אונס בזמן מלחמה - הלכת "אשה יפת תואר" - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אונס בזמן מלחמה - הלכת "אשה יפת תואר"


Judas Iscariot

Recommended Posts

אף אחד לא חיתן בגיל 5. היו שידוכים אבל מדובר לטווח הארוך.

בן אדם לא נחשב לעצמאי עד גיל 12.

התורה נתנה רשות לאב להשיא את בתו הקטנה (כלומר, מתחת לגיל 12), וזה כולל קבלת קידושין במקומה.

בתקופות מסויימות (לא דווקא אלה שאתה חושב עליהן), זה היה מקובל במידה כזו או אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לפי כל ההערות פה על אונס בזמן מלחמה זה ניראה שיש כאן אנשים שמגיבים בלי לקרוא את הקישור של גיל בנושא אז על מה הדיון בכלל?

עכשיו אחרי שקראתם אני אסביר לכם למשהו שתבינו. יש מושג של פת בסלו. כלומר: שאדם יודע שמחר מותר לו משהו שהיום אסור לו, הוא לא מתפתה לעשות אותו היום, כי אפילו שהוא מאד רוצה זה הרבה יותר קל להתגבר על הדחפים שלך שאתה יודע שהיום אולי זה אסור אבל מחר מותר לך.

עכשיו כמו שקראתם, הביאה על האשה הנ"ל מותרת רק כאשר הוא בבית שלו לאחר המלחמה.

כלומר: התורה יודעת שכשאנשים במלחמה היצר תוקף אותם לאנוס. מה הפיתרון? להגיד שאסור? עם כל הטירוף שהולך שם מי אמר שיחזיקו מעמד?

אז מה נעשה כדי לפתור את זה? נגיד שמותר, אבל רק עוד שבועיים שלוש. בבית שלך, כשהמלחמה תיגמר\תחזר הביתה. ככה מתקים פת בסלו והאדם לא אונס את האשה. אחרי זה עוברים השבועים שלוש עד שהוא חוזר הביתה עם ה"שלל" ואז מתקימים כאן שנים ובדרך כלל שלוש תנאים:

א) על פי ההלכה רק אנשים יראי שמים יוצאים למלחמה

ב)כל רוח התורה היא נגד לבעול את האישה המדוברת, עד כדי כך שאפילו מוזכר בחז"ל שהטעם שהסמיכה (כלומר רשמה אחד ליד השני) התורה את פרשת אישה יפת תואר לפרשת בן סורר ומורה (שזה בן שלא מקשיב להוריו ועושה עברות ללא סוף) היא להזהיר שמי שבא על אשת יפת תואר יוצא לו כזה בן שאינו הולך בדרך התורה והמצוות כמו אחיו.

ג) על פי תורתנו הקדושה, אדם נשוי בדרך כלל נחשב ליותר צדיק מאדם שאינו נשוי,(בואו לא ניכנס לזה עכשיו אוקי? זה ככה בגלל מגוון סיבות שונות) ככה שרוב הסיכוים הם שהשובה אינו רווק ואישתו רואה את ה"שלל". ורחוק הדבר שאדם ירא שמיים יקח אישה נוספת ללא אישור אישתו.

ב99.9% מהמיקרים זה מספיק, וככה במקום שהאשה תאנס באכזריות בשדה הקרב, היא שבויה למשך כמה שבועות ואז משוחררת.

במיקרה של הפחות מאחוז אחד שזה לא מספיק התהליך ממשיך עם הלכות שמגיבלות את השובה, ובסופו של דבר אם היא לא רוצה הוא חייב לשחרר אותה.

כמובן שגם בשיחרור יש הלכות כדי להגן עליה... יש לקרוא שוב בקישור של גיל.

סיכום למי שאין לו כוח ליקרוא את הכל:

ההלכות של אשת יפת תואר הן הלכות שנועדו למנוע אונס אכזרי בשדה הקרב ולהחליף אותו בשבי למשך שבועים או שלוש ואז שיחרור. רוצים לדעת איך? קראו מה שכתבתי למעלה.

