עבור לתוכן

מה אומר החוק לגבי ביטול עסקה/ החזרת מוצרי חשמל

Featured Replies

פורסם

נניח שקניתי מסך מחשב וגיליתי למחרת שיש לו פיקסל "תקוע". במקרה שהאחריות לא כוללת פיקסלים בעייתיים. האם אני יכול להחזיר את המוצר בטענה שהוא פגום בלי לשלם 5% או 100 ש"ח הנמוך בינהם?

פורסם

אם לא עברו שבעה ימי עסקים מאז שרכשת את המחשב- אז אין בעיה

פורסם

^^ - מאיפה לקחת את ה 7 ימים ?

לפותח השרשור - אין לך דרך להחזיר את המסך.

מבחינת ספק הציוד הוא תקין (האחריות בדוגמא שלך לא כוללת פיקסלים). אם הוא תקין - איך תוכל להחזיר אותו בטענה שהוא תקול ? לגבי החזרה תמורת 5%/100 ש'ח - היא לא אפשרית אחרי שמוש במוצר. והרי כדי לדעת שיש פיקסל תקול היה שמוש במוצר...

(לדעתי, אם האחריות לא מכירה כלל בתקלה עקב פיקלסים תקולים ולא חשוב מספרם - תוכל לתקוף את זה משפטית. אני בספק בכדאיות הכלכלית של זה. אם לעומת זאת יש הגבלה על מספר/מיקום הפיקסלים הבעייתיים שמכירה בתקלה החל מכמות/מיקום מסוים, וזו הגדרה שמקובלת במוצרים מסוג זה, לא תוכל לתקוף אותה).

פורסם
  • מחבר

זאת אומרת שהדרך היחידה להחזיר מוצר "דפוק" היא לארוז אותו מחדש ולבקש ביטול עסקה תמורת הקנס הקבוע בחוק

פורסם

אם תצליח לארוז אותו כך שהמוכר לא יוכל לזהות שנפתח והיה בשמוש. תצליח ? אני בספק.

פורסם
  • מחבר

אני מבין שמותר לפתוח את האריזה בשביל לראות מוצר שהוזמן באינטרנט, אם הוא לא נראה ניתן לארוז ולשלוח חזרה. אסור להשתמש במוצר ולארוז מחדש

פורסם

בעקרון - כן. אבל אני מניח שהורדת גם את כל ניילוני המגן, הכבלים כבר לא ארוזים בשקיות (שאותן קרעת) ומהודקים וכו' וכו'. להמשיך ?

בכל מקרה - התחלת מ"נניח". להניח אפשר הכל.

בהצלחה.

פורסם

אני לא חושבת שיש פה אפילו עניין של אחריות.

סיפקו לך מוצר פגום...

זה לא שהוא היה בשימוש ופתאום נדפק....

לך לחנות, תראה מה המדיניות החזרות שלהם.

למה שלא תחליף אותו פשוט?

היתה לי אותה בעיה כשקניתי את המסך שלי, הרמתי טלפון לחנות והחליפו לי אותו תוך שניה בלי למצמץ.

פורסם
  • מחבר

באיזה חנות קיבלת כזה שירות?

בררתי בכמה חנויות וכולם אומרים לי שזה אני מול היבואן

פורסם

אם אני קונה מסך עם מדיניות של לא להחזיר מהפקיסל הראשון, אז כתנאי, אני פותח את המסך במקום ובודק תקינות. אם משהו לא תקין, ואפילו פיקסל אחד, הם יפתחו עבורי עוד אחד לבדיקה.

פעם עברתי 2 מסכים כך, עד שהגעתי למסך השלישי התקין לחלוטין.

פורסם
  • מחבר

אז זהו שהחנויות שאני בדקתי לא מוכנות להסדר הזה. הם אומרים לי מה אתה רוצה שנעשה עם המסך אחרי שפתחת אותו...

אתה מכיר חנות שהיום תסכים לכך?

פורסם

קנה מסך אחר

פורסם

שיחזירו לספק שלהם. ואם הספק לא מוכן לקבל, אז שלא יעבדו איתו. שילמדו לדרוש שירות סביר, כמו שאתה דורש מהם. זכותך המלאה לדרוש מוצר תקין ונטול אפילו פגמים קטנים.

מדובר היה במסך טלויזיה, שנרכש בעולם הקולנוע.

פורסם

באיזה חנות קיבלת כזה שירות?

בררתי בכמה חנויות וכולם אומרים לי שזה אני מול היבואן

אופיס דיפו. קניתי מסך LG 24 וכבדקתי אותו היה בו פיקסל מת, באתי והחליפו לי במקום. בלי שאלות ובלי כלום. (מילאתי איזה טופס מסכן אולי וזהו..)

אני לא יודעת לגבי חנויות אחרות, אבל אני עבדתי באופיס דיפו לפני איזה שנתיים וגם כשהיו באים אלי לקוחות עם בעיות כאלה היתי מחליפה להם בלי למצמץ.

זו המדיניות של החברה.

אין לך שום דרך בעולם לדעת שיהיה פיקסל שרוף דרך אריזה סגורה. והחנות אמורה לדעת את זה.

בכמה ימים אחרי הקניה אתה בכלל לא אמור להתעסק עם האחריות או היבואן!

לדעתי יש אפילו חוק שאומר שהם אמורים להחזיר לך את הכסף באותו אופן ששילמת. במידה ואתה רוצה להחזיר את המוצר תוך 14 יום.

פורסם

מעקב

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים