אונס בזמן מלחמה - הלכת "אשה יפת תואר" - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אונס בזמן מלחמה - הלכת "אשה יפת תואר"


Judas Iscariot

Recommended Posts

חבר העביר לי את הפוסט הבא:

http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2852

אין לי שום נגיעה לבלוג הזה ואני אפילו סולד ממנו - האלרגיה האוטומטית של הכותב לכל דבר יהודי/ציוני/מערבי/קפיטליסטי מזכירה לי התניה פבלובית משעממת ותו לא.

אבל! הפוסט הזה מעניין אותי. מאוד מעניין אותי.

לא כ"כ מעניין אותי ההלכות לפיהן עבדו צבאות שייצגו את היהדות, אלא ההלכות(החילוניות והדתיות) לפיהן עובד "צבא היהודים" עכשיו.

כאשר אדם שהיה מועמד מוביל לרבצ"ר מפרסם דברים כאלה, אני חושב שאנו נמצאים בבעיה חמורה.

אני אשמח פה להבהרות בנוגע להלכה זו ולדברי הרב מפי אנשים שבקיאים קצת יותר בהלכה כמו רוני.

אציין גם כי הרב לאחר מכן הסתייג ואמר כי "דבריו הוצאו מהקשרם" - מי שיכול למצוא תגובה מלאה יותר שגם נראית כנה יותר, מוזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אמנם כתוב בתורה: "הישר בבני אדם בטבעו יתלבש אכזריות וחמה כצאת מחנה על אויב" אבל בתורה מפצירים: "ונשמרת מכל דבר רע"

אפילו השחתת עצים צריך להבדיל בין עצי מאכל (פרות שמותרים לאכילה) לבין סתם עצים. את הראשונים אסור להשחית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מכיר אותי מספיק כדי לדעת את דעתי על הדת, אך כאן באמת שהדברים הוצאו לחלוטין מהקשרם: בשום מקום בנוסח המקורי (המצוטט) לא הוזכר אונס דווקא. באותה המידה בדיוק יכולה הכוונה להיות לבית זונות הנודד יחד עם המחנה הצבאי, חזון נפרץ בימים עברו, ואף בימינו בתקופת מלחמת וויטנאם למשל, בה החיילים האמריקנים לא בחלו בחברתן של צעירות מקומיות תמורת תשלום.

בנוסף, היה והכוונה כן היתה בין השאר לאונס, הרי שבזאת רק נשיב לאוייבינו כגמולם. לא ידוע לי על הכרח "הלכתי" מוסלמי לכך, אך בין הידועות היא נטייתם של המוסלמים לרצות לא רק לנצח אוייב, כי אם להשפילו במידת האפשר, בין השאר ע"י אונס נשותיו (תוצאת מלחמת מוחמד בשבטים היהודים בחי'בר) - ואף אותו עצמו, כמו שעשו המורדים הלובים לקדאפי, באופן קבוצתי, אחרי תפיסתו ולפני הריגתו.

למעשה, ההגיון הזה תופס לכל אספקט של הלחימה: במלחמה בין צדדים בה אף צד אינו יכול להכות מכה מכרעת באוייבו, ינצח הצד שפחות בוחל באמצעים ויתמיד בזוועות כנגד הצד השני. גם אם אני באופן אישי מוצא פסול באונס שבויות אוייב, ברגע שלצד השני אין שום בעיה עם כך, אסור שלי תהיה. כנ"ל לגבי ביזה, הרג אזרחים ואף מעשי טבח המוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההלכה היהודית הייתה מאוד פרוגרסיבית - לפני 2500 שנה.

לא מענין אותי מה עושים או לא עושים המוסלמים בזמן מלחמה. חייל שאונס בזמן מלחמה צריך ללכת לכלא למינימום עשר שנים. חייל שמתעלל ורוצח בזמן מלחמה צריך להעמיד אל הקיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם חייל שלי, במלחמה מול פני האויב, יעסוק בביזה, אונס ורצח, אני אישית יורה בו.

לא משנה מה האויב עושה או לא עושה וזאת ממספר טעמים, מהקל אל הכבד --

א. עיסוקים אלו גורמים לאובדן משמעת ופגיעה ביכולת מבצעית

ב. מדובר באובדן הצידוק המוסרי לקיומנו כעם יהודי במדינתנו

ג. מדובר באובדן צלם אנוש, בהמה שכזאת לא תעצור אצל נשות האויב אלא גם עלולה להפנות התנהגות זאת כלפי בני (ובנות) ארצו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף רב לא היה פוסק ברצינות שמותר היום לעשות כזה דבר. יש הרבה הלכות שהיו קבילות לגמרי לפני מאות או אלפי שנים, ועכשיו אף רב לא יפסוק ככה. לדוגמה: נישואי קטינות. אף רב לא יגיד לך שמותר היום לאב לחתן את בתו בת ה-5, למרות שעל פי ההלכה זה מותר לכאורה, והיה מקובל מאד בתקופות מסויימות בהיסטוריה.