עכשיו לנושא הראשי של כותב ההודעה, לגבי ההתנהגות של צהל בימנו, לא הכי הבנתי למה אתה מתכוון לגבי מה שכתבת בנושא, אבל אני חושב שאין לך מה לידאוג, לצה"ל גם ככה לא אכפת מההלכה, ו"רבני" הרבנות הצבאית עושים כל שביכולתם כדי לכופף אותה בשביל שתתאים לדרישות של צה"ל.

ודרך אגב אני שמח שאתה מודע לעובדה שיש אנשים משועממים שעושים כל שביכולתם להציג את היהדות ואת תורתנו הקדשוה באור שחור ואפל, ואני מקווה שאחרי שהסברתי לך את האמת והמניע של אשת יפת תואר אתה מבין שזה בסך הכל עוד מיקרה אחד מיני רבים של ניסיונות סילוף והסתרת מידע ע"מ לבזות את המסורת היהודית כפי שעוברת מדור דור כבר שלושת אלפים שנה

אם יש שאלות נוספות אני אשמח, אבל אני מבקש שרק מי שקרא כל מה שכתבתי ואת הקישור של גיל בתחילת הנושא. אני לא רוצה לנהל דיון חרשים כמו שקרה לי כבר המון פעמים בפורמים אחרים כשנושאים כאלו עלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפסקתי לקרוא ב"על פי ההלכה רק אנשים יראי שמים יוצאים למלחמה". היום החרדים בקושי מתגייסים ואצל הלאומיים האחוז מגרד את ה50% מלמטה (כמעט כל הבנים, אחוז זניח מהבנות), וגם אז חלק מהבנים הסדרניקים ועושים שירות מקוצר.

בקיצור, דיון בהלכה עתיקה שאינה קשורה לשום מציאות כיום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם חייל שלי, במלחמה מול פני האויב, יעסוק בביזה, אונס ורצח, אני אישית יורה בו.

לא משנה מה האויב עושה או לא עושה וזאת ממספר טעמים, מהקל אל הכבד --

א. עיסוקים אלו גורמים לאובדן משמעת ופגיעה ביכולת מבצעית

ב. מדובר באובדן הצידוק המוסרי לקיומנו כעם יהודי במדינתנו

ג. מדובר באובדן צלם אנוש, בהמה שכזאת לא תעצור אצל נשות האויב אלא גם עלולה להפנות התנהגות זאת כלפי בני (ובנות) ארצו.

פיקדת על חיילים בזמן מלחמה שאתה מתפאר בזה שתירה בהם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויק, ההודעה שלי היתה מופנת למי שאכפת לו למה התורה ציוותה ככה ולמה זה הרבה יותר מוסרי מכל נוהל מלחמה אחר, אם זה לא אכפת לך אני לא מבין למה בכלל התחלת לקרוא את ההודעה שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפסקתי לקרוא ב"על פי ההלכה רק אנשים יראי שמים יוצאים למלחמה". היום החרדים בקושי מתגייסים ואצל הלאומיים האחוז מגרד את ה50% מלמטה (כמעט כל הבנים, אחוז זניח מהבנות), וגם אז חלק מהבנים הסדרניקים ועושים שירות מקוצר.

בקיצור, דיון בהלכה עתיקה שאינה קשורה לשום מציאות כיום.

מאיפה אתה מפליץ את העובדות האלה??

בתור חבר להמון דתיים לאומיים(כמעט 90% מהחברים שלי הינם דתיים חובשי כיפה סרוגה ) ובתור אדם שמכיר המון דתיים אני יודע ש99% מהבנים עושים שירות מלא של 3 שנים ורובם עושים קרבי כי החינוך הדתי מלמד אותם את הערך של ארץ וכמה חשוב להגן עליה ואם יש חיוב אז גם למות בשבילה!וגם מי שעושה הסדר הם בדרך כלל הולכים יחידות קרביות ככה שבמשך שנה וחצי הוא עושה יותר ממה שאלפי הנהגים והעושי קפה בצבא עושים ב3 שנים שהם יושבים בבקום,וגם אם זה לא שירות מלא אתה מעדיף שהוא ישתמט כמו כל הפסיפטים והחרדים?. וגם את ההסדר הזה הם עושים אחרי שנתיים של ש"ש ואז עוד שלוש שנים של ישיבה אחרי אז הם מקדישים את עצמם לצבא ולארץ בדיוק כמוך או כל אדם שמשרת.

בקשר לבנות , הן עושות עבודת קודש. במקום להיות שנתיים בצבא ולא לעשות כלום חוץ מקפה ולמיין דפים ואולי גם לקבל הטרדה מינית קטנה פה ושם הן הולכות לשכונות שהמצב בהן אינו משהו ומשמחות ועוזרות לילדים להתפתח בסביבה טובה וחמה , שזה פי 100 יותר מועיל מאשר האלפי חיילות חילוניות\דתיות שאינן בקרבי (כמה אחוז מהבנות הולכות לקרבי?) אז אל תוציא דברים מהפה שלך לפני שאתה בודק את הדברים בשטח.

דבר נוסף.

לפי ההלכה אנשים יראי שמיים זה לא בהכרח החרדים, כל אדם שהולך לפי אמונתו ועושה משהו טוב ועוזר ליהודי אחר אם זה בצדקה או בהתנדבות או בכל מעשה טוב אחר ועושה זאת בקביעות ובאמונה מלאה במעשה הזה ולא רק בגלל "שאנשים תורמים אז גם אני יתרום" נקרא בנ אדם יראה שמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה אינו נושא הדיון אמנם, אך מי לכל הרוחות שמך להחליט איזה תפקיד בצה"ל חשוב ואיזה לא, ועל פני מה עדיף השירות הלאומי (של שנה אחת!) שחלק מהדתיות עושות? אה, רגע, אף אחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בסך הכל נער אז אין לי שום מקום להחליט מה חשוב ומה לא אך העובדה שאלפי חיילים שהפרופיל או המצב המשפחתי שלהם לא מאפשר להם להיות בקרבי והם נאלצים לשבת כל היום ורק לחכות ל5 לחזור הביתה שהם יכולים לקחת את השעות האלה ולהעביר אותם בעבודה משמחת ומספקת באותה רמה בדיוק בשכונות עוני בצהרונים ובגנים של ילדים מיוחדים והם יתרמו באותה רמה וגם יקבלו סיפוק של גם עזרה למדינה וגם עזרה לאזרח הפרטי.

חוץ מזה שכמעט 50% מהבנות הדתיות ממשיכות לשנה שניה ויש מצב שאפילו יותר מ50%.

עריכה:שים לבב שאיני מדבר על מאנשי מודיעין ואנשי עזר אלא אנשים שעושים תפקידי פקידים שכל המפקדים יוהמפקחים יכולים לעשות בעצמם,

ובקשר לנהגים, איני מדבר על הנהגים שמביאים אוכל והספקה לחיילים בבסיסים אלא לנהגים הפרטיים של המפקדים.כמדומני שאפילו עם כל הכבוד לדרגה ולשירות שלהם הם עדיין יכולים להחזיק את ההגה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי ההלכה אנשים יראי שמיים זה לא בהכרח החרדים, כל אדם שהולך לפי אמונתו ועושה משהו טוב ועוזר ליהודי אחר אם זה בצדקה או בהתנדבות או בכל מעשה טוב אחר ועושה זאת בקביעות ובאמונה מלאה במעשה הזה ולא רק בגלל "שאנשים תורמים אז גם אני יתרום" נקרא בנ אדם יראה שמים.

