עבור לתוכן

קניית רכב במימון

Featured Replies

פורסם

עשו פעם בדיקה ב-"הילוך חמישי" הבריטית לגבי נכונות הצהרות היצרן לגבי צריכת דלק. התוצאות בשטח היו דומות מאוד להצהרות היצרן עם הבדל זניח.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000661644

ואו, 110...

בטח המנוע בכה לעזרה.

לא כמו שאתה בוכה במוסך ותחנת דלק.

  • תגובות 139
  • צפיות 15.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

בתחנת הדלק היא צוחקת

וגם ב-110 קמ"ש הסל"ד לא גבוה במיוחד והמנוע בכלל לא מתאמץ, מדובר על מהירות שיוט רגועה.

עכשיו עשיתי לה טסט ראשון אחרי שנתיים, שום דבר אפס תקלות, גם במוסך היה טיפול מינימלי שגרתי של החלפת שמן.

פעם קניתי פיאט חדשה, תוך שלושה חודשים החליפו לה קלאץ ופעמים גיר.

בתור אחד שיש לו גם סיוויק 1800 צורה חדשה, האלטו אחלה קניה עירונית.

פורסם

לא כמו שאתה בוכה במוסך ותחנת דלק.

:s07:

טיפול: 300 שקל

דלק: 500 שקל לחודש (800ק"מ חודשי)

ביטוח: 3700 שקל מקיף

0-100: פחות מ-8

הנעה: אחורית

הנאה: אתה אפילו לא יכול לתפוס

פורסם

לא כ"כ הבנתי את הנקודה שלך. בא לך לפרט על מה אתה מדבר? כי נשמע שהוצאת 200+ אלף ש"ח על איזה מיאטה (מרכיב די עיקרי בהוצאות על רכב) או שקנית רכב משומש וותיק. הרי אתה לא בוכה בתחנת דלק רק בגלל שאתה נוסע מעט מאד (קצת יותר מחצי מהממוצע בארץ). לפי מחיר הדלק אני מעריך שהצריכה הממוצעת שלך היא 1:11 שזה לא משהו.

בקיצור מה אתה אומר פה?

אגב, 3700 מקיף+חובה, או רק מקיף?

פורסם

כן, מיאטה 2004, ב-88 אלף.

רק מקיף, לא זוכר כמה החובה אבל זה זהה לכל רכב עם מנוע 1.8.

עדיין, 1:11 זה עדיף על רוב רכבי הליסינג והמשפחתומטיות 1.6.

והנקודה היתה להראות ללב-27 שהוא מדבר שטויות. גם אם הייתי נוסע את הק"מ הממוצע בחודש ההפרשים בהוצאות על דלק היו באיזור ה-350 שקל לחודש שזה ממש לא רציני. וזה עוד מקרה קיצון, השוואה בין רכב ספורט לרכב חסכוני.

פורסם

בוא נעשה חישוב:

דלק - 900 ש"ח בחודש (כ-2,000 ק"מ בחודש) חלק ניכר מהזמן בעיר ופקקים.

ביטוח - חובה + מקיף + כל נהג מעל גיל 25 + ביטוח שמשות (מקוריות) + גרירה - 4,000 ש"ח

תיקונים - אין. אחריות יצרן מלאה ל-3 שנים + 4 שנים אחריות כל חטיבת הינע (מנוע, גיר וכל החלקים הדרושים לפעולה תקינה של המנוע והגיר) אחריות .צמיגים, מצבר, מגבים, נורות הכל חדש. טסט לשנתיים.

הנעה: קדמית

הנאה: שקט נפשי, יכולת תמרון עירונית מצויינת, מזגן מקפיא - כל הדברים החשובים באמת.

א. עלויות הדלק שהצגת לא מדוייקות. תציג קבלות וחישוב.

ב. עלויות הדלק הן בנוסף לעליות הנלוות שיש לאחזקת רכב ספורט.

ג. נניח ונזרום עם החישוב שלך 350 ש"ח בחודש יוצא 4,200 ש"ח תוספת בשנה הוצאות אמצעי תחבורה. כמובן שלא יוצא הפרש של 350 ש"ח בחודש ככה שכל החישוב שלך לא רלוונטי.

פורסם

א. עלויות לא מדוייקות?! אני מרביץ ועדיין עושה 1:11, שזה פחות מההצהרות יצרן של 1:13.5 או משהו כזה, וזה עדיין מתחת למה שמפורסם ב-KML. אני לא שומר חשבוניות דלק אני מחשב על המקום.

ב. איזה עלויות נלוות בדיוק? טסט? כל שאר מה שציינת רלוונטי רק אם משהו מתקלקל.

ג. עם הירידת ערך של רכב חדש אתה מצמצם את הפער די מהר. בעוד 5 שנים הרכב שלך יאבד יותר מ-30 אלף, הרכב שלי פחות. אפילו היום מיאטה משנות ה-90 עולה מעל 30 אלף, אלו במצב טוב יכולות להגיע גם ל-50 אלף.

גם אם נגיד הרכבים האלו כ"כ זולים (לקניה ואחזקה), מה שלא טענתי מעולם שלא נכון (טענתי שהתמורה לא שווה את המחיר ושההפרש לא כ"כ גדול), אז נכון אתה צודק, בדיוק באותה מידה שלאכול לחם לבן עם גבינה הרבה יותר משתלם מלאכול סטייק. יש דברים שאי אפשר לכמת בכסף.

פורסם

א. תחזוקה שוטפת צמיגים, מצבר, בלמים. כמובן תיקונים.

ב. קילומטרז שנתי חצי משלי. בקילומטרז זהה גיל הרכב יתן את אותותיו.

ג. אנחנו לא נוהגים באותם תנאים.

ההבדל הוא שאתה מוציא כסף על חתיכת פח על גלגלים. אני מעדיף להוציא כמה שפחות כסף על פח על גלגלים ואם הייתה לי אפשרות לא להחזיק רכב כלל בהחלט הייתי עושה את זה. הגישה שלי אומרת אם נוהגים מעט למה לשלם הרבה על רכב? אם נוהגים הרבה לא חבל להוציא יותר כסף על רכב?

פורסם

אבל זאת הגישה שלך. עניין של טעם ודעה. אם תלך קצת יותר רחוק עם הגישה הזאת תגלה שלנסוע בתחב"צ לכל מקום כנראה יוצא עוד יותר זול. אז מה?

בשבילך חתיכת פח על גלגלים, בשביל אנשים אחרים זה משהו שהם נהנים לעשות. זה מפגר לחשוב שמה שמתאים לך מתאים בהכרח לכל אחד אחר.

אתה סגפן בנושא רכב אז שם אתה חוסך כי לא אכפת לך מהחוויה, נניח. אני בטוח לגמרי שיש נושאים אחרים שאתה מוציא עליהם סכומים מגוחכים לעומתי, כי לך זה חשוב ואני שם עליהם זין. שוב, אז מה?

אם מישהו יכול לחיות טוב וגם להנות תוך כדי במחיר של כמה אלפי שקלים אקסטרא לשנה*, מה בדיוק הבעיה פה? למה יש לך כסף בכלל אם לא להוציא אותו על דברים שאתה נהנה מהם?

* כמובן הכל בהנחה ויש את הספייר הזה. אני ממש לא בעד אנשים שקונים משהו שהם מאד רוצים למרות שאין להם את הכסף לזה - זאת סתם התאבדות כלכלית. אבל אם יש לך 100 אלף להוציא על מכונית בלי שזה יטריד אותך יותר מדי, לא כולם צריכים לקחת את מה שבסוף יוצא הכי משתלם בהיבט הכלכלי בלבד. אני לא חי בשביל שיהיה לי משתלם, אני חי בשביל להנות :nixweiss:

פורסם

אם הייתה תחבורה ציבורית טובה לא הייתי רוכש רכב. יש לי שימוש יותר טוב ל-2,000 ש"ח בחודש שנזרקים על חתיכת פח על גלגלים.

הויכוח כאן הוא בכלל על זכות קיום של רכבי מיני.

פורסם

אבל זאת הגישה שלך. עניין של טעם ודעה. אם תלך קצת יותר רחוק עם הגישה הזאת תגלה שלנסוע בתחב"צ לכל מקום כנראה יוצא עוד יותר זול. אז מה?

בשבילך חתיכת פח על גלגלים, בשביל אנשים אחרים זה משהו שהם נהנים לעשות. זה מפגר לחשוב שמה שמתאים לך מתאים בהכרח לכל אחד אחר.

אתה סגפן בנושא רכב אז שם אתה חוסך כי לא אכפת לך מהחוויה, נניח. אני בטוח לגמרי שיש נושאים אחרים שאתה מוציא עליהם סכומים מגוחכים לעומתי, כי לך זה חשוב ואני שם עליהם זין. שוב, אז מה?

אם מישהו יכול לחיות טוב וגם להנות תוך כדי במחיר של כמה אלפי שקלים אקסטרא לשנה*, מה בדיוק הבעיה פה? למה יש לך כסף בכלל אם לא להוציא אותו על דברים שאתה נהנה מהם?

* כמובן הכל בהנחה ויש את הספייר הזה. אני ממש לא בעד אנשים שקונים משהו שהם מאד רוצים למרות שאין להם את הכסף לזה - זאת סתם התאבדות כלכלית. אבל אם יש לך 100 אלף להוציא על מכונית בלי שזה יטריד אותך יותר מדי, לא כולם צריכים לקחת את מה שבסוף יוצא הכי משתלם בהיבט הכלכלי בלבד. אני לא חי בשביל שיהיה לי משתלם, אני חי בשביל להנות :nixweiss:

:goodposting:

א. תחזוקה שוטפת צמיגים, מצבר, בלמים. כמובן תיקונים.

ב. קילומטרז שנתי חצי משלי. בקילומטרז זהה גיל הרכב יתן את אותותיו.

ג. אנחנו לא נוהגים באותם תנאים.

א. אף אחד מאלו לא מכוסה באחריות יצרן בכל מקרה (בלמים = רפידות בלם). את הרכב שלי קיבלתי עם צמיגים בני פחות מחצי שנה.

ב. ברכב הקודם שלי שמכרתי ב-215 אלף ק"מ הכנסתי רק 3000 שקל בתיקונים בתקופה של כמעט 6 שנים.

ג. אתה זה שמתעקש שאני תקוע בפקקים כל הזמן.

פורסם

א. נכון, אבל אני קיבלתי רכב חדש לחלוטין. לפחות 60,000 ק"מ בלי השקעה למעט טיפולים שוטפים.

ב. ברכותי. איך זה בדיוק מבטיח שלא תשקיע 3,000 ש"ח בשנה תיקונים במיאטה?

ג. שאני אומר אנחנו לא נוהגים באותם תנאים = אתה לא עומד בפקקים. איך הצלחת לפרש את דברי בצורה אחרת?

באמת שלא אכפת לי מה באתה נוהג, כמה, לאן וכמה זה עולה לך. מפריע לי הטענה המגוכחת שלך שקיים פער זניח בעלויות אחזקה בין רכב מיני חדש להוט האצ' בת 4-5 שנים כי זה פשוט לא נכון.

פורסם

דבר ראשון הבדלי העלויות לא כאלו גבוהות כמו שאתה מנסה להציג אותן. מעבר לכך התמורה עדיפה בכל תחום חוץ מצריכת דלק.

פורסם

אם הכינוי שלך לא גרם לי לחשוב שאתה מפצה על משהו,

המיאטה בטוח כן :smile1:

בכל מקרה, לדעתי lev-27 צודק כי הוא גר במרכז.

איזור המרכז ותל-אביב בפרט זה איזור פקוק שרכבים

כמו שהוא מתאר, מצויינים פה.

אבל לפעמים יש את השיקול שפעם ב... תצטרך לסוע לירושלים ובירושלים

בעליות ואז תבין שהרכב שלך זה באמת פחית על גלגלים(אני הבנתי עוד מדייאטסו סיריון שהייתה לי).

פורסם

אבל מיאטה אוטו קטן ;)

אני נוסע כרגע על פונטו 95 שהיו לו פעם מזמן 75 כוחות סוס - עף בעליות של ירושלים והסביבה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים