למה לא צריך להאמין ל"המפעיל" באופן אוטומטי - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה לא צריך להאמין ל"המפעיל" באופן אוטומטי


yigael_o

Recommended Posts

היי,

קניתי מחשב חדש בבאג בקניון אילון ב 27/2/2011 יום לאחר מכן ב 28/2/2011 איבדתי את עבודתי.

עד היום אני לא מועסק בשום מקום.

פניתי היום לחברת המפעיל כדי לממש את האחריות למקרה פיטורים.

ניתן לראות אותה פה:

https://www.nomatterwhatguarantee.com/main_structure.php?page=home

ציטוט ישיר משם: "כיסוי בגין אבטלה: העסקה על-ידי מעביד אחד במשך תקופה מינימלית של 6 חודשים בעת ההרשמה ומובטל במשך 3 חודשים לפחות בתוך

שנה אחת מתאריך הרכישה, למעט החריגים המפורטים בתנאים ובהגבלות אלה."

כמובן שעד לאותו יום עבדתי יותר מ 6 חודשים (שנה אצל אותו מעסיק וחמש וחצי שנים רצוף בלי יום אחד אפילו של אבטלה)

כאשר טילפנתי היום הודיעה לי מישהי בשם אורלי שאני לא זכאי לתנאי הפוליסה כי לא עבדתי 6 חודשים מיום הרכישה.

OK, אז אחרי שהם הצליחו לעצבן אותי דיברתי עם האחראי שם (אהרון, אבל רק לאחר 4 שיחות)

הסברתי לו את המצב והוא ביקש שאפקסס לו את המסמכים כדי שהוא יעביר אותם הלאה כדי לבדוק אם אני זכאי להחזר או לא.

אי אפשר היה לעשות את זה קודם? ומה אם לא הייתי מתעקש? הייתי מפסיד כסף כי אני נחמד ולא מתווכח?

זה אחד מהדברים שחסר פה בארץ, אחרי התשלום המוכר לא מאמין לקונה גם אם יש לו מסמכים שמאמתים את דבריו.

אני מקווה, שיאשרו בסוף מה שצריך לאשר, בכל מקרה לקוח מאוד מרוצה הם הפסידו גם אם הם ייתנו את הכסף מייד, אולי הם יבינו שרוב הלקוחות לא אוהבים שמתייחסים אליהם בתור גנבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, מצטער לשמוע על הפיטורים.

אני מבין למה זה נראה מוזר (כאילו ידעת שאתה הולך להיות מפוטר אז רכשת מחשב שידעת שתקבל עליו פיצוי) - אבל זה כמובן לא סיבה לא לכבד את האחריות.

קודם כל תבדוק טוב טוב מה אומרת תעודת האחריות שיש לך במחשב. היא בדרך כלל יותר מפורטת מהטקסט באתר.

האם באמת הם דורשים חצי שנה העסקה מיום רכישת המחשב?

אם לא, אז לא הייתי פוסל את זה שהפקידה טעתה. זה קורה. צריך להעמיד אותה על טעותה (בצורה חברותית, תזכור שהיא מקבלת כנראה כמה וכמה שיחות ביום מלקוחות עם בעיות, והיא לא אשמה רק עונה מה שאומרים לה :)), ולדרוש את הפיצוי.

זה קרה לי גם עם בעבר, אבל בסוף הכל הסתדר על הצד הטוב ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להלן ציטוט תנאי הפוליסה בעברית:

עבור אבטלה:

במקרה של אבטלה, עליך:

להשיג הצהרה בכתב ממעבידך, עם חותמת וחתימה, שבתאריך הרישום היית מועסק במשך תקופה של 6 חודשים לפחות.

הצהרה בכתב, עם חותמת וחתימה, ממעבידך על כך שהוא סיים את ההתקשרות ביניכם ולא אתה.

הצהרת המעביד שלך צריכה לכלול את תאריך הודעת הסיום ואת תאריך הסיום בפועל. רכישות התקנים במהלך תקופה זו )בין תאריך הודעת

הסיום לבין תאריך הסיום בפועל( אינן מקנות זכות להשתתף במבצע זה.

עליך להשיג הצהרה בכתב, עם חתימה וחותמת, של לשכת התעסוקה שהינך מובטל במשך תקופה של 3 חודשים לפחות.

הצהרה בשבועה המאשרת את תאריכי התעסוקה והאבטלה, בנוסף להתייחסות למכשיר המכוסה )משפחת של ,TOSHIBA

מספר דגם, מספר סידורי ומספר רישום למבצע( בנוסף לפרטי יצירת קשר שלך.

המקור של חשבונית הרכישה, שחייב לציין את מספר הדגם ואת תאריך הרכישה של המכשיר המכוסה. שותף השירות המורשה של Toshiba

יכין עותק של חשבונית הרכישה המקורית.

TOSHIBA שומרת לעצמה את הזכות לדרוש מסמכים תומכים כלשהם כפי שהיא תראה לנכון על מנת להעריך את ההצדקה לתביעה.

על ההצהרה להתבצע על-ידך ולהימסר בתוך 7 ימים לכל היותר. ההצהרה תתקבל בפקס בדואר אלקטרוני או בביקור אישי שלך אצל שותף

השירות המורשה של Toshiba הקרוב אליך.

לכאורה תצטרך להביא מסמכים שיודעים שלא ידעת על הפיטורים ביום רכישת המחשב.

כמו כן שים לב לעניין "בתאריך הרישום". לכאורה, זה אומר שהיית צריך להיות מועסק לא ביום הקנייה אלא ביום רישום המחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר להבין אותם. זה קצת מסריח לקנות ולהיות מפוטר מספר ימים בודדים לאחר מכן כשהנייד מקבל החזר מלא על כך.

יש לי הרגשה שיצא להם להתקל במספר לא מועט של מקרים כאלו, ולכן החשדנות הבסיסית

אם הכל תקין ואמיתי, אני מאמין שהם יחזירו לך את הסכום. במידה והסיפור לא מד משמעי כמו שאתה מציג אותו - הם יעלו על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, מצטער לשמוע על הפיטורים.

תודה.

אני מבין למה זה נראה מוזר (כאילו ידעת שאתה הולך להיות מפוטר אז רכשת מחשב שידעת שתקבל עליו פיצוי) - אבל זה כמובן לא סיבה לא לכבד את האחריות.

לפני פיטורים יש חוק חדש שמחייב את המעסיק לקיים שיחה עם העובד, השיחה איתי התקיימה באוקטובר, אם הייתי מתכנן את זה לא הגיוני שהיתי קונה באוקטובר\נובמבר?

קודם כל תבדוק טוב טוב מה אומרת תעודת האחריות שיש לך במחשב. היא בדרך כלל יותר מפורטת מהטקסט באתר.

האם באמת הם דורשים חצי שנה העסקה מיום רכישת המחשב?

מה שהם אמרו עכשיו זה שהם יבררו את זה מול החברה בחול, בכל מקרה, המידע שיש לי זה המידע באתר, והוא די ברור.

אם לא, אז לא הייתי פוסל את זה שהפקידה טעתה. זה קורה. צריך להעמיד אותה על טעותה (בצורה חברותית, תזכור שהיא מקבלת כנראה כמה וכמה שיחות ביום מלקוחות עם בעיות, והיא לא אשמה רק עונה מה שאומרים לה :) ), ולדרוש את הפיצוי.

זה קרה לי גם עם בעבר, אבל בסוף הכל הסתדר על הצד הטוב ביותר.

נקווה שיסתדר גם אצלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכאורה תצטרך להביא מסמכים שיודעים שלא ידעת על הפיטורים ביום רכישת המחשב.

בהחלט לא ידעתי, כמו שאמרתי בתגובה קודמת, היתה לי שיחה באוקטובר, אני צריך להיות נביא ולדעת שבדיוק 4 חודשים אחרי זה לא יהיה חוזה זמין מול לקוח ואני אלך הביתה?

כמו כן שים לב לעניין "בתאריך הרישום". לכאורה, זה אומר שהיית צריך להיות מועסק לא ביום הקנייה אלא ביום רישום המחשב.

אין בעיה, בתאריך הרישום עבדתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר להבין אותם. זה קצת מסריח לקנות נייד ולהיות מפוטר מספר ימים בודדים לאחר מכן כשהנייד מקבל החזר מלא על כך.

יש לי הרגשה שיצא להם להתקל במספר לא מועט של מקרים כאלו, ולכן החשדנות הבסיסית

אני לא יכול להבין אותם, אם אתה מתחייב למשהו (בתור מוקד משיכה ללקוחות פוטנציאליים) אתה צריך לקחת בחשבון שזה יעלה לך משהו.

אם הם חושדים הם מוזמנים לבדוק, הבעיה שלי ששמו מישהי פשוט לא אחראית (בכל זאת זה סכום של כמעט 7000ש"ח) שנותנת תשובה בביטחון מלא שאני טועה,אם היא היתה אומרת שהיא צריכה לבדוק\לא יודעת\לא בטוחה אז מילא, אבל מבחינתי החברה (שהיא הנציגה שלה) שיקרה לי בפנים. זה כן מעצבן, היחס המזלזל ללקוח.

הערה נוספת: זה שרץ מ 2008 (לפי המנהל שדיברתי איתו) וכל פעם פשוט מאריכים לו את התוקף. זה אומר שהם כבר צריכים לדעת את התנאים בעל פה (אם לא מישהי שהיא נניח עובדת חדשה אז לפחות המנהל) ואם באמת היו מנסים לעבוד עליהם בצורה כזו שזה היה לא כדאי אז מזמן המבצע היה מסתיים.

אם הכל תקין ואמיתי, אני מאמין שהם יחזירו לך את הסכום. במידה והסיפור לא מד משמעי כמו שאתה מציג אותו - הם יעלו על זה.

כמו שאמרתי, סיפקתי להם מסמכים להכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נעזוב שנייה את בעיית נציגי השירות, הידע (או חוסר הידע) שלהם והיחס ללקוח.

למרבה הצער, בכל מה שנוגע לביטוח (וכאן מדובר בביטוח נטו), היחס של חברות הביטוח תמיד גרוע, ותמיד מנסים למצוא כל תירוץ לא לשלם. זה מכוער, אבל זה המצב. לא צריך להשלים עם זה וצריך להילחם בהן בכל הכח כשהצדק עימך.

אם ניגש לענייננו, קצת לא ברור לי המקרה שלך.

אתה אומר שהייתה לך שיחה באוקטובר. מה נאמר בשיחה? שהחל מסוף פברואר אין לך עבודה? או שיש לך חוזה מובטח עד סוף פברואר ולאחר מכן - לא ידוע? מתי ידעת באופן חד-משמעי שאתה מפוטר? אם זה אחרי רכישת המחשב, ואחרי רישומו, ואתה יכול להוכיח זאת - יש לך קייס ברור לפי התנאים המופיעים באתר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, עבדתי בתור יועץ, היתה בעיה עם לקוח מסוים ולכן קראו לי לשיחה. בנתיים עבדתי באופן רצוף אצל לקוחות אחרים.

עומס העבודה ירד ולכן פיטרו אותי. למעשה לא היה קשר ישיר בין השיחה לפיטורים אבל מבחינת החוק זה מספיק.

ידעתי באופן חד משמעי יום לאחר קניית המחשב (אם הייתי יודע לפני כן אז לא הייתי קונה כנראה אבל זה בעצם מה שהם ניסו לעשות במבצע הזה, להסיר את החשש שלך לקנות בגלל אי ביטחון תעסוקתי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כך, לדעתי כל שעליך לעשות הוא להצטייד במסמכים שמוכיחים כי התאריך שבו הודיעו לך על פיטורים הוא לאחר קניית המחשב, וכן בנוסח התקנון כפי שמופיע באתר, ולעמוד על צדקתך.

השיחה מאוקטובר לא רלוונטית, אין טעם להזכיר אותה בכלל, כי זה רק יסבך את המקרה וייתן להם תירוץ להתחמק.

מההודעה הראשונה הערוכה נראה שכבר עשית מה שצריך. :)

בהצלחה, ותעדכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השיחה מאוקטובר לא רלוונטית, אין טעם להזכיר אותה בכלל, כי זה רק יסבך את המקרה וייתן להם תירוץ להתחמק.

לצערי לא אפשרי, זה מופיע במכתב שהמעסיק סיפק לי. (מכתב הפיטורים)

אבל אני באמת לא רואה איך זה קשור, בשיחה עצמה לא הזכירו פיטורים, רק אמרו שהם לא היו מרוצים מהביצועים שלי אצל הלקוח ההוא והסיבה לפיטורים היתה בכלל ירידה בהזמנות. לא היה קשר באופן מוחלט בין השניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עבור אבטלה:

...

המקור של חשבונית הרכישה, שחייב לציין את מספר הדגם ואת תאריך הרכישה של המכשיר המכוסה. שותף השירות המורשה של Toshiba

יכין עותק של חשבונית הרכישה המקורית.

TOSHIBA שומרת לעצמה את הזכות לדרוש מסמכים תומכים כלשהם כפי שהיא תראה לנכון על מנת להעריך את ההצדקה לתביעה.

על ההצהרה להתבצע על-ידך ולהימסר בתוך 7 ימים לכל היותר. ההצהרה תתקבל בפקס בדואר אלקטרוני או בביקור אישי שלך אצל שותף

השירות המורשה של Toshiba הקרוב אליך

מתוך - https://www.nomatterwhatguarantee.com/download/9/TC_Trust_Toshiba_IL.pdf

הם יכולים לדרוש ממך או מהמעביד מסמכים שיעידו שידעת שאתה הולך להיות מפוטר (או לפחות שהיה לזה רקע וודאי)

לפי הדברים שלך, עולה יותר ויותר רושם כאילו עשית מאמץ על מנת לקנות מחשב ולקבל החזר עליו.

החשד הראשון עולה כשקנית את הנייד יום לפני (מן הסתם הודיעו לך על שיחה אישית ויכול להיות שאפילו במילים יותר נחרצות מאלו)

בנוסף אתה מעיד שיש אזכור להזהרה במכתב הפיטורין, שזו עוד סיבה להניח שידעת קודם על הרצון לפטר אותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל Access Denied, אני חייב לשאול, האם אתה עובד בהיי טק?

כי לפי מה שרשמת אתה לא יודע איך העסק עובד, בגלל הנזק הפוטנציאלי (במיוחד הרוחני שיכול להגרם עקב גניבת קוד) והקלות שבו זה נעשה, פיטורים בשוק ההי- טק נעשים בצורה מאוד מהירה, קוראים לך לשיחה קצרה פחות או יותר בהפתעה, עד שאתה חוזר לעמדה שלך נשללו לך כל ההרשאות, אתה לא יכול להכנס למחשב ואתה לא יכול לעשות כלום.

זה אפקטיבי כמובן רק אם אתה לא יודע מה הולך לקרות. דרך אגב, זו גם הסיבה שבגללה מקבלים את זמן ההתראה המוקדמת (בדרך כלל חודש) בתור משכורת כאשר אתה יושב בבית ולא כמו בכל תחום אחר שבו אתה חייב לעבוד עד היום האחרון כדי לקבל משכורת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה להגיד לכם שאני מכיר את עניין האחריות של מפעיל, ו% נסיונות הרמאות הוא אפסי. בגלל זה החברה ממשיכה עם המבצע הזה. כן, אני יודע שזה נשמע מפתיע על השוק הישראלי אבל זאת המציאות.

הם פחדו בהתחלה שאנשים ישברו את המחשב לקראת סוף שנת האחריות ויבואו לקבל חדש. מסתבר שזה אפילו לא קורה.

ומהסיפורים שאני הכרתי יכול להיות שסתם משהו נפל בין הכסאות בסיפור שלך. עד כמה שאני יודע הם בסדר גמור בעניין מימוש ההחזר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל Access Denied, אני חייב לשאול, האם אתה עובד בהיי טק?

כי לפי מה שרשמת אתה לא יודע איך העסק עובד, בגלל הנזק הפוטנציאלי (במיוחד הרוחני שיכול להגרם עקב גניבת קוד) והקלות שבו זה נעשה, פיטורים בשוק ההי- טק נעשים בצורה מאוד מהירה, קוראים לך לשיחה קצרה פחות או יותר בהפתעה, עד שאתה חוזר לעמדה שלך נשללו לך כל ההרשאות, אתה לא יכול להכנס למחשב ואתה לא יכול לעשות כלום.

תקופת הודעה מוקדמת נחשבת תקופת העסקה לכל דבר. ולכן תאריך סיום העסקה הוא היום האחרון לתקופת ההודעה.

אם קבלת הודעת פיטורין ונשלחת הביתה ללא תקופת הודעה מוקדמת אתה זכאי לתבוע בבית משפט לדיני עבודה.

אני לא חושב שאתה מועסק בהיי טק, כי הנסיבות שאתה מתאר הן לא שכיחות, אלא במקרים חריגים של גניבה או רמאות מצד העובד.

לרוב עובד יעזוב מיוזמתו את החברה, ולכן ההרשאות נשללות ממנו מפחד לגניבת ידע.

נ.ב.

זכותו של המעביד בלבד, להחליט אם עובד מחוייב לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת או לשבת בבית. כי תקופה זו היא תקופת העסקה לכל דבר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...