלמן, שחוץ מהקמת GNU ובעצם ייסוד תנועת התוכנה החופשית גם פתח הרבה פה על ענייני חופש הפרט וגם פוליטיקה

אבל בואו נחזור לתחום של לינוקס כתוכנה חופשית וקהילתית

לתוכנה החופשית אין מנכ"ל ולכן מסביב אליה (ולינוקס, שהיה הליבה המתקדמת ביותר של תוכנה חופשית כבר מההתחלה שלו - פרוייקט GNU פיתח ליבה משלו כבר משנות ה 80, אבל הפרוייקט לא התרומם עד היום ולינוקס עקף אותה כבר בהתחלה) הרבה אנשים מהקהילה לקחו את החופש לידיים ובנו הרבה מאוד מערכות (הפצות) שונות. זה תוצאה ישירה של איך שהעולם של לינוקס בנוי. לצורך הדיון שלנו, בהבנה של מפתחי הפצות לינוקס, ההפצה שלהם היא מערכת הפעלה, והקרנל לינוקס הוא רק רכיב בה. כלומר היא מערכת הפעלה, ארצ' היא מערכת הפעלה אחרת וכדומה

בעולם כזה למפתחי תוכנות חופשיות יש אתגר שאין למפתחים בוינדוס (ועוד פחות מכך למפתחים באפל) : יש הרבה מערכות שלא ממש תואמות אחת לשניה, איך לפתח את התוכנה שתתאים לכל המערכות ?

בקוד פתוח הפתרון לזה הוא על ידיי כך שהקוד פתוח. המפתח של התוכנה עובד מחוץ למערכת הפעלה כלשהיא ובונה תוכנה בקוד איכותי ונקי מספיק כדיי לאפשר העברה שלו בין מערכות שונות. הוא בודק אותה במערכת אחת שהוא רוצה. מפתחי ההפצות, לוקחים את הרכיב שהוא בנה (את הקוד מקור), מכניסים אליו שינויים לפי הצורך להתאמה למערכת מסויימת, ואורזים חבילת התקנה שמתאימה למערכת שלהם

כמו כן הם נותנים כלי - מנהל התקנות - כחלק ממערכת ההפעלה. מנהל ההתקנות הוא הפתרון האולטימטיבי בתוך ההפצה להתקנת תוכנות - הוא מאפשר למשתמש להתקין בכמה קליקים כל תוכנה שמפתחי מערכת ההפעלה (ההפצה) הכינו מראש, מוודא שיש במערכת את כל התלויות של התוכנה שאתה מתקין, שאין התנגשויות, מבצע מעקב מסודר אחריי הקבצים כך שהוא יכול גם לעשות uninstall נקי, וכן הלאה

בצורה כזאת העולם של לינוקס בונה את המערכת שלו, וכשהיא עובדת היא מספקת בדיוק את מה שהמשתמשים של ההפצות צריכים

איפה נגרמת הבעיה ? כשיש תוכנת קוד סגור, שמערכת ההתקנות של הפצות לינוקס לא תוכננה להתמודד איתן (ואם היא היתה מתוכננת לזה, המבנה שלה היה מסובך יותר למפתחי קוד פתוח. הגישה היא לא להקשות את העבודה למי שנמצא בתוך אותו עולם). אם התוכנה הסגורה (למשל דרייבר של nvidia), או מפתחי ההפצה צריכים להתמודד, או אתה :

במקרה של מפתחי ההפצה, הם ינסו לארוז אותה לפורמט זהה כמו כל יתר מה שעובר דרך מנהל ההתקנות, ואתה תוכל להתקין אותה דרך מנהל ההתקנות, אבל יש סיכוי לבעיות : מכיוון שהתוכנה היא קוד סגור, לפעמים לא ניתן היה לבצע את כל ההתאמות למערכת והתוכנה תעשה בעיות (למשל - לא תזהה התקן קול או מצלמה אם הם מוגדרים שונה מהפצה אחרת, תשאיר קבצים שה uninstall לא מוצא ולא מצליח להעיף, וכן הלאה)

במקרה שלך, החברה מייצרת חבילת התקנה משלה שבעצם עוקפת את מנהל ההתקנות לחלוטין. מנהל ההתקנות לא צפוי ולא יכול להתמודד אם מצב כזה. בהרבה מקרים הם לא יכולים לבנות את החבילה כמו שצריך (בעיקר מחוסר רצון), ושולחים אותך לעבוד בטרמינל. זה יכול לקרות גם בוינדוס, אם במקום setup.exe אני אתן לך zip של קבצים שונים ואתן לך שורות לכתוב ב cmd / לגרור ידנית קבצים ל program files. אבל מכיוון שוינדוס היא וינדוס, ואף אחד לא מצפה לדבר כזה, לא נותנים לזה לקרות. (nvidia יוצאים מנקודת הנחה שבלינוקס זה נורמלי לדרוש מאנשים להתקין ידנית דרך ממשק טקסט, ולא משקיעים מעבר לכך)

בנוסף לזה, בחבילות כאלה יש סיכון גבוה לשבור את המערכת או להתקין משהוא שלא תהיה אפשרות לעשות uninstall, כי מנהל ההתקנות הוא הדבר היחיד שנותן הגנה ממצבים כאלה

בהרבה מקרים מפתחי ההפצה (או מישהוא מהצד) כן בנה חבילה לתוכנה שניתן להתקין דרך מנהל ההתקנות, אבל אתה לא יודע עליה. לכן מומלץ תמיד לעשות חיפוש נוסף אם יש את החבילה הזאת לפניי שממשיכים לקונסול

במקרים האלה אין לך את מי להאשים חוץ ממפתחי תוכנות הקוד הסגור, שהיו יכולים :

1. לתת את התוכנה בקוד "מספיק" פתוח כדיי לאפשר התאמה להפצות - בניית מעטפת פתוחה שמכילה את כל הנתונים וההגדרות, כשכל הקוד הסגור נמצא בתוך קובץ library, במקום שכל התוכנה תהיה בחבילה סגורה אחת. את זה מפתחי ההפצה יוכלו לארוז בצורה נורמלית

2. לארוז בעצמם את החבילה המותאמת להפצה מסויימת

3. לתת כלי התקנה משלהם אם GUI, בדומה ל setup.exe

הדרך העדיפה ביותר היא 1, כי זה מאפשר להם להשתלב בצורה הטובה ביותר בכל הפצות ולא בהפצה אחת מסויימת שאליהם הם בנו את החבילה

מה שיש לי לאמר כאן זה : אם אתה יכול לחיות בתוך העולם של לינוקס (מבחינת תוכנה, אתה לא מחוייב להיות פעיל חברתי כתנאי הכרחי), הוא יתן לך את כל מה שאתה צריך. ברגע שאתה צריך משהוא חיצוני (תוכנת קוד סגור, משחק שיש רק לוינדוס וכו) אתה בעצם מסתכל אל מחוץ לעולם של לינוקס : וכאן יש את הבעיות שנגרמות ישירות בגלל הגישה של המערכת (שהיא מתוכננת לאריזת תוכנות פתוחות וכדומה). מה מתאים לך יותר ? לקבל את הבעיות שיש כשאתה מנסה להיות באמצע ? לצאת מהעולם של לינוקס לוינדוס ?

תשובה אחת שיכולה להיות היא שבעצם יש את כל מה שאתה צריך בעולם של וינדוס, ואתה תצא מהעולם של לינוקס. אבל היא לא נכונה לכולם, לי למשל יהיה חסר הרבה מאוד בעולם של וינדוס

אני נתקלתי בפנאטיות כזאת בכמה מקרים :

בפורום ישראל הישן שנבנה ב 2007, השתתפתי בתור מי שהכיר הרבה מהאנשים שם ונתן תמיכה"גנרית" של לינוקס, לא כמשתמש (כלומר, הידע שלי באובונטו היה מגוגל). יום אחד הופיע משתמש אם מחשב נייד P2 ישן והצעתי לו לנסות הפצה אחרת, קלה יותר. מנהל האתר לא אהב את שה שאני ממליץ הפצות אחרות בפורום של , תוצאה : באן. בזה הסיפור לא מסתיים. המנהל ההוא חילק במהלך החצי שנה שאחריי עוד כמה באנים ובעצם העיף את רוב המשתמשים "המשמעותיים" מהפורום, ונשאר אם פורום ריק (שנסגר אחריי כמה חודשים). ב 2008 המשתמשים שעפו / יצאו פתחו בעצמם פורום אובונטו מתחרה, שלשם שינוי כן מאפשר דיונים פתוחים של הפצות אחרות ו Windows

כמו כן יש לך פנאטיות כזאת גם ב HWzone. בפורום הזה בדיוק היו דיונים שמעלים שאלות כלליות של vs דברים אחרים, ממש כמו הדיון שהעלית כאן. הדיונים האלה בדרך כלל היו ברמה נורמלית. אבל נכון לעכשו היו כאן 2 משתמשים (אחד מהם משתמש כבד מאוד מהאתר, ואחד מהם מצוות האתר), שהגיבו בפנאטיות של וינדוס, לשאלה זהה לשלך : מה יש למשתמש לחפש בלינוקס ? התשובה של שתיהם היתה בצורה של "כלום, וכל מי שחושב אחרת צריך פסיכיאטר"

