מחפש את הפיתרון הכי זול להארדיסק לגיבוי גם מול דיסק SATA II וגם מול דיסק IDE... - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש את הפיתרון הכי זול להארדיסק לגיבוי גם מול דיסק SATA II וגם מול דיסק IDE...


mipmip

Recommended Posts

שלום,

יש לי מחשב ישן עם הארדיסק IDE.

עד עכשיו היה לי עוד הארדיסק באותו הנפח (IDE), וכל 3 חודשים הייתי מחבר אותו כSLAVE ומעביר את כל המידע הנחוץ לי.

היום דיסק הגיבוי שבק חיים.

אני קונה מחשב חדש עם SATA II ( טרהבייט אחד). וגם לו אני צריך גיבוי.

האם יש לי פתרון זול כלשהו שלא יעלה על מחירו של הארדיסק 1TB (כ 275 ש"ח), שיוכל לגבות לי גם מידע מה SATA2 וגם מהחמחשב הישן של הIDE?

הבנתי גם שלSATA אין SLAVE/MASTER, אז איך מתרחש שם הגיבוי?

תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא לגמרי הבנתי את השאלה.

שני הכוננים שבהם נמצא המידע (זה שמחובר לך ב-IDE והחדש שתקנה) הם המקור שממנו אתה מגבה. אתה צריך לגבות את החומר מהם אל כונן שלישי.

אתה יכול שהכונן השלישי הזה יהיה פנימי או חיצוני. נפח כונן הגיבוי זה משהו שאתה צריך להחליט עליו בהתאם לכמות המידע שאתה צפוי לגבות. אם מספיק לך נפח הקטן מ-1TB תוכל לקנות כונן בנפח של 500GB מתחת לזה זה כבר ממש לא משתלם.

הפתרון הכי זול יהיה כונן פנימי בנפח 500GB או 1TB שאליו תגבה את המידע. פתרון נוסף הוא לקנות מארז חיצוני (עדיף עם חיבור eSATA ו/או 3.0) + כונן בנפח המתאים ולהשתמש בכונן החיצוני הזה לצורך גיבוי (תחבר אותו בכל פעם שאתה צריך ותגבה אליו את המידע).

פרטים נוספים בנושא תוכל למצוא בסטיקי המידע שבראש הפורום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כוונתי הייתה שאני קונה עכשיו 1TB SATA2.

ויש לי 100GB כונן IDE.

רציתי לקנות עוד כונן SATA 2 רגיל 1TB אבל אז גיליתי שאין בSATA מאסטר וסלייב,אז אני לא יודע איך לחבר אותם. וגם שSATA 2 לא מתחבר ל IDE...

אז מה עלי לעשות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מחבר את כל אחד מהכונני SATA שלך לחיבור SATA נפרד בלוח האם (רוב לוחות האם החדשים מכילים בין 5-10 חיבורים כאלה). אין צורך להגדיר אותם בתצורה מסוימת (כמו Master/Slave). לאחר החיבורו שניהם יופיעו במערכת ואתה רק צריך לבחור ב- ממי מהם יתבצע האתחול.

את כונן ה-IDE אתה מחבר כרגיל, ולאחר התקנת מערכת ההפעלה שלושתם יופיעו לך במערכת ותוכל לעבוד איתם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רואה שבלוח האם החדש שבחרתי יש 4 חיבורי סאטה II וחיבור IDE אחד...

בכל מקרה, תודה.

אבל בעניין כונן הIDE שלי- הוא נמצא במחשב נפרד (שאני אייעד להורדות, מוזיקה, ומשחקים קלים), אני לא רוצה כל חודש להתחיל להוציא את ההארדיסק משם בשביל גיבוי במחשב הראשי. האין לי אפשרות שרק דיסק הגיבוי ייתנייד ממחשב למחשב?

הלוח אם הוא קצת ישן אז אין לו חיבורי SATA2. יש לו רק IDE( אולי בעצם יש לו SATA1... אבל הייתי רוצה גם לדעת איך להתחבר רק לIDE)...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה מעוניין בדיסק שתנייד ממחשב למחשב אז עדיף לקנות מארז חיצוני או דיסק קשיח חיצוני יעודי.

אוסיף שאני מאוד מבולבל מההודעות שלך ואני לא ממש מבין מה אתה רוצה, אשמח אם תסביר את עצמך שוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רק אוסיף שלגבות על מדיה בדידה - זה רעיון רע.

בהינתן אירוע מזיק (וירוס, נחשול מתח, אחות קטנה שמוחקת, עיזות) בזמן שאתה מגבה למדיה הבדידה - לא עוזר לך בגרוש.

גיבוי עושים על יותר ממדיה אחת.

כל טוב,

גבריאל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחח, סליחה אם אני לא מובן.

יש לי 2 מחשבים. אחד ישן מלפני 6-7 שנים. אחד חדש.

אני מחפש את הפיתרון הזול ביותר שיספק לי "קופסא" בעלת נפח 1TB, שאפשר להעביר אותה מחדר א' לחדר ב'. ואפשר לחבר אותה ולהעביר לתוכה מידע גם ממחשב א' וגם ממחשב ב'.

במחשב א' יש על הלוח אם 4 חיבורי סאטאII וחיבור IDE אחד.

במחשב ב', יש על הלוח אם 2 חיבורי IDE ואולי חיבור סאטא I.

מה עלי לעשות?

אם, כמו שציינת, כדאי לי לקנות דיסק קשיח חיצוני- אז, האם הבנתי נכון שדיסק כזה הוא יותר יקר מדיסק קשיח פנימי?

אם כן- האם לא עדיף מבחינת מחיר לקנות 2 דיסקים קשיחים פנימיים אחד של SATA II טרהבייט, ואחד שלIDE נניח 160 GB?

(זה גם יעזור בנושא שGABRIEL6 ציין פה, למקרה שהעז שלי תאכל אחד מהדיסקים...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגיבוי על כונן קשיח פנימי יש יתרון -- נוחות, זמינות ואולי גם מחיר. אך גם חסרונות -- הוא חלק מהמערכת. במקרה של נזק פיזי למערכת כגון נחשול מתח, הצפה, גניבה, פגיעה פיזית מכל סוג אחר, גם הוא ייפגע.

לגיבוי על כונן חיצוני יש יתרון -- אתה יכול לחבר אותו רק כשאתה צריך, לבצע את הגיבוי ואז להחזיר אותו לאחסון. הוא מוגן בפני נזקים פיזיים למחשב עצמו כי הוא חלק נפרד ממנה. אך גם חסרון -- צריך לזכור לבצע את הגיבוי (בניגוד לכונן פנימי שם אפשר לבצע גיבוי באופן אוטומטי כי הכונן מחובר כל הזמן), זה קצת יותר מסורבל, העברת נתונים איטית יותר אם אין לך חיבור eSATA או 3.0 (בהתאם לכמויות המידע שאתה מגבה אולי זה חסרון ואולי לא).

הדרך הכי פשוטה לגבות מידע של שני מחשבים הוא באמצעות כונן נייד. כונן נייד לרוב יותר יקר מכיוון שמלבד הכונן הוא מכיל גם מארז. כונן חיצוני אינו שונה מכונן פנימי, הכונן עצמו הוא בדיוק אותו סוג של כונן קשיח, רק נמצא במארז שמאפשר לנייד אותו. אתה יכול לקנות כונן קשיח חיצוני "מוכן", כלומר כונן שכבר נמצא בתוך מארז, ואתה יכול לקנות כונן קשיח פנימי לבחירתך + מארז חיצוני/תחנת עגינה (ללא כונן) וכך לבנות בעצמך כונן קשיח חיצוני. לחיבורים שעל לוח האם אין כל כך משמעות כי הכונן החיצוני מתחבר למחשב ב- או eSATA (שגם אם אין לך חיבור כזה מלכתחילה תוכל להפוך את אחד מחיבורי ה-SATA שעל לוח האם לכזה).

לגבי מה שציין גבריאל זה נכון מאוד. גיבוי משמעותי שמירת שני עותקים לפחות של המידע. אם לדוגמה אתה מעביר חומר מאחד הכוננים שלך ולאחר מכן מוחק אותו מכונן המקור, הרי שזהו לא גיבוי כי כעת נותר לך עותק אחד בלבד על הכונן החיצוני. גיבוי משמעותו העתקת החומר מכונן המקור אל כונן הגיבוי מבלי למחוק את המקור. כך במקרה שאחד הכוננים (המקור או הגיבוי) כשל או נגרם כל נזק תוכנתי/חומרתי אחר, יש לך עותק תקין של המידע שממנו תוכל לשחזר.

