בעידן בו הדלק יקר ויש יותר עניין באיכות הסביבה, למה מנועי דיזל עדיין לא נפוצים? - עמוד 2 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעידן בו הדלק יקר ויש יותר עניין באיכות הסביבה, למה מנועי דיזל עדיין לא נפוצים?


vic07

Recommended Posts

שום דבר לא "נכשל בצורה מכפירה" עד שמדינת עשתה רצח שיטתי לרכבי דיזל.

הייתה פה תקופה לא רעה דווקא.

סיטרואן סקסו/פיאט פונטו/רנו מגאן/סיטרואן קסרה/פולקסווגן פולו, לכולם דגמי דיזל, בעיקר מסוף שנות ה 90-תחילת ה 2000, שנמכרו בכמויות יפות

בעיקר המגאן דיזל והקסארה, מבט חטוף ביד 2 יחשוף בפניך כמה יש למכירה.

ויודע מה? אולי צריך לזרוק פה ושם 100-200 שקל על נורה שסתם דולקת ותקלות חשמל (צרפתיות מתחילת שנות ה 2000, זה מה יש...) אבל המנועים האלו סוסי עבודה שגומעים חצי מליון ק"מ בלי יותר מדי תלונות.

אחרי הוצאת הסולר מפיקוח והקפצת מחירי האגרות לשמים הצרכן הישראלי התבאס, סולר הפך ליקר יותר מבנזין, והכדאיות של הרכבים האלו ירדה מאוד.

אם זה לא היה קורה, היית רואה פה מגוון מנועים סופר חסכוניים ולא מזהמים במגוון מכוניות.

סתם לדוגמה, בארץ משווקת פיאט דובלו 1200 סמ"ק טורבו דיזל. פקקטה 1200 סמ"ק והמנוע הזה מעיף מסחרית קטנה על הכביש כאילו אין מחר, בצריכה של 1:17 משולבת (מעשית)

באירופה אותו מנוע מוצע גם בפונטו אבו, ומה שמתקבל זה סופר מיני שטס על הכביש ומוציא צריכה של 1:20 אפילו אצל נהג לא חסכוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ה TSI כפול הטורבו שסבל וסובל מבעיות אמינות עד לנקודה שכמעט החליטו לגנוז אותו.

קישקוש.

תיבה ידנית קפצו ב 200% ויותר. הבינו סוף סוף בישראל שיש גם דרך אחרת

"דרך אחרת" ?

מי שקונה בשנת 2011 (חדש) עם גיר ידני הוא דביל גמור, או סתם מזוכיסט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דביל שחוסך 400 ש"ח בחודש על דלק בנסועה השנתית שלו, אבל תודה על הדאגה והמחמאות. דרך אגב, איך הבורה? כמה זה פול אצלך במחירים של היום? 300? 350? ;D

אה, כמעט ושכחתי:

http://www.caradvice.com.au/99056/volkswagen-1-4tsi-twincharger-to-be-phased-out-report/

http://www.thetruthaboutcars.com/2011/01/who-killed-the-twincharger/

Scorn, מס ירוק לא רצח את הדיזל. מס ירוק היה המסמר האחרון בארון הקבורה של הדיזל. דיזל מת בארץ לפני הרבה מאוד שנים. נכון, יבואנים הציעו, אבל לא היה ביקוש. צ'מפיון היה היבואן היחיד שמכר דיזל בכמויות בעיקר לנהגי מוניות. בשנים האחרונות צ'מפיון כמעט ולא מוכרים דיזל. נהגי מוניות עוברים לקיה.

מכוניות מיני היו מאוד פופלריות בישראל בשנות ה-90. הכבישים היו מלאים בפונטו, אונו, סוויפט, סיריון, ג'אסטי, קורסה, פיאסטה ורבות אחרות. אני מהמר שנראה יותר מכוניות ככל שמחירי הדלק ושווי שימוש יעלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גיר רציף זה על הפנים - היתרון הקל שהוא נותן ביחס לסיבוכיות שהוא מציע ממש לא מוצדק.