אני מניח שאותו 'רב' לא באמת התכוון להגיד ששייך לעשות את זה, אלא אולי הוא חשב שהשאלה היא תיאורטית "למה התורה אמרה כך" ולא שאלה מה שייך לעשות בפועל. מצד שני, אם הוא אכן התכוון לומר שאפשר להתנהג כך בפועל, אז שיתבייש לו (לא מצאתי דרך אחרת להגיד את זה), אבל זה לא מייצג את עמדת כלל הרבנים, או את ההלכה בימינו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם חייל שלי, במלחמה מול פני האויב, יעסוק בביזה, אונס ורצח, אני אישית יורה בו.

לא משנה מה האויב עושה או לא עושה וזאת ממספר טעמים, מהקל אל הכבד --

(...)

כל זה נכון לכשעצמו, ואני בטוח שאכן תדבוק בזה, ובטווח הארוך תפסיד במלחמה כי האוייב הצליח לגרום לצד שלך לדמורליזציה קשה ולשבירת רוח הלחימה ע"י צעדים כאלה בדיוק, בעוד שהצד שלו מוגן מפניך ע"י המוסר שלך.

תחשוב על זה כך: בידך ובידי אוייבך יש גרעיני. כרגע, שניכם נמנעים משימוש בו, כי שניכם בטוחים שאם אחד ישתמש השני יגיב באותו אופן. נניח שהאוייב למד שיש לך בעיה מוסרית קשה נגד שימוש בנשק גרעיני בכל נסיבות שהן (בגלל כל הסיבות הלגיטימיות לכך כמו פגיעה מאסיבית באזרחים), ונניח שאותו אוייב לא שותף לתפיסה זו. מה הוא יעשה? יזרוק עליך את הפצצה למחרת, כמובן, כי הוא יודע שאתה "מוסרי מדי" מכדי להגיב.

הגיון זה תופס לכל טקטיקת לחימה באשר היא: יש דברים שאף הנורא שבאוייבים ימנע מלעשות אם הוא ידע שאותם הדברים יופנו גם כלפי אוכלוסייתו שלו - ורק בתנאי זה, שכן אין לו "בעיה מוסרית". לפיכך, אם אתה נמנע מלהשתמש בטקטיקה דומה (או לפחות מהפגנת מוכנות לעשות כן), אתה אמנם מגן על אזרחי האוייב מזוועה זו, אך חושף בפניה את האזרחים בצד שלך.... ועל הפקרת האוכלוסיה שלך לזוועות האוייב בדרך זו, דווקא אותך כמפקד או מקבל ההחלטות יש להעמיד אל הקיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגיון זה תופס לכל טקטיקת לחימה באשר היא: יש דברים שאף הנורא שבאוייבים ימנע מלעשות אם הוא ידע שאותם הדברים יופנו גם כלפי אוכלוסייתו שלו - ורק בתנאי זה, שכן אין לו "בעיה מוסרית". לפיכך, אם אתה נמנע מלהשתמש בטקטיקה דומה (או לפחות מהפגנת מוכנות לעשות כן), אתה אמנם מגן על אזרחי האוייב מזוועה זו, אך חושף בפניה את האזרחים בצד שלך....

זו הכללה גסה. הפלסטינים הורגים לנו ילדים קטנים וחפים מפשע ללא הבחנה. האם עלינו לנהוג באופן דומה? לא.

אגב הדבר דומה לאמנת ג'נבה. אנחנו חתומים עליו והם לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

נניח שהיינו בשנות ה50 (הכוונה שאין CNN ואין גלובליזציה ואך אחד לא ידע מה עשינו) והיו יורים עלינו קאסמים.

אם על כל קאסם שהיינו מקבלים היינו מורידים טיל על בניין מגורים והורגים חפים מפשע, אז מאוד המר לא היינו מקבלים שום קאסם.

אנחנו כיום כמדינה צריכים שדעת העולם עלינו תיהיה לפחות סבירה - אם הדעה של כלל העולם תיהיה שלילית לחלוטין אנחנו נחרב.

וזו לדעתי הסיבה היחידה למה אנחנו מוסרי בכל מחיר.

צריך להיות מוסרייים אם הצד שמנגד מוסרי , צריך להיות אכזריים אם הצד שמולנו אכזרי (ראה ערך יחידה 101) .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף רב לא היה פוסק ברצינות שמותר היום לעשות כזה דבר. יש הרבה הלכות שהיו קבילות לגמרי לפני מאות או אלפי שנים, ועכשיו אף רב לא יפסוק ככה. לדוגמה: נישואי קטינות. אף רב לא יגיד לך שמותר היום לאב לחתן את בתו בת ה-5, למרות שעל פי ההלכה זה מותר לכאורה, והיה מקובל מאד בתקופות מסויימות בהיסטוריה.

אף אחד לא חיתן בגיל 5. היו שידוכים אבל מדובר לטווח הארוך.

בן אדם לא נחשב לעצמאי עד גיל 12.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנחנו כיום כמדינה צריכים שדעת העולם עלינו תיהיה לפחות סבירה - אם הדעה של כלל העולם תיהיה שלילית לחלוטין אנחנו נחרב.

וזו לדעתי הסיבה היחידה למה אנחנו מוסרי בכל מחיר.

הדעה של כלל העולם עלינו עדיין שלילית עקב השקרים שמפיצים הפלסטינים. הנה הצעה - היות וממילא העולם מאמין לעלילות עלינו, כל עלילה שכזו יש מיידית להפוך לאמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...