איזו פלטפורמה עדיפה לשימושים שלי , AMD או Intel , פרטים בפנים - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזו פלטפורמה עדיפה לשימושים שלי , AMD או Intel , פרטים בפנים


JentuS

Recommended Posts

שלום לחברי הפורום.

אז ככה , אני החלטתי בעוד כשבועיים לקנות לעצמי (לבנות) מערכת מחשב שנייה ואני בדילמה , מקווה שתעזרו לי לבחור.

שתי הפלטפורמות שאני רוצה (מעבד + לוח אם) כעכרון הן כאלו :

1. AMD BD FX-8150 + Crosshair V Formula AM3 990FX המחיר של שניהם הוא - 2,337 ש''ח

2. Intel Core i5 2500K + P8Z68 Deluxe/GEN3 s1155 המחיר של שניהם הוא - 2,338 ש''ח

כמו שאתם רואים ההפרש ביניהם הוא 1 ש''ח :cool2:

עכשיו , השימושים הם : בינוני עד כבד , הקמת שרת , , מערכות וירטואליות , תחנות עבודה וכל מה שקשור לזה , גם גיימינג כבד כמובן על הגדרות גבוהות (1920X1200).

אני יודע שאולי אתם תגידו שהגזמתי עם הפלטפורמות אבל עזבו , אילו החלקים שבחרתי לקנות , ואני רק צריך שתעזרו לי לבחור איזו מבין שתי אלו הכי מתאימות לצרכים שלי יותר , אם אפשר עם הסברים קצרים למה האחת עדיפה על השנייה.

אם חסר עוד פרטים , תגידו לי ואני אוסיף , מקווה לעזרתכם , תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה שתשובה חד-משמעית לא תקבל, פשוט מכיוון שאין כזאת.

אין פה פלטפורמה עדיפה יותר או פחות, מדובר על פלטפורמות כמעט זהות מבחינת עוצמת עיבוד, עם יתרונות יחסיים לכל אחת מהן.

ארכיטקטורת SB מציגה "ביצועים לתדר" טובים יותר, כנראה שה-FX-81xx יהיה עדיף ביישומים בסביבות עבודה מרובות נימים (כוח עיבוד כולל בעומס על כל המודולים/ליבות).

עבור OC שתיהן טובות וכנראה שפה אין הבדל כתלות בספק, גוף קירור וקצת מזל, בטח אם אתה מתכנן OC שאינו קיצוני.

כך שזה מסתכם בשיקולים פרטניים של כל אחד כי תשובה חד-משמעית אין ממש. נכון להיום אני באופן אישי נוטה מעט יותר להמליץ על פלטפורמת ה-SB לשימושים רב-תכליתיים כלליים (שיעזור אם תפרט לגביהם קצת, אתייחס לזה בהמשך) מכיוון שהיא כנראה קצת מאוזנת וייתכן שאפילו מעט יותר משתלמת.

כאן חשוב לציין שכל הנ"ל נכון בעיקר לאור מחירי פלטפורמת FX הנוכחיים שהם לדעתי קצת גבוהים מדי (של המעבדים לפחות).

תפרט בבקשה קצת יותר על השימושים: כמה מכונות וירטואליות ירוצו במקביל? האם הן ימצאו רוב הזמן במצב מנוחה או שיריצו חישובים או פעולות מסוימות? מה בדיוק יעשה השרת? מה הכוונה בתחנת עבודה?

עבור משחקים יש קודם כל עדיפות לכרטיס הגרפי הרבה יותר מלמעבד, אבל בקגטוריה המצומצמת הזאת ולאור הצורה שבה בנויים המשחקים של ימינו, לארכיטקטורת SB יש עדיפות בדרגה משתנה (בהתאם למשחק בעיקר) על פני מעבדי ה-FX.

כמו כן, ציינת שאלו הרכיבים ושזה לא נתון לדיון, אבל אני לא ממש מבין למה לבחור דווקא בלוחות אם כאלה יקרים כשייתכן שתוכל לקבל תמורה זהה בלוח זול יותר. סתם לדוגמה, במקום P8Z68 DELUXE/GEN3 (אגב, ה-Gen3 שמתייחס לתקן חריץ ה-PCIex16 לא ינוצל גם ככה כל עוד מותקן מעבד SB), למה לא לבחור בלוח זול יותר כגון Extreme3 Gen3?

אם אתה בוחר בפלטפורמת FX אז למה לא לקנות מעבד FX-8xxx זול יותר? הרי גם ככה אתה מתכנן OC אז לתדר הסטוק אין ממש משמעות וקצת חבל לשלם יותר על תדר סטוק גבוה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צרות של עשירים יש לך...

שתי הפלטפורמות מעולות.

לשימושי דסקטופ סתם, שתיהן מיותרות ויקרות.

בכוח חישוב כללי, תפוקת המעבד כשכל הליבות ב100% מאמץ, ה-FX עדיף, וזה נכון כבר עבור הפנומים המשושים . ההשוואה צריכה להיות מול ה-2600K ולא מול ה2500K.

בגיימינג תהיה לך אותה חוויה משני המעבדים כי הגורם הדומיננטי הוא הכרטיס הגרפי והוא יהיה צוואר בקבוק הרבה לפני שאחד מאלה יהיה.

אגב, תהיה לך אותה חוויה בדיוק גם עם פלטפורמה של פחות ממחצית המחיר (מעבד משולש/מרובע עד 700 ולוח ב400 יתנו לך אותה חווית משחק)

אגב, ממתי OC הוא "שימוש"? לטעמי OC הוא אמצעי ולא מטרה. לרוב הוא מיותר, הוא מבזבז חשמל, מרעיש, פולט חום ותכלס, לרוב לא מרגישים הבדל בין ביצועים עם או בלי OC (אלא אם יש לך חושים של בנצ'מרק)

לא משנה מה תבחר, אתה תיהנה מהבחירה שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לך על FX 8120 אותו מעבד כמו ה8150 רק שאתה משלם עליו 200-300 שקל פחות.

חבר שלי קנה FX 8120 הגיע עד ל 4.1GHz בלי שהרים את הוולטאז'(1.325V)...כרגע הוא על 4.3GHz ו 1.375V.

לוח אם אתה רק תהנה ממנו. :xyxthumbs:

איזה ספק כוח יש לך?(FX 81XX אוכל לא מעט וואט במיוחד אחרי טוב)

ואיזה אתה חושב לשים?(כדיי לקחת 1866MHz +)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואיזה זיכרון אתה חושב לשים?(כדיי לקחת 1866MHz +)

אני לא מסכים עם ההמלצה הזאת. לתדר הזכרון משמעות זניחה עד לא קיימת (ברוב המקרים) וחבל להוציא סכום כסף גבוה יותר על זכרון בתדר גבוה יותר ממה שהוא פחות או יותר הסטנדרט היום (תדר של 1333/1600) כשאין לזה תמורה. אם כבר רוצים בכל זאת לעבוד עם תדר זכרון גבוה יותר, מומלץ לקנות זכרון 1333/1600 במתח עבודה של 1.5V ולבצע לו OC לתדר הכי גבוה הנתמך בלוח באופן טבעי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מסכים עם ההמלצה הזאת. לתדר הזכרון משמעות זניחה עד לא קיימת (ברוב המקרים) וחבל להוציא סכום כסף גבוה יותר על זכרון בתדר גבוה יותר ממה שהוא פחות או יותר הסטנדרט היום (תדר של 1333/1600) כשאין לזה תמורה. אם כבר רוצים בכל זאת לעבוד עם תדר זכרון גבוה יותר, מומלץ לקנות זכרון DDR3 1333/1600 במתח עבודה של 1.5V ולבצע לו OC לתדר הכי גבוה הנתמך בלוח באופן טבעי.

לפי המעבד והלוח אם שהוא בחר של נראה שיש תקציב ולא צריך לחסוך על זיכרון..AMD FX חופשי מחזיקים 2400MHz RAM ואף יותר ..אז למשל לחסוך 150 ש"ח ולקחת 8GB 1600MHz במקום 8GB 1866MHz זה לא יהיה הכי נכון לעשות..ככה אפשר גם לחסוך על הכל ..ובסופו של דבר אתה מקבל מחשב יותר חלש..אז אם יש תקציב אז כדיי ללכת על 1866MHz עם לקחת FX.

זיכרון 2X4GB 1866MHz CL9 אפשר לקנות ב500 ש"ח.אוברקלוק ל 2000MHz + חופשי עם מעבד FX .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי , חזרתי מהעבודה ודבר ראשון נכנסתי לפה :) , ואתם יודעים מה , אני שמח לראות את תגובותיכם , תודה רבה לכם :xyxthumbs:

עכשיו , זה יהיה ארוך ::) , אני אנסה לענות לכל אחד מכם בפוסט אחד .

About:blank

לגבי השרת , מכונות וירטואליות , תחנות הכוונה ל-Users ברשת של השרת , אני לא יודע בינתיים לפרט עד כמה יהיה השימוש כי אני בעצמי עוד לא יודע (אני יודע שזה נשמע קצת לא חכם מצידי , אבל...) , לא סתם רשום לי בצד mcitp ן-mcts , אני למדתי את זה , פשוט עבר קצת זמן והזנחתי את זה , אבל עכשיו אני הולך לחזור לזה ובחזק , לחזור לכל החומר שלמדתי בעזרת המחשב שאני אבנה , אני צריך גם לעבור מבחנים וגם כמובן אני אתחיל לעבוד בתחום הזה , בגלל זה אני רוצה לבנות מערכת חזקה ואיכותית שתשרת אותי בין אם אני אזדקק לכל העוצמה שלה או לא רק שחס וחלילה לא תגביל אותי כי זו תיהיה פשלה :P , ועקב כך אני מעדיף להשקיע יותר כסף עכשיו ברכיבים איכותיים וחזקים כדי בעתיד ליהיות עם ראש שקט , חוץ מזה שאני פשוט תמיד אוהב להשקיע יותר בדברים שאני קונה , כמו שאומרים כל אחד עם הג'וקים שלו בראש :P .

בקשר למשחקים אני מסכים איתך שקודם הכרטיס מסך חשוב , אבל עם זה אין לי בעיה כי יש לי HD6970 שיהיה במערכת החדשה.

לגבי הלוח אם , למה בחרתי כזה יקר , כן אני יודע שאני יכול לבחור אחד במחיר יותר זול שיתן את אותם הביצועים אבל עוד פעם , אני בחרתי אותו בגלל שהוא איכותי , בגלל הפיצ'רים שלו והכי חשוב בגלל שהוא בא עם כונן לקדמת המארז שיש בתוכו יציאות USB3.0 , כי במארז שלי יש מקדימה יציאות אבל הן למעלה והמארז שלי עומד גבוה על השולחן (הוא בגובה הכתפיים שלי כשאני יושב ליד המחשב) וזה לא נוח לי כל פעם שאני רוצה להשתמש ביציאות האלו (ואני משתמש בהן הרבה) כל פעם לקום בשביל זה , זה אפילו מעצבן את האמת , בגלל זה אם כבר לקנות אז לפחות שיהיה לו את הכונן הזה עם היציאות בשביל המארז שזה יפתור לי את הבעיה ויהיה לי יותר נוח לגשת אליהן.

פשוט כשכתבתי את הנושא זה הלוח היחידי שמצאתי שבא עם כונן כזה , אבל פיספסתי שיש באמת לוח גם כן איכותי , גם כן עם כונן כזה , גם תומך PCI-E 3.0 (שזה אני גם חושב עדיף להוסיף 100 ש''ח כדי לקבל תמיכה בזה לצורך שדרוג עתידי עם מעבדי ה- , במידה ואני אלך על מערכת , כן) והוא גם יותר זול מזה שאני הצגתי בהתחלה , לגבי זה אתה צודק ואני בהחלט אקח זאת בחשבון במידה ואני אלך על מערכת מבוססת , תודה :xyxthumbs: .

בקשר למעבד FX-81XX אתה גם פה צודק , בהחלט אפשרי בשבילי לקחת FX-8120 במקום FX-8150 שהם זהים כמעט במיוחד באוברקלוק שאני אבצע אך במחיר יש הבדל של איזה 200-300 ש''ח שאני יכול לחסוך ועם זה אני בהחלט מסכים.

בור ועם הספר

כל מה שכתבת אני מסכים איתך , רק כמו ששמת לב שכתבתי למעל מקודם שהמחשב לא יהיה סתם דסקטופ , בגלל זה אני צריך סוג פלטפורמה שכזאת. בקשר לאוברקלוק אתה גם צודק , זה לא ממש שימוש אלא צורך או סתם בשביל ה''ספורט'' תלוי למי מה , ואני מסכים איתך שבאוברקלוק המערכת יותר מרעישה , פולטת יותר חום , יותר מבזבזת חשמל אבל זה שאין הבדל בין עם או בלי פה אני קצת לא אסכים איתך , כי תמיכה טובה באוברקלוק זו אופציה למערכת בעתיד שמתיישנת בכדי לתת לה עוד פוש ולמצות את הפוטנציאל שלה , אז יש כאלו שלהם האופציה הזו נחוצה , וחוץ מזה לדעתי כיום רוב האנשים שקונים מערכות מחשב ושמבינים טיפטיפה לפחות בהן משתדלים לקנות עם האופציה הזו , בשביל מה ? , פירטתי קודם :) .

