עבור לתוכן

לקבל סמארטפון "חינם" + חבילת שיחות במחירים מוזלים - איפה הקאץ'?

Featured Replies

פורסם

אם אני קונה מכשיר מחנות פרטית והולך עם הקבלה לחברת פלאפון בשביל לקבל את ההחזר אז הם מחיביים אותי לשנות חבילה ?? או שאני יכול להישאר בחבילה שיש לי היום ?

  • תגובות 67
  • צפיות 10.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

רגע, אני חייב לקבל פה הבהרה. הייתי בטוח שחברות הסלולר נותנות זיכוי רק במידה ואתה מצטרף לאחת החבילות שעולות בסביבות ה-200 שקל [או מה שהחברה מציעה על המכשיר הספציפי]. בשבילי זה בזבוז מוחלט כי אני לא עובר את ה-50 שקל, אבל לפי מה שאתם אומרים פה אפשר לקבל זיכוי גם בלי להצטרף לחבילות האלה.

CoreOxide, אתה יכול להסביר איך עובד הזיכוי הזה?

אתה מקבל זיכוי בתמורה להתחייבות בלבד, לא בתמורה להצטרפות ל"מבצע" שכולל בתוכו סמארטפון, אחרת מה הקטע שאתה בא עם סמארטפון משלך?

זה ממש לא נכון.

יש לי חבילה של 1300+1300. אני משתמש בדרך כלל ברבע מזה בלבד. כ-400+400.

החשבונית החודשית שלי מסתכמת באיזור ה-150 שקל. פאקינג שיט מאה חמישים שקל. וזה כולל גם חבילת גלישה של 2.5 ג'יגה.

עד לפני שעברתי לחבילה הזאת, על אותה כמות שימוש הייתי משלם (בחבילה מאוד זולה לאותה תקופה) מאות שקלים. 300-400 שקל בחודש בלי למצמץ.

אז כן, הייתי יכול לקחת חבילה של 500+500 במחיר 180 ש"ח במקום 209, ולחסוך עוד 29 שקל בחודש. אבל אז הייתי על הגבול. ועוד 29 שקל בחודש בשביל לתת לי פיס אוף מינד זה משהו שאני מוכן להוסיף בכיף.

להגיד שזה לא משתלם אם אני לא מנצל את כמות הדקות עד תום, זה משהו שהייתי מצפה לשמוע רק מאנשים שכנראה מעולם לא באמת בדקו כמה הם (או ההורים שלהם?) משלמים עבור חשבון הטלפון שלהם...

אולי לא הסברתי את עצמי נכון. לנצל את החבילה אומר לשלם פחות על החבילה ממה שאתה משלם בלי החבילה.

לדוגמא, אם אתה משתמש בשליש מהחבילה ומשלם 209 ש"ח ועל אותה כמות שימוש אתה משלם ללא חבילה 250 ש"ח (תשלום פר דקת שיחה ופר אסמס), אז זה נקרא לנצל את החבילה.

אני אישית מדבר (לא כולל סקייפ) כשעתיים ושולח (לא כולל וואטסאפ, פייסבוק ודוא"ל) כ-200 אסמסים. לכן, אין שום חבילה שאני יכול לקחת שתעלה לי פחות מה-50-70 ש"ח בחודש שאני משלם כרגע.

אם אני קונה מכשיר מחנות פרטית והולך עם הקבלה לחברת פלאפון בשביל לקבל את ההחזר אז הם מחיביים אותי לשנות חבילה ?? או שאני יכול להישאר בחבילה שיש לי היום ?

אתה לא משנה חבילה.

פורסם

זהו, בגלל זה הסיפור הזה לא נראה לי כזה אטרקטיבי עד עכשיו. כנראה שלא הבנתי נכון איך זה עובד..

יש דרך לדעת כמה יהיה ההחזר [בלי לשאול בחברות הסלולר]?

עריכה:

ראיתי שההחזר החודשי אמור להיות מחיר המכשיר/36. אז למה אתה מקבל 1800 מתוך 2000? כי לא קנית בחנות מסודרת עם קבלה?

פורסם

???

CoreOxide, מה שאתה אומר נראה לי לא הגיוני. ע"פ האתר של אורנג'

http://www.orange.co.il/he-il/cellular/packages/deals/sim-free-refund/

"תהיה זכאי לקבל את אותם ההחזרים הכספיים הניתנים ללקוח אשר רכש את המכשיר ברשת Orange לפי המבצע אליו בחרת להצטרף." - שזה בדיוק ההיפך ממה שאתה אומר. קבלת הזיכוי מותנית בהצטרפות לאחת החבילות בדיוק כמו לקוחות שקנו את המכשיר דרכם.

דיי חשוב לי לקבל תשובה כי אני בדיוק רוצה לקנות סמארטפון חדש.

פורסם

שום התחייבות ושום נעליים הסיפור הרבה יותר פשוט:

כדי לקבל זיכוי במסדרת "חוק ניתוק הזיקה" - צריך לבצע תהליך שנקרא צימוד מכשיר. במסגרתו צריך להציג את המכשיר בחברה ולהמציא קבלה או חשבונית על המכשיר בשפה עברית או אנגלית או ערבית או רוסית (או בשפה אחרת עם תרגום מנוטריון כנראה)

על הקבלה לא חייב להיות להבנתי מספר ה-IMEI של המכשיר כלל.

הקבלה חייבת להיות על שם שזהה לשם המנוי שמבקש החזרים על המכשיר.

לאחר צימוד המכשיר, הכלל הוא להלן:

- אם המכשיר משווק בחברה - הלקוח מקבל החזרים זהים לתוכנית בו הוא נמצא, כאילו המכשיר נקנה בתוכנית (לא קשור אם התוכנית בהתחייבות או לא)

- אם המכשיר אינו משווק בחברה, הלוקח מקבל החזרים לפי סולם מחירים המפורט בחברות.

על מנת לקבל זיכוי על מכשיר שאינו משווק בחברות, כל חברה מעמידה תנאי סף - לדוגמה באורנג', חשבונית עם שימושים על סך 149 לפחות.

זיכוי על מכשיר שנמכר בחברה, ניתן בהתאם למה שמפורסם על המכשיר, לדוגמה - הגלקסי 2 בפלאפון ניתן בחשבונית ובה שימושים הגבוהים מ-249 שקלים, ולכן החזר על מכשיר גלקסי 2 שנקנה מחוץ לפלאפון ינתן ללקוח המדבר מעל 249 שקלים בלבד.

אלא אם כן החוזה בו נמצא הלקוח מציג תנאים אחרים למכשיר המסויים, לדוגמה אם ההחזר בחבילת חיילים הוא 110 שח בלבד ולא 130 כמו לכל לקוח אחר, לקוח שנמצא בתוכנית חיילים ומנתק זיקה יקבל החזר של 110 שקלים בלבד.

נ.ב.

לצורך ניתוק זיקה, גם חשבונית חודשית עם חיוב על ציוד מחברה כמו אורנג' יכול להחשב חשבונית על מכשיר.

עריכה:

בהתייחס לדיון, אני תומך לחלוטין בנאמר שחבילות אכן מוזילות את המחיר הסופי לצרכן גם אם לא מנוצלות במלואן.

עצם העובדה שצרכן לא דואג לבדוק את חשבון הטלפון שלו, כי בנק הדקות שלו מכסה אותו מעל לכל רמת פעילות אפשרית - היא תענוג שלעצמו.

ואם תהיו לרגע כנים עם עצמכם, ותשוו חשבונית 1 ל-1 למול האופציה לחיוב לפי דקה שיקר לרוב פי 3 לפחות, תראו שהמצב טוב ממה שחשבתם

בנוסף, עצם החיוב הקבוע מוריד מהצרכן את העול של מינימום חיוב לצורך קבלת זיכוי על מכשיר, כך שבעצם זיכוי המכשיר מגולם במחיר הסופי.

ולפני שאיזה גולם יקפוץ, אני לא עובד או קשור לחברה סלולרית כלשהי. רק צרכן שבדק את השוק לעומק לפני שחתמתי על חוזה

פורסם

החבילות האלו שנותנות מלא דקות ומלא אסאמאסים דווקא משתלמות לרוב האנשים שאני מכיר.

כל אלו שקנו לאחרונה בלקברי או איפון היו משלמים לפני חשבונות של 200-300 שח ויותר, אבל מה הם היו עם מכשיר טיפש ומעפן כל הזמן הזה ללא חבילת גלישה.

עכשיו כשהם עם המכשירים החדשים האלו חלקם משלמים אותו דבר וחלקם אפילו פחות אבל יש להם מכשיר חכם ביד (גם פה יש חסרונות, הם דבוקים לסמארטפון שלהם כאילו זה הרואין) ובנוסף יש להם את החבילות גלישה שנותנות להם אינטרנט GPS וכו'.

סך הכל זו עיסקה טובה לרוב האנשים, כל עוד SHOWOFF לא חשוב להם יותר מדי, כי רוב האנשים משדרגים את המכשירים שלהם על ימין ועל שמאל בשביל פוזה כי בתכלס רובם בקושי מנצלים את הסמארטפון הממוצע.

אם הם לא מהלחוצים אין סיבה שהם לא ישרדו עם אותו מכשיר 3 שנים.

לי למשל זה לא מתאים, אני בקושי מדבר וכמעט ולא שולח אסאמאסים, בנוסף יש לי גם מירס מהעבודה שחלק מהשיחות מתבצעות שם.

גם להיות 3 שנים עם אותו מכשיר זה לא בישבילי, אבל בסוף מצאתי תוכנית שמתאימה לי לא רע בכלל.

אני משלם 210 שח לחודש על איפון 4 מקבל חבילת גלישה 2GB (לא מספיק לי אבל מצד שני במהירות 5 מגה אני לא מתלונן) 80 דקות ושיחות חינם בתוך הארגון (חבילה עסקית, כל המשפחה שלי גם בעיסקה אז השיחות אליהם חינם), מעבר לזה התעריפים סבבה לגמרי (למשל 30 אג לדקת שיחה מעבר)

מה ששונה בחבילה שלי שהיא החבילה היחידה שאני מכיר שפרוסה ל24 חודש ולא 36, תוך שנתיים אני מסיים לשלם על המכשיר שלי, הוא הופך להיות שלי לגמרי ויש לי אופציה לשדרג לחדש, וכל זה בשבוע ההשקה של איפון 4, כשהמחירים עדיין היו גבוהים יחסית.

אין חבילה מושלמת, לכל בנאדם יש חבילה שתתאים לו באופן סביר בלי שיעשקו אותו (לקוחות פרטיים חסרי ארגון או מגזר הם כן בבעייה, אין להם חבילות נורמליות)

אבל החבילות היום מאוד מתחכמות, קל מאוד ליפול בפח כי לא הבנתם את עקרון החבילה או כי לא הערכתם את הצרכים שלכם כמו שצריך, פשוט צריך לחקור טוב טוב שימושים וצרכים ולהשוות חבילות כמו שצריך, אפשר לחסוך הרבה כסף.

פורסם

כל מה שאמרתם כאן, יפה וטוב, אך החברות שנותנות מבצעים כאלו מסתמכות על עוד טריק פסיכולוגי שאפרט כאן.

אז נגיד שאני עושה 205 שקל בממוצע ואומר לי הנציג שאני מקבל בחינם, כי אני עושה ממוצע בכל מקרה של 205 בשנה האחרונה (עזוב שיכול להיות ש מתוכם הייתי עושה 100 שקלים, וב 6 חודשים האחרים נגיד 300). אז יוצא משתלם, סהכ מקבל מכשיר בחינם חדש, דקות והודעות. על פניו נראה הדבר כמשתלם מאין כמוהו, אך כאן תמון הרובד פסיכולוגי.

עכשיו, לאחר שעשיתי את העסקה, אני שמח וטוב לי, נהנה מהשיחות ומהמכשיר, אך מגיע מועד התשלום הראשון. שבוע לפני סגירת החשבונית אני נכנס כדי לבדוק שאכן החשבון שלי הולך לעבור את ה 200 שקלים ,(ואם לא תעשו כך תהיו עלולים להגיע למצב הבא: תשלום חשבונית של 195 שקלים+מחיר מלא על המכשיר, בגלל הפרש של 5 שקלים בחשבונית) אני מגלה שאני עומד על כ 175 שקלים. (המצב שבו אני נמצא כעת הוא המצב שיניב את הרווחים המשמעותיים ביותר לחברות הסלולר מהמבצע הזה). אני יודע שאני צריך להשלים עוד כ 25 שקלים, אך בפועל אני לא באמת בודק כמה שיחות, sms, וכו' אני הולך לעשות, אני רק יודע שאני צריך להשתמש במכשיר יותר, פסיכולוגית המבצע הזה מעודד אותי להשתמש יותר בשירותים של החברה משהייתי משתמש בעבר, ומממוצע של 205 אני אקפוץ לממוצע של 300 או יותר ,כנראה, לאחר חודשיים-שלוש(וגם אולי לאחר סיום התשלומים על המכשיר). במצטבר החברות גורמות לכם לחשוב שאתם מקבלים מבצעים משתלמים, ואתם באמת מקבלים, אך הם גם יאלצו אתכם להשתמש יותר בשירותים מבעבר, או לשלם את "הקנס" שהוא התשלום על המכשיר.

שורה תחתונה, לדעתי, המבצעים האלו לא שווים, אני אישית לא אוהב להיות במצב של "אני צריך לעבוד את ה - xyz שקלים כל חודש", אחרת אצא פראייר. עדיף לרכוש בזול, בכמה שפחות תשלומים, להרגיש לא כבול, ואם בא לך אז לעשות גם 20 שקלים בחודש.

פורסם

אם היית קורא את מה שכתבתי היית רואה שהתייחסתי לזה בדיוק.

עצם קיום חבילה שמכסה את חיוב המינימום לפני זיכויים - מוריד ממך את הצורך להיות עם היד על הדופק לגובה החשבון כדי לקבל זיכוי.

ובאופן מצחיק, גם מוזיל את המחיר הסופי , כי לרוב החבילות יש החזרים (לדוגמה על אינטרנט) שאין בחבילות של מחיר פר דקה.

יש מי שיגיד שזה בזבוז אם בנק הדקות לא מנוצל. לדעתי עצם הבנק הוא הדבר הנוח - כל עוד לא חורגים ממנו

פורסם

אני בדעה שאפשר לסכם את ה - קאץ' בציטוט של אחד הפוסטים בשרשור פה:

"חשבון חודשי של 200 שקל זה FAR FROM "גבוה"."

פה בדיוק הקאץ'. אין מה לעשות.. חברות הסלולר נותנות שירות, וגורמות לצרכן להתרגל לאמות מידה כלכליות שאולי לא בהכרח משקפות את המציאות הרווחית הראויה. אני לא משוכנע כל כך שלשלם כל חודש 200 שקל זה מחיר סביר..

לדעתי - עבור גם מכשיר, גם שיחות וגם SMSים וחבילת גלישה - לקוח לא צריך לשלם יותר מגג 80 שקל.

יש לי הרגשה שאם נבחן ברמה תיאורטית מצב שבו כל הלקוחות של חברות הסלולר היו מקבלים חבילה זהה (הכי איכותית המותאמת להם - בסופו של יום לא כל אחד צריך חבילת גלישה מטורפת או סמארטפון עצבני) והיו משלמים מחיר של 80 שקל חודשי, החברה הסלולרית הייתה עדיין נמצאת ברווח מטורף וההנהלה / דירקטוריון / בעלים עדיין היו עושים את המיליונים שלהם כאשר במקביל הנותן שירות לקוחות עושה את השכר מינימום המצ'ופר שלו ללא שום קשר.

בסופו של יום - הכל היצע וביקוש.. המתבסס על ידע העם. וכל עוד הסבתא או אבא וכו' שלא מבינים יפלו למלכודות ההסכמים וחבילות הדרקוניות האלה..וישלמו את הסכומים שמציגים להם.. המצב ימשך.

אני סקרן לדעת האם אני היחיד שחושב שעבור שירות כגון "זמן אוויר", ו - SMS יש סיבה לשלם כל כך הרבה כסף..

ודרך אגב - לקוחות פרטיים זה פשוט להיות "פראיייר"... אילו אנשים היו יודעים איזה תנאים אנשי עסקים מקבלים הם לעולם היו מוכנים לשלם את המחירים שהם משלמים..

לראייה - מקומות עבודה כמו אינטל, אלביט וכו'.. מקבלים חבילות של 16 אגורות לדקה לכל היעדים, 200 דקות ראשונות חינם, 200 SMS חינם, 10 אגורות ל - SMS, חבילות גלישה של 1GB ב - 20 שקל.. וזה בלי לקחת בחשבון את השיחות הפנים ארגוניות בחינם - שחוסכות לא מעט.. הרי סביר להניח שתבלה לא מעט עם חברייך מהעבודה לא?

עריכה:

כדי להמחיש את הנקודה שלי.. מצאתי באינטרנט שבחברות הסלולריות בארץ יש בערך 3 מיליון מנויים.. אני אעשה עמם "חסד" ואפילו אתייחס כאילו יש להם "רק" 2 מיליון מנויים..

2 מיליון מנויים * 80 שקל למנוי = 160 מיליון שקל בחודש. לא יודע מה איתכם, כמה שאני מנסה להפחית מהנתון הזה את הערך השוטף של הרצת החברה - עובדים, שירותים, תקלות וכו'.. זה עדיין מסתכם ברווח נקי של עשרות מיליונים כל חודש.

אז לאן הכסף הזה הולך? אני אתן לכם רמז - זו בדיוק המחאה של ימים אלה.. קפיטליזם, ריכוזיות ואובדן מעמד הבניים.

ככל שאני קורא יותר.. זה מרגיש לי כאילו הלקוחות זורקים את הכסף שלהם תמורת שירות במחיר מופקע, שהעשירים לוקחים לכיסם הפרטי בלי חוצפה. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4103095,00.html מדווחים בתקשורת על רווח נקי של מיליונים ומילארדים.. אז למה לעזאזל העובדים של החברות הללו ממשיכים לעשות שכר סטודנטים? כל אחד מהם יכול בשקט לעשות 15 אלף בחודש.. ועדיין יהיו רווחים.. חזירים..

פורסם

כדי להמחיש את הנקודה שלי.. מצאתי באינטרנט שבחברות הסלולריות בארץ יש בערך 3 מיליון מנויים.. אני אעשה עמם "חסד" ואפילו אתייחס כאילו יש להם "רק" 2 מיליון מנויים..

2 מיליון מנויים * 80 שקל למנוי = 160 מיליון שקל בחודש. לא יודע מה איתכם, כמה שאני מנסה להפחית מהנתון הזה את הערך השוטף של הרצת החברה - עובדים, שירותים, תקלות וכו'.. זה עדיין מסתכם ברווח נקי של עשרות מיליונים כל חודש.

אז לאן הכסף הזה הולך? אני אתן לכם רמז - זו בדיוק המחאה של ימים אלה.. קפיטליזם, ריכוזיות ואובדן מעמד הבניים.

הכי טוב "להמחיש" דברים על ידי המצאת מספרים וניחושים. ככה אפשר בקלות לבנות תיאוריה שהעובדות לא מבלבלות אותה :)

לדעתי - עבור גם מכשיר, גם שיחות וגם SMSים וחבילת גלישה - לקוח לא צריך לשלם יותר מגג 80 שקל.

זה נחמד מאוד, אבל דעתך מנותקת ותלושה מהמציאות. *(עריכה: מלבד במזרח הרחוק, שם המחירים באמת זולים משמעותית משאר העולם.)

אתה יכול לראות למשל שישראל זולה יותר (!) מארה"ב בכל הנוגע לסלולר:

http://newamerica.net/publications/policy/an_international_comparison_of_cell_phone_plans_and_prices

לדעתי - גם עבור מכונית, גם עבור דלק לשנה, וגם עבור נהג פרטי - לקוח לא צריך לשלם יותר מגג 100 שקל בחודש!!!!!!!!!!!!111אחדאחד

פורסם

Milford - שכחת גם דירה כלולה ב-100 ש"ח...

וברצינות, ביזנס זה ביזנס - ומי ששולט בביזנס זה קרטל הסלולר בארץ.

פורסם

חברי היקר קיוביקל.. כל העניין הוא שאני לא ממציא שום דבר..

1. אלו באמת הנתונים - חברות הסלולר עושות רווח נקי של מיליארדים בשנה. רווח נקי = רווח + נקי= (כסף שהולך לכיסם של האנשים הפרטיים שבראשי החברה).

2. אני אישית נמצא בחבילה עסקית בה אני משלם 80 שקל גג. מה המשמעות של זה?.. שגם עלי החברה הסלולרית מרוויחה, ומרוויחה יפה, ולכן => אילו כל האזרחים היו "זכאים" לתנאים שלי, הן עדיין היו רווחיות. ומכאן באה הטענה שלי.

כנראה שלא אצליח לשנות את דעתך.. אתה נראה להוט ונלהב מדי להמשיך לשלם את הסכומים העצומים שאתה משלם ומנסה לשכנע את עצמך בצדקת דרכך.. ואני מבין את זה.. כי זה בדיוק גם מה שאני מנסה לעשות..

אז נאלץ להסכים שלא להסכים.. המשך שבוע ממעוווללה....

פורסם

אם היית קורא את מה שכתבתי היית רואה שהתייחסתי לזה בדיוק.

עצם קיום חבילה שמכסה את חיוב המינימום לפני זיכויים - מוריד ממך את הצורך להיות עם היד על הדופק לגובה החשבון כדי לקבל זיכוי.

ובאופן מצחיק, גם מוזיל את המחיר הסופי , כי לרוב החבילות יש החזרים (לדוגמה על אינטרנט) שאין בחבילות של מחיר פר דקה.

יש מי שיגיד שזה בזבוז אם בנק הדקות לא מנוצל. לדעתי עצם הבנק הוא הדבר הנוח - כל עוד לא חורגים ממנו

סליחה, אבל אתה מתכוון לחבילה, של נניח דקות.

לפי שיטתך, אם הממוצע שלי הוא 200 לשנה האחרונה אז בוא נעשה התחייבות של חבילה של 200 שקלים מראש לשנה הבאה גם אם לא נגעתי במכשיר.

מכאן, שאני מתחייב (או לפחות חושב ככה) לבצע כמות של 200 דק', נכון, אין לי את המצב של בדיקת החשבון בשביל הזיכוי על המכשיר, אבל אני מתחייב לשלם לחברת הסלולר 200 שקלים בחודש ל 3 שנים, שזה , לדעתי, הזוי. מה אם שנה הבאה כמות השיחות שלי תצטמצם לכדי 50%. מה אז? או לכדי פחות מכך. לי אישית לא מרגיש נוח לשלם על חודש, או חודשיים בשנה סכום של 200 שקלים, כשעשיתי באותו חודש, נגיד כ 60 שקלים. חברות הסלולר רוכשות להם חוזים עתידים ( יודעיות בוודאות שיקבלו ממך את הסכום הזה לאחר כ 3 שנים, מצידם להחתים אותך גם ל 40 שנה ולתת לך 14 מכשירים.)

פורסם

מה אם שנה הבאה כמות השיחות שלי תצטמצם לכדי 50%. מה אז?

אז תשנה חבילה ::)

כל החבילות ההאלה הן ללא התחייבות (8% וכו', לא קריטי), מה שקצת הורס לך את התיאוריה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים