עבור לתוכן

קניתי לפני שבוע מסך מחשב מ.המסך מקולקל. הם מעבירים אותי לDELL שם רוצים לתת לי

Featured Replies

פורסם

חדש או לא חדש, החוק במפורש מאפשר לספק לתקן את המוצר. הדרישה היא לחלקי חילוף חדשים ומקוריים, לא להחלפת המוצר בחדש.

לא נחמד, אבל זה החוק.

חוק מאפשר לתקן אבל לא להחליף במסך משומש, גם אם הוא תקין (מסך מחודש). קשה לי להאמין, ש-DELL תחליף את הפנל (אם בעיה קשורה בפנל). פשוט DELL ישראל פועלת בשיטה ישראלית - שיטת המצליח.

מנסיוני עם DELL.

לפני שנתיים קניתי U2410 עם בעית Green/Pink Tint Issues. פניתי ל-DELL והם מייד הציעו לי להחליפו במחודש. ברור, שלא הסכמתי (מסך חדש בן יום). מכאן כסח של כמה שבועות מול DELL ומול החנות. בסוף הגעתי ליבואן והוא שלח את המוסך ל-DELL. בטופס מצורף היה רשום "הלקוח לא מוכן לקבל מסך מחודש ". זהו, סוף פסוק - קיבלתי מסך חדש (דרך אגב מסך מצוין :) ).

להחליף (לא לתקן) את המסך חדש במחודש - זאת עבירה על החוק!

  • תגובות 64
  • צפיות 11.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

פשוט DELL ישראל פועלת בשיטה ישראלית - שיטת המצליח.

זאת מדיניות של DELL העולמית. אם אתה חושב שזה רק בישראל, אתה טועה ובגדול.

סביר להניח שגם בלי כל הכסאח של כמה שבועות היית מקבל מסך חדש. למיטב זכרוני החלפתי 5 פעמים מסך של DELL, בכל המקרים היה מדובר במסך שהיה אצלי כמה חודשים טובים, ובכל המקרים חוץ מאחד קיבלתי מסך חדש. גם ברוב הדיונים בפורום שבהם דובר על החלפת מסכים ציינו שקיבלו מסך חדש.

פורסם

לקוח לא מעדכן אותנו לגבי התפתחות בעיניין ולכן אין לנו שום אפשרות לדעת מה נסגר בנושא.

יש אפשרות ללקוח תוך 14 יום להביא את המסך ולקבל מסך חדש.

פורסם

זאת מדיניות של DELL העולמית. אם אתה חושב שזה רק בישראל, אתה טועה ובגדול.

סביר להניח שגם בלי כל הכסאח של כמה שבועות היית מקבל מסך חדש. למיטב זכרוני החלפתי 5 פעמים מסך של DELL, בכל המקרים היה מדובר במסך שהיה אצלי כמה חודשים טובים, ובכל המקרים חוץ מאחד קיבלתי מסך חדש. גם ברוב הדיונים בפורום שבהם דובר על החלפת מסכים ציינו שקיבלו מסך חדש.

אני יודעה, שזאת מדיניות של DELL העולמית. אבל להחליף חדש במחודש בתקופת האחריות, זאת עבירה על החוק בארץ. וחוקי המדינה עומדים מעל מדיניות של DELL (כבודה במקומה מונח). אני גם מניח, שב-DELL ישראל מכירים את החוק, לכן זאת שיטת המצליח.

במיקרה שלי, נאמר לי מפורשות על ידי נציגת שירות של DELL, שמסך חלופי יכול להיות מחודש. אני גם יכול להביא לך לינק טרי, איפה DELL החליפה U2711 חדש לגמרי במחודש. לכן הייתי מעדיף, שחנות תתפל בבעיות האחריות.

Kirill-TMS

החלפה תוך 14 יום - האם זאת מדיניות של החנות, או כל חנות חייבת לעשות את זה?

פורסם

אני לא יכול לדעת מה מדיניות של כל חנות וחנות

פורסם

אני יודעה, שזאת מדיניות של DELL העולמית. אבל להחליף חדש במחודש בתקופת האחריות, זאת עבירה על החוק בארץ. וחוקי המדינה עומדים מעל מדיניות של DELL (כבודה במקומה מונח). אני גם מניח, שב-DELL ישראל מכירים את החוק, לכן זאת שיטת המצליח.

במיקרה שלי, נאמר לי מפורשות על ידי נציגת שירות של DELL, שמסך חלופי יכול להיות מחודש. אני גם יכול להביא לך לינק טרי, איפה DELL החליפה U2711 חדש לגמרי במחודש. לכן הייתי מעדיף, שחנות תתפל בבעיות האחריות.

Kirill-TMS

החלפה תוך 14 יום - האם זאת מדיניות של החנות, או כל חנות חייבת לעשות את זה?

לא בדיוק. החוק אומר שהספק במידה והוא אינו מתקן צריך להחליף בחדש או בשווה ערך. עכשיו, זה נתון לוויכוח אם מוצר בן כמה ימים הוא חדש או משומש לצורך פרשנות החוק, אבל לדעתי אין ספק שמסך בן שנה יכול להיות מוחלף במחודש.

פורסם

מעקב.

לקנות מוצר חדש ולקבל במקומו משומש? סיוט. אני מקווה לטובת כולנו שיחליפו את המוצר בחדש. בשום פנים ואופן לא להזניח את זה אם הקו נעלם כי הוא יכול לחזור בכל רגע.

פורסם

יש אפשרות ללקוח תוך 14 יום להביא את המסך ולקבל מסך חדש.

זוהי התגובה לה ציפינו :xyxthumbs:

הייתי שמח אם מישהו היה מאיר את עינינו לגבי מה אומר החוק במקרה של קניית מוצר תקול (האם החנות חייבת להחליף\להחזיר את הכסף? ותוך כמה זמן מיום הקניה?).

פורסם

פותח תר'ד - אם אתה עדיין לא קיבלת מסך חדש

שלח לי למייל

SN - סיריאלי של מסך

ORDER NUMBER - מספרים אלה יש לך על קופסה של מסך

DOA - מספר קריאת שרות שלך ב-DELL

תעביר לי כל זה במייל - אני אדאג לפתור את זה כמה שיותר מהר

פורסם

לא בדיוק. החוק אומר שהספק במידה והוא אינו מתקן צריך להחליף בחדש או בשווה ערך. עכשיו, זה נתון לוויכוח אם מוצר בן כמה ימים הוא חדש או משומש לצורך פרשנות החוק, אבל לדעתי אין ספק שמסך בן שנה יכול להיות מוחלף במחודש.

שים לב:

האם היצרן/יבואן יכול להחליף חלקים במחודשים?

על מבצע התיקון במוצר שהתקלקל בתקופת האחריות להחזיר את המוצר למצב בו היה לפני הקלקול. לפיכך, אם נדרשה החלפת חלקים, החלקים יהיו מקוריים וחדשים.

היצרן טוען כי לא ניתן למצוא חלקים מקוריים וחדשים ומציע לי לתקן את המוצר ולהתקין חלקים

מחודשים. אני חושש ולא מעוניין בתיקון כפי שהוצע. מה זכויותיי?

יצרן/יבואן שאינו יכול לתקן את המוצר באופן שיחזיר את המוצר למצב שלפני התיקון, או אינו יכול להתקין חלקים שאינם חדשים ומקוריים, יספק לצרכן מוצר חדש זהה או מסוג דומה ושווה ערך, או יחזיר לצרכן את התשלום ששילם הצרכן בעד הנכס - לפי בחירת היצרן/יבואן.

חוק מחיב אחריות של שנה. מעבר לשנה:

היצרן/יבואן הבטיח כי יעניק אחריות לשנתיים במקום לשנה. כיצד להוציא לפועל הבטחה זו?