סלח לי, אבל ע"פ ההלכה כדי להיות ירא שמים צריך קודם כל לקיים את כל השולחן ערוך בדיקדוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישנם מליון ואחד סיפורים בהלכה ובמשנה על אנשים שאינם שומרים את כל המצוות אך היו בני אדם ענווים שעשו את הבסיסי בשבילם ועזרו לאחרים והינם נחשבים צדיקים ויראי שמיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אדם אכן מאמין בתורה שבעל פה, ועושה את המאה אחוז שהוא יודע תוך נכונות לעשות יותר אם ילמדו אותו, ואין לו אפשרות ללמוד על מצוות נוספות, אתה אכן צודק. אם יש לך סיפור על אדם הכופר בתורה שבעל פה או שמאמין בה אבל עובר על איסורים בשאט נפש ועדיין נחשב לצדיק אתה מוזמן לפרסם אותם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חומצה צהובה

הלל הזקן אמר - מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך.

אם בנאדם מקיים את זה ואוכל חזיר כל יום הוא עדיין איש טוב.

אפשר להבין מהדברים שלך שמצוות בין אדם למקום חשובות יותר ממצוות בין אדם לחברו.

אם היית סלקטור בכניסה לגן עדן והיו באים אלייך שני אנשים - אחד כופר אך עוזר לכל אדם שצריך עזרה והשני תלמיד חכם אך בעל אישיות לא משהו

אחד לגן עדן אחד לגלגול \ גיהנום . את מי היית מכניס לגן עדן ?

נ.ב

בישעיהו יש קטע שבו אלוהים אומר שלא אכפת לו מהקורבנות ומהמצוות כל עוד אין מוסר ואין דרך ארץ

תגיד במה שונים החרדים מאותו הדור שעושקים את בני עמם אך לומדים תורה ?

לפי דעתי אם מלחמת גוג ומגוג תגיע בקרוב החרדים ילכו ראשונים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א) האם אמרתי שמותר לפגוע בשני? האם אמרתי שמי שאוכל חזיר אבל עוזר לזולת נקרא רע?

אמרתי שאינו נקרא ירא שמיים. מכאן ועד מה שהאשמת אותי בו המרחק גדול.

ב) הערך של מצוות בין אדם לחברו ואדם למקום הוא אותו דבר, מדבריך ניתן להבין שהמצוות שבין אדם למקום לא חשובות כלל.

ג) אף אחד לא יודע בדיוק חשבונות שמיים, אבל אם היתי סלקטור בגן עדן, היתי עושה מה שמוזכר בהלכה. ברמב"ם בהלכות יג' עיקרים כתוב שאפילו בשוגג מי שלא מאמין באחד מהם אין לו חלק לעולם הבא. מי שעבר על מצוות בין אדם לחברו ולא עשה תשובה יכנס לגיהנום לתקופה מסוימת ואז לגן עדן או שיצתרך לחזור בגילגל כדי לתקן.

ד) השוני הוא שהחרדים אינם עושקים את בני עמם.

כמה אחוז אברכים יש בציבור החרדי לדעתך? אני אגיד לך: בציבור החסידי כמעט כולם יוצאים לעבוד אחרי 5 שנים שהם נשואים. בציבור הספרדי גם יש המון שעובדים. גם בציבור הליטאי שיש בו הכי הרבה אברכים האחוזים לא גבוהים כ"כ, וגם לכל האברכים יש אשה שעובדת, באחריות. (למשל אני מכיר אחת שעובדת בהיטק ומרוויחה 10 אלף בחודש.)

אתה פשוט מוזן בנתונים ע"י גופים ששונאים את הציבור החרדי ולכן הדעה שלך כזאת...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הדיון הזה הזוי. כמו רוב הדיונים בנושאי דת.

אסור לאנוס בשום מצב. כל העיסוק בשאלה הזאת לפי ניתוח דינים מלפני אלפי שנים הוא פגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה. כאילו שהחוק כפוף לחוקים דתיים.

אסור לאנוס כי:

1. יש חוק.

2. אתה אדם שפוי ויש בך אמפטיה בסיסית כלפי אדם אחר ואתה לא רוצה לפגוע בו נפשית בצורה קשה.

אם אונס זאת אפשרות מבחינת מישהו אז צריך לדון במה לא בסדר איתו ואיך למנוע מאנשים להפוך לכאלה, ולא בחוקים דתיים הזויים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...