מגפת הטירוף בכנסת ישראל ממשיכה בשיא הכח - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מגפת הטירוף בכנסת ישראל ממשיכה בשיא הכח


Deddy

Recommended Posts

שקול ואינטיליגנטי, נכון. אבל גם מקובע בתפיסות הישנות.

ניקח דוגמה אחרת: הסוציאליזם המתון של צפון אירופה (שבדיה, פינלנד וכו'). השיטה עבדה - המיסים היו גבוהים, אך השירותים שסופקו תמורתם היו בהתאם, ואפילו אדם העובד בעבודת כפיים פשוטה ובסיסית או נכה היו מסוגלים לחיות חיים סבירים. כל עוד כולם שותפים לעניין הזה של "ערבות הדדית", הכל מצויין.

אלא שלאחרונה, צומח בחברות ההן דור שלא הכיר את החיים לפני. דור שלא חונך לכך שבלי עבודה קשה אינו ישיג דבר. דור שרואה את מי שבאמת לא יכול חי מקצבאות ומתמיכת החברה, וחושב לעצמו "למה לא אני?". דור שאינו מבין את הנסיבות שהחזיקו את החברה הזו בחיים, ושרוצה רק להנות מהמנעמים... אז נכון, לא מדובר בכולם, אך עדיין האבטלה מתחילה לטפס (גם במדינות שלא נפגעו קשות מהמשבר האירופי) ויותר ויותר כספים מופנים לטובת אלה שאינם מוכנים לתמוך כלכלית בעצמם. למה אתם חושבים המונים כה רבים של מוסלמים גודשים את המדינות הללו? כי שם יוכלו להנות מקצבאות יפות, ואף אחד לא חלם על להפסיק אותן גם כשהמוסלמים עדיין לא צברו מספרים מפחידים פשוט כי גם מבית היתה התנגדות - מי מהרגל ומי מרווח אישי.

אתה הוא ההתנגדות הזו, יואב. אתה הוא האדם שבשם פחד משינוי לרעה, שמפומפם בו יומם וליל מצד התקשורת שכל שינוי בדמוקרטיה הוא צעד לקראת פאשיזם, לא מאפשר לבצע תיקונים הכרחיים עקב שינוי הזמנים והנסיבות. אתה מפחד להביט במציאות בעיניים מפוכחות, ולראות שהעקרונות היפים שכתובים בספרי האזרחות נאנסו מזמן ע"י בעלי אינטרסים, ואם הם היו "קדושים" בעיניך - הרי שמזמן חוללו. לא ע"י הימין הם חוללו, יואב.

כמו שהחוק המאפשר לעובדים להתאגד ולהציג דרישות משותפות אל מול ההנהלה של מקום עבודתם נאנס מזמן ע"י וועדים כמו ועד הנמלים או ועד חברת החשמל (שהוקמו, כמובן, תחת ניצוח ההסתדרות שקשה להאשימה בימניות יתר), כמו שהחוק שנועד לאפשר תקשורת חפשית וחופש מידע כך שהממשלה לא תוכל להסתיר את האמת מהאזרחים נאנס ע"י אותה תקשורת עצמה שכעת היא המחליטה מה כדאי שהציבור יקרא וישמע ולמה יפה השתיקה, כמו שהחוק המבטיח לכל אדם חופש לפני שנשפט ונמצא אשם נאנס מזמן ע"י הפושעים ופרקליטיהם שראו שאפשר לכופף את ידיה של הפרקליטות בשביל עסקאות טיעון נוחות - כך גם חוק חופש הבחירה שנועד לאפשר לכל אדם בוגר את הזכות לבחור ולהבחר נאנס ע"י קבוצות אינטרס צרות, שלא רק שטובת הכלל אינה מעניינת אותם בבואם לקדם את האינטרס שלהן, אלא אף המשכיות השיטה הדמוקרטית לא מעניינת אותם והם יהיו שמחים לבטלה ברגע שיקבלו את שלהן. לא על "ישראל ביתינו" אני מדבר כאן, יואב. אני חושב שאתה יודע טוב מאוד למי הכוונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

חבל שאתה קורא לי פתאום שמרן ומקובע במחשבה שלי. אני פתוח להצעות לשינויים בכל דבר, בטח לשינויים בדמוקרטיה. אך שינויים צריכים להיות הגיוניים ולשמור על הציוויון הדמוקרטי. החוק הנדון, והסברתי לך איך הוא סותר מספר עקרונות דמוקרטיים בסיסיים (הפרדת רשויות, ענישה מידתית, הזכות לבחור ולהבחר ואני יכול לחשוב על עוד כמה) שחייבים להשמר כדי שתוכל לקרוא למשטר דמוקרטי.

אם אתה הוא זה שממשיך לטעון שאין זה רלוונטי ו"צו השעה דורש את זה" - צר לי ויק, המקובע כאן הוא לא אני, אלא אתה, כי שעושים שינויים כאלה, לא עושים אותם בפזיזות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד לא עושה אותם בפזיזות להפך, ככל שעובר הזמן המצב נהיה בלתי הפיך.

כך לדוגמא אנטיביוטיקה, הגיע אליך כבר חיידק מסויים שהמערכת החיסונית לא מתגברת עליו, אז את משמיד את כלל החיידקים בקטגוריה גם את הטובים שבהם, על מנת להתגבר על המחלה.

אחרי כן הגוף חוזר לעצמו ומתגבר.

אנחנו מתקרבים למצב הזה גם בעולמנו הלא כזה גדול ובארץ במהירות גבוהה יותר.

הלחץ בתוך הסיר רק מתגבר, וכרגע הדרך שהשמאל הולך בה(שבמצב אחר הייתה באמת טובה) רק הולכת ומחריפה את המצב.

מתישהו, בתקופה הלא ממש רחוקה, אני מעריך שנים ספורות, יהיה רע ובדרך הנוכחית ,לא לאוייביך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החוק הנדון, והסברתי לך איך הוא סותר מספר עקרונות דמוקרטיים בסיסיים (הפרדת רשויות, ענישה מידתית, הזכות לבחור ולהבחר ואני יכול לחשוב על עוד כמה) שחייבים להשמר כדי שתוכל לקרוא למשטר דמוקרטי.

שוב אנו חוזרים לאותה נקודה: המטרה של המשטר היא לשרת את האינטרסים של האזרחים, לא "להקרא דמוקרטי". זו לא המטרה, וזו לא יכולה להיות המטרה - מהסיבה הפשוטה שזהו בסה"כ אמצעי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, ברגע שתפגע בעקרונות הבסיסיים אתה תפגע בחלק מהאוכלוסיה (וחלק לא מבוטל ממנה), גם אם לא מדובר ברוב - וזה בדיוק ההגדרה של עריצות הרוב.

זה שמדובר באמצעי לשירות התושב לא נותן לגיטימיות לפגוע בעקרונות שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בטוח שתמצא בישראל מיעוט כלשהו שהיה מעוניין שגיל ההסכמה יהיה 12. האם העובדה שהחוק קובע שהגיל הוא 18 (כאשר הצד השני בגיר), ולפיכך הופך לפושע כל בגיר ששוכב עם בת 13, מהווה "עריצות הרוב"? הרי גם במדינה דמוקרטית להפליא לא לכל מיעוט יש הזכות לחיות כרצונו, אם נקבע שצורת החיים הזו פוגעת באינטרסים של הכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תשווה בין הורדת גיל ההסכמה לבין שלילת הזכות לבחור ולהבחר. הורדת גיל ההסכמה, בקו התחתון, זה סעיף קטן אך משמעותי בחוק ששינוי שלו אולי ייצור דילמה חברתית, אך לא יפגע בעקרונות המשטר, ואילו הגבלת הזכות להבחר פוגעת בעקרונות המשטר (שכבר ציינתי מקודם).

בכל מקרה, אנחנו בשלב שבו אנחנו טוחנים מים, אם אתה מבין את הרמז...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...