יצירת מערך RAID0 בלוח אם Asus P8P67-PRO - אפשרי? - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יצירת מערך RAID0 בלוח אם Asus P8P67-PRO - אפשרי?


benyben

Recommended Posts

שלום.

האם בלוח האם לעיל, יש תמיכה במערך RAID0?

הרצון הוא להריץ אני כונני VelociRaptors, כל אחד 600GB, לנפח כולל של 1,2TB.

אשמח לשמוע אם הדבר אפשרי, לפני שאני צולל פנימה.

כמובן, תמיד שמח ללמוד עוד.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מממ.... למה הכוונה? למה למערך כזה לא תהיה תועלת רבה? האם מערך זה לא מכפיל את מהירות הכתיבה/קריאה?

בנוסף על ההכפלה במהירות, מצורף לכך נפח לא מבוטל של 1.2TB - שזה המון.

אם כן - זאת היא המטרה, להשיג נפח אחסון "נורמלי" (להבדיל מכונן של 90 גיגה), ובו בעת להשיג מהירות גבוהות מאוד.

מה דעתך???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון נפח אכסון אתה יכול להשיג גם בלי רייד.

ובקר הרייד המובנה בלוחות כאלה הוא חצי חומרתי חצי תוכנתי - מהסוג הכי גרוע. במידה ותרצה בקר חיצוני נורמלי. ה Perc 5i הוא אופציה טובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

RAID0 אכן משפר את זמני הקריאה והכתיבה, אך הביטוי של זה בפועל הוא זניח עד לא קיים ברוב המקרים.

RAID0 אינו תחליף לכונן ובניגוד לכונן לא משפר את זמני הגישה (אחד מהיתרונות היחסיים העיקריים של SSD). היתרון של RAID0 על-פני עבודה בתצורת כונן קשיח בודד באה לידי ביטוי בעיקר ביישומים שבהם מתבצעת כתיבה/קריאה רציפה למערך (לדוגמה עריכת , כתיבת קובצי תמונה גדולים ועוד).

במערכת שולחנית רב-תכליתית ממוצעת RAID0 לא יעניק שום שיפור מורגש בתגובתיות המערכת (לא בפתיחת יישומים, כאמור לא בגישה ולא בפעולת המערכת) ומכיוון שאמינותו נמוכה (תקלה בכונן אחד משמעה אובדן המידע שעל המערך כולו) החסרונות שלו עולים על התועלת שלו שבפועל היא יותר תיאורטית ממעשית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה, כמו תמיד

מה, אם כן, היית מציע כתחליף למערך זה?

אגב, מדובר על מחשב שיעשה שימוש בתוכנת עיצוב , וכל יעודו של המחשב - עבור התכונה. היא נקראת CATIA (מעבר לכך שהיא מייצרת מודלים תלת מימדיים, ועולה הון בלתי רגיל, אני לא יודע הרבה עליה).

האם היית ממליץ על כונן REVO במקום מערך זה, וכוננים "רגילים" לשאר האחסון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה הבסיסית היא מה מחפשים להשיג?

בדרך כלל התחליף למערך הוא פשוט לא ליצור שום מערך RAID0 מתום ההגיון הבא:

אם מערך RAID0 תורם במשהו ויש תקציב מתאים, אז בהחלט ניתן להשתמש בו.

אם מערך RAID0 לא תורם במשהו, אז חבל ומיותר ליצור כזה.

אם מדובר בתכונה לעריכת מודלים תלת-ממדיים אני מניח שנעשה שימוש בקובץ זמני (Swap) כטיבן של תוכנות מסוג זה. ייתכן שמיקום הקובץ הזה על כוננים במערך RAID0 דווקא כן ייתן שיפור מסוים כי זאת בדיוק סוג העבודה ש-RAID0 כן תורם לה. עד כמה, אם בכלל, קשה לי להגיד כי אני לא מכיר את התוכנה, דרישותייה ואופן פעולתה. כמו כן זאת קביעה קצת כללית מדי, זה תלוי בגודל קובץ הזמני הזה, גודל קובצי הפרויקט באופן כללי ובעוד גורמים, כך שיש פה מספר משתנים שביחד מרכיבים את התמונה המלאה.

אני לא יודע אם כונן SSD באמת נחוץ כאן, או יותר נכון אם משתלם כאן.

בכל אופן:

1. במערכת כזאת בטח שאי אפשר להסתפק בכונן בודד. צריכה להעשות הפרדה לפחות בין כונן המערכת לכונן שעליו ממוקם הקובץ הזמני, ובנוסף הייתי ממליץ להשתמש בכונן אחסון נוסף לפרויקטים הגמורים (וחומרי הגלם) עצמם.

2. אם נעשה שימוש ב-RAID0 וגם אם לא. לא להזניח את עניין הגיבוי. אם מדובר במערכת לעבודה (פרנסה) ואי אפשר לסבול זמן השבתה של המערכת אולי כדאי לשקול יצירת RAID1 עבור כונן המערכת+תוכנות.

3. בהתאם לדרישות, מגבלת התקציב וכו', אולי בכלל כדאי לפנות לכיוון של תחנת עבודה (Workstation) ייעודית ולא להרכיב מפרט לבד. אם התוכנה הזאת נהנית מריבוי ליבות לדוגמה אז ניתן לקנות תחנת עבודה מרובת מעבדים שתהיה עדיפה מכל מעבד בודד שתוכל לקנות. לעיתים תחנות העבודה הללו באות עם בקר RAID ייעודי שעדיף על הבקר המובנה בלוח האם. ניתן לפנות לחברות המתמחות בכך (HP, לדוגמה, יש גם אחרות כמובן אני פשוט לא מכיר מספיק) ולראות מה הפתרונות שהם מציעים. רק שהדרישה הבסיסית פה היא לדעת להגדיר מהן דרישות החומרה של התוכנה ולהכניס אותן להקשר המתאים. מה בדיוק רוצה להשיג אותו אדם שלו שאתה בונה את המערכת ומה התקציב שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו תמיד - מאלף!

תודה רבה.

מעניין במיוחד מה שלמדתי על הקובץ הזמני....

אני מבקש כעת להעביר את הבעיה אליך דווקא, ולתת לך להתמודד איתה :yelclap:

הנה הסיפור - על רגל אחת (אם זה לא המקום, אשמח להעביר הדיון להודע פרטית, אם כי שנדמה לי שיש יתרון לדיון כזה דווקא במסגרת הפורום).

סטודנט באוניברסיטה אמריקאית יוקרתית, אובד עצות. הוא משתמש כדרך קבע בתוכנה הזאת - CATIA.

הנה לינק - סתם כדרך אגב:

http://www.3ds.com/products/catia

נכון לעכשיו, יש לו מחשב שמריץ שני מעבדי , כל אחד מאלה הוא דו-ליבתי, ורץ במהירות של 3,0GHZ.

בנוסף, כרטיס 1500 (או 1800?) בן שנתיים.

16 גיגה ראם מותקן בה, ואת שאר הפרטים אני ממש לא יודע, אם כי אני מניח שהכוננים הקשיחים הם "רגילים".

הוא מספר לי חדש משמעית, שהמערכת הנוכחית הזאת לא מספקת אותו מבחינת הביצועים שלה.

לכן הוא מבקש לשדרג, כאשר התקציב הוא 5,000 דולר, אבל כמובן שלא יזיק לשמור על התקציב ביד אדוקה.

הוא - לא מבין חצי דבר במחשבים.

אני - רק שואב מכם את מה שאני יכול.

מהיכן מתחילים?

ניסיתי, ואני עוד מנסה ללא הצלחה, למצוא את דרישות המערכת של התוכנה. אבל - וזה מוזר - אין שום מידע על זה.

כל שיש זה "מערכות Workstation נתמכות" (או משהו כזה), שבהם התחום כל כך רחב (משני Xeons מרובעי ליבות מהדור האחרון, ועד למעבדי ה 2 Due הניידים). אם כן, לא ממש תורם המידע הזה.

איך אתה ממליץ לגשת לבעיה?

ומדובר ממש בדיני נפשות (:

תודה תודה תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיון על מפרט מלא מקומו בפורום מפרטי מחשב, אך מכיוון שכרגע אנחנו מדברים יותר באופן כללי ומכיוון שזה גם עדיין מתקשר קצת לסיבה שבגללה פתחת את הדיון אנסה לענות על השאלה שלך בקצרה ואם מנהל הפורום יימצא לנכון הוא יעביר את הדיון.

כאשר ניגשים לבחור חומרה צריך לדעת להגדיר את דרישות התוכנה. בלי זה מאוד קשה לדעת איך לבנות מערכת מאוזנת ואיזה רכיבים ייתנו את התמורה הגדולה ביותר. בנוסף, עיינתי קצת בקישור שנתת, וכצפוי כאשר עוסקים בתוכנות מהסוג הזה, שם התוכנה לבד לא אומר הרבה מכיוון שמגוון וטווח השימושים בה הוא עצום. ככל הנראה יש הבדלים מסוימיים בין שימוש "פשוט" יותר לבין שימוש "תובעני" יותר וייתכן שיש דגשים שונים כשבאים לבחור חומרה לשימושים השונים.

אין לי את הידע הנדרש כדי לתת המלצה כלשהי בנושא מכיוון שאני לא יודע איזה שימוש נעשה בתוכנה ואיך היא פועלת (היכן נמצאים צווארי הבקבוק השונים וכיצד למזער אותם) ולכן כל המלצה שאתן תהיה כללית מדי ולא אמינה.

מהיכרותי המועטה עם תוכנות תלת-ממד נוספות:

1. בדרך כלל ככל שיש כוח עיבוד גדול יותר כך טוב יותר. לכן פנייה לכיוון תחנת עבודה עשויה להיות פתרון טוב.

2. לא תמיד יש צורך בכרטיס גרפי כזה יקר, אך לפעמים הוא באמת נדרש.

3. בדרך כלל גם כמות זכרון גדולה רק תורמת.

4 בכל הנוגע למערכת האחסון התשובה לא ברורה כל כך וגם אף פעם לא חד-משמעית. העברת קובץ ה-swap (שכרגע אני רק מניח שקיים) ל-SSD או למערך RAID0 עשוי לעזור במשהו, אך פה אני מדבר באופן כללי ותיאורטי לגמרי עקב חוסר ההיכרות עם אופי העובדה.

כמו כן אולי יעזור אם אותו בן אדם ייפרט קצת יותר מדוע המערכת הנוכחית שלו כבר לא מספקת אותו ואיך זה בא לידי ביטוי? האם שדרג גרסת תוכנה? האם כך סתם פתאום חלה ירידה בביצועים או שאולי זה תהליך מתמשך שעכשיו פשוט הגיע לנקודה שכבר מפריעה ופוגעת בעבודתו?

מספר הערות בעקבות המידע הנוסף שנתת:

1. כבר היום עושה רושם שלבחור יש תחנת עבודה ולא מערכת מחשב ביתית. ייתכן שהוא בנה לבד וייתכן שבהחלט מדובר בתחנת עבודה. זה רק מחזק את ההצעה לכיוון פנייה לתחנת עבודה ייעודית ולשם כך צריך לפנות ולהתייעץ עם ספקי הפתרונות.

2. Xeon הוא רק המיתוג של הסדרה, "מתחת למכסה המנוע" יכולות להימצא ארכיטקטורות שונות. ייתכן שהמעבדים הללו כבר ישנים (מבוססים לדוגמה על הארכיטקטורה ה"מיושנת") ושבאמת הגיע הזמן להחליפם עם התפתחות השימושים ו/או דרישות התוכנה. אם הוא יכול לברר את הדגם של המעבדים הנוכחיים זה יכול לתת לנו נקודת ייחוס מסוימת לכוח העיבוד הנוכחי שלו.

3. מכיוון שהוא נמצא באוניברסיטה אני מתאר לעצמי שהוא משתמש בתוכנה במסגרת לימודיו ו/או עבודתו. במקרה כזה אני מתאר לעצמי שיש באותו מוסד לימודים אנשים המנוסים בשימוש בתוכנה שיכולים להנחות אותו בנוגע לדרישות התוכנה המומלצות לשימושים שלו. זה יעזור לקבל תמונה או לפחות כיוון בנוגע לחומרה הנדרשת שעליה ניתן לבסס בקווים כלליים ובתקווה אף מדוייקים את המפרט כאשר פונים לקניית חומרה באופן פרטני או פונים לכיוון תחנת עבודה ממותגת.

4 ייתכן שקניית החומרה באופן פרטני תהיה זולה יותר, אך אם פונים לכיוון פתרון תחנת עבודה מלא מקבלים גם אחריות ושירות של החברה שמספקת את הפתרון. זה משהו שאין לזלזל בו כלל וכלל כשזה מגיע למערכת מחשב לעבודה. כמו כן אותה חברה למתן פתרונות עשויה להחזיק בידע המתאים כדי להמליץ על תחנת עבודה מתאימה לצרכים של אותו בחור (אם כי, ואולי זה לא הוגן לגמרי, אני פחות נוטה לסמוך על מילותיהם של ספקי הפתרונות ומעדיף לבוא עם לפחות מושג כללי בנוגע לדרוש לי).

אלו כל העצות שאני יכול לתת עכשיו. לעזור יותר איני יכול מכיוון שאיני מכיר את התוכנה והשימושים בה כך שכל מה שאומר יהיה יותר תיאורטי מאשר מעשי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...