שאלה בקשר להחזרת מוצר תוך 14 יום - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בקשר להחזרת מוצר תוך 14 יום


Gamer1351

Recommended Posts

היי, לפני 5 ימים קניתי 4 בחנות פרטית אטום וסגור , הגעתי הביתה פתחתי גיליתי שיש זליגת אור בקצה של המסך במיוחד שיש רקע כהה. הגעתי לחנות לקחו לבדיקה את המכשיר חזרתי לקחת אותו ולהפתעתי הבעיה תוקנה. ששאלתי אותם מה הם עשו במכשיר הם ניסו להתחמק מהתשובה ואמרו שהכל במסגרת אחריות. אחר כך שאלתי האם הם החליפו מסך הם אמרו שכן. השאלה שלי האם האם אמורים במקרה כזה לתת לי מכשיר חדש? או שהם יכולים להלחליף מסך כי אני חושש אולי המסך שהם שמו לי משומש ויוצא שקיבלתי מכשיר משומש. עכשיו אני מעוניין לחזור לחנות יום ראשון להחזיר תאייפון ולקבל החזר כספי האם במצב כזה הם יכולים לדרוש דמי ביטול? או שבגלל שקיבלתי מלכתחילה מכשיר פגום עם בעיה במסך אני יכול לדרוש החזר כספי מלא בלי דמי ביטול?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החוק מציין שני מקרים: את זכותך לבטל קניה תוך 14 יום תמורת דמי ביטול שאינם עולים על הנקוב בחוק אלא במקרים מיוחדים (למשל, אם סופק לך מוצר שונה ממה שהזמנת ואין באפשרות המוכר לספק את ההזמנה המקורית), ואת זכותך לקבל לידך במסגרת האחריות וללא כל תשלום מוצר תקין ועובד במקרה שהמוצר המקורי הוחזר עקב תקלה. זהו. שום סעיף בחוק לא אומר שחייבים להחליף לך את המוצר בשלמותו במקרה של תקלה (אלא אם כן המוכר התחייב לכך במעמד המכירה, ואני בטוח שהוא לא), אלא רק שצריכים להביא אותו למצב בו המוצר היה לפני התקלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל מה שאני קיבלתי זה מכשיר פגום כי זה לא שאחרי כמה זמן פתאום יש זליגת אור אלא המכשיר הגיע מהמפעל כזה ישר שנפתח ראיתי את זה.. האם במקרה כזה אני לא אמור לקבל מכשיר חדש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומה לגבי זה שאני רוצה עכשיו להחזיר את המוצר , האם הם יכולים לגבות ממני דמי ביטול למרות שהמכשיר היה מלכתחילה פגום ותוקן? כמו כן האם הם יכולים לטעון שנעשה שימוש במכשיר כתוצאה מהתיקון וכו' ולא להחזיר את הכסף?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החוק מציין שני מקרים: את זכותך לבטל קניה תוך 14 יום תמורת דמי ביטול שאינם עולים על הנקוב בחוק אלא במקרים מיוחדים (למשל, אם סופק לך מוצר שונה ממה שהזמנת ואין באפשרות המוכר לספק את ההזמנה המקורית), ואת זכותך לקבל לידך במסגרת האחריות וללא כל תשלום מוצר תקין ועובד במקרה שהמוצר המקורי הוחזר עקב תקלה. זהו. שום סעיף בחוק לא אומר שחייבים להחליף לך את המוצר בשלמותו במקרה של תקלה (אלא אם כן המוכר התחייב לכך במעמד המכירה, ואני בטוח שהוא לא), אלא רק שצריכים להביא אותו למצב בו המוצר היה לפני התקלה.

נראה לי שלא הבנת אותי זה לא שאני מתלונן על מכשיר חלופי שקיבלתי בזמן ששלי היה בתיקון, אני אסביר עוד פעם. קניתי מכשיר עם מסך פגום(זליגת אור) , לקחו את המכשיר למעבדה בחנות תוך שעה החליפו לו מסך ועכשיו אין זליגת אור כלומר הבעיה נפתרה אך מי יודע אולי שמו לי מסך משומש . בפועל אני עכשיו עם מכשיר שעבר תיקון(החלפת מסך) אני לא מצאתי אולי אתה תמצא איפה כתוב בחוק שהם יכולים לתקן לי את המכשיר/להחליף חלקים ולא לספק לי מכשיר חדש במקום הפגום? זה לא נראה הגיוני בכלל שיתקנו/יחליפו חלקים במוצר חדש שרק קניתי במקום לספק אחד חדש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם מחוייבים לתת לך מכשיר חדש. לא היית צריך להסכים לתיקון מלכתחילה. אם אתה קונה מוצר חדש והוא מגיע פגום הם חייבים להחליף אותו בחדש.

זה לא שקנית והוא התקלקל (אז באמת יש את נושא האחריות) אלא הוא הגיע פגום וזה מקרה שונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא שקנית והוא התקלקל (אז באמת יש את נושא האחריות) אלא הוא הגיע פגום וזה מקרה שונה.

אני לא מכיר שום התייחסות בשום חוק להבדל בין שני המקרים האלה.

יש התייחסות בחוק (לא זוכר איפה) שבכל מקרה של החלפת חלקים במסגרת האחריות בשנה הראשונה, חלקי החילוף צריכים להיות מקוריים וחדשים.

מה קורה בפועל? לא ידוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשובה מעורך דין לגבי שאלה בפורום צרכנות (לגבי תנור)

[table][tr][td][table][tr][td]

forumRespIcon.jpg[/r][/t][/t]ביטול עסקה מוצר פגום[/t][/t][/t][/t][/t][/t]

[table][tr][td]10/08/2010 23:34[/td][/tr][/table][table][tr][td]

[table][tr][td]ערב טוב רונית,

במקרה בו צרכנית מבקשת לבטל עסקה מסוג זה עקב העובדה שסופק לה מוצר פגום, הספק אינו יכול לסרב לדרישה ו/או להתנות אותה בתשלום דמי ביטול או דמי הובלה. באם, כדבריך, יש לך הוכחה שהם הודו בכך שהמוצר סופק לך כשהוא פגום, המלצתי היא לפנות אל החברה בכתב, לתאר את מה שקרה ולהצהיר שבאם הם ינסו לגבות ממך תשלום שלא כדין - תפני לבימ"ש ותתבעי פיצוי משמעותי. אפשרות אחרת היא 'להקדים תרופה למכה' ולהגיש ישירות תביעה כנגד הספק ולדרוש, בנוסף לביטול החיוב, גם פיצוי משמעותי.

[/td][/tr][/table]

[/t][/td][/tr][/table]

ומ NRG

http://www.nrg.co.il/online/16/ART/805/084.html [/td][/tr][/table][/td][/tr][/table]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העניין הוא שהם לא אמרו לי אפילו שהם הולכים לתקן את המכשיר הם אמרו שהם הולכים להריץ סרט על המכשיר כדי לבדוק את הבעיה ושאני אחזור עוד שעה.

שחזרתי לקחת את המכשיר הבנתי שהמכשיר תוקן בלי הסכמתי הם גם לא נתנו לי שום מסמך שמעיד על תיקון, רמאות לשמה. עכשיו אני חושב אם ללכת לתבוע אותם במידה והם לא יחזירו לי את כל הסכום השאלה מה אפשר לעשות במצב כזה הם יכולים לטעון שלא בוצע שום תיקון והמכשיר היה תקין מלכתחילה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשאל את עצמך מה אתה רוצה.

האם אתה רוצה ללכת ראש בראש, או שאתה רוצה מכשיר שעובד.

האם יצאת עם חוויה לא נעימה כי היחס של בעלי העסק היה לא נעים, או שאתה מאכיל את עצמך סתם.

למעשה את השאלה היית צריך לשאול את עצמך לפני כן, כשבאת אליהם עם המכשיר התקול, ולומר מראש "תתקנו לי את המכשיר" או "קחו אותו בחזרה ותחזירו לי את כספי".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...