שאלות לגבי ציוד לטיול בדרום אמריקה לחצי שנה - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלות לגבי ציוד לטיול בדרום אמריקה לחצי שנה


Ben N

Recommended Posts

קראתי קצת על שקי שינה אז אני מכיר קצת את ההבדלים בסוגי מילוי, בטמפ׳ ובתקן שלהם.

אני מבין שהתקן האירופאי יותר מחמיר על הטמפ מאשר האמריקאי ואז נכנסת לי שאלה - כשקראתי שהטמפרטורת קומפורט מומלצת היא 7- הכוונה בתקן אמריקאי או אירופאי? כי הציעו לי שקי שינה שרשום להם שהם 4- או אפילו פחות ואמרו שהם יכולים להתאים לי..

אני בטוח שהשק״ש שקנית ב200$ עולה הרבה יותר בארץ, השאלה היא אם לא יותר משתלם לי להגיע לבואנוס איירס (כנראה שם אני אנחת) ולקנות שם (אגב השאלה הזאת תקפה לגבי כלל הציוד, גם הביגוד, מקלות הליכה וכו׳) שמעתי שהמחירים שם הרבה יותר נמוכים, גם מארה״ב, אבל אני לא יודע אם זה נכון..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל זה שיקולים שלך, לפני שנתיים לא היה משתלם לקנות בבואנוס איירס, אתה חייב להבין זאת עיר עצומה זה לא כמו תל אביב,

אתה לא תדע איפה החנויות הזולות והחנויות שתתיקל בהן, הן יהיו על תקן ריקושט בארץ משמע, יקרות

כן משתלם לקנות בפואנטו ארנס אבל זה בדרום דרום צ'ילה...

אה ובקשר למקלות הליכה, אם לא טירקת איתם ממליץ לך לנסות ולראות אם זה מתאים לך לדעתי מיותר...

כמו שאמרתי, השיקולים שעמדו לנגד עני הם מס' הטראקים שאני הולך לעשות אל מול הכסף שיש לי

ראיתי לנכון להשקיע בציוד איכותי וקל וזה הפך לי את הטיול להרבה יותר חוויתי והציוד עד היום משמרת אותי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

7- זה באמריקאי (הפחות מחמיר)

אני דווקא חשבתי שמקלות זה אחלה, כנראה באמת אינדיווידואלי.

שק"ש נורמלי עולה ~ 800 ש"ח בעודפים בארץ.

בבואנוס איירס זול לקנות מוצרים של קולומביה יחסית לארץ. תברר איפה החנויות השוות עם ההנחות. הכי טוב להכיר מקומיים ולהסתובב איתם.

אם אתה יכול להתאפק (מסלול עולה, מתחיל באושוואיה ולא מטרק שם, או לא בונה שם על ציוד משלך...) אז פונטו ארנס נקודה טובה להצטיידות.

אוהלים, שק"שים, מקלות וכו' - זו הנקודה הכי זולה מדרום ללה פז מסקר השוק שעשיתי לאורך המסלול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי שיכול לעשות טרק עם חולצה טרמית - כל הכבוד לו. אני טיפסתי על הוויאריקה עם טי שרט קצר - אחרי שקשרתי לעצמי את כל שאר השכבות שחיממו אותי בטירוף בטיפוס הלא קל והורדו לאט לאט :) (זה היה בוקר אחרי שלושה ימים של סופת שלגים, הטיפוס קשה הרבה יותר במצב כזה). השכבות החמות היו רק למנוחה בפסגה, אמנם היה יום שמש אבל איפה שיש מאמץ פיזי רב (יעני טרק ולא שבילי פארק הירקון) צריך אוורר טוב וטמפרטורות סבירות.

כמובן אסור לזלזל בקטע של חימום בשאר המצבים, הפטגונייה מאוד קרה בדצמבר. אני לא זוכר איזה פליז קניתי (הוא לא היה מהיקרים) אבל אחרי הטיול ממש שמחתי שהדגם הזה היה איתי, הוא פשוט סידר אותי, ודי הספיק להתמודד עם הקור במקום לצאת כל יום בבוקר עם 4 שכוות רק של חולצות ולסבול בטיול מסרבול וחוסר דינמיות מיידית (חשוב לא להיות מסורבל בטיול).

לגבי שק"ש, זה בהחלט משתלם אם אתה עושה - המון - טרקים. אני רק יכול להגיד לך מהניסיון שלי שבטיול הראשון לדרום אמריקה לקחתי שק"ש טוב וקיללתי כל רגע של להיסחב איתו, הוא פגע לי בכל שאר הטיול. בכל מקום וטרק היה ניתן להשכיר שק"ש ובהרבה מקומות לקנות שק"שים. איזה שק"ש מתאים לי למדתי מתוך ניסיון בלבד והבנתי שזה היה טיפשי לנסות להיות חכם לפני ולקנות משהו שהוא אישי בלי ניסיון והיכרות לפני. בטיול השני שלי לדרום אמריקה כבר לא לקחתי שק"ש :) כבר ידעתי שאני לא אעשה 70% מהזמן טרקים והיה חשוב לי המקום בתיק והעיקרון של להיסחב עם כמה שפחות דברים שהם לא בשימוש קבוע. אני לא טוען שזה מיותר וזה בהחלט תלוי באופי הטיול ובאופי האישי של כל בן אדם (יש אנשים פדנטים, יש אנשים שמחפשים את הפרסטיז' מאחורי עולם הטרקים, יש שמטרקים 75 אחוז מהטיול, יש באמת כל מיני אנשים והחשוב הוא שכל אחד יהנה ממה שעושה לו טוב).

כנ"ל גם עם אוהל וגזייה (הקטע של לקחת אוהל לטיול שהוא לא 90% טרקים נראה לי הכי טיפשי, יש שם אוהלים להשכרה בכל מקום).

לגבי מכנס, אני לא רוצה להגיד משהו אנטי גאדג'טי באתר כזה אבל מכנס טיולים עמיד ונוח תמיד אפשר לקפל :) . השאלה כמובן עד כמה אתה מתכוון לעשות טרקים כבדים עם שטח מטורף ובעיקר כזה שמשתנה לחלוטין, לחצות נהרות וכדומה וכמה גם להסתובב בערים ולהכיר את ההיסטוריה והאוכלוסייה. אני יכול להגיד לך מנקודת מבטי שרוב המכנסיים המתפרקים ובעיקר אלו מניילון נראים מאוד מגוחכים, לא מכובדים ולא מתאימים לטיול ארוך בעיר ביום שמשי וכידוע - אתה לא לוקח איתך מלתחה שלמה לטיול כזה והמטרה למצוא ציוד שידע להיות שימושי לכמה שיותר מצבים.

בכלל, אם אין ניסיון ולא יודעים בדיוק איך יראה הטיול אני לא הייתי ממליץ להשקיע בטירוף מראש בכל הציוד ולעשות מזה עניין. גם הכל תמיד אפשר לקנות שם כשנמצאים בערים גדולות (לא כדאי לבנות על כפרים קטנים או ערים קטנות למרות שגם שם לרוב לא חסר ציוד). קל מאוד למצוא את עצמך עם ציוד מיותר (או כזה שלא בדיוק מתאים למה שאתה צריך) אם זה הטיול הראשון שלך. אני אישית תרמתי לא מעט ציוד (או זרקתי) במהלך הטיול, לא היה אכפת לי כמה זה עלה כל עוד זה בא על חשבון הנוחות וההנאה וההתאמה הנכונה בטיול.

עוד עקרון חשוב - צרות והפתעות לא נעימות תמיד יהיו בטיול כזה. לא כולם אוהבים את זה - אני אישית נהנה מזה כי זה חלק מהחוויה ומשאיר אחלה סיפורים וחוויות (כשהכל מושלם גם הכל משעמם, בייחוד עם הזיכרונות שיישארו לך לשנים ארוכות שזה חלק חשוב מהטיול). לכן לא צריך להילחץ ולחשוב - יאוו מה יקרה אם אגיע למקום X ויום לפני אגלה שאין לי בגדים מתאימים וזה בכלל חג, או שאתקע באזור מסוכן בלי שהיה לי ציוד מתאים לפני. ככה שכמה שתנסה למנוע מראש, צרות וחוסר מוכנות תמיד יהיו שם אז תחשוב כמה הכל שווה לך, כשהכל כמובן על חשבון הגמישות והרוגע של ההכנות לטיול או לכל תת טיול בתוך הטיול עצמו.

