חוק ניתוק זיקה - שאלת הבהרה - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוק ניתוק זיקה - שאלת הבהרה


liran2003

Recommended Posts

רק כדי להיות בטוח שהבנתי נכון..

בפלאפון, יש חבילה של 200 ש'ח בחודש, 1000 דק שיחה, עם זיכוי מלא על סמארטפון (לדוגמא על - 110 ש'ח).

אם אני רוכש מחנות פרטית, מציג את החשבונית ומצטרף למסלול, יזכו אותי על 109 ש'ח כל חודש (כלומר החשבון הסופי של פלאפון יצא 90 ש'ח)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראת את הדיון הרשמי?

דיונים בנושא חוק "ניתוק זיקה" בחברות הסלולריות - חשוב!

יזכו אותך לפי מכיר המכשיר בחשבונית - חלקי 36 חודשים ובתנאי שאתה מגיע לאותה רמת שימוש הנדרשת ממך אם תקנה דגם זהה מסלקום.

לדוגמה, אם קנית SGS מחנות פרטית ב-1800 ש"ח אתה אמור לקבל זיכוי של 50 ש"ח בחודש ולא 109.

קודם לך לקרוא בלינק ואם משהו לא ברור - תמשיך לשאול וננסה לעזור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, קראתי (את שתי התגובות אליהם הקישור מפנה).

אם מחלקים את מחיר המכשיר ב-36 חודשים זו עבירה על החוק ועל רשיון המפעילה.

מתוך רשיון חברת פלאפון (63.1א. (א)).

ככל שדגם ציוד הקצה המצוי ביד המנוי זהה לדגם המשווק על ידי בעל הרשיון בעת פניית המנוי אליו, יציע בעל הרשיון למנוי הטבה זהה לזו הניתנת על ידו למי שרוכש ממנו את הדגם האמור, בהסתמך על אישור רכישה שיציג לו המנוי;

כמובן צריך לעשות חלוקה בין מכשירים שנמכרים בתכנית מסויימת ואצל המפעילה לבין מכשירים שאינם משווקים על-ידה.

החלק היחיד שהמפעילות יכולות להתייחס בקבלה זהו תאריך הרכישה. הלקוח יהיה זכאי להחזרים על המכשיר על 36 חודשים ממועד רכישת המכשיר (ולא 36 חודשים מעת חידוש עסקה אצל המפעילות).

המציאות מוכיחה אחרת?

"שיטת מצליח". החברות מנסות להתנער מהזכויות של הלקוח עפ"י חוק.

אישית, ראיתי קבלה בה לקוח מקבל כ-80 ש"ח החזר על מכשיר e72 שנרכש בחנות פרטית בכ-1250 ש"ח. לפי חישוב פשוט לאחר 16 חודשים הוא "מכסה" את עלות המכשיר ומשם והלאה - יימשכו הזיכויים על עוד הוא עומד בתנאים שנקבעו בחברה לקבלת החזר על מכשיר זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני חושב כמוך, אבל גם לפרשנות החליפית בהחלט ניתן למצוא תוקף.

היא טוענת שההטבה היא לא סכום ההחזר מסויים אלא עצם העובדה שהמכשיר בהחזר מלא ובפועל תשלפם עליו 0 שקלים בתום התקופה, בלי קשר למחיר הרכישה. לטענתם - מדוע שהחברות הסלולריות יממנו לך מעבר לעלות המכשיר בפועל? הן דואגות שתקבל הטבה זהה למי שרוכש אצלם - מכשיר בהחזר מלא, בלי כל קשר למחירו המומצא או האמיתי.

זה נטחן עד דק בדיון המקורי.

לפעמים נופלים על נציג שלא לגמרי סגור על עצמו ומרוויחים מההפקר.

יש גם חורים אחרים... בפלאפון למשל אתה מקבל החזר מלא על המכשיר בשיחות מעל 100 דקות.

אם תרכוש מהם איפונרבה בעלות של 3500 ש"ח תקבל החזר רק מעל 248 דקות.

אם תרכוש SGS2 או ATRIX באותו מחיר (שלא משווק על ידם) תקבל החזר מלא מעל 100 דקות בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי ספק שזה נטחן דק בדיוק המקורי.

אין לי ספק שאם מחלקים את עלות המכשיר ב-36 זו גם עבירה על החוק (אם המכשיר נמכר בתוכנית אליה הלקוח מצטרף).

לפרשנות החליפית אין תוקף. החוק ברור. אין לי ספק כי לא חסרות הבהרות של משרד התקשורת בעניין.

היום בו ארגיש רע עבור מפעילות הרט"ן רחוק מאוד מלהגיע. רבע מליון ש"ח רווח נקי ברבעון.

יש חוק. הם עוברים עליו.

אם אני לא הייתי משלם חשבונית באופן הנכון - הייתי זוכה לסנקציות מצידם.

אני מחכה בכיליון עיניים ליום בו מנכ"ל של חברת תקשורת זו או אחרת ייכנס לכלא על מדיניות הפרת החוקים הבוטה שיש בחברות האלה ועל "שיטת מצליח" שמופעלת שם על ימין ועל שמאל. כמובן שהדברים הם רק לכאורה עד שהדברים יוכחו בבית המשפט. אגב, לכאורה לא חסרות הוכחות ועדויות, גם של עובדים לשעבר בחברות האלו.

מה ניתן לעשות?

לפנות במכתב רשום לפניות הציבור של מפעילת הרט"ן.

להתקשר למוקד השירות ולא לנתק עד שתקבל את המגיע לך (כמובן להקליט את השיחה). יצא לי בעבר כבר להקריא חלקים מהרשיון ל"מנהלים" בחברות תקשורת.

לפנות לעיתונאי בבקשת עזרה.

לפנות למשרד התקשורת (עונה לאחר 3 חודשים פחות או יותר).

אין לנציגים כאן שום שיקול דעת. לא משנה אם הם מבינים בזה או לא. החוק ברור, החוק מפורש. המנהלים של הנציגים הזוטרים אמורים לדעת זאת.

ה"חורים" האלה נמצאים גם בפרטנר.

מכשיר שנמכר ברשת צריך להגיע לדמי שימוש חודשי של 249 ש"ח.

מכשיר שלא נמכר ברשת צריך להגיע לרמת שימוש של 149 ש"ח.

לפחות כך זכור לי.

מצטער על נוסח הכתיבה התוקפני - שום דבר לא מכוון נגדך.

הדעה שלי נחרצת בעניין הזה, אין לי התלבטות. החוק ברור. הפרסום בתקשורת ברור.

כמובן שמובן שמפעילות הרט"ן מנסות למזער נזקים - אך הצרכן צריך לעמוד על שלו.

מדוע כל צרכן צריך להיות עם חצי תואר במשפטים?!

אם אין לו חצי תואר, המצב עגום, לרב עושקים אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי האתר של אונרג'

תשלום

אם המכשיר שברשותך משווק ברשת orange במועד ההצטרפות/חידוש ההתקשרות, תהיה זכאי לקבל את אותם ההחזרים הכספיים הניתנים ללקוח אשר רכש את המכשיר ברשת orange לפי המבצע אליו בחרת להצטרף.

http://www.orange.co.il/he-il/cellular/packages/deals/sim-free-refund/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שאינך צודק.

זה לא עניין של מחשבה. זה עניין של עובדות ומציאות.

נ.ב. אתה קצת חיי בסרט.

נ.ב.ב. אם אתה (מר Gabi G) כלכך בטוח שאתה מבין את החוק יותר טוב מסוללת עורכי הדין של חברות הענק האלה, ואין לך ספק שהם עבריינים פורעי חוק - למה אתה מחכה? לך תגיש נגדם תלונה במשטרה ובמקביל תגיש נגדם תביעה בבית משפט.

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי האתר של אונרג'

אם המכשיר שברשותך משווק ברשת orange במועד ההצטרפות/חידוש ההתקשרות, תהיה זכאי לקבל את אותם ההחזרים הכספיים הניתנים ללקוח אשר רכש את המכשיר ברשת orange לפי המבצע אליו בחרת להצטרף.

http://www.orange.co.il/he-il/cellular/packages/deals/sim-free-refund/

חבל שאתם רשלנים מדי מכדי להבחין וללחוץ על הלינק "תנאי ההחזרים" בתחתית העמוד וככל הנראה גם עצלנים מדי מכדי לקרוא בעיון את הלינק שנתתי, שבו זה כבר הודגם, הוסבר ונטחן עד דק :nono: . מאותו לינק שהבאת:

9538488088.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בטוח במה שאני כותב.

כן, עורכי הדין האלה טוענים דברים שאינם נכונים ועוברים על החוק.

הם מתישים לקוחות ולכן זה משתלם להם.

אם הנושא נטחן עד דק - פשוט נפסיק לטחון.

מציאות: אני מקבל החזר של 80 ש"ח בחודש על מכשיר e72 בסלקום שנרכש בחנות בפרטית במחיר של כ-1200 ש"ח. לשיטתכם הייתי אמור לקבל כ-35 ש"ח החזר כל חודש. (1200/36).

יש שלושה חילוקים עיקריים:

א. המכשיר אינו נמכר ברשת.

ב. המכשיר נמכר ברשת אך לא בתכנית אליה הצטרף המנוי.

ג. המנוי במכר ברשת ומוצע בתכנית בה נמצא המנוי.

במקרים א ו-ב הטבלה היא שקובעת (לצורך העניין הטבלה שהובאה בקישור לאתר של פרטנר).

במקרה ג המנוי מקבל בדיוק את אותו החזר אילו הוא רכש את המכשיר אצל המפעילה. מה שקורה איתי - 80 ש"ח החזר על e72.

בנוגע לסעיף שהבלטת: "סך ההחזרים מוגבל למחיר המכשיר ללקוח כפי שמופיע באישור הרכישה" שים לב כי זה שורה זו נכונה עבור מצבים א ו-ב ולא במצב ג.

נכון שלכאורה שורה זו מוסבת על כל העמוד - אך אין זה החוק. שורה זו מוסבת רק על הטבלה.

עפ"י חוק שורה זו אינה רלוונטית שכן במצבים כמו א ו-ב מפעילת הרט"ן היא הקובעת את גובה ההחזר ומטבע הדברים ההחזרים עפ"י הטבלה אינם עולים על סכום הרכישה.

החברות יצרו את מציאות ב' בשביל להגביל את מצב ההחזרים שהם נותנים ללקוחות במסגרת "ניתוק הזיקה" ולכן במסלולים רבים מוצעים מכשירים בודדים כחלק מהמסלול.

תלונה למשטרה אני לא יכול להגיש מכיוון שאני אישית לא נפגעתי. אז באיזו אמתלה אגיש את התלונה - בשם מי?

כן, אני ממליץ לפנות למשטרה. בעבר התלוננתי במשטרה על חברת תקשורת שלאחר סיום ההתקשרות איתה ולאחר תשלום חשבון סופי שלחה את ידה לכרטיס האשראי. כמובן שביצעתי "הכחשת עיסקה" בחברת האשראי אך בבד בבד גם התלוננתי במשטרה.

אם מספיק צרכנים יתלוננו על הפרות החוק של חברות אלו ואחרות במשטרה אולי סוף סוף אחד המנכלים יכנס לכלא והשוק יתחיל לפעול כראוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אשריך ונפלת על נציג שרות נדיב/לא מעודכן/מעופף.

אותי לא צריך לשכנע ודעתי כדעתך - אם הם מתמחרים מכשירים במחיר לא ריאלי זו בעיה שלהם ולא שלי והחוק היה אמור לטעמי לגרום להם לתמחר את המכשירים באופן שפוי יותר, מה עוד שהם רוכשים את המכשירים במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק.

לא בטוח שזו הייתה כוונת המחוקק וכלל לא בטוח שלא ניתן להגן על הטיעון של החברות הסלולריות, אבל זה מה שהיה ראוי להיות לטעמי.

אני לא יודע מהיכן הביטחון לגבי תקפותו של הסעיף (א/ב/ג) ואני כלל לא בטוח שאתה צודק.

אין לי צל של ספק שגישה צרכנית אסרטיבית יותר ובלתי מתפשרת תניב פירות - אולי תגיש תביעה יצוגית בשם מי שכן נפגעו?

ללא ספק אתה מפגין את הרוח הנכונה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוב מפספס את מטרת החוק

מטרתו המוצהרת היא הסרת חסמי מעבר בין החברות, לא להוזיל את מחיר המכשירים ברשת.

וגם שם המתמטיקה שלך לוקה בחסר, חברה סלולרית צריכה להתאים את המכשיר אליה בכל מה שקשור לשפה, תפריטים וכו', היא צריכה לשמור חלקי חילוף ולהכשיר טכנאים, להשוות מחיר ברשת אורנג' למשל למחיר בחנות פרטית זה פשוט לא נכון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב ושוב - אמרתי שזה היה יכול להיות תוצר לוואי רצוי ויעד משני ראוי. לא בהרח מטרת החוק העיקרית.

בוא נדבר על לקויות מתמטיות....

לגבי העלויות - לא תצליח לגרום לי "לרחם" על מצבן הכספי ה"רעוע" ומתח הרווחים ה"זעום" של החברות הסלולריות.

עם הרווחים הרבעוניים שלהם הם היו יכולות לשלם לנו כדי שניקח מכשירים ועדיין להרוויח סכומים של 6 או 7 ספרות :lol: לחודש.

אני בטוח שמחיר הרכישה נמוך דיו כדי לכסות את העלויות שתיארת, מה עוד שהן מתחלקות על כל כך הרבה מכשירים שזה שיקול ממש זניח. אל תשכח גם שחנות פרטית לא מקבלת גרוש מהשיחות והשימוש שלך במכשיר - שמתומחרים ע"י אותה חברה שמוכרת לך פי כמה מונים מהעלות האמיתית. זה הרבה יותר ממפצה אותם על "עלויות ההכשרה/טכנאים" לכאורה גם מבלי לנפח את מחיר המכשיר.

הם מתמחרות את המכשירים כך רק כי הן יכולות וכי אין תחרות אמיתית בשוק - לתמחר SGS במעל 4000 ש"ח ללקוח אבל להחזיר רק 1800 למי שרכש SGS בחנות פרטית אומר שבעצם אין להם מה להפסיד. כדי לקבל החזר מלא הלקוח יאלץ לשימוש מעל 250 ש"ח בחודש - הרבה מעל הנדרש למכשירים בטווח המחירים ה"אמיתי" שלו. מה גם שלך תדע אילו תנאים ידרשו ממך כדי לקבל החזר מלא אם תעבור חברה עוד שנתיים. אין גבול ליצירתיות כאן.

אין לתמחור הזה שום קשר לעלות האמיתית שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...