כדי לבדוק עלויות:

1. תבדוק אם במחשב הישן שלך יש חיבור SATA, גם במחשבים מלפני 5-6 שנים יש בעקרון חיבורי SATA. אם יש לך אז תבדוק מהי העלות של שני כוננים (אחד לכל מחשב) בנפח הרצוי לך. פה אוסיף ואומר שאם אכן יש לך חיבור SATA במחשב הישן, עדיף לך להתשמש בכונן החדש שתקנה ככונן הראשי ולגבות אל הישן (בהנחה שהוא במצב תקין).

2. תבדוק כמה עולה כונן חיצוני בנפח הרצוי לך ואז תשווה בין העלות שלו וסוג ממשק החיבור שהוא מציע (USB, eSATA) לבין עלות וממשק החיבור של + מארז חיצוני נפרד. לפעמים קניית מארז חיצוני + כונן זולה יותר, או עולה סכום דומה מאוד רק מאפשרת גמישות גדולה יותר (אתה בוחר את סוג הכונן שיימצא במארז וכו').

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם את הכונן הפנימי אפשר לחבר רק כשצריך.

את הכונן הקודם שלי, חיברתי לכבל הIDE, גיביתי, הוצאתי, והכנסתי לקופסה לארון שיחכה חודש עד הגיבוי הבא.

בכל מקרה תודה רבה.

בדקתי יותר לעומק ואין לי אפשרות לחיבור SATA.

אם כך הפיתרון היחיד שלי זה כונן חיצוני עם ממשק 2.0.

כן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או עם 3.0 שיהיה עדיף (ויש תאימות אחורה כך שתוכל לחבר אותו לחיבור ה- 2.0 במחשב הישן, והוא יוגבל לרוחב הפס הזה, אך במחשבים אחרים עם חיבור 3.0 תוכל לקבל רוחב פס גדול יותר). בנוסף אין גם שום מניעה ואפילו כדאי לקנות כונן שמשלב לפחות שני סוגי חיבורים. לדוגמה 2.0/3.0 ו-eSATA.

אני באופן אישי חושב שכל עוד ההפרש במחיר בהשוואה לכונן קשיח חיצוני "ייעודי" אינו משמעותי, עדיף לקנות ומארז בנפרד, כי כך אתה משיג שליטה מלאה על זהות הרכיבים והיכולות (בהתחשב במגבלות החומרה הכלליות כמובן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על שהסברת מחדש, זה בהחלט הועיל.

אם אין לך SATA בלוח אז אפשר לקנות כרטיס הרחבה לחריץ PCI שייתן לך חיבורי SATA.

מהם הדגמים של שני הלוחות אם שברשותך?

אם, כמו שציינת, כדאי לי לקנות דיסק קשיח חיצוני- אז, האם הבנתי נכון שדיסק כזה הוא יותר יקר מדיסק קשיח פנימי?

אם כן- האם לא עדיף מבחינת מחיר לקנות 2 דיסקים קשיחים פנימיים אחד של SATA II טרהבייט, ואחד שלIDE נניח 160 GB?

(זה גם יעזור בנושא שGABRIEL6 ציין פה, למקרה שהעז שלי תאכל אחד מהדיסקים...)

לא, חיצוני הוא לאו דווקא יקר יותר. התשובה אינה מוחלטת משום שיש כל מיני דגמים חיצוניים ופנימיים אז אי אפשר לבצע השוואה מוחלטת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אתה סתם מסתבך וסתם מסבכים אותך פה. תקנה כונן חיצוני USB2, תחבר אותו. הפעם הראשונה תיקח זמן, אבל אחר כך הגיבוי ירוץ בדקות. חבל להשאר בלי גיבוי, וחבל להתעסק עם זה במחירים של היום יותר מדי.

יש פתרון אחר שהוא גיבוי ברשת לדעתי יש את זה בדיסקים קשיחים מתקדמים יותר. הכונן החיצוני מגיע עם יציאת LAN. ככה גם אפשר לשמור אותו מדי פעם במקום אחר, וגם אפשר לגבות משני המחשבים ביחד כשהוא מחובר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...