כמו רבים כאן אני חושב שמה שבאמת חשוב מראש זה הנעליים (לי אישית גם היה חשוב שיהיו נוחות בהליכה ארוכה ולא היה קל למצוא דבר כזה). והמוצ'ילה, שלדעתי בחרת גודל קצת קטן אבל אני מניח שזה בגלל הגודל הפיזי שלך, באמת חשוב שיהיה נוח. אני אישית גם הייתי מוסיף פליז נוח כי זה היה גם משהו בשימוש של 100% והיתי מאוד שמח על הקנייה שלו ועל זה שהוא היה איתי מראש. בהקשר הזה - אם אתה מתכוון גם להכיר ולהתחבר לאנשים ואוכלוסיות ולהסתובב במקומות עירוניים - תחשוב על הצבעים, פליז בצבעים זוהרים ושמחים או בהירים רק ירחיק אותך מאנשים כי זה נראה מוזר מחוץ לטרק (טוב, המשפט הזה מתאים יותר לכלל הלבוש שלך). אני העדפתי משהו סולידי שמתאים לכל מצב וכך גם בכלל לגבי כל הלבוש בטיול, אבל לי חשוב בד"כ גם להתחבר עם אנשים, מטיילים, אוכלוסיות מקומיות וכדומה... אתה יכול לנחש איך אתה מגיב שאתה רואה איזה מטייל שנראה כמו לייצן עם כל הלבוש המגוחך והצבעים המוזרים כשהוא מסתובב באמצע תל אביב, שלא לדבר על אחד כזה שיושב בפאב בערב :).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הגובה אני יודע, אבל אני נמוך (1.62 :P ) ככה שזאת לא בעיה ^^.

האמת היא שיש לי אח שבעבודה שלו טסים לארה"ב באופן קבוע כמעט.. ויש לי זמן עד לטיול ככה שזאת לא בעיה..

אני מתכוון לטייל הרבה בפטגוניה וכן לעשות טרקים שם, אבל אני לא הולך לעשות את כל הטיפוסי הרים הממש גבוהים והקשים וכל זה. טרקים של מוצ'ילר ממוצע, אולי קצת מעבר, לא טיפוס הרים מקצועי... זה כבר מחוץ לליגה שלי.

זה עדיין דורש שק"ש ברמה כזאת?..

אני אשמח לדעת באיזה שק"ש אתה משתמש fade to black (ד"א אחלה ניק! :) אחד השירים היפים של מטאליקה.. חח) ואם יש המלצות על שק"שים שאתם מכירים יוכל לעזור לי מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מתכוון לעשות הרבה טרקים. זאת הכוונה שלי לפחות. אני לא אחד שאוהב את המסיבות הענקיות והרעש הגדול. ובגלל זה אני מעדיף לטייל ולראות נופים יותר מאשר לשקוע בברזיל למשל באיזה עיר למשך שבועיים ורק לחגוג ולשתות.

כמובן שיש דברים שאני לא אפספס כמו את הקרנבל אבל שוב, הכל בעירבון מוגבל.. ההעדפה העיקרית של הטיול הוא לכיוון הטרקים והטיולים.

לגבי השק"ש חבר טוב שלי שכרגע נמצא בנפאל סיפר לי שהוא קנה שק"ש טוב של north face באיזה 100 שקל או משהו כזה.. אז יש סיכוי טוב שאני אקנה אותו ממנו כשהוא יחזור.. אבל נראה לגבי זה אני לא יודע.. אין לי מושג איזה דגם או גודל או כל פרט כלשהו לגביו..

אני דיי מבולבל כבר מכל הסיפור הזה... עוד איזה שבועיים חוזרת אחת שהייתה איתי בצבא מטיול שם שגם הרבה טיילה.. נשאל אותה ומקווה שהתמונה תתבהר לי קצת..

בינתיים תודה רבה חברה..

אם יש לכם עצות או טיפים לטיול אני מאוד אשמח לשמוע.

ד"א - איזה מישהי אמרה לי שכדאי לי להתחיל לבדוק מחירי טיסות.. הגיוני מעכשיו להתחיל לבדוק מחירים לטיסות בדצמבר?.. כלומר, זה עוד חצי שנה.. נראה לכם שזה יוזיל את הכרטיס?..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בטח לא יזיק לבדוק. הזמנה מוקדמת לפעמים יכולה להזיל את הכרטיס, אבל זה תלוי מקרה ובעיקר תלוי אם היעד הוא מבוקש בתאריך שאתה רוצה לטוס. אני ממליץ לך להיכנס לסוכנות מכובדת ולברר שם, עדיף להיות מוכן להכל.

גישת הערבון מוגבל שהזכרת היא מומלצת לדעתי. תגיע עם ראש פתוח, אתה לא יודע לאן הטיול ייקח אותך. אני לא כלכך הבנתי את הקטע של מסיבות גדולות ורעש גדול (נשמע לי כמו תאילנד) אבל בדרום אמריקה יש אנשים נהדרים ומיוחדים עם תרבות מעניינת והם בד"כ הסיבה להשתקע במקום מעבר "לחצי יום עד האוטובוס" בשביל להכיר קצת את האווירה, האנשים והקסם של כל מקום. זה לא צריך לבוא על חשבון טרקים וטיולים, בד"כ זה משתלב, אבל כמו שכבר הבנת - הכי טוב פשוט לבוא עם ראש פתוח, ההנאה מהכל כבר תגיע לבד.

