Portal 2 - הדיון הראשי - עמוד 13 - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Portal 2 - הדיון הראשי


GWeizman

Recommended Posts

  • תגובות 227
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

חייב להגיד שגם לי זה צרם בחלק הזה במשחק.

מי ששמע את הערות המפתחים תוך המשחק יודע שהם כן שמו חשיבות לדברים מהסוג הזה, (למשל גלאדוס הייתה צריכה להיות ממש תקיפה על ההתחלה אבל הם וויתרו על זה והכניסו את זה רק מאוחר יותר) מוזר שהם לא שמו לב לקטע הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

ביקורת על המשחק:

הקדמה:

רבים חיכו ליום שיצא פורטל 2, לאחר האכזבה שפורטל 1 השאיר (שכן היה משחק קצר מאוד והשאיר טעם חריף של עוד.), Valve פיצו על אורך המשחק הראשון בכך שהאריכו את פורטל 2 פי כמה וכמה מהמשחק הראשון בסדרה.

פורטל 1, המשחק הראשון בסדרה, הינו משחק יחסית פשוט, ולא הייתה שום אפשרות לנחש שהמשחק שיצא אחריו, (פורטל 2) יהיה מורכב יותר ותהיה לו משחקיות שונה בהרבה משל פורטל 1. נוסף על כך, רבים מסתכלים על פורטל 1 כ"משחק מבוא" לפורטל 2, במיוחד בגלל האורך שלו וכל החסרונות שיש לו מול המשחק הבא אחריו.

המשחק:

פורטל 2, בהשוואה לפורטל 1, הוא משחק הרבה יותר מורכב ומעניין. נתחיל במשחק עצמו: בפורטל 1, המשחק חוזר על עצמו במשך כל המשחק, כל מה שמשתנה במהלך המשחק זוהי רמת הקושי של השלבים עם הזמן- לעומת פורטל 2 שבו השחקן שואל את עצמו "רגע, מה עכשיו?"– הרבה טוויסטים באמצע המשחק, הרבה שינויים מבחינת עלילה, ועוד דמויות מעברל קול המעצבן של GLADoS ברקע המשחק.

בנוסף, בפורטל 2 לעומת פורטל 1, ישנה האפשרות במשחק CO-OP בוא 2 דמויות משחקות יחד, ועוברות שלבים אחת בעזרת השניה- תכונה זו של המשחק מהווה שיפור גדול מהמשחק הקודם כיוון שזה היה דבר נורא מתבקש מקהל הגיימרים המשחקים פורטל לשחק ברשת. אמנם אין הרבה מפות לפורטל אונליין אבל זה יותר טוב מכלום.

העלילה של המשחק הינה עלילה יוצאת דופן ושנה בהרבה מהעלילה המקובעת של פורטל 1 בהרבה דברים: יש יותר משתי דמויות במשחק, העלילה די הפכפכה במהלך המשחק, כלומר, משתנית הרבה ולא נשארת במקום הרבה זמן. בניגוד לפורטל 1 שכל המשחק GLADoS אומרת לשחקן מה לעשות ומעירה לו הערות ציניות ישנם דמויות נוספות שנותנות לך הערות ופקודות.

עוד על המשחק בהשוואה למשחק הקודם בסדרה, ישנם הרבה עזרים במשחק עצמו, ואיתם מגיעות אין-ספור רעיונות לחידות ומפות במשחק לדוגמא: -ג'לי בצבעים שונים שהשימוש בו משתנה בכל צבע ועל המשתמש לדעת במה הוא צריך להשתמש ואיך בדיוק.

-קרן סוחבת המעבירה את הדמות ממקום למקום באוויר ועליו לדעת לשלוט בה לטובתו כדי להמשיך הלאה. -מקפצות הזורקות את הדמות ממקום למקום ועליו לדעת איך להשתמש בהן כדי להגיע למקום הרצוי מבלי ליפול למקום הלא נכון. פורטל 2 מאתגר הרבה יותר מפורטל 1(שכמו שנאמר כבר מקום, משחק ממש פשוט שכל ילד יכול לשחק בו), ניתן להבחין בכך שישנם שלבים שאכן נראים כחסרי מוצא ויכולים לקחת הרבה מאוד זמן למשתמש כדי לפענח את הפתרון.ניתן לראות בפורטל 2 הרבה מאוד דברים שבאו מפורטל 1 והפכו אותו למשחק הרבה יותר מעניין, כמו ההערות ההומוריסטיות ש-Valve שימרו (וטוב שכך), כי ללא כל הערות הציניות וההומוריסטיות, המשחק היה הופך ל"יבש", משחק כיפי ומשעמם בו-זמנית.

לסיכום, "פורטל 2" הוא משחק מצוין, שיפור מרענן ויוצא דופן למשחק הראשון בסדרה, אין ספק בכלל, ש-Valve עשו עבודה נהדרת בבנית המשחק הזה. גם מבחינת משחקיות, גם מבחינת גרפיקה, מבחינת התכונה החדשה של CO-OP , ובמיוחד מבחינת אורך המשחק שהביא להצלחה גדולה של המשחק בהשוואה למשחק הראשון.

נוסף על כך, אף אחד לא הטיל ספק על כך שפורטל 2 לא יתעלה על פורטל 1, אחרי הכל, פורטל 1 נחשב למשחק מצוין- ו-Valve יודעים מה הם צריכים לעשות כדי לשמר את הטיב שבמשחק הראשון ואפילו לשפר אותו במשחק שאחריו, ולפי מה שנראה, הם הוכיחו שהם יכולים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

בפעם האחרונה שהם דברו על העדכון הזה הם אמרו קיץ 2011, הם לא בדיוק חברה שמדייקת בזמנים וניראה לי שהם כרגע מתמקדים ב DOTA 2. בקיצור H2 2011.

זה לא אמור להשפיע על המחיר, התוספת תיהיה בחינם והמחיר ישאר 30$ גם שהם יוציאו (ואולי אפילו ירד עוד). עשו רווח יפה על המשחק (יותר מ 3M יחידות במחירים שנעים בין 45$ ל- 60$) ועכשיו הם מנסים להגדיל את הרווח עוד יותר בשביל אלה שלא היו בטוחים ופספסו את המבצע בקיץ (ניראה לי ששם זה היה 25$).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...