פנאטיות כזאת מעצבנת אותי, גם כפנאטיות עצמה , וגם אותי כמנהל בפורום הזה. עכשו יש כאן בעיה כזאת : כמנהל, אני יכול למחוק ולחלק אזהרות על כל דבר שלא ראה לי, במסגרת הפורום הזה. אבל אם אני מסתכל מהצד, אני רואה עוד משהוא : אם היתה טענה (שנכתבה בצורה פנאטית, לא משנה) אני מגיב לא בטענה אלא בלחצן האדום, זה אומר שאין לי תשובה נגדית מספיקה. לכן אני בהרבה מקרים מעדיף לתת תשובה בעדיפות ראשונה ולראות אם זה מביא להפסקת הפנאטיות, אחריי זה טיפול בכלי הניהול אם צריך

בקשר לפנאטיות שבעד ונגד וינדוס : אני לא אוהב פנאטיות בכללי. אני יכול להסכים אם הרבה טענות שנאמרות לטובת וכמו שראית כאן יש לי הרבה אי הסכמה אם מי שחושב שוינדוס עדיפה (גם למשתמש הביתי הפשוט), אבל מבחינתי טענות אמורות להיות מפורטות עד כמה שניתן ולא זרוקות באוויר. עוד משהוא - טענות שונות נכונות או לא נכונות לאנשים שונים. את זה מפספסים לא רק בויכוח מערכות הפעלה, אלא בהרבה ויכוחים אחרים פוליטיים / דתיים / כל דבר אחר, בפורום הזה ובמקומות אחרים. אני משתתף בדיונים כאלה אבל מה שאני מנסה להימנע ממנו זה הכללות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

11010010110,

חן חן על ההסבר המפורט.. השכלתי.

אכן עולה מטענותיך מספר בלתי מבוטל של יתרונות במערכת אשר מבוססת על קוד פתוח אולם מכאן צריך לקחת צעד קדימה ולעלות קושיה נוספת...

במספר מקרים שנתקלתי לאורך השנים כאשר היה צורך בביצוע של פעולה מסוימת במחשב כאשר יש לי מערכת הפעלה שאינה חלונות (לדוגמא לינוקס) הציעו לי בפורומי קהילות תמיכה מאין אלו ואחרים להתקין אמולטור ולהריץ את הגרסאות החלונאיות במקום להעלות פתרון של תוכנה בקוד פתוח. זה פתרון שלא כל כך אהבתי וכאן ארצה לשאול אותך בתור מי שמתמשע שהוא וותיק כבר בתחום איך אתה מתמודד עם מצבים בהם אתה צריך להריץ תוכנות או לפתוח קבצים שלא נועדו למערכת ההפעלה לינוקס אלא לחלונות?

עריכה:

או קיי עכשיו אני מתעניין בצורה הרבה יותר רצינית בלינוקס לאחר בדיקה שערכתי במאגר המידע של WINE על איכות של משחקים תחת לינוקס. ומה אני רואה?

Mass Effect 3 \ Star Wars The Old Republic\ Dragon Age\ ועוד שוברי קופות רבים וטובים עובדים מצויין יחד עם WINE ואף יותר מכך מסתבר שחלק מהם כמו אף עובדים בלי צורך להריץ את ברקע בתור צ'ופר.

בהתחשב בכך שתוכנות מתוסבכות כמו משחקי שדורשות אקסטרות מסביב (DIRECTX לדוגמא) מותקנות בעזרת האמולטור בהצלחה ורצות חלק זה בהחלט אופציה מעניינת.

לדוגמא אני מרבה לאחרונה לשחק במולטי של ME 3 אני רואה שהוא בדירוג הכי גבוה במאגר של WINE ורץ בצורה חלקה עם כל האופציות... נראה לי שווה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה הראשון יש לי דוגמה כזאת, ודווקא אם תוכנות שהגיעו כולן מעולם הקוד הפתוח : יש eMule לוינדוס, ואת המקביל שלו aMule ללינוקס. שתיהם תוכנות קוד פתוח לחלוטין. ויש את WINE שהוא קוד פתוח. למה שהוא aMule תמיד היה או LOW ID או סתם לא בא לו להוריד, ו eMule היה עובד בכיף - כך שהייתי מריץ eMule דרך WINE

לא היו לי מקרים משמעותיים כאלה, אבל אני גם לא ממש מתעניין במשחקים ודברים כאלה - לשימושים שלי היה בלינוקס את כל מה שמצאתי, או שהייתי מריץ דרך wine, דוסבוקס וכדומה

אגב בנושא WINE - יש מערכת הפעלה שלמה בקוד פתוח שמנסה להיות clone של וינדוס (כולל פתיחת EXE והכול), שנבנית בשיתוף פעולה אם wine, כך שההתקדמות שלה ושל wine קשורות אחת לשניה (לא יודע אם זהה בדיוק) - תבדוק אתה אם אתה מתעניין

בקשר ל WINE, אם כבר יש לך מערכת מותקנת, פשוט תתקין WINE ותנסה בעצמך את כל מה שאתה רוצה - זה יתן לך תוצאה יותר אמינה ממה שכתוב באתר של WINE. בכמה מקרים יכול להיות שהם בדקו שהמשחק נפתח וניתן להסתובב בו קצת, ולא שיחקו בו הרבה - ויתכן שאיפה שהוא בהמשך יש crash או קיצור דרך כלשהוא לא עובד וכו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מנסה להריץ את אובנטו בלייב דקך USB ואני מקבל את אותה תקלה גם שאני מחליף את הDOK וגם שנאי משתמש בתוכנות שונות ליצירתו.. המחשב נתקע על המסך הזה:

http://img254.imageshack.us/img254/966/201206032247381.jpg

רעיונות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינתי הבעיה הגדולה ביותר עם לינוקס היא חוסר תמיכה מצד מפתחים.

רוב התוכנות ברשת, מדריכים, משחקים וכולי תומכות בווינדווס בלבד. זה כמובן נובע מהשליטה של מייקרוסופט בשוק.

הדבר דומה קצת לאייפון מול אנדרויד - בעוד האייפון שלט בשוק, כל האפליקציות היו של וזה מה שכולם הכירו, אנדרויד קם באיטיות והחל

לנסות להילחם באפל. הם הצליחו מכיוון שהם ניסו לתת כמה שיותר נוחות בדומה לאייפון וניסיון לתת את כל מה שהאייפון לא נותן.

אם ענקית כמו תרצה להתחרות במייקרוסופט ולמשל לקחת על עצמה פיתוח של הפצות (ואפילו קרנל) של , יש לה סיכוי לא רע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא עניין של רצון, זה קורה כבר.

הרי בעלות של 50$, (ללא צורך לקנות בנוסף וינדוס יקר) אפשר להכניס כבר היום מחשב לכל נמכרת, עם כל היציאות והכניסות שיש במחשב שולחני ממוצע.

ברגע שטלוויזיות אלו יהפכו להיות המיינסטרים, ולא ימכרו בפרמיה של אלפי שח כפי שהם נמכרים כיום, איזו סיבה תהיה לאחותי לקנות מחשב נפרד ?

כבר היום רובם המוחלט של המחשבים שנמכרים, הם מחשבים זולים בעלות של 1000-2000 שח, עם כרטיס מסך מובנה, ולא מיועדים למשחקים - אלו הראשונים שיכחדו.

עריכה: בסופו של דבר, תיווצר קהילה שמספקת רומים אלטרנטיבים גם לטלוויזיות. בדיוק כפי שקורה היום בסלולרים, ורק הפלאטפורמה תשתנה. שינוי הפלאטפורמה, לא יגרום לשינוי בני האדם - "אקרים" תמיד יהיו.

אבל כן, הבחירה הרבה שיש לך היום ברכישת חומרת מחשב והתאמתה לרצונך, תיעלם. - או ליתר דיוק, תעלה הרבה יותר כסף. (עקב הפיכת שוק ה לשוק-נישה)

לדוגמא......

http://www.dealextreme.com/p/android-4-0-mini-pc-google-tv-player-w-wifi-allwinner-a10-cortex-a8-tf-hdmi-white-4gb-137012

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=9036898

הדרייבר הפתוח nouveau בגרסה שיש ב live ךא תומך בכרטיס מסך שלך - מה שאומר שתצתרך לעדכן לגרסה חדשה יותר של nouveau (שאוליי תתמוך) או להתקין דרייבר של NVIDIA

בתפריט יש אפשרויות שאיתן אתה יכול לבטל את הדרייבר לגמרי, ולעלות אם תצוגה בסיסית (VESA) במקומו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גיליתי פתרון עוד קודם פשוט הייתי עסוק בגיבוי לפני פרמוט והתקנה של אז רק עכשיו ראיתי את התגובה שלך..

הסבר קצת יותר מפורט...

מסתבר שמגרסה מסוימת הקרנל של לינוקס משתלט על ההגדרות של התצוגה במקום X.ORG (ממה שהבנתי בשביל Eye Candy למיניהם בזמן הBOOT) וכשאנחנו מדברים על הדרייבר הפתוח של זה תוקע את העלייה.

הפתרון? תקתוק מהיר לקבלת התפריט... F6 לאפשרויות נוספות ואז לסמן את nomodeset והכל עובד. מפתיע אותי שאובונטו זיהה את כל רכיבי החומרה והדרייברים אפילו את הבלוטות' של ש7 לא זיהתה ומסתבר שהעכבר של רייזר עובד עם כל הכפתורים וגם המקלדת מולטימדיה שלי עובדת כולל קיצורי הFN לשליטה במדיה שמובנים בה וכל זה בריצת LIVE... מדליק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...