לגבי שק"ש נורט'פייס שנקנה ב100 שקל בנפאל - תרשה לי להזהיר אותך. אם שק"ש של נורט'פייס במזרח נקנה ב100 ש"ח הוא לא שק"ש של נורט'פייס :). אחותי לפני כמה שנים קנתה לי תרמיל יום מגניב של נורט'פייס מנפאל, הוא היה באמת יפה. יום אחד הסתובבתי איתו כשחיפשתי נעליים בחנות טיולים והמוכר ראה את התיק מרחוק והתלהב: " וואו זה אחלה תיק, גם אני מוכר את הדגם הזה של קרימור". ובאמת היה לו דגם כזה של קרימור :). אני חושב שהזייפנים שם במזרח החליטו לגוון את הלוגואים כשהעתיקו את הדגם של קרימור, בטח יש גם את אותו הדבר עם מיצובישי או או לא יודע מה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולגבי השק"ש מנפאל תשמע כן זה בהחלט נשמע דיי הזוי הקטע של המחיר.. חח. חבר שלי טוען אבל שזה שק"ש ממש טוב אבל שוב, נראה אותו כשהוא יחזור איתו לארץ :)

ומקסימום כמו שנראה אני אבקש מאחי שייקנה לי שק"ש טוב מארה"ב שיעלה לי חצי מחיר.

אתה מכיר פה סוכניות טובות באיזור ירושלים והמרכז (נגיד עד איזור תל אביב) שאתה יכול להמליץ לי עליהן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפותח הדיון- אני מציע לך להיזהר בדיבורים על "הרבה טרקים". רבים הם האנשים שחושבים שהם הולכים לטרק כל הטיול,אבל אחרי טרק של יומיים מבינים שזה לא בשבילם. אל חלילה תחשוב שמדובר בדבר רע,אבל רוב הישראלים לא מטרקים הרבה יחסית,וזה קביל לגמרי.

לעניין הטיסה,מציע לקנות כמה שיותר מראש. ככל שהולכים יותר מראש יש סיכוי לקבל מחירים טובים יותר,בטיסות הללו אין הדקה ה-90 או משהו בסגנון שיוזיל את הכרטיס. כמו כן רצוי לראות היכן אתה נוחת (מבחינת מזג אוויר עדיף לנחות במדינות אחרות לפי תכנון הזמן ועונות השנה)

לעניין השק"ש שהתייחסתי אליו באריכות מקודם ומשום מה לא נשלח. שק"שים מתחלקים לכמה סוגים - פליז, סינתטי, פוך ופוך סינטתי.

סינתטי הוא שק"ש זול יחסית ולא מחמם במידה טובה,אך לרוב שומר חום יותר מפליז, החסרון הוא המשקל הגבוה,אך עמיד למים.

פליז בד"כ גם די כבד ויוצר יותר חום,אך פחות מותאם לשמירת חום (אך מחמם יותר טוב בהתחלה כיאה לפליז),גם הוא יחסית עמיד למים.

פוך לא טוב עם מים אך מחמם היטב וגם יקר יותר ומשקלו גבוה.

פוך סינתטי עדיין לא טוב עם מים, מחמם מעולה וגם משקלו נמוך יותר אך מאוד יקר.

זה בגדול על הסוגים, למרות שישנן חריגות. לגבי המחיר,בנפאל זה רק זיופים. ישנם דברים שלא חוסכים עליהם במחיר,למדתי את זה על בשרי כבר בצבא עם גרביים. 200 שקל יותר במוצר איכותי שווים את השקט הנפשי וחיסכון הזמן והאנרגיה והתסכול שיווצרו עקב פציעות/תקלות/פגמים במוצרים פחות איכותיים שתקנה. זה רלוונטי לאוטו,זה רלוונטי למחשב וזה רלוונטי לציוד טיולים. יש כל כך הרבה על מה להתקמצן (החל מבחירת מגורים,נסיעות וכו') שחבל שתתעסק עם אבני היסוד של הטיול שלך.

בנוגע להמלצות על קניית ציוד בצ'ילה או ארגנטינה,חצי נכון. ישנן חנויות זולות יותר והמטבע המקומי עדיין זול יותר,אך אין תחרות למחירי ארה"ב,נקודה. כל מה שאתה יכול לקנות שם עשה זאת. ותמיד אפשר לחפש ביד 2 בארץ על כל מיני חברה שקנו גרגורי חדש ויצאו לטייל בניו יורק ומוכרים אותו עכשיו בחצי מחיר (אמיתי),אז בהצלחה

יום טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...