MalcomXT

בקשר ל-FX-8120 מול FX-8150 אתה גם צודק (וכתבתי את זה כבר קודם) , אני בהחלט אשקול אפשרות לחסוך איזה 200-300 ש''ח בקניית FX-8120 במידה ואני אחליט ללכת על מערכת מבוססת .

לגבי לוח אם אתה לא צריך לספר :) , כי אני כרגע עם אחד כזה ואני יודע שסדרת הלוחות האלו היא מאוד איכותית אבל זה עולה כסף כמובן :) .

אני יודע שמעבדי ה-FX-81XX ''אוכלים'' הרבה , במיוחד באוברקלוק , אבל לגבי הספק אני חושב שגם אין לי מה לדאוג כי הספק שיהיה במערכת החדשה הוא הספק הנוכחי שלי שהוא HX-850Watt 80+ Silver מודולרי , הוא בהחלט אמור להספיק.

בקשר לזכרונות , פה אני יותר מסכים עם About:blank שהגיב אחריך , אני גם חושב שההבדל בביצועים בין התדרים של הזכרונות זניח מאוד ולא מצדיק הפרשי מחיר כאלו גבוהים , לדוגמא ההפרש בין תדרים 1333 לבין 1600 במחיר הוא לא כזה גדול ובמקרים מסוימים אפילו אותו המחיר , אבל ההפרש בין תדרים 1600 ל-1866 ותדרים גבוהים יותר כבר מתחיל ליהיות מאוד גדול ולדעתי בככל לא שווה לאור העובדה שההבדל בביצועים לא משמעותי .

בגלל זה אני אלך על זכרונות זולים מיצרן ידוע בתדר 1600 , ואם אני ארצה למצות מהם יותר ביצועים אז אני פשוט אעשה להם אוברקךוק , שגם ככה אני מתכנן למערכת אז כבר על הדרך גם הזכרונות :) .

לסיכום , אני עדיין נשאר בדילמה על איזו מערכת ללכת , לאור העובדה שרשמתם ששתי המערכות יהיו מצויינות עבורי , פשוט ניסיון עבודה על מערכת כבר יש לי (המערכת הנוכחית שלי) ועל אינטל עוד לא היה לי , אז אני חושב , אולי ללכת על אינטל , חוץ מזה שבפלטפורמת אינטל אני אקבל את הכונן עם היציאות USB כאשר בפלטפורמת אני לא אקבל דבר כזה . בקיצור אני עדיין מבולבל מה יותר טוב לבחור וקשה לי להחליט ,

אני מקווה ואשמח לשמוע מכם עוד רעיונות , תגובות , המלצות והסברים כדי שזה יעזור לי להגיע להחלטה לגבי איזו מערכת לרכוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי דעתי קניית לוח יקר יותר כשיש לוח עם תכונות זהות שהוא זול היא לא מה שאני באופן אישי הייתי בוחר בו, אבל כל אחד והשקפת עולמו בנושא. כך שלא אמשיך להתייחס לנושא לוח האם.

אם תחליט על פלטפורמת Intel אז תמיכה ב-PCIe 3.0 תהיה קיימת רק כאשר יהיה מותקן במערכת מעבד IB. אני חושב שאתה טועה בכך שאתה מתכנן שדרוג למעבד IB. ארכיטקטורת IB היא בסך הכל "כיווץ" של ארכיטקטורת SB, מדובר בעיקר באופטימיזציה של צריכת אנרגיה ופליטת חום (שאם כבר ישפיעו יותר על מרווח ה-OC) ולא באיזה מעבד "עוצמתי" יותר. אם לשפוט לפי מקרי עבר, ההבדל בביצועים בין מעבדים מקבילים (או בין שתי ליבות כאלה בתדר זהה) יהיה אחוזים בודדים עד 10% במקרים מאוד מסוימים, שום דבר ששווה שדרוג של מעבד בשבילו.

כנ"ל לגבי מעבדי FX, שם לפחות התקווה היא שהדור הבא יציג כמה שיפורים נדרשים, כך שההפרש לעומת הדור הנוכחי יהיה משמעותי יותר, אבל גם אם זה יקרה (ובהנחה שתהיה תמיכה לאחור בלוחות, מה שלא לגמרי בטוח למיטב ידיעתי), אז עדיין זאת לא בדיוק צרכנות נבונה לקנות היום מעבד בכזה סכום מתוך כוונה להחליפו במעבד בסכום דומה בטווח של שנה.

פשוט ניסיון עבודה על מערכת כבר יש לי (המערכת הנוכחית שלי) ועל אינטל עוד לא היה לי

זה דווקא לא צריך להיות שיקול. איזה ניסיון כבר צריך? זה מעבד וזה מעבד, זה לוח-אם וזה לוח-אם, שתי הפלטפורמות יושבות לך במארז ועושות את מה שעושות באופן שקוף לך כמשתמש.

כפי שפתחתי את דבריי, שתי המערכות קרובות מספיק ולכן אין פה איזו עדיפות שמטה את הכף באופן מובחן או אפילו חצי מובחן לצד אחד. מנקודה זאת והלאה זה כבר עניין של שיקולים פרטניים של כל אחד שנובעים מתוך נטיית הלב שלו ופחות מבוססים על "עובדות".

אני באופן אישי עדיין חושב שמערכת במקרה הזה תהיה מאוזנת קצת יותר לשימושים שמשלבים גם עבודה על בודדת (או שתיים לכל היותר) וגם כאלה המשלבים עבודה עם יותר ליבות (אני מניח שהשרת והמכונות הוירטואליות נופלים בעיקר לקטגוריה הזאת). חלק מהעניין הוא גם שיש לה גרפית מובנית ואם רק תקנה לוח מתאים (ואתה מתכנן כנראה לקנות לוח מתאים) אז יתאפשר לך בעתיד להסב את המערכת כמעט לכל שימוש (שרת, HTPC) שאינו משחקים וכך לחסוך קצת בצריכת האנרגיה ופליטת החום, וגם יהיה לך גיבוי לצורך אבחון תקלות בתצוגה או למקרה שבו, חלילה, יתקלקל הכרטיס הגרפי הייעודי וכך לא תשאר עם מערכת מושבתת לגמרי. כך אני רואה את הדברים, בשורה התחתונה במה שלא תבחר לא תטעה כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי , אני חוזר לנושא שלי לאחר הופעת החדשות לגבי AMD

האם זה איכשהו משפיע על הבחירה שלי איזו פלטפורמה כדאי לקנות , ז''א אם אני אלך על כרגע , אני לא אהיה בבעיה בעתיד אם לדוגמא אני ארצה מתישהו להחליף\לשדרג את המעבד ואז לא תהיה לי האפשרות כי כבר לא יוציאו בעתיד מעבדים (לשוק הגבוה) , זאת השאלה שלי , האם זה איכשהו משפיע על הבחירה שלי או לא ??

האם זה אומר שאני פשוט צריך ועדיף לי לקחת כיום (שזה בעוד שבוע בערך) פלטפורמת וזהו ?

מה אתם אומרים\מציעים לי ? .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, אף אחד לא הכריז על זה שלא יהיו יותר מעבדים לשוק הגבוה מתוצרת . אלה הכל פרשנויות וניחושים.

שנית, בכל פלטפורמה שהיא שום דבר לא מבטיח שתוכל לשדרג בעתיד רק מעבד מבלי לשדרג גם את כל הפלטפורמה. לפעמים זה אפשרי, ברוב המקרים לא.

כך שזה לדעתי לא צריך להוות שיקול מבחינתך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי , הבנתי. :xyxthumbs:

אז עכשיו נשאר לי עוד שבוע לחשוב ולהחליט איזו פלטפורמה לקנות וגם לראות עוד תגובות והמלצות שלכם :)

או שגם כמובן לעקוב ולראות האם תופיע במלאים בחנויות חומרה חדשה שתיהיה טובה יותר באותו המחיר או אולי אפילו יותר זולה , למרות שאני לא מאמין שתוך שבוע יכול להשתנות משהו במלאים של החומרה שיש כיום , אבל בכל זאת .. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...