עבור לתוכן

דוח גלאסנוסט פורסם אתמול : מי הן הספקיות שחונקות לכם את הביטורנט והP2P

Featured Replies

פורסם

^בדיוק.

מצד שני, הספקיות משלמות על רוחב הפס הרבה הרבה מעבר למה שאתה היית מוכל לשלם על אינטרנט.

  • תגובות 45
  • צפיות 4.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הכל מתחיל מה"ראש" ז"א מהמשלה שממציאה כל הזמן כל מיניי פטנטים להוציא עוד כסף מהאזרח, ורוב המנכלים,סמנכלים היו שם, הם יודעים

את הפרצות ומנצלים זאת.בנוסף אנשים פשוטים לא מבנים שיש בעיה של תעבורה לחו"ל וחושבים שיותר מהירות תיתן להם יותר נפח גלישה ולכן קונים

חבילות מטורפות גם של הספקית וגם התשתית( לממשלה זה גם לא מזיק כי יש על הכל מסים נכון) וזאת הבעיה הגדולה . :pissed:

פורסם

סתם לידע כללי שוודיה נחשבת לממלכת הווארז,

100/100 עולה 25 דולר והקו סימטרי....גן עדן של תקשורת אתם פשוט לא יכולים להאמין לאיזה קצב מגיע חיבור רגיל בבית,

בתור אחד שיש לו חבר שלומד שם זה פשוט מדהים איזה עוצמה יש לו בקו -) אז פתחנו לו שרת בבית. :-).

איפה ישראל 2012? איפה האינטרנט על גבי החשמל והקו הימי שאמור להיפתח ?

פורסם

אני נגד תשלום פר שימוש. זה באמת אסון. רק שהמורידים הכבדים יורידו בלילה. לכן זה בסדר לדעתי שיחניקו הורדות בשעות של עומס.

שיחניקו הורדות בשעות העומס לכולם? או למורידים הכבדים בלבד?

למה מישהו שבקושי מוריד צריך להיחנק דווקא ברגע שהוא נזכר שהוא רוצה משהו ב7 בערב?

ולפי ההצעה שלך - מה שיקרה הוא שבשעות העומס אי-אפשר יהיה להוריד, כי הספק חונק הורדות, ובשעות ה"שפל" אי-אפשר להוריד גם, כי המורידים הכבדים טחנו את כל רוחב הפס. אז בכלל אי-אפשר להוריד.

אם כבר, הצעה "הגיונית" יותר היא לחנוק מורידים כבדים בכל שעות היממה, כלומר - מי שעבר בחודש נתון כמות מסוימת של תעבורה, מאותו רגע האינטרנט שלו חנוק, מה שמשאיר אותו יותר פנוי לאחרים. ואת החודש לספור לא מהראשון לחודש אלא מאותו יום שבו נפתח המנוי. אם נניח התפלגות די אחידה של פתיחת מנויים חדשים, זה ייצור התפלגות די אחידה של עומסים.

סתם לידע כללי שוודיה נחשבת לממלכת הווארז,

100/100 עולה 25 דולר והקו סימטרי....גן עדן של תקשורת אתם פשוט לא יכולים להאמין לאיזה קצב מגיע חיבור רגיל בבית,

בתור אחד שיש לו חבר שלומד שם זה פשוט מדהים איזה עוצמה יש לו בקו -) אז פתחנו לו שרת בבית. :-).

איפה ישראל 2012? איפה האינטרנט על גבי החשמל והקו הימי שאמור להיפתח ?

גם האינטרנט המהיר הפנים-ארצי, וגם הקו הימי החדש בדרך. רק אל תבלבל ביניהם. יכול להיות לך גם גיגה סימטרי בארץ, וזה לא יפתור את בעיות הגלישה לחו"ל. סמוך עליי שגם בשוודיה אף אחד לא מקבל 100/100 לחו"ל. אז כדי שהאינטרנט המהיר יתרום משהו, צריכים המון שרתים ומקורות פנים-ארציים. בשביל זה צריך תרבות שיתוף. לפני כמה שנים לא היה שום דבר כזה בישראל, אך ייתכן שזה יבוא בד בבד עם ההתקדמות הטכנולוגית שבאמת תאפשר חיבור סימטרי מהיר בתוך הארץ.

פורסם

הבעיה, בעיני, היא לא רק עצם ההגבלה (אם באמת הם חנוקים, ולא יכולים להשקיע עוד ובלה בלה בלה), אלא היעדר השקיפות. אם במעמד סגירת החשבון היו באים אלי ואומרים לי שאם אני עובר כמות מסויימת של הורדות, האינטרנט שלי יוגבל בצורה כזו וכזו, הייתי מתנהל אחרת לגמרי. אבל המצב הוא שהחברות לא אומרות את זה, וגם כשהן מגבילות את האינטרנט, מכחישות שזה מה שהן עושות (ומשקרות לצרכן). זה מצב בלתי נסבל ולדעתי בלתי נסלח.

פורסם

הן מצהירות שאתה מקבל עד 5 מגה ולא 5 מגה.

פורסם

אתה חושב שמישהו בכלל קורא ומהבין את תנאי השירות הטכניים? היום כל בן אדם שלא יודע מה ההדבל בין מקלדת למדפסת מחובר לאינטרנט.

פורסם

הן מצהירות שאתה מקבל עד 5 מגה ולא 5 מגה.

זה מקובל, אבל אם יש לחברה מדיניות (פנימית, כמובן) שמי שמוריד מעל X גיגה בחודש יקבל מהירות של Y (וכמובן, Y קטן ממש מחמש), אני מצפה שזה יהיה גלוי (זו אולי אפילו יהיה לטובת החברה - אני כנראה הייתי מוריד פחות אם הייתי יודע שמעבר לסף חודשי מסויים המהירות שלי תרד). יותר מזה, אם אני מתקשר אל התמיכה הטכנית ושואל האם מתערבים לי במהירות (פעם הייתי תמים), אני מצפה שיתנו לי תשובה כנה.

לא מקובל עלי שגם תהיה מדיניות פנימית כזו, גם היא לא תהיה גלויה לצרכן וגם ישקרו במצח נחושה כאשר שואלים אם קיימת מדיניות כזו.

אתה חושב שמישהו בכלל קורא ומהבין את תנאי השירות הטכניים? היום כל בן אדם שלא יודע מה ההדבל בין מקלדת למדפסת מחובר לאינטרנט.

אם אני שואל בצורה ישירה את התמיכה הטכנית - "האם אתם מאיטים לי את מהירות האינטרנט בכוונה" אני לא רואה איך סעיפים עלומים בתנאי השירות יכולים להצדיק שקר מצידם (אלא אם בתנאי השירות כתוב "מותר לנו לשקר לך" או "מותר לנו לא ליידע את הטכנאים שלנו בדפיקה שלנו אותך כדי שטכנית הם לא ישקרו לך בתשובות לשאלות ישירות")

פורסם

הכי מעצבן שכשאתה מתקשר לבדוק למה אתה מוריד על 0.000001 מגה אז הם מסבנים אותך סתם כדי להראות שהבעיה הייתה אצלך.

ובסוף אתה מוריד כמו שצריך לחמש דקות.

פורסם

death_star, אתה באמת עד כדי כך תמים שאתה חושב שלמוקד התמיכה הטכנית יש מושג מה קורה בNOC של החברה, גם אם זה חדר לידם?

ModChiP, שום חברה (ובטח שלא חברת ISP) תודה שיש לה בעייה. אתה לא מבין כמה תקלות מתרחשות בחברות האלו ואתה אפילו לא שם לב לזה אז למה שמישהו יתייחס למשהו פרטני שמפריע לך אישית? גם בתור לקוח עסקי מהדרגה הראשונה יש גבול עד כמה ניתן לעזור.

פורסם

death_star, אתה באמת עד כדי כך תמים שאתה חושב שלמוקד התמיכה הטכנית יש מושג מה קורה בNOC של החברה, גם אם זה חדר לידם?

ModChiP, שום חברה (ובטח שלא חברת ISP) תודה שיש לה בעייה. אתה לא מבין כמה תקלות מתרחשות בחברות האלו ואתה אפילו לא שם לב לזה אז למה שמישהו יתייחס למשהו פרטני שמפריע לך אישית? גם בתור לקוח עסקי מהדרגה הראשונה יש גבול עד כמה ניתן לעזור.

ברור שלא, אבל זה מוגזם ממני לצפות שזה כן יהיה להם גלוי? זה מאוד עצוב שציפיה לשקיפות מצד הספק נתקלת בכזה בוז, במיוחד בנושא כזה. אם אכן בעיית רוחב הפס אקוטית ואכן לא ניתן בהוצאה סבירה לספק לכלל אזרחי ישראל את מלוא רוחב הפס שהם קנו ואכן פגיעה במהירות הורדה למורידים כבדים היא הכרחית, אני חושב שזה פשע שדבר כזה נעשה במחשכים ולא מובא לידיעת הצרכן.

פורסם

מה בדיוק אתה מצפה שהם יתחילו לגלות לך?

למה אתה לא דורש מחברת מקורות את תכנית ניתוב המים שלהם עד הבית שלך? גם זה אמור להיות שקוף ללקוח.

למה שלא תשאל את חברת הגז שלך מתי היתה להם תקלה בזמן האחרון באספקת גז לבניין שלך? שקוף מאוד.

אתה שואל את חברת החשמל מתי בחליפו רכיבים ועשו תחזוקה בעמוד החשמל שמחובר לרחוב שלך? שקוף ביותר.

הטענה שלי שהיא שלא הברות הISP צודקות והלקוח אשם. הבעיה פה היא משני הצדדים.

מצד אחד, ישנה כמות מטורפת של לקוחות קצה שמחברים לשירות ורוכשים חבילות שירותים מבלי מושג ירוק בכלל מה זה וחושבים שכל משאבי החברה שייכים להם. במילים אחרות, הם נסים לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

מצד שני, חברות שחטיבות השיווק והמכירות שלהן בכלל לא מתואמות עם חטיבת ההנדסה ולכן כמות המנויים גדלה מבלי שהמשאבים באמת יותאמו לכך. חברת ISP גם לא צריך לרכוש רוחב פס של 1 מס"ש אחד לכל לקוח שקנה חבילת 1 מס"ש וגם אם זה היה ככה (בתאוריה אופורית כלשהי) אין לה דרך להתחייב שגם יהיה אפשר לנצל את הרוחב פס הנתון לכל ניתוב על כדור הארץ אלא אם כן אתה אישית רוכש אותו ולוקח לעצמך את "רוב העוגה".

למה אני לךא ראוה אף אחד משבח את שירותי הCDN שהספקיות מפעילות בשיטוף בינ"ל?

למה אף אחד לא אומר תודה על כך תשתית שרתי ה chaching שחברות הISP מחזירות ומתחזקות כאן שנים?

כולם יודעים רק להתלונן, אבל כאשר ניגשים אליכם ברצינות להציע פתרון אמיתי אז כולם שותקים.

פורסם

מה בדיוק אתה מצפה שהם יתחילו לגלות לך?

למה אתה לא דורש מחברת מקורות את תכנית ניתוב המים שלהם עד הבית שלך? גם זה אמור להיות שקוף ללקוח.

למה שלא תשאל את חברת הגז שלך מתי היתה להם תקלה בזמן האחרון באספקת גז לבניין שלך? שקוף מאוד.

אתה שואל את חברת החשמל מתי בחליפו רכיבים ועשו תחזוקה בעמוד החשמל שמחובר לרחוב שלך? שקוף ביותר.

הטענה שלי שהיא שלא הברות הISP צודקות והלקוח אשם. הבעיה פה היא משני הצדדים.

מצד אחד, ישנה כמות מטורפת של לקוחות קצה שמחברים לשירות ורוכשים חבילות שירותים מבלי מושג ירוק בכלל מה זה וחושבים שכל משאבי החברה שייכים להם. במילים אחרות, הם נסים לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

מצד שני, חברות שחטיבות השיווק והמכירות שלהן בכלל לא מתואמות עם חטיבת ההנדסה ולכן כמות המנויים גדלה מבלי שהמשאבים באמת יותאמו לכך. חברת ISP גם לא צריך לרכוש רוחב פס של 1 מס"ש אחד לכל לקוח שקנה חבילת 1 מס"ש וגם אם זה היה ככה (בתאוריה אופורית כלשהי) אין לה דרך להתחייב שגם יהיה אפשר לנצל את הרוחב פס הנתון לכל ניתוב על כדור הארץ אלא אם כן אתה אישית רוכש אותו ולוקח לעצמך את "רוב העוגה".

למה אני לךא ראוה אף אחד משבח את שירותי הCDN שהספקיות מפעילות בשיטוף בינ"ל?

למה אף אחד לא אומר תודה על כך תשתית שרתי ה chaching שחברות הISP מחזירות ומתחזקות כאן שנים?

כולם יודעים רק להתלונן, אבל כאשר ניגשים אליכם ברצינות להציע פתרון אמיתי אז כולם שותקים.

אתה באמת חושב שמקורות הייתה יכולה להגביל את זרימת המים לבתים שצורכים הרבה מים בלי ליידע אף אחד בלי שהייתה קמה מהומת עולם? זה נראה לך סביר (בהנחה הטכנית שזה היה אפשרי) להגביל את צריכת החשמל לבתים שצורכים הרבה חשמל בלי ליידע את הלקוחות? (ואני לא מדבר על הפסקות חשמל יזומות במקרים של עומס קיצוני, כי זה נעשה כשאין ברירה לחלוטין וגם זה דבר גלוי).

אני לא רואה איך אפשר להאשים את הלקוח במשהו. החברות דואגות לפרסם מהירויות מטורפות (בזק גם יצאה בפירסומות הסמי-שערורייתית של "רוצה לדעת איך הסרט נגמר לפני כולם?") ולכן זה רק הגיוני שהלקוח יצפה שאם הוא קונה X מגה הוא יקבל X מגה. מקורות יוצאת בקמפיין ישראל מתייבשת. חברת החשמל יוצאת בקמפיין של להגביל את צריכת החשמל (למשל הפרסומת עם יעקב מידן שמבקש לכוון את השלט ל25 מעלות). אם הבעיה כ"כ אקוטית, למה חברות הISP לא דואגות לצאת בקמפיין לציבור שיגביל את ההורדות שלו? חמור מזה, הפרסומות היחידות הן רק כמה מהר תוריד אצלן. אתה לא יכול להאשים את הציבור בכך שאין לו מושג ירוק במשהו, אם החברות לא רק שלא דואגות ליידע אותו אלא מפרסמות באגרסיביות את ההפך הגמור.

ואין לי מה לשבח את שירותי הקאשינג של החברות - זה עוזר להן לחסוך ברוחב פס באותה מידה שזה משפר את המהירות שלי.

והשורה האחרונה לא ברורה לי. מתי החברות ניגשו ברצינות אל הלקוחות והציעו פתרון לבעיה? להפעיל תוכנית סודית להגבלת המהירות לגולשים כבדים מבלי לשתף או ליידע את הגולשים הכבדים זה בכלל לא פתרון רציני.

פורסם

אתה ממש לא צריך לצוטט את התגובה מעליך.

אם לא שמת לב, אני מסביר שהאשמה פה נמצאת על שני הצדדים. כל אחד לא צודק במשהו אחר.

הדוגמא עם חברות התשתית/שירות האחרות דווקא מאוד מדוייקת ואתה אף פעם באמת לא יודע על תקלות בשירות של הספקת מים/חשמל/שידורי טלוויזיה וכד'.

החברות האלו גם לא חייבות לספק לך את התכנית היומית או השנתית שלהם לאיזון עומסים או עבודות תחזוקה אלא אם כן זה מתייחס אליך ישירות (כמו הפסקת יזומה עקב עבודות תשתית).

אני עדיין לא ראיתי מישהו שבאמת נפגע בגלל חוסר חיבור לרשת האינטרנט בניגוד להפסקת חשמל/מים/גז/טלפונייה. וגם מי שזה קריטי לעסק שלו (ויש המון כאלו) דואג לתכנית גיבוי והמשכיות בהתאם למשאבים שהוא יכול להקצות.

חברות הISP או תשתית הWAN לא יפרסמו "תכניות צנע" בדיוק בגלל הסיבה שציינתי כבר (חוסר תיאום בין שיווק/מכירות לבין הנדסה).

זה גם לא נראה טוב להציג למשקיעים שאחוז המכירות וההכנסות שלך בירידה או לא עולה בכלל וכל החברות האלו נסחרות בבורסה.

אם רוצים למכור כמה שיותר ולשדרג כמה שיותר אז כמובן שיציגו הכל בצורה מטומטמת וורודה לחריד בציבור.

הפתרון לנושא הזה הוא בכלל לא פשוט לא ברמת הרעיון ולא ברמת היישום שלו.

דווקא את שירותי הDCN/caching יש הרבה מה לשבח. בלעדיהם חווית השימוש שלך היתה לא פחות מעגומה כאשר זה מגיע לתכנים פופלריים.

תוכניות עיצוב התעבורה הן לא סוד מסחרי, פשוט אף אחד לא חייב לך דין וחשבון בשירות מסחרי שבבעלות פרטית. כל עוד החברה לא עוברת על שום חוק במדינת ישראל כל הטענות נגדה זה לא מעבר לנסיון סחיטה או התבכיינות.

פורסם

תגידו, רבותי (רובכם לפחות, ומוליטיקור בפרט) - אתם באמת לא מצליחים להבדיל בין הגבלות טכניות להגבלות יזומות? ישנו הבדל עצום בין חבילה של עד 5MB כשה"עד" הוא למקרה של עומס ותקלות, לבין חבילה של עד 5MB כשה"עד" אומר בעצם "מותר לנו להגביל לך את המהירות באופן שרירותי ככל שנמצא לנכון".

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים