בעידן בו הדלק יקר ויש יותר עניין באיכות הסביבה, למה מנועי דיזל עדיין לא נפוצים? - עמוד 4 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעידן בו הדלק יקר ויש יותר עניין באיכות הסביבה, למה מנועי דיזל עדיין לא נפוצים?


vic07

Recommended Posts

אין בעיה, זה כבר עניין של טעם אישי.

אבל לבוא ולהגיד "מי שקונה BMW סידרה 5 הוא דביל" (שזה אולי ה"מנהלים" הכי טוב שקיים בעולם, ואני כותב 'אולי' רק כי יש לו איזושהי תחרות מבית מרצדס, ואז עוד לכתוב שאתה היית מעדיף במקומה פיאט :lol: ) - זו דביליות לשמה.

לא, בלי שום קשה להעדפה האישית שלי (וזה למה לא כתבתי בהודעה הקודמת מה אני אישית הייתי לוקח), לא הייתי ממליץ לאף אחד לקחת BMW סדרה 5, נקודה. יוצאת דופן היא אולי, -אולי- ה 535i, גרסת ה GT.

לא חסרות שלל מכוניות באירופה שמציעות כל אחת את הצדדים החזקים שלה, בין אם זה מהאחיות הגרמניות מרצדס ואאודי, מאלפא, או מפיג'ו/סיטרואן.

ולפני שאתה ממהר לצחוק על פיאט כזו או אחרת, תבלה יום אחד במסלול בראשל"צ עם אבארת' כלשהי (בין אם זו 500 או פונטו אבו) ותבין על מה אני מדבר. או בעצם עזוב, תפתח מגזין , חפש מאמר על אבארת' כזו או אחרת, ותעיף מבט מה דעתם.

לא בישראל. אלא אם אתה ממשפחה עשירה, יש לך המון מזל וכישרון נדירים בקריירה או שאתה מתחתן עם כסף. אפילו אם תקנה את האלפא הנחמדה שלך (באופן שבו הן מאבדות ערך - זה אפשרי, אם כי על חשבון דברים אחרים), עלות ההחזקה השוטפת, הביטוח וביקור פתע אחד או שניים במוסך (מתמחה באלפא כמובן) יגרמו לאשתך לעשות לך מעשה ליסיסטרטה עד אשר תאות להחליף את הפלגש האיטלקית הקפריזית במשהו "פרקטי יותר".

ואל תספר אגדות שאלפא היום זה לא אלפא של פעם. הן עדיין פחות אמינות באופן מובהק ועדיין יחסית מעט מוסכים יודעים לטפל בהן והעלות מפולפלת. בדקתי, כי אני גם פינטזתי על אלפא-רומיאו.

אתה קצת מגזים, לא אמרתי ספיידר, לא אמרתי GT ולא אמרתי בררה. כולה ג'ולייטה. התחזוקה שלה יקרה, כן, אבל לא בשמים. להחזיק אחת מבחינת תחזוקה וטיפולים זה קל יותר מלהחזיק פסאט חדשה.

לגבי "אגדות שאלפא של היום זה לא אלפא של פעם"- תלוי איפה.

מיטו-ג'ולייטה-159: אני בהחלט יכול להתווכח איתך, הן (ובעיקר ה 2 הקטנות יותר) חולקות הרבה מכלולים עם פיאט (זה אותו בית...), מכלולים שכבר הוכיחו את עצמם. אין סיבה שבמקום אחד לא יעשו בעיות ובשני כן. המיטו כבר הוכיחה שמבחינת תחזוקה היא לא אלפא. הג'ולייטה חדשה מדי אז אני לא מגיב בנושא כי אלו יהיו רק ספקולציות, וה 159 לא בעייתית יותר או יקרה יותר לתחזוקה ממקבילותיה. חלק ממשוגעי האלפא באירופה עוד מאוכזבים מזה שה 159 כבר לא מתקלקלת כל יומיים.

GT, ספיידר, בררה, ושאר תפלצות מוטוריות- כנראה שאתה צודק, לא שמעתי על שום שינוי בעניין הזה, וכנראה שאלפא תמיד תישאר אלפא.

נ.ב- אנחנו אמורים בעוד 3 חודשים בערך להתחיל לחיות עם ג'ולייטה (או אם יהיה קצת מזל ותנאי מסוים יתקיים- 159) כמכונית משפחתית. לא גרסת התלתן, אבל כנראה גרסת ה 170 (1.4 טורבו-מולטיאייר) לתקופה של משהו כמו שנה. שתהיה לי ההזדמנות אני אדווח לך בדיוק במה זה כרוך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא, בלי שום קשה להעדפה האישית שלי (וזה למה לא כתבתי בהודעה הקודמת מה אני אישית הייתי לוקח), לא הייתי ממליץ לאף אחד לקחת BMW סדרה 5, נקודה. יוצאת דופן היא אולי, -אולי- ה 535i, גרסת ה GT.

:lol:

אני חושב שאחרי ההודעה הזאת, כל מילה נוספת שתוסיף בדיון הזה תהיה מיותרת.

קשה לי להאמין שקיים מישהו פה בפורום שיהיה טיפש מספיק בשביל להתייחס להודעות שלך ברצינות, אחרי הצהרה כזאת :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כלומר, אם אני לא ממליץ על BMW סדרה 5 חוץ מה 535I GT אז כל מה שאני אומר בתחום, בין אם הוא קשור למכונית שלמה, למנועים, לסוגי דלק או למכניקה של איך פועל, לא תקף.

כן, בהחלט, נקודה חזקה יש לך שם :xyxthumbs:

קשה לי להאמין שקיים מישהו בפורום שיהיה טיפש מספיק בשביל להתייחס להודעות שלך ברצינות, אחרי קביעה שכזו :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה ממליץ באופן גורף נגד קניה של מכונית שנחשבת ע"י כמעט כל גורם רציני בתחום למכונית הסלון הטובה ביותר בעולם. אני לא חושב שאני מכיר בשפה העברית מילים שיהיו חזקות מספיק בשביל לתאר עד כמה זה מגוחך.

מילא אם היית אומר שאתה לא אוהב אותה בגלל דברים כאלו או אחרים, או שהיא לא משתלמת לדעתך בגלל המחיר שלה, או כל דבר אחר.. אבל "לא הייתי ממליץ לאף אחד לקחת BMW סדרה 5, נקודה", ועוד "נקודה" אעלק.. זה פשוט כלכך מגוחך שבאמת שכבר נגמרו לי המילים.

אבל סבבה, ניתן לשאר הגולשים בפורום לשפוט, כל אחד לעצמו :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו מחויב להקשיב לדעה האישית שלי? :screwy: אני פשוט חושב שקיימים רכבים שיספקו טוב יותר צרכים של כל קונה אצל יצרנים אחרים, גם ציינתי את זה קודם.

"מכונית שנחשבת ע"י כמעט כל גורם רציני בתחום למכונית הסלון הטובה ביותר בעולם"

לאיזו אתה מתכוון? סדרה 5 היא, אה, סדרה. אתה מתכוון ל M5? ל 528? או אולי גם אתה מתכוון בעצם לגרסת הטורינג בכלל? (ה 535)

תבהיר את עצמך.

ובוא נגיד לרגע שיש לי פאק רציני במוח בקשר ל BMW ומדענים פילפינים עם שנאה עזה ל BMW שתלו לי במוח שגורם לי לשנוא בלי סיבה את סדרה 5.

איך זה מתקשר ל.... כל דבר אחר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מדבר על כל הסידרה. וברור שזה קשור "לכל דבר אחר", כי זה מראה שאי אפשר לסמוך על הדעה שלך - כי עובדה שהיא מנוגדת ב-180 מעלות לאמת.

אבל האמת שלא ממש אכפת לי, אני את שלי אמרתי, אתה מוזמן להמשיך להאמין במה שבא לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"האמת"? BMW הפכה לדת עכשיו?

ושוב, אז אולי אי אפשר לסמוך על הדעה שלי בנוגע ל BMW סדרה 5. נתתי את הסיבה שלי למה אני טוען ככה, אתה מוזמן לקבל או לדחות אותה, וככה גם כולם.

אז, שוב- איך זה מתקשר לכל נושא אחר בקיום?

זה דפוס שחוזר בכל דיון שלי איתך-

יש דיון על נושא מסוים, אנחנו לא מסכימים, אתה מנסה לטעון שאני מדבר שטויות, נעלם לכמה עמודים, מחכה שאני אגיד משהו שאתה יכול להתלבש עליו, מתלבש עליו, ואז ש "אין לך כוח" אתה מנסה להוציא אותי טמבל (לרוב בצורה דבילית למדי, כמו עכשיו) ונסוג.

אפשר לדעת מה בשם המשתמש שלי כ"כ עושה לך טיקים בעין? אלו הכוכביות בצדדים? אם כן, אני אטרח להוריד אותן.

ועכשיו, אחרי שסיימנו להסיט את נושא הדיון אלי, אני אשמח אם נוכל לחזור לדיון המקורי של בנזין VS דיזל, חיסכון ואיכות הסביבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב תראה בינתיים רק פנדה ו-500 הוכיחו אמינות טובה. שתיהן מיוצרות באותו מפעל בפולין וחולקות מכלולים משותפים. (פלטפורמה, מנועים) 500 הרגילה היא בעצם פנדה מעוצבת וחמודה. לדעתי שתי מכונית מאוד לא משתלמת, במיוחד לא בתמחור ההזוי של סמל"ת.

גרנדה לא בדיוק מככבת באמינות באירופה ואם אלפא-רומיאו חולקת איתה מכלולים... לא יודע. בכל מקרה אמינות בודקים לאורך זמן. לקנות אלפא-רומיאו משומשת זה חתול בשק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגרנדה לא מככבת כמו הפנדה וה 500, אבל לא ידוע על בעיות מיוחדות איתה, נמסרו מעל 2 מליון והאמינות טובה, אם להאמין לסקרים של חברות ביטוח אחריות (כמו ביטוח, רק על זה שהרכב לא יתקלקל לך) באירופה.

http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/fiat/grande-punto-2006.aspx?page=4

http://www.reliabilityindex.com/top-100 (שים לב שזה הטופ 100, באירופה קיימים מעל 300 דגמי מכוניות. ועוד שים לב שמדובר פה על ערבוב של הגרנדה עם הספייס, שסובלת בגרסה הרובוטית שלה מלא מעט תקלות)

בנוסף, עלות התיקון הממוצעת נמוכה מאוד, הבעיות שכן יש הן לרוב לא במנוע/גיר/קלאץ'.

אם הרכב לא היה אמין ברמה לפחות מספקת, סמוך על זה שהוא לא היה מציל את פיאט מאבדון אחרי הבלאגן עם ג'נרל מוטורס.

האלפא למיניהן גם לא חולקות את המכלולים עם הגרנדה- אלא עם האבו/בראבו. המנועים הם 1.4Tjet או 1.4 Tjet-multiair, הגיר 6 הילוכים ידני או גיר שכרגע רק במיטו אבל אמור לעבור לכל המשפחה בקרוב (TCT, המקבילה של פיאט ל DSG)

אני בטח שלא אומר לך לצפות לאמינות של קורולה, כי את זה לא תקבל, אבל לא מדובר על אלפא "מסורתית" בקטע הזה, אלא על רכבים שבתכל'ס אפשר לחיות איתם ביומיום.

ולנושא הפנדה וה 500-

ה 500.... זה אביזר אופנה, קצת קשה להתייחס לזה כמו הפנדה. ומצד שני, סמל"ת יכולים לחתוך את המחיר ב 10,000 שקלים בהינד עפעף, 90+ זה יותר מדי גם לרכב הזה, המחיר שלו צריך לעמוד לדעתי על 85 (במציאות הנוכחית המעוותת של הארץ, לא במצב נורמלי) בגרסה שגם תכלול קצת אבזור.

הפנדה זה נושא אחר, מדובר ברכב מיושן שסמל"ת עומדת להרוג כי הוצגה מחליפה. עד לאחרונה היא הייתה ב 67 אלף ש"ח ב "מבצע" (שנמשך 8 חודשים....) של המשביר, וגם עכשיו אם תיכנס לסוכנות פיאט אתה תראה איך פתאום המחיר צונח פלאים מ 80 לכיוון אותם 67 אלף שקלים.

פנדה חדשה, קצת גדולה יותר (עכשיו בערך בגודל של הפונטו ספייס) הוכרזה, ואמורים להשיק מחליפה לפנדה הנוכחית בקרוב.

לצד החיובי בעניין, אנחנו אמורים לקבל הפעם את גרסת הדיזל multijet של הפנדה, 1.3 טורבו דיזל, צפה לצריכה של 1:20 פלוס.

עם תמחור נכון יהיה מדובר בלהיט. כלומר, אין מצב שזה יקרה בארץ ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...