משולחנו של לנדאו - חשמל כשר לכלל ישראל. - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

משולחנו של לנדאו - חשמל כשר לכלל ישראל.


ALÞHA

Recommended Posts

  • תגובות 130
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

גם החוקים הנוגעים לדת אינם כפיה אלא החלטה דמוקרטית של הרוב.

שוב אתה משקר וצובע.

ועוד שניה אתה סותר את עצמך.

כמו כל החוקים במדינת , וחוקים רבים אינם מייצגים את דעת כל הציבור, אלא את החלטת רוב הנבחרים.

ולסיום:

כל חוק נאכף והוא יכול לגרום צער וסבל אולי לפרט, אבל מאחורי החוק מסתתרות סיבות חשובות שגרמו לבית המחוקקים לחוקק אותו.

יש הרבה סיבות לחוקים לא צודקים, ובמקרה הזה לסיבות קוראים כפיה דתית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

The Avatar

עוד קצת...להבנה יותר.

רק העקרונות הדמוקרטיים הם כן סמל המוסריות זה לא אומר שבמשטר דמוקרטי אין דברים רעים אבל זה הדבר הטוב ביותר שיש לנו כרגע. יותר טוב ממלך שיכול לחסל את המתנגדים שלו גם אם הם בני משפחתו או לקחת רכוש של אחרים בלי לתת דין וחשבון.

גם במשטר דמוקרטי אפשר לעשות מה שרוצים, לדוגמה, אריאל שרון, כשל בלקיחת שוחד ובעוד מעשים פליליים . ובכדי להגן על עצמו הוא נקט בצעד של סיכון מדיני שהמומחים הסכימו שהיה טעות פטאלית, מלבד השטות המדינית, הוא יצר דה לגיטימציה לקבוצה שלמה, השליך אותם מבתיהם ככלבים, ללא שום פיצוי וחלופה בתנאים תת אנושיים. ותקשורת שלמה ניצחה על הפעולה בשמחה ובגיבוי מלא. כל זה קרה במדינה דמוקרטית. החכמה היא רק לנסח את הדברים טוב, ושיהיו פוליטיקל קורקט.

מה שקובע הוא לא שיטת הממשל, אלא אופי המושלים, כשהעם רדוד מוסרית, והמושלים רדודים מוסרית, אפשר לעשות הכל גם בדמוקרטיה (גם באירן יש בחירות.. וגם ברוסיה היו בחירות..) וכשהמושל הוא ירא חטא, והעם אינו רדוד מוסרית, לא יהיה קיום לחטאים. צא ולמד מסיפור פילגש בגבעה, אני מקוה שאתה מכיר אותו. בימי השופטים, לא היה מלך לישראל, אך כשאירע מקרה של אונס קבוצתי, בשפחה, אסרו כל העם מלחמה על בני העיר בה התבצע הפשע. מבלי שום מלך ומבלי שום אמצעי אכיפה. העם היה מוסרי, ולא נתן מקום בתוכו להידרדרות מוסרית.

כל חוק דמוקרטי מושג על ידי הצבעה של רוב הנבחרים, ברור שמעצם טבעה של קואליציה הרי שגוש אחד תומך בעמדותיו של גוש שני כגיבוש קוי יסוד המוסכמים על כולם. גם חוקים שונים שהליכוד מעביר נסמכים על תמיכת הדתיים, לא משום שזו עמדת הדתיים אלא משום שהם בקואליציה, זו הדמוקרטיה, שמירת האינטרסים של כולם. לא הגון יהיה להציג חוקים שביזמת הדתיים כלחת לא דמוקרטי, וחוקים אחרים שגם הם כולם נסמכים על קואליציה כדמוקרטיה במיטבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וכעת קראתי את ה"הסבר" שהציג השר לנדאו:

מדובר בהצעת חוק שנועדה לפתור בעיה הנוצרת בכך שאנשים מתחברים באופן פיראטי ומסוכן לגנרטורים.

אתם הבנתם את זה?

במקום שיתקינו גנרטורים תקניים על חשבונם אם הם רוצים ויחברו באופן תקין ובטיחותי על חשבונם אם הם רוצים - עושים חוק שכופה על כולם (וגם פוגעים ביהודים ומקפחים יהודים אחרים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוזר שיש אנשים שלא לחוצים מאירן גרעינית,

אבל כבר מתכוננים לשואה בגלל שהרבנות תשים יד על השאלטר.

מישהו מרוצה מכך שחברת חשמל עצמה מחזיקה בשאלטר?

עד כמה שאני יודע, המצב לא ישתנה כל כך לרעה. כי הוא מחורבן גם ככה.

משכורות עתק, מענקים, עיצומים והפסקות חשמל לעתים תכופות - זה קורה כבר עכשיו.

את מהות החוק החדש מישהו באמת יודע, לפני שהתחיל עם ההיסטריה?

גם פה, עד מניח, התקשורת הישראלית מסלפת מידע כדי שיתאם לאג'נדה שלה.

כמו בחוק "לשון הרע" והרס התקשורת והדמוקרטיה.

תעשו לעצמכם טובה ותכירו את פרטי החוק המקוריים, יש סיכוי סביר שהוא שונה מאיך שynet מציגים אותו.

אני לא יודע באמת מה אומר החוק.

כל עוד הכסף לא יבוא מהכיס שלי, מצדי שלנדאו יממן להם טיסות מהבית לעבודה.

ומה שהתקשורת "מדווחת" אני לא קונה בשלב הזה, עד שהכל יהיה ברור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל בכל מצב הכסף בא ממך או על חשבונך! אתה וודאי יודע שהממשלה לא לוקחת כסף מאזרחי העולם - אלא מאזרי המדינה משלמי המיסים (הרבים) למניהם. אז או שיקחו עוד כסף ממך, או שלא יקחו ממך ישירות - אלא פשוט יקצצו לנו/לילדנו בחינוך/ברווחה/בביטחון כדי לממן את זה. כך או כך, במישרין או בעקיפין - זה ממך, זה ממני וזה מכל אזרח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוזר שיש אנשים שלא לחוצים מאירן גרעינית,

אבל כבר מתכוננים לשואה בגלל שהרבנות תשים יד על השאלטר.

מישהו מרוצה מכך שחברת חשמל עצמה מחזיקה בשאלטר?

עד כמה שאני יודע, המצב לא ישתנה כל כך לרעה. כי הוא מחורבן גם ככה.

משכורות עתק, מענקים, עיצומים והפסקות חשמל לעתים תכופות - זה קורה כבר עכשיו.

את מהות החוק החדש מישהו באמת יודע, לפני שהתחיל עם ההיסטריה?

גם פה, עד מניח, התקשורת הישראלית מסלפת מידע כדי שיתאם לאג'נדה שלה.

כמו בחוק "לשון הרע" והרס התקשורת והדמוקרטיה.

תעשו לעצמכם טובה ותכירו את פרטי החוק המקוריים, יש סיכוי סביר שהוא שונה מאיך שynet מציגים אותו.

אני לא יודע באמת מה אומר החוק.

כל עוד הכסף לא יבוא מהכיס שלי, מצדי שלנדאו יממן להם טיסות מהבית לעבודה.

ומה שהתקשורת "מדווחת" אני לא קונה בשלב הזה, עד שהכל יהיה ברור.

יופי. איראן ושואה גרעינית. דוגמא מצויינת לסיסמאות ודמגוגיה כדי להכשיר שרץ. גם השימוש במונח "שואה" אופייני כאשר רוצים להשתלח, בלי איכפתיות מכך שגורמים לזילות השואה ומשמעותה.

אין עדיין חוק, יש הצעה לחוק (טיוטת חוק) המיועדת להידון בממשלה. זה בתום שנתיים של עבודה לגיבוש הפרטים להצעת חוק כזו. גם הסיבה ליוזמה וכיצד החלה נאמרו בהודעת השר, שאינני מפקפק ביושרו.

בינתיים המידע היחיד הוא זה המפורסם על ידי ומטעם משרד התשתיות והשר לנדאו העומד בראשו. בהודעה מסודרת שיצאה ממשרדו נאמר שהמימון יבוא מהעלאת מחיר החשמל. נקודה. לכל הצרכנים וכל האזרחים. כולם.

(ההדגשה לא במקור). אבל הכי קל לטעון שהתקשורת אשמה ויש לה אג'נדה נגד דתיים או נגד אנשי ימין. זה כמובן בכלל לא שייך לכך שבינתיים היא מביאה מהודעות לשכת לנדאו והמשרד.

או שאולי ללנדאו יש אג'נדה נגד דתיים לכן הוא הוציא הודעה כזו?

ובכל מקרה מדובר בנסיון לכפיה דתית. הסיבה לתעלול הזה הוצגה בצורה מסויימת. הפתרון - אם נאמין לאתה סיבה - לא בכפיה על אחרים שלא לעבוד בשבת או בתשלום על אחרים למימון הגחמה הזו. הפתרון הזכרתי מקודם, כמו כל אחד שמפעיל גנרטור פרטי על חשבונו ובאחריותו . בתורה לא כתוב דבר על ייצור חשמל. כתוב מחלל שבת מות יומת. מה דעתך לחזור למצוות התורה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרבה דברים לא כתובים אך הבסיס כתוב .

"לֹא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת"

חימום מתכת עד שתלהט ותפיץ אור מהווה על פי ההלכה מלאכה של מבעיר ( אנציקלופדיה תלמודית כרך יח, ערך חשמל, סעיף ג טור קנה), שהיא אחת מ-39 המלאכות האסורות בשבת מן התורה.

לכן הדלקת נורת להט, או הדלקת גוף חימום של תנור או בוילר - אסורה בשבת מן התורה.

דוגמא מובהקת לכך מביא הרב פרופ' אברהם קושלבסקי זצ"ל, ששימש כפרופסור ומרצה במחלקה להנדסה גרעינית באוניברסיטת בן-גוריון, על הפסוק: "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת" שמות לה', פס' ג'. וכך כתב: "האם איסור זה כולל רק את השימוש באנרגיה כימית ( חמצן ועץ ) לבישול וחימום, או גם הפעלת אנרגיה חשמלית לאותה מטרה? באו רבותינו האחרונים ופסקו על סמך מקורות שונים, שגם אש חשמלית הנוצרת כאשר זרמים עוברים דרך חוטי להט, נקראת בעירה, מכיוון שכאשר התורה ציינה הבערת אש כוונה לא הייתה דווקא לאש, אלא לכל פעולת שחרור אנרגיה המעלה את חום הגוף. גם מבחינה פיזיקאלית אנו מבינים היום ששחרור האנרגיה בפעולת הבעירה היא תוצאה של תנועות אלקטרוניות בין - מולקולאריות, ואין זה שונה מחימום הנוצר על ידי תנועת אלקטרונים שיוצר זרם החשמל". ( מפגשים בין יהדות וטכנולוגיה, על יסוד י"ג העיקרים של הרמב"ם, עמ' 98 ).

.........

הנך מציין את עונש המוות כדבר שהוא בשיגרה -אדם חילל יאלה הורגים :screwy: .בכלל הכנסת דוגמא ל"עונש מוות", מושג לגיטימי בכל תרבות. וגם בתרבות המערבית קיים עונש מוות.

עונשי מוות בבית הדין לא נוהגים כבר למעלה מ-2000 שנים. עוד כאשר היתה אפשרות מעשית וחוקית לבצעם.

בשנים שלפני חורבן הבית נעצרו עונשי מוות שכן חכמים ראו שאין בהם כדי להוסיף לתיקון החברה...

"משרבו הרוצחים" ואת דין הסוטה "משרבו הנואפים", משום שהבינו שהענשים האלו טובים להרתעה, ולא לביצוע המוני. העונש הזה בא רק כאשר פריצת גדר עשויה לשנות את מצבו הרוחני של העם, ולא כשהמצב פרוץ ועומד.

על חילוניים של זמננו, שאינם מתכוונים לשום דבר רע, ומשתדלים לעשות מה שהם מבינים, בודאי לא דיברו. היעלה על הדעת להרוג אדם תמים שאין לו מושג מה אתה רוצה ממנו(?) 'חותל זקן' היעלה על הדעת שכבר רוצה להיות פסוק אך לא מכיר תחמור או אפילו עבר עליו בלימוד? .

בשנים שלפניכן באם בוצעו עונשי מוות [נאמר בגמרא שבית-דין שהיתה הורגת אדם פעם בשבעים שנה היתה נקראת בית דין קטלנית ) וגם אז היו צריכים 23 דיינים כדי לשפוט אדם , אזהרה רשמית רגע לפני ביצוע החטא , תשובה רשמית מן החוטא המתכוון למרוד , שני עדים נאמנים והוכחות. וכו'.. וכו'..

אפילו במדינת הלכה כיום אף אחד לא חושב שאפשר לכפות על רוב האזרחים משהו שהם לא מאמינים בו או לא מבינים אותו, והעמדה הזו גם מעוגנת בהלכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכן הדלקת נורת להט, או הדלקת גוף חימום של תנור או בוילר - אסורה בשבת מן התורה.

דוגמא מובהקת לכך מביא הרב פרופ' אברהם קושלבסקי זצ"ל, ששימש כפרופסור ומרצה במחלקה להנדסה גרעינית באוניברסיטת בן-גוריון, על הפסוק: "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת" שמות לה', פס' ג'. וכך כתב: "האם איסור זה כולל רק את השימוש באנרגיה כימית ( חמצן ועץ ) לבישול וחימום, או גם הפעלת אנרגיה חשמלית לאותה מטרה? באו רבותינו האחרונים ופסקו על סמך מקורות שונים, שגם אש חשמלית הנוצרת כאשר זרמים עוברים דרך חוטי להט, נקראת בעירה, מכיוון שכאשר התורה ציינה הבערת אש כוונה לא הייתה דווקא לאש, אלא לכל פעולת שחרור אנרגיה המעלה את חום הגוף. גם מבחינה פיזיקאלית אנו מבינים היום ששחרור האנרגיה בפעולת הבעירה היא תוצאה של תנועות אלקטרוניות בין - מולקולאריות, ואין זה שונה מחימום הנוצר על ידי תנועת אלקטרונים שיוצר זרם החשמל". ( מפגשים בין יהדות וטכנולוגיה, על יסוד י"ג העיקרים של הרמב"ם, עמ' 98 ).

ואם הנורה דווקא מתקררת תוך כדי פליטת האור?

פלורסנט זה לא נורת להט, זה מותר?

ועדיין, שום תשובה שלך לא תסתור את הצביעות של הדתיים שאם דתי הדליק נורת להט/פלורסנט לפני כניסת שבת, זה יהיה "כשר" גם במהלך השבת.

אני אבין אותך אם לא תרצה להגיב למשפט האחרון ולהמשיך להיות ראש בקיר עם עיניים סגורות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואם הנורה דווקא מתקררת תוך כדי פליטת האור?

פלורסנט זה לא נורת להט, זה מותר?

בתחילת הדלקתה מתלהט חוט להט בתוך הסטרטר ועוד שני חוטי להט בקצוות הפלורסנט, וכן בפלטה חשמלית או מיחם חשמלי, רדיאטור, מפזר חום וכדו´ עובר משום מבעיר היות ובכולם יש גוף מתכת לוהט .

ועדיין, שום תשובה שלך לא תסתור את הצביעות של הדתיים שאם דתי הדליק נורת להט/פלורסנט לפני כניסת שבת, זה יהיה "כשר" גם במהלך השבת.

אני אבין אותך אם לא תרצה להגיב למשפט האחרון ולהמשיך להיות ראש בקיר עם עיניים סגורות.

אין טעם שנהפוך דיון להתנצחות בעלמא.אין בעיה להתריס באמירות שונות כנגד הדתים, זה קל.

שוב אתה צריך להראות לי מהמקורות איך יש לכך בעיה? הרי כתוב במפורש שרק בשבת אסור אז למה שיהיה בעיה להדליק לפני כן?

הדלקת אש נחשבת לאסורה בשבת כיוון שהיא מלאכה . אם אינך עושה מלאכה זאת בשבת עצמה -אין בכךשום בעיה.

"ושמרו בני- את-השבת לעשות את-השבת לדרתם ברית עולם : ביני ובין בני אות היא לעולם כי-ששת ימים עשה יהוה את-השמים ואת-הארץ וביום השביעי שבת וינפש" שמות לא .דהיינו נשלמה יצירת חוקי הטבע, ומאז העולם ממשיך להתנהל על פי חוקי הטבע שנקבעו בתהליך הבריאה

ולכן כמו שה' יצר יצירה אלוהית בששת ימי בראשית ושבת (הפסיק) מהיצירה בשבת בראשית, כך אנחנו יוצרים יצירה אנושית בששת ימי המעשה ושובתים ממנה בשבת.

לכן, למשל, הבערה אסורה גם אם היא קלה לביצוע כמו הדלקת נר מנר. שהרי לא הקושי במלאכה הוא האוסר אלא עצם היותה מלאכת יצירה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני אתה יודע מה הבעיה הכי גדולה עם הדתיים?

אם להכנס לדיון ולנסות להביא טענות מכל צד הרי שכל טענה של הדת היא "מוצדקת" בעזרת כל הפרשנויות שיש.

כשלדתי לא מתאים משהו שכתוב באחד הספרים הקדושים הוא פשוט מוציא פרשנות, כמו למשל חוק על רצח או פרשנות של בריאת העולם, או כל הפרשנויות שהרבנים של היום עושים לספר הזוהר והדומים לו כדי שהתוכן לא ישמע כל כך הזוי.

אבל לפעמים אדם דתי מתייחס למה שכתוב בדיוק כפי שזה כתוב במפורש- אסור לגדל חזיר על אדמת הקודש? סבבה נשים במה ונגדל עליה חזיר!

הדתיים פשוט משחקים לא הוגן....

לנושא-

מישהו מוכן להאיר את עיני בנושא הגנרטורים?

הידע הכללי שלי אומר שלדתיים בכלל אסור להשתמש בחשמל בשבת, אז למה הם צריכים גנרטורים?

ואם כן מותר להם אז מה הבעיה להשתמש בחשמל ה"רגיל"?

אם החוק הזה יעבור אני אכנס לשיקולים כבדים בקשר לשירות הבטחוני שאני כביכול חייב למדינה, אני צריך לתת 3 שנים+ מהחיים שלי כדי לחיות במדינה שנשלטת ע"י מיעוט שבכלל לא מכיר בה? ולא אני לא מדבר על כלל הדתיים אלה על החרדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעבר לכל הדיון ההזוי על הלכה ושמירת שבת, שנוגעות למרבית המשתתפים כאן כשלג דאשתקד, אתם צריכים לדעת שאכן יש הסבר ו"תירוץ" ברור להתחכמות הזו של העברת אש ממקום למקום, כלומר למשל מלהבת הנר אל הסיגריה לעומת יצירת האש יש מאין כלומר הדלקת הסיגריה או הנר בפעולה יזומה. מי שקצל למד הלכות שבת יודע, וגם מבין את ההתחכמויות וה"עבודה בעיניים" שדתיים עושיםפ על החילונים בענין הזה (כמו גם בענינים אחרים).

אבל מה זה שייך ומה זה חשוב?

הרי בכל התפלפלות כזו יאמר הדתי בנוסח הבא: "אתם לא מבינים אתם לומדים ממקומות לא מתאימים כלומר שמביאים טיעונים סותרים, אתם צריכים ללמוד רק ממקומות שבהם יש אותה הדעה כמו שלי".

אז מה הרלוונטיות של הדיוןן?

עצם המושג "אמונה" הוא שלא צריך הוכחה, אלא אמירת "אמן" כלומר הסכמה בלא צורך בהוכחה. כמו שאמר פעם אדם חכם: אני מקיים לא כי הראו לי איזו הוכחה או כי הסבירו לי שזה כדאי, אלא כי כך ציווני אלוהי ואני מאמין בחשיבות הציות לציווי הזה.

גם ההסבר המופרך של רוני עם הציטוט של קושלבסקי הנחמד, די מוזר. שהרי כולו מבוסס על חלק קטן משפט אחד: ......שכאשר התורה ציינה הבערת אש כוונה לא הייתה דווקא לאש, אלא לכל פעולת שחרור אנרגיה......

ומי בא בחלום לקושלבסקי ומסר לו סודות הבורא וכוונתו המדוייקת בתורה? ולמה הכוונה היתה דווקא לכך ולא אחרת? או שיש שוב ושוב חזרה לשיטת המסובב הידועה, לפיה מכיוון שהחליט הרב באבא יאגא מבויבריק שזה כך אז הכוונה היא לכך כי הרי הרב הבאבא יאגא החליט שכך.

ולענין הגנרטורים:

הגנרטור מופעל לפני כניסת שבת. אף יהודי לא עובד בתיפעולו במהלך השבת. הוא עובד "לבד" בלי מעשה שינוי מצב על ידי אדם. השימוש בחשמל בבית נעשה בהתאם להוראות הקיימות, ולהתחכמויות הרגילות. עד כאן הכל בסדר ולא צריכה להיות עם זה כל בעיה. זכותו של אדם מאמין להשקיע במה שצריך כדי לנהוג כפי אמונתו, כל עוד לא עושה זאת על חשבוןם אחרים או מקפח זכות אחרים.

אבל:

יש בעיה. לא רוצים לשלם על התקנה נכונה, חוקית ובטיחותית. עושים הפעלה פיראטית, בניגוד לחוק (אבל זה חוק של חילונים אז זה כמו גויים וזה מותר). כמובן שיש בכך גם סיכון חיי אדם, וגם הוצאות יתירות על חשמל בגנרטור שזה כולל דלק, תחזוקה, תיקונים וזה אחרי הוצאות רכישה ומימון. אז למה, תסבירו לי, שיהודי טוב ושומר תרי,ג ישלם מכיסו על גחמה זו או אחרת שלו כאשר אפשר גם לחלק הוצאות בין כלל וגם להנות מבטיחות טובה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתחילת הדלקתה מתלהט חוט להט בתוך הסטרטר ועוד שני חוטי להט בקצוות הפלורסנט, וכן בפלטה חשמלית או מיחם חשמלי, רדיאטור, מפזר חום וכדו´ עובר משום מבעיר היות ובכולם יש גוף מתכת לוהט .

ממה שאתה אומר רואים שאתה לא מבין בדרך הפעולה של נורת פלורסנט.

להקשות עליך גם עם נורת לד או שהבנת כבר שאתה מתעסק עם דברים שאתה לא מבין?

שוב אתה צריך להראות לי מהמקורות איך יש לכך בעיה? הרי כתוב במפורש שרק בשבת אסור אז למה שיהיה בעיה להדליק לפני כן?

זה פשוט עצוב איך שהצביעות עולה בדיון הזה.

אתה מצד אחד טוען שבמקורות אין בעיה להדליק לפני כניסת השבת מכשיר חשמלי כדי שאתה תהנה ממנו בשבת (בין אם זה פלטת חימום, מנורה וכד') אבל מצד שני אתה טוען שאסור בשבת עצמה להדליק כי אז אתה גורם לעבודה. איזו עבודה אתה גורם? גורם לאחרים לעבוד בשבת כדי שיהיה חשמל.

אההה.. נכון... הפלטת חשמל שתעבוד בשבת עובדת ע"י קרני השמש וזכוכיות מגדלת וככה זה מחמם את האוכל.. בכלל לא עם חשמל.

ולכן כמו שה' יצר יצירה אלוהית בששת ימי בראשית ושבת (הפסיק) מהיצירה בשבת בראשית, כך אנחנו יוצרים יצירה אנושית בששת ימי המעשה ושובתים ממנה בשבת.

אני מקווה שסיפרו לך ש11 הפרקים הראשונים בתנ"ך זה משהו לא וודאי כמו שאר ספר ההיסטוריה, התנ"ך, נכון?

באותה מידה אני יכול לספר לך שוולדמורט הוא השטן וJK רולינג היא אלוהים. הארי פוטר הוא אחד המלאכים השומרים עלינו ודמבלדור הוא הרב-מלאך.

אני מקווה שאתה מבין שאני משווה את ה11 הפרקים הראשונים של בראשית לספר אקראי בן ימינו מהסיבה שאף אחד לא יודע מה היה בהתחלה. איך העולם נוצר? לפי מה שאני מאמין זה בכלל היה ע"י מפץ גדול ולא ע"י יצור עלום שם שאחראי על הכל ובנה הכל והוא כל כך רחום שנהרגו 6 מיליון יהודים בשואה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

MotherShip

אולי הבעיה היא גם אצלך? אולי אף פעם לא ניסת ללמוד את הדברים הבסיסים.

התנ"ך כפשוטו ופרשנות אינם שני הפכים. פשט ודרש אלו מושגים שדורשים המון ליבון, וגם אותם אי אפשר לפרש באופן פשטני. שיקולים מסברא ושיקולים לשוניים מעורבים כדי ליצור את הפשט. לא נכונה ההנחה שהפשט הוא מילולי בלבד. אגב, זה נכון לכל טקסט.

דבר זה אומר שכל פרשנות מניחה הנחות יסוד ברקע, ואי אפשר להשתחרר מהן. גם פרשנות לא מסורתית מניחה המון הנחות ( לא פחות מזו המסורתית ) . כבר עמדו על כך בתורת הפרשנות הכללית ( הרמנויטיקה ). השאלה החשובה היא איזו פרשנות היא סבירה לפי סברא ושיקולים לשוניים גם יחד ואיזו לא. אנחנו לא בוחרים בין לשון לסברא.

מה שכן חשוב הוא ההבחנה בין פשט ודרש. הפשט מטרתו להבין את כוונת הכתוב ( משיקולים שונים ומגוונים ), והדרש מטרתו שונה, ולכן הכלים שלו הם אחרים. אין תחרות בין פשט ודרש, שכן התורה מתפרשת בכל הצורות גם יחד.

כל זה נכתב באופן טלגרפית, שכן נושאים אלו דורשים המון ליבון. הם נוגעים לא לידיעת תנ"ך אלא להרמנויטיקה.

אם תרצה יותר הבנה תעלה דברים רציניים ונכונים ולא כדוגמת החזיר.

.......

אותם שמשתמשים בגנטורים עושים זאת לפני השבת כי פשוט אינם סומכים על חברת החשמל כי משתמשת בעובדים יהודיים שמחללים את השבת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...