יצרן/יבואן שנטל על עצמו חיובים נוספים מאלו הקבועים בתקנות, לדוגמא, מתן אחריות לתקופה ארוכה יותר – חייב לפרטם בתעודת האחריות.

אם נתן אחריות נוספת על הקבועה בתקנות אך סייג את התוספת – חייב לציין זאת בתעודת האחריות בנפרד, באותיות בולטות לעין תחת כותרת "אחריות נוספת מוגבלת".

http://www.consumers.org.il/category/service-and-warranty

אתה פעם ראית תעודת אחריות כתובה של מסך DELL? אני לא (ויש לי 2 בבית). רק על זה אפשר לתבוע אותם עד 10,000 ₪.

לא קיבלתי תעודת אחריות תואמת גם לאחר שדרשתי לקבל אותה. מה עלי לעשות?

במקרה זה עליך לשלוח דרישה בדואר רשום, שאם לא תקבל את תעודת האחריות אתה שומר לעצמך את הזכות לתבוע פיצוי עונשי של עד 10,000 ₪ כפי שיקבע בית המשפט.

פורסם

צודק לחלוטין.

יצרן/יבואן שאינו יכול לתקן את המוצר באופן שיחזיר את המוצר למצב שלפני התיקון, או אינו יכול להתקין חלקים שאינם חדשים ומקוריים, יספק לצרכן מוצר חדש זהה או מסוג דומה ושווה ערך, או יחזיר לצרכן את התשלום ששילם הצרכן בעד הנכס - לפי בחירת היצרן/יבואן.

דומה ושווה ערך למסך משומש הוא מסך משומש.

לגבי תעודת האחריות צודק.

פורסם

אתה קורא את זה לא נכון. צריך לקרוא את זה ככה:

יספק לצרכן [מוצר חדש] (שהוא) [זהה או מסוג דומה ושווה ערך]

המילים "דומה ושווה ערך" מתייחסים לדגם של המוצר, לא למצב שלו. הכוונה שאפשר לתת לך לדוגמה U2312 במקום U2311 (נגיד), למרות שזה לא אותו מוצר, כי זה הדגם המחליף שלו כרגע ונחשב שווה ערך. בלי קשר, המוצר צריך להיות חדש.

פורסם

+1

אין שום דרך לקבוע שווי של מסך שלך (משומש) מול מחודש שתקבל. נגיד מסך שלך היה עובד שעה ביום במשך שנה ומחודש שתקבל עמד בתצוגה 24/7 במשך שנתיים.

פורסם

כתוב או מסוג זהה ושווה ערך.

בכל מקרה, אין דרך להוכיח אם עמד בתצוגה או לא, אבל בטח מסך בן שנה הוא לא חדש.

בכל מקרה, הדבר מאוד תלוי בפרשנות של השופט, אבל העניין הוא לא שחור ולבן כמו שחלק מנסים להציג - מתקלקל - יש להחליף בחדש מיד.

פורסם

המילה 'או' מתייחסת למילה 'זהה', לא למילה 'חדש', והמילים 'שווה ערך' מתייחסות ל'סוג דומה'. כלומר "חדש [בכל מקרה, ו]זהה או מסוג דומה ושווה ערך" כפי שכבר הסברתי.

בכל מקרה, אם הכוונה בשווה ערך היתה למצב המסך (משומש), אפשר להשליך אותה הלאה למצב המסך (מקולקל). כלומר יתנו לך מסך מקולקל אחר במקום, בטענה ש(לפי הפרשנות שלך) הם יכולים להחליף למסך באותו מצב/ערך למה שיש לך כרגע, כלומר: מקולקל.

(אני לא טוען שאני יודע אם זו לשון החוק, אם זה הגיוני או מה אמורים לעשות בפועל. אבל לפחות ביחס ללשון הטקסט הנ"ל, אני פשוט לא יכול להבין כמוך. זה לא נראה לי הגיוני דקדוקית או עניינית)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים