שאלה בקשר להחזרת מוצר תוך 14 יום - עמוד 2 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בקשר להחזרת מוצר תוך 14 יום


Gamer1351

Recommended Posts

במקרה כזה אם אין לך שום הוכחה (לדוגמה רישומי טלפון\מסמך כלשהו) אז השופט יחליט (במידה והם יחליטו לשקר בבית משפט...). תנסה להקליט שיחה איתם לגבי המקרה. או לבקש טופס לגבי מהות התיקון (כמו שהחוק מחייב שיתנו לך לאחר תיקון מוצר באחריות). תבהיר את העמדה שמעולם לא ביקשת\הסכמת לתיקון ודרשת מוצר חדש\החזר כספי.

בחוק לא כתוב במפורש מה עושים במקרה כזה אך כן כתוב שזו הפרה של התחייבות המוכר כלפי הלקוח. לא צריך הרבה הגיון כדי להבין שאם מכרו מוצר פגום יש לך זכות בסיסית לבטל את העיסקה.

ודרך אגב, לדעתי אם תשלח פנייה לאפל בנושא תקבל מהם תשובה שהם (היצרן) לא מאשרים שום תיקון שנעשה במעבדה חיצונית ככה שהחנות לא תוכל לטעון שפעלה לפי הוראות היצרן. (אני חושב שאפילו חברות הסלולר שולחות את המכשירים לאפל לתיקון).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא שגם אם הוא דרש זאת, החוק דווקא לטובת המוכר - ואל תדחפו פה שוב את סיפור התנור מבלי לצרף את נסיבות המקרה. במקרה של מוצר תקול, על המוכר להשיב את המוצר לקדמותו (קרי, לתקן אותו), להחליפו בחדש זהה (או שווה ערך לחלוטין) או להחזיר ללקוח את כספו (ללא דמי ביטול כלשהם וללא קיזוז "התיישנות" כלשהי) - על פי בחירת המוכר ועל פי יכולתו. אישור מהלקוח לתיקון נדרש אם ורק אם נגבה מהלקוח כסף עבור התיקון. ברגע שהלקוח רוצה את כספו בחזרה למרות שהמוכר בחר להחליף או לתקן את המוצר ללא עלות מצד הלקוח, מדובר בביטול קנייה לכל דבר ודמי הביטול חוקיים.

כל המשפטפטנים כאן יכולים להתפלסף עד מחר, אבל החוק ברור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על מה המהומה? קיבלת מוצר לא תקין ותיקנו לך אותו, עכשיו הוא עובד בלי שום בעיות, אף אחד לא פעל בניגוד לחוק.

יש לך חששות לגבי העתיד פנה לחנות בצורה תרבותית בלי צעקות ובקש מהם הרחבת אחריות לגבי כול תקלה שעלולה להיווצר וקשורה במסך, ולתיקון שנעשה.

אם החנות הוגנת היא תענה לבקשתך, כמובן שהכול יהיה בכתב.

זה הדבר היחיד שהייתי עושה, היות וקניתי מוצר חדש שהיה צורך לתקן, קרי לפרק, להחליף, ולהרכיב כך שאני מבין שיש חששות לגבי העתיד ובגלל זה אני חושב שהגיוני לבקש זאת מהחנות.

בקשר לשאר הדברים, החנות פעלה סך הכול בצורה הוגנת, אני לא אומר שהם לא יכלו להגיד לך הנה קח מוצר חדש במקום, אבל אתה צריך לזכור שהם חנות, הם לא יכולים להחליף כול מוצר שמגיע תקול ולספוג את זה, הם תיקנו את המוצר ואתה טוען שהוא עובד ותקין כלומר פעלו לפי החוק.

אני לא חושב שלאיים או לצעוק יפתור משהו במקרה הזה, אם אתה באמת לא מוכן לחיות עם המוצר תבטל את העיסקה ושלם את דמי הביטול.

אנשים פה קצת מגזימים כי מדובר במוצר חדש, אם הוא חדש זה אומר שהוא לא יכול להגיע לא תקין? נכון מבאס מעצבן, אבל גם מכוניות מגיעות מקולקלות מהמפעל ותאמינו לי שם זה הרבה יותר מעצבן והרבה יותר כואב לדעת ששילמת עשרות אלפי שקלים על חדש שעושה בעיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא שגם אם הוא דרש זאת, החוק דווקא לטובת המוכר - ואל תדחפו פה שוב את סיפור התנור מבלי לצרף את נסיבות המקרה. במקרה של מוצר תקול, על המוכר להשיב את המוצר לקדמותו (קרי, לתקן אותו), להחליפו בחדש זהה (או שווה ערך לחלוטין) או להחזיר ללקוח את כספו (ללא דמי ביטול כלשהם וללא קיזוז "התיישנות" כלשהי) - על פי בחירת המוכר ועל פי יכולתו. אישור מהלקוח לתיקון נדרש אם ורק אם נגבה מהלקוח כסף עבור התיקון. ברגע שהלקוח רוצה את כספו בחזרה למרות שהמוכר בחר להחליף או לתקן את המוצר ללא עלות מצד הלקוח, מדובר בביטול קנייה לכל דבר ודמי הביטול חוקיים.

כל המשפטפטנים כאן יכולים להתפלסף עד מחר, אבל החוק ברור.

אל תקשקש בסדר? מדובר על מוצר שהתקלקל ולא על מוצר שנמכר עם פגם\מקולקל. ההסבר שלך נשען על התקנות להגנת הצרכן - שירות לאחר מכירה.

במקרה שהמוצר נמכר פגום, יש לו כל זכות לבטל את העיסקה. יש סיבה שמחייבים מוכר לציין אם המוצר הוא ריפרב ומה שהבחור קנה אפילו יותר גרוע מריפרב. אני הייתי מבטל את העיסקה בלי לחשוב בכלל.

ובקשר לזה שהחנות לא צריכה לספוג את זה - הם באמת לא צריכים לספוג את זה בשביל זה יש את היבואן\יצרן מאיפה שהם קנו. אם זה יבוא מקבילי - לספק ממנו הם קנו ואם אין להם לאן לפנות אז כן, הם צריכים לספוג את זה. וגם כשמכטנית מגיע מקולקלת - כבר היו כמה פסקי דין שחייבו להחליף בחדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך חששות לגבי העתיד פנה לחנות בצורה תרבותית בלי צעקות ובקש מהם הרחבת אחריות לגבי כול תקלה שעלולה להיווצר וקשורה במסך, ולתיקון שנעשה.

אם החנות הוגנת היא תענה לבקשתך, כמובן שהכול יהיה בכתב.

זה הדבר היחיד שהייתי עושה, היות וקניתי מוצר חדש שהיה צורך לתקן, קרי לפרק, להחליף, ולהרכיב כך שאני מבין שיש חששות לגבי העתיד ובגלל זה אני חושב שהגיוני לבקש זאת מהחנות.

אף חנות בחיים לא תעשה משהו כזה. מהסיבה שזו בקשה מוזרה ולא סטנדרטית (על אף שהיא נראית הגיונית לך). האם כל פעם שתיקנו לך משהו באחריות קיבלת הרחבת אחריות על אותו חלק? לכמה זמן? באילו תנאים? למה זה מגיע לו? בית-עסק לא יתחיל לנסח עכשיו חוזים נפרדים לכל לקוח. האופציות הסטנדרטיות (להישאר עם המכשיר הקיים או להחזיר אותו עם דמי ביטול כאלה או אחרים) זה מה שכל בית עסק יציע. כל דבר אחר - הלקוח מוזמן לפנות לבית משפט אם הוא מאמין שיש לו קייס וזה שווה לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמיד שווה לנסות, ובמוצרים שעלותם עשרות מונים(מכוניות) זה כן קורה.

מדובר פה גם במוצר שיצא מקולקל מהאריזה, ולא במכשיר שהיה בשימוש חודש ואז נוצרה בו תקלה.

אני חושב אפילו שהחנות צריכה לענות לבקשה כזאת בחיוב המכשיר עבר תיקון, הוא נפתח והוחלפו בו חלקים לכן יש סיכוי הרבה יותר גבוה שמשהו שקשור לתיקון התקלקל מאשר מכשיר שמעולם לא נפתח ולא תוקן.

אם החנות באמת ביצע תיקון איכותי, היא ממש לא צריכה לחשוש וסך הכול זה יגרום לשני הצדדים להרגיש טוב יותר.

אני אישית הייתי משלם את דמי הביטול אם לא היו מסכימים להרחיב לי את האחריות על המסך, אבל זה אני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תקשקש בסדר? מדובר על מוצר שהתקלקל ולא על מוצר שנמכר עם פגם\מקולקל. ההסבר שלך נשען על התקנות להגנת הצרכן - שירות לאחר מכירה. ממש לא

במקרה שהמוצר נמכר פגום, יש לו כל זכות לבטל את העיסקה. יש סיבה שמחייבים מוכר לציין אם המוצר הוא ריפרב ומה שהבחור קנה אפילו יותר גרוע מריפרב. אני הייתי מבטל את העיסקה בלי לחשוב בכלל. ממש לא

ההסבר שלו נשען על "חוק המכר". כדאי ש(אתה ואחרים כאן)תקרא(ו) אותו (http://www.moit.gov.il/NR/exeres/3A01B56B-7C5D-45D1-9F3E-C8E80BDC3FBF.htm).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עברתי על החוק ברפרוף והוא לא סותר את הטענות שלנו שהוא חייב לשלם דמי ביטול.

אולי הוא יצליח לשכנע את בעל החנות כי לפי סעיפי בדיקת הממכר לא ניתנה לו הזדמנות לבדוק את טיב המוצר, ולכן עליו להחליף לו את המוצר.

כמובן שהמוכר יכול לטעון שהוא נתן לו את המוצר והוא יכל לפתוח אותו בחנות ולבדוק אותו, וזה כבר עומד בעניין משפטי שבכלל לא כדאי כלכלית אפילו לחשוב להכנס אליו.

בכול הנוגע לאי התאמה, אני לא עו"ד, ולכן אני לא יכול לענות לך מה נכנס תחת אי התאמה.

אם אתה מקבל מוצר עם תקלה ומתקנים לך אותה האם זה נכנס תחת אי התאמה? הרי סך הכול תיקנו וכרגע המוצר עונה למפרט שלו.

מצד שני לפני התיקון הוא לא ענה.

אני יודע שכשאתה קונה אתה עובר ובודק אותו כדי למצוא פגמים, אם אתה חותם ולוקח אותו רק מאבק משפטי עיקש יחליף לך את הרכב במקרה של תקלה גם אם היא קרתה מיד לאחר מכן.

אם העסקה לא נעשתה פיזית בחנות אתה יכול להחזיר את המוצר בלי קשר לאם הוא פגום או לא ללא דמי ביטול, ולכן החוק הזה לא משנה הרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אלך מחר לחנות לדרוש החזר כספי מלא נראה מה יהיה, שמתי לב שבתקנון של החנות רשום דמי ביטול 5 אחוז או 100 שח הגבוהה מביניהם ובחוק רשום הנמוך מביניהם בפועל הם חייבים להחזיר לי את הנמוך?

בנוסף לזה ראיתי התייחסות בחוק שמספיק שיש את האריזה כדי להוכיח שלא נעשה שימוש אכן יש לי את האריזה , בפועל המכשיר נפתח לבדיקה כמו כן תוקן במעבדה כמו שכבר כתבתי, האם לפי זה יש להם זכות לא להחזיר את הכסף?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

-^-

"שמספיק שיש את האריזה כדי להוכיח שלא נעשה שימוש" - תקנת ביטול עסקה מדברת על זה שעצם פתיחת האריזה לא תחשב (במקרים מסוימים) לשמוש. זה לא זהה ל"מספיק שיש את האריזה".

"בפועל המכשיר נפתח לבדיקה" - בדיקה משמעותה הפעלה. הפעלה - שוללת את זכות החזרה (לפי תקנות בטול עסקה).

ככל שאני מבין את הספור - אתה כלל לא זכאי להחזיר את המוצר תחת תקנת ביטול עסקה. .

כמו שכבר כתבו לך - זכותם היתה לתקן (וככל שכתבת - בהצלחה) את המכשיר. כך שככל שאני רואה אין לך כל זכות חוקית לדרוש מהם בטול העסקה, לא במסגרת תקנות בטול עסקה, ולא במסגרת חוק המכר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההסבר שלו נשען על "חוק המכר". כדאי ש(אתה ואחרים כאן)תקרא(ו) אותו (http://www.moit.gov.il/NR/exeres/3A01B56B-7C5D-45D1-9F3E-C8E80BDC3FBF.htm).

איפה בדיוק אתה רואה שהוא ביסס את השטויות שלו על חוק המכר? תקרא את התקנות לאחר מכירה סעיף 6 ותראה בעצמך על מה הוא ביסס את דבריו.

פותח הדיון, אם העניין באמת עקרוני לך תגיש תביעה. *לדעתי* ומנסיוני אתה תזכה במידה ותביא הוכחות לכל מה שכתבת.

אין להם כל זכות חוקית לחייב אותך בדמי ביטול אם המוצר פגום נקודה (ושמי שירצה שיקרא לזה דמגוגיה) - יש כבר פסקי דין בנושא, מי שרוצה שיחפש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...