בעידן בו הדלק יקר ויש יותר עניין באיכות הסביבה, למה מנועי דיזל עדיין לא נפוצים? - עמוד 3 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעידן בו הדלק יקר ויש יותר עניין באיכות הסביבה, למה מנועי דיזל עדיין לא נפוצים?


vic07

Recommended Posts

לא הבנתי. אתה בונה על זה שאנשים לא יכנסו ללינק?

כן, כתוב שם ש-VW שוקלים להפסיק לייצר את הגירסה כפולת המצמדים של ה-TSI. אבל גם כתוב למה - כי הוא יקר מידי (ומסובך מידי, שזה בערך אותו דבר) לייצור.

זה גם בדיוק מה שהנחה אותם בירידת הרמה של הג'טה דור 6, למשל. הג'טה דור 5 היתה מעולה, אבל "יקרה מידי לייצור". ולכן בדור 6 הם פשוט הורידו ברמת החומרים, חסכו פה חסכו שם וכו', והורידו את הג'טה דור 6 לרמת מחיר נמוכה יותר שתתחרה בצורה קלה יותר מול המתמודדות האחרות בשוק. את האיכות הגבוהה יותר, הם שמרו לדגם היקר יותר ממילא, פסאט.

גיר ידני אמין יותר, חסכוני יותר בדלק (לפעמים בהפרשים של מעל 10-15%), לא מעצבן אותך עם משיכת הילוך איפה שלא התכוונת והעברות הילוך מוקדמות מדי, אתה בוחר בדיוק באיזו נקודה להעביר את ההילוך, ובנוסף עם גיר ידני גם יהיה זול יותר.

אז איפה החיסרון?

אממ.. בנוחות.

וכל שאר הדברים שכתבת - בחלקם לא משמעותיים ובחלקם זניחים לגמרי עבור רוב הנהגים.

וכשזה מגיע לגיר רובוטי - אז זה בכלל לא רלוונטי.

vic07- האוקטביות שמשמות בארץ כמוניות הן בד"כ דיזל ידניות משנים 2006-2009, לפעמים נתקלים באחת עם מנוע TDI, אבל עוד לא ראיתי מונית עם DSG.

אוקטביות, אולי.

אבל אתה יודע כמה מוניות ג'טות ופסאטים (וגם קצת גולפים) יש בארץ עם DSG? המון! חלקן כבר חצו את קו החצי מיליון ק"מ לדעתי.

חוסר האמינות של הגיר הזה הוא כנראה רק בדימיון שלך.. :)

למצוא טוקבק או שניים באינטרנט לא אומר כלום. כשאנשים נתקלים בבעיה הם מייד מציפים אותה. אבל כמה זה ביחס לכמות האנשים שהכל עובד אצלם חלק, ולכן לא טורחים לכתוב כלום באינטרנט?

אתה יודע כמה מכוניות יש בעולם עם DSG ?!?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

רכב יכול לעבור מיליון קילומטר. זה לא אומר שהגיר לא נזדקק לשיפוץ בשלב כלשהו בחייו. שיפוץ גיר ידני עניין של 1,500 - 2,000 ש"ח וכל מוסך נורמלי יכול לבצע את העבודה. שיפוץ של DSG, אני מניח על סמך המחיר שפרסם אלפא, יעבור את קו ה-7,000 ש"ח ויתבצע אך ורק בצ'מפיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוגע למנוע ה TSI כפול המגדשים- עזוב את הכתבה. חפש בגוגל מה שכתבתי, אתה תמצא הרבה יותר מ "מקרים נקודתיים".

ל TSI כפול המגדשים יש בעיה ידועה שאחד מהשבלולים מתחיל בשלב מסוים לשרוק ואז שובק חיים. ואני יודע שאתה יודע לקרוא בין השורות, "בעיות מורכבות" אלו בעיות אמינות, ולא משנה איזו חברה מפרסמת את זה. אם משהו "מורכב" אבל אמין, החברה פשוט תעלה את המחיר לצרכן, ברכב של מעל 10,000 יורו עוד 500 באמת שלא ירתיעו את הצרכן אם מדובר במכונה טובה.

אין קשר בין זה לבין העובדה שהג'טה החדשה ברמת חומרים ירודה יותר כדי להוריד במחיר ולא לעשות בטעות overlap של מחירים. המנוע הזה נמצא בשימוש ברכבים שעוד כמה מאות יורו הם ממש לא הבעיה (שירוקו למשל)

בנוגע לגיר- אני (ועוד מספיק אנשים בעולם....) לא חושבים שזה מאמץ גדול מדי להזיז את רגל שמאל כמה סנטימטרים ולתת איזו לחיצה לפעמים, או להזיז מדי פעם יד מההגה ולתת הזזה קטנה לאיזה סטיק שתקוע באמצע הרכב. בכל משנת 2000 ומעלה מוט ההילוכים כ"כ קל שאפשר להזיז אותו עם אצבע אחת. באמת שזה לא דורש מאמץ.

ובוא נגיד שזה כן מאמץ-

חיסכון קבוע בכמויות ניכרות של דלק (10% במקרה הנמוך ביותר, עד 30% במקרים קיצוניים), מחיר רכישה זול יותר (במקרה של חדש לחלוטין מדובר על הפרשים של כמה אלפי שקלים), ואמינות טובה יותר. החלפה של גיר היא לא דבר זול, אז גם פה נרשם חיסכון בכסף.

"לא משמעותי"? אולי אם אתה מדפיס שטרות. החיסכון בדלק נע מ 100-150 שקל בחודש עבור מעט נסועה (12 אלף ק"מ בשנה מינוס) ועד כמה מאות שקלים בחודש עבור הרבה נסועה (20 אלף פלוס) במחירי הדלק הנוכחיים. תעשה חשבון, עם נסועה די ממוצעת של 15 אלף ק"מ בשנה מדובר על חיסכון שיכול לממן לך בטן-גב בטורקיה/יוון לשבוע, וזה רק בחיסכון בדלק.

הדבר האחר שציינתי, לגבי החלפות ההילוכים- קיבלתי, זניח.

בנוגע ל DSG- חפש בגוגל "DSG מחשב גיר" בעברית או אנגלית, אתה כבר תמצא את זה בעצמך. זה שיש המון רכבים עם DSG שלא עושים בעיות לא אומרים שאין הרבה שכן עושים. בהחלט לא מדובר בהיסטריה, אבל זה לא משנה את העובדה שעדיין צריך לטפל בזה, כי מדובר על גיר שאמור להיות ה backbone של החברה בתחום בשנים הקרובות לפחות.

-אני מדבר יותר על גיר ה DSG7, ה 6 מסתמן כאמין יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לכל מה שנאמר ...אנשים אוהבים פוזות לוק ושאר החרטות...לא יודעים לעשות חישוב נכון אוהבים חרא ומתלוננים כמה הוא מסריח...חיים בסרט...ועוד מיליון וחצי דברים {ואני מדגיש לא כולם אבל הרוב..} לדעתי רוב רוב האנשים הראש שלהם חושב בצורה הפוכה ולא טובה... והכל היום זה כסף...

אבא שלי לא מזמן קנה את הלנסר החדשה...אני לא בטוח אם הייתה לו חצי מחשבה לדוגמא לקנות טויוטה הייברדית ואפילו אם היא הייתה בחצי מחיר...ולמה? בגלל כל הסיבות שלמעלה...אני לא מאמין שאבא שלי רואה את עצמו {כמו הרבה אחרים} נוסעים בטויטה הזאת בגלל הצורה שלה...{או יותר נכון בגלל צורת המחשבה של האנשים...אנשים תפוסים בכל מיני שטויות והבלים ותגידו מה שאתם רוצים אבל ככה זה רוב העולם וכל אחד עם השטויות שלו...}

ויש לי עוד מלא מה להגיד והדברים נכונים לכל הדברים שבעולם אבל אין לי כוח...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם השאלה שנשאלה מתיחסת לארץ או לחו"ל?

הייתי בארה"ב איזה תקופה לא קצרה ואני יכול לומר שמנועי דיזל שמורים למשאיות וטנדרים ענקיים (שגם הם סוג של משאית)

בארץ השיקול לקניית נמדד במחיר הדלק שלו, אני זוכר שב95 כאשר אבא שלי קנה זה היה בנזין אבל ב98 שהוא החליף לאותו

סוג בדיוק רק חדש זה היה דיזל , ורק בגלל שמחיר הסולר היה ממש זול יחסית , רק שעם השנים מחיר הסולר עלה משמעותית.

באותה תקופה נכנסו חזק עם רכבים פרטיים דיזל - עוד לפני הטורבו והאינטרקולר , רכבים שהיו עגלות (מאוד!)