הפתרון הוא גיר רובוטי (אני מניח שגם לזה התכוונת האמת...).

גיר רובוטי הוא בדיוק הטוב משני העולמות, לפחות לכל מי שלא ממש אוהב לנהוג.

לגבי הדבילים שקונים ידני (ואני ביניהם) - אם אתה לא אוהב ללחוץ על קלאץ', אין לך מה לחפש עם גיר ידני, גם אם אתה מאד רוצה לחסוך. אתה תסבול. אבל למי שקצת אוהב לנהוג, או לפחות למי שלא מפריע לו הקלאץ' הדבר הדבילי הוא לקנות אוטומט דווקא.

אני חסכתי משהו כמו 12 אלף במחיר הקניה, וזה לפני החישוב של חסכון בדלק ובעלויות שוטפות (טיפולים וכו'). כמו כל דבר (וזו נקודה ש-milford נוטה לפספס באופן קונסיסטנטי), יש כל מיני דעות ובעיקר יש עניין של טעם. לא כל מי שחושב אחרת הוא דביל :-\

לגבי הדיזל המיסוי הירוק אכן דפק את הדיזל סופית. למרות שהדיזל מזהם פחות לק"מ, בכל תנאי ובכל מצב כמעט הוא נחשב יותר מזהם בארץ.

זה בגלל שהנוסחא לחישוב מזהמים בארץ היא משהו מיוחד שהמציאו אצלנו כי "הנוסחא שהאיחוד האירופי משתמש בה אינה מתאימה לתנאים בארץ" (אולי זה לא הציטוט המדויק, אבל זה פחות או יותר מה שאמרו במשרד התחבורה כשהם נשאלו על העניין הזה). זה עניין שגם יצרנים באירופה הרימו גבה לגביו. אני חושב שזה היה הנציג של PSA שהביע צער על זה שדיזלים לא יחדרו לשוק פה, למרות היתרונות וההתקדמות המדהימה שהם עשו בשנים האחרונות.

עריכה:

לגבי אמינות של מנועי טורבו, לעשות קצת סדר: מנועים מוגדשים פשוטים (כלומר או מגדש-על או מגדש-טורבו) זה משהו שקיים עשרות רבות של שנים. נכון שמכנית הם קצת יותר מסובכים ממנועים ללא גדישה אבל מדובר בטכנולוגיה מאד וותיקה, אמינה ומוכחת.

הסיפור עם המנועים של VW הוא לגבי הגדישה הכפולה (Twincharge) - זה משהו יותר מסובך והרבה פחות נפוץ (אם כי גם פה הם לא הראשונים שעשו את זה). וזה עוד פחות מוכר ונפוץ במנועים קטנים. על זה מדובר בכתבות השונות לגבי גניזה וכאלה. אבל כרגע עושה רשום שמדובר בעיקר בשמועות, כי כל הדגמים החדשים של VW שייצאו בשנים הקרובות עדיין ישתמשו במנועים עם גדישה כפולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה, לא שמעת? אם אתה לא חי בעולם של מילפורד אתה דביל, אידיוט, מפגר. בעולם שלו חייבים להחזיק בהמה כדי לנהוג בעיר ולעמוד בפקקים. הוא צוחק עלינו. אני צוחק עליו חזרה בתחנת הדלק.

הקטע עם VW שהם אוהבים להפוך את הלקוחות שלהם לשפני ניסיונות. המכוניות החדשות שלהם עמוסות בטכנולוגיה חדשה ומתקדמת שנבדקת על גב הצרכנים. אין ספק DSG נראה מאוד מרשים על הנייר, אבל מה יקרה עוד 3-4 שנים ו-100,000 ק"מ? זו הסיבה שאני אישית הייתי חושש מאוד לקנות VW משומשת. קודם כל המכוניות שלהם התרסקו בדירוג האמינות בשנים באחרונות. שנית אחריות קצרה. לקוח לצ'מפיון שם על השולחן 120,000 + ומקבל שנתיים אחריות. יצרניות מתחרות נותנות 3 שנים + על מכוניות בחצי מהמחיר. שלישית חתונה קתולית עם צ'מפיון. מי עוד יודע לתקן את הדברים האלה? ולקינוח מחירים גבוהים מאוד. לא פלא שנהגי מוניות עוברים לקיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ספק DSG נראה מאוד מרשים על הנייר, אבל מה יקרה עוד 3-4 שנים ו-100,000 ק"מ?

אתה מודע לזה שלסקודה אוקטביה (רוב המוניות בארץ) יש מנועים זהים לחלוטין לאלו של VW, לרבות דגמי הDSG, נכון? בינתיים לא יצא לי לשמוע תלונות על אמינות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Likewise.

יצא לי לנסוע במוניות עם הגיר הנ"ל, אשר נושקות ל 300 ו 400k בקילומטרז' ואף נהג לא ממש התלונן, חוץ מאלו שקלאץ' עושה להם את זה והם במקרה נפלו על אחת מושכרת עם DSG.

באותה נשימה אציין שהמכלול ההידראולי של תיבת ה Dual-Logic בגרנדה פונטו שלי שפך את עצמו על האספלט בדיזנגוף השבוע. סיפור של כ 10k ש"ח לתיקון. הקטע היותר משעשע/עצוב הוא שמדובר במכלול היקר (יחסית) בכל הגיר ולא בהחלפה מוחלטת של הגיר על כל מרכיביו. המשאבה החשמלית של הגיר זה סיפור של עוד 6-7k, אבל היא לבינתיים בסדר. :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא אומר שהגיר לא עבר שיפוץ יקר בשלב כלשהו בחייו של הרכב.

על הכבישים אני רואה הרבה, הרבה פחות מוניות סקודה/פולקסווגן. אם יוצא לי לראות מונית מבית VAG היא בדרך כלל מהדגמים הישנים והאמינים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גיר רציף זה על הפנים - היתרון הקל שהוא נותן ביחס לסיבוכיות שהוא מציע ממש לא מוצדק.

הפתרון הוא גיר רובוטי (אני מניח שגם לזה התכוונת האמת...).

לא, דווקא התכוונתי לרציף. גיר רובוטי הוא שילוב ביניים שלא יחזיק מעמד לדעתי. היתרון האדיר של הגיר הרציף הוא שהוא מחזיק את המנוע בסל"ד קבוע, דבר שמוסיף המון בחסכון בדלק ואף בביצועים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, דווקא התכוונתי לרציף. גיר רובוטי הוא שילוב ביניים שלא יחזיק מעמד לדעתי. היתרון האדיר של הגיר הרציף הוא שהוא מחזיק את המנוע בסל"ד קבוע, דבר שמוסיף המון בחסכון בדלק ואף בביצועים.

גיר רציף צריך לעבור הרבה מאד שדרוגים ושיפורים מאסיביים בטכנולוגיה כדי שהוא יהפוך למיינסטרים. גיר רציף מתבסס על רצועה, ורצועה מחליקה מעל מומנט מסוים - בגלל זה רק מכוניות קטנות עם מנועים קטנים עושות שימוש בגיר רציף.

היצרן הרציני היחיד (מסתבר שלהרבה יצרנים יש פה ושם איזה דגם עם גיר רציף )שעושה שימוש בגיר רציף גם במכוניות יותר גדולות זה אודי. הם פתחו גיר עם שרשרת במקום רצועה שעומד בעומסים יותר גבוהים, אבל גם אצלם במכוניות החזקות באמת זה לא קיים למיטב ידיעתי. ובפועל אין להם יתרון משמעותי בצריכת דלק ו/או ביצועים על דגמים מקבילים עם תיבות סטנדרטיות.

יותר מזה, אם הטכנולוגיה שלהם הייתה טובה היא כבר מזמן הייתה זולגת לשאר המכוניות של VAG, אבל כל ה-DSG בא אחרי ה-CVT. כלומר גם הקונצרן עצמו פחות מאמין בזה - ומדובר בגיר הרציף הכי טוב שקיים כרגע.

בכלל, גיר רציף זה משהו שקיים כבר עשרות שנים (יש אפילו ג'אסטי עם גיר רציף מתחילת הניינטיז) ועדיין זה לא מתקדם לשום מקום.

על הנייר זה נשמע אידיאלי, אין ספק. אבל כנראה שהמגבלות כרגע עולות על היתרונות. כמו שזה נראה, נעבור למנועים חשמליים הרבה לפני שגיר רציף ישתלט על השוק. ועד אז נוכל לשכוח כבר מכל הקונספט של תיבת הילוכים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קישקוש.

http://www.caradvice.com.au/99056/volkswagen-1-4tsi-twincharger-to-be-phased-out-report/

חפש בגוגל tsi twincharger reliability או tsi twincharger whistle או twincharger turbo issues

אתה תראה טוב מאוד כמה בעיות יש עם ה TSI כפול המגדשים.

ומצד שני, אני מצדיע ל VW על ה TSI ה "רגיל", שלא נראה שסובל מבעיות אמינות מיוחדות עד לנקודה זו.

"דרך אחרת" ?

מי שקונה בשנת 2011 (חדש) עם גיר ידני הוא דביל גמור, או סתם מזוכיסט.

או שיש לו שכל.

גיר ידני אמין יותר, חסכוני יותר בדלק (לפעמים בהפרשים של מעל 10-15%), לא מעצבן אותך עם משיכת הילוך איפה שלא התכוונת והעברות הילוך מוקדמות מדי, אתה בוחר בדיוק באיזו נקודה להעביר את ההילוך, ובנוסף עם גיר ידני גם יהיה זול יותר.

אז איפה החיסרון?

לפני שמישהו אומר "פקקים", בפקקים שבאמת זוחלים משאירים בהילוך ראשון ופשוט מורידים את הרגל מהקלאץ' כדי להתקדם. אם הפקק לא כזה זוחל, הילוך שני לא מכבה ולא מרעיד לרכב את הצורה גם ב 10-15 קמ"ש.

בנוגע לרובוטי- זה יופי של פתרון. הבעיה היא שהתיבות שקצת יותר אמינות הן זבל בתפעול (חדות המצמד כרגע) והתיבות כפולות המצמד, שכרגע מדובר על DSG ו TCT, עוד לא הוכיחו את עצמן באמינות. ל DSG יש בעיה כלשהי עם המחשב גיר, יש לא מעט דיווחים, אפילו בארץ, על הרבה תקלות במחשב, וגיר ה TCT חדש מדי בשביל להסיק משהו עליו עדיין.

נראה מה יהיה בשנתיים הבאות, אני אשמח לראות תיבות פלנטריות נעלמות לטובת תיבות רובוטיות טובות ותיבות רציפות.

NJMAN- גם גיר רציף אפשר לעשות כמו שצריך, מסתבר. הגיר במיצובישי לנסר ובסוברו ובפורסטר/B4 הוא גיר רציף מצוין, כרגע אין דיווחים על תקלות או בעיות אמינות, והפורסטר ביחס לקטגוריה שלו גם לא טוחן דלק (הלנסר 1.8 כן...) אז אני מאמין שבעיות צריכת דלק ברכבים עם הגיר הזה לא נובעות מהגיר.

בכל מקרה, זה יכול להיות צעד לא רע בהעלמה של תיבות פלנטריות מהעולם, כי מי שרגיל לאוטומט לא ירגיש מוזר מדי במעבר לרציף.

vic07- האוקטביות שמשמות בארץ כמוניות הן בד"כ דיזל ידניות משנים 2006-2009, לפעמים נתקלים באחת עם מנוע TDI, אבל עוד לא ראיתי מונית עם DSG.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...