היום אני רואה גם מוניות שחזרו לבנזין.

ברמה הכללית של הצרכן , אני לא חושב שמבאמת מעניין מה רמת הזיהום של הרכב וזה לא גורם משפיע, במיוחד אם מדובר ברכב ,מנהלים

או שטח...

דווקא רכבי הפאר עם מנועי הדיזל פחות נכנסו לשוק בארץ - כי מי קונה פאר עם דיזל? (BMW 530D)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא נתחיל מזה שמי שקונה BMW סדרה 5 הוא דביל וזה עוד לפני שבכלל נגענו בסוגיית הדיזל ;D

וברצינות, לא ברכבי פאר עסקנו, הם מהווים פלח קטן מהשוק, ובישראל- פלח פצפון. רוב היצרניות גם לא טורחות להציע חלופות דיזל ראויות לשמן, ומה שמתקבל זה עם רצועת כוח קצרה מאוד. אתה היית מוכן לנסוע ב BMW שמרגישה עגלה? אותי אישית זה היה מרתיח.

הלאה, ארה"ב- להזכירך, הרעיון שלהם ל "מכונית ספורט" זה לשלוף מנוע (בנזין בלבד כמובן) ממשאית ולתקוע אותו ברכב בגודל של פרייבט, +להאריך את הרכב כמה שצריך כדי שהסיפור יכנס. זה הכל. בקטע הזה מדובר בחבורה של דבילים ולא יותר, לא איכפת להם אם הרכב שלהם שותה 1:8 כי הבנזין שם זול מאוד.

בנוסף, גיר ידני שם זה לא פחות מאיזה חייזר, השוק שם נשלט ביד רמה ע"י איזו ענתיקה בשם גיר פלנטרי, הידוע גם תחת השם "אוטומט".

and in other news, אולי חגיגת הדיזל של אירופה תזלוג בטעות גם לפה בשלב מסוים. הם בדיוק משיקים עכשיו פיג'ו 508 עם מנוע דיזל-הייבריד, ונתון רשמי של 23.8 ק"מ לליטר משולב.

כמובן שזה נתון דמיוני, אבל אם כמו ה 508 (שגם ככה מבריק כמעט בכל פן אפשרי) יגיע לצריכה משולבת של 1:20 או אפילו 1:18, מגיע להם צל"ש. גם לא מדובר ביצור עצל בשביל להגיע לצריכה הזו, הנתונים הם 200 כ"ס ו 46 קג"מ. נראה אם בלובינסקי יטרחו להביא אותה לארץ, אולי אם המהפיכה לא תתחיל מלמטה, היא תתחיל דווקא מלמעלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא נתחיל מזה שמי שקונה BMW סדרה 5 הוא דביל וזה עוד לפני שבכלל נגענו בסוגיית הדיזל ;D

אתה קנאי והיית מת להיות בעלים של אחת.. זה רק מוכיח שכל מה שאתה כותב פה על רכבים הוא מגוחך ולא ממש ראוי ליחס רציני :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, קשה להתווכח עם זה שבארץ BMW נחשב לערסמוביל, אבל אני למשל ממש לא הייתי מתנגד לאיזה 123d קופה עם 200 כ"ס וצריכת סולר פחותה מצריכת הדלק של קומפקט ממוצעת. מיותר לציין שהדגם כלל לא נמכר בארץ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה קנאי והיית מת להיות בעלים של אחת.. זה רק מוכיח שכל מה שאתה כותב פה על רכבים הוא מגוחך ולא ממש ראוי ליחס רציני :)

כלומר, עוד כואב לך מהעמוד הקודם אז אתה לא יודע מה לכתוב חוץ מגיבובי שטויות, ואתה מתעלם לחלוטין מהעובדה שהשורה נכתבה בהומור. (למרות שגם ברצינות, יש אופציות טובות הרבה יותר מסדרה 5 לכל שימוש)

חוץ מזה, כבר כתבתי את זה פעם- גם אם היו לי 50 מליון דולר בבנק, אני יודע בדיוק איזה הייתי קונה, ובהחלט שלא מדובר ב BMW סדרה 5, או BMW בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא לעניין, לכתוב כזה משפט דרמטי ואז לא לפרט איזה :jump:

אישית אני מאמין שרכב מקטגורה E של אחד היצרנים המוכרים זה דווקא בהחלט משהו שהייתי קונה ליום יום גם אם הייתי לי אספקה אינסופית של כסף.

לא יודע אם BMW אם MERC או JAG או מה שלא יהיה רלוונטי עד אז (האמת שכרגע דווקא ה-G37 ממש קוסמת לי...).

לדעתי מכונית סאלון כזהו היא המקסימום שרכב יכול לתת לנהג - הקטגוריה הבאה ('פאר') כבר קצת יותר ממה שנהג צריך. יותר מתאימה למי שיש לו נהג, לדעתי.

כמובן אם כל הנסיעות לבד ואין צורך לנייד ילדים/אשה וכו', אז הייתי הולך על מכונית שנוחה גם ביום יום (פורשה, בקיצור).

טוב, כנראה שאת הפורשה אני אקנה בכל מקרה ואתן את הסאלון לאשה... נו טוף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת לא נראה לי שאחד שיש לו 50 מיליון דולר יסע על BMW 5 אבל אחד שיש לו הרבה פחות ברמה של הל האוטו הזה אני חושב שהוא כן ישקול את הסדרה הזאת ולא ידחה אותה על הסף...{אלא אם כן הוא דביל....} :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא לעניין, לכתוב כזה משפט דרמטי ואז לא לפרט איזה :jump:

דרמטי? לא התכוונתי להיות, אבל ניחא.

בכל מקרה, כל עוד אני לבד או בלי ילדים- פיאט 500C אבארת' SS. מי שנהג ב 500 אבארת' כלשהי יודע שצריך האנגר שלם כדי לאחסן בו את כמות הכיף שהדבר הזה מייצר בנסיעה אחת.

אם אני עם משפחה- אלפא רומאו ג'ולייטה תלתן ירוק, כל מילה מיותרת.

מה שיפה בדברים האלו זה שהם לא חלומות בהקיץ, ואחרי תואר+עבודה הגונה+ניהול כספים נכון, אפשר לקנות אחת (אולי לא חדשה, אבל בת שנתיים+-) לפני שחוצים את גיל 30. במקרה הכי גרוע מתפשרים על אחת הגרסאות הנמוכות יותר.

מכוניות ענקיות למיניהן אף פעם לא משכו אותי, ואם אני אי פעם אהיה איזה מליין בן 50+ שצריך מרשים אבל נוח לגב שמתחיל להתפרק, אני עדיין לא אקנה BMW- אלא סיטרואן C6 (למרות שיש לי הרגשה שעד שאני אגיע לגיל הזה כבר יהיו דברים מוצלחים יותר....)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכוניות ענקיות למיניהן אף פעם לא משכו אותי

אין בעיה, זה כבר עניין של טעם אישי.

אבל לבוא ולהגיד "מי שקונה BMW סידרה 5 הוא דביל" (שזה אולי ה"מנהלים" הכי טוב שקיים בעולם, ואני כותב 'אולי' רק כי יש לו איזושהי תחרות מבית מרצדס, ואז עוד לכתוב שאתה היית מעדיף במקומה פיאט :lol: ) - זו דביליות לשמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני עם משפחה- אלפא רומאו ג'ולייטה תלתן ירוק, כל מילה מיותרת.

מה שיפה בדברים האלו זה שהם לא חלומות בהקיץ, ואחרי תואר+עבודה הגונה+ניהול כספים נכון, אפשר לקנות אחת (אולי לא חדשה, אבל בת שנתיים+-) לפני שחוצים את גיל 30. במקרה הכי גרוע מתפשרים על אחת הגרסאות הנמוכות יותר.

לא בישראל. אלא אם אתה ממשפחה עשירה, יש לך המון מזל וכישרון נדירים בקריירה או שאתה מתחתן עם כסף. אפילו אם תקנה את האלפא הנחמדה שלך (באופן שבו הן מאבדות ערך - זה אפשרי, אם כי על חשבון דברים אחרים), עלות ההחזקה השוטפת, הביטוח וביקור פתע אחד או שניים במוסך (מתמחה באלפא כמובן) יגרמו לאשתך לעשות לך מעשה ליסיסטרטה עד אשר תאות להחליף את הפלגש האיטלקית הקפריזית במשהו "פרקטי יותר".

ואל תספר אגדות שאלפא היום זה לא אלפא של פעם. הן עדיין פחות אמינות באופן מובהק ועדיין יחסית מעט מוסכים יודעים לטפל בהן והעלות מפולפלת. בדקתי, כי אני גם פינטזתי על אלפא-רומיאו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...