fungiman פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 מספרם של רוכבי האופנוע שנהרגים בתאונות דרכים גבוה יחסית לאחוז האופנועים בכלל אוכלוסיית כלי הרכב ויחסית לנסועה שלהם. כ-10 אחוז מכלל ההרוגים בתאונות הם רוכבי אופנוע, כאשר האופנועים מהווים רק ארבעה אחוז מכלל כלי הרכב, ואחוז הנסועה שלהם הוא רק אחוז אחד מכלל כלי הרכב.ז"א - הסיכוי לההרג על אופנוע גדול פי 10 מאשר הממוצע של כלל המשתמשים בדרך. זה ממש לא משנה מי "אשם". על מנת לצמצם את הסיכון - תנהג זהיר, תשקיע במיגון ובקורסים לנהיגה מונעת ותבחר אופנוע/קטנוע בעל התנהגות סלחנית התואם את הכישורים והניסיון שלך (לא נינג'ה). אני מקווה שבעתיד קטנועים בסגנון של ה-MP3, אולי גם בשילוב של ABS וכרית אוויר ו/או קשת התהפכות (כמו ה-BMW C1) ישנו את התמונה ויותר אנשים (כמוני) יעברו לדו"ג לצורך הנסיעות השוטפות שלהם. - באופן כזה יפחת מספר המכוניות בכביש (מה שיהפוך את הנסיעה על דו"ג/אופניים לבטוחה עוד יותר). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
vic07 פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 אני סקרן לדעת מאיפה המספרים הנ"ל. בנוסף, ואת זה אני מניח אף אחד לא טרח לעשות, הייתי שמח לראות סטטיסטיקה המשווה בין אחוז האופנוענים שנהרגו\נפצעו תוך כדי רכיבה נורמאלית ובמסגרת החוק (בין אם באשמתם עקב חוסר תשומת לב ובין אם באשמת נהגים אחרים) לבין אחוז ההרוגים עקב תאונות ב200 קמ"ש או משהו בסגנון. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
psychuil פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 vic, כל עוד אין קופסאות שחורות באופנועים, כל מי שהיה בתאונה נסע כחוק, אז אי אפשר ליצור סטטיסטיקות אמינות של מה שביקשת.לגבי אנשים שנוסעים כחוק בתאונות - אני מכיר משהו כמו 7 אנשים מעל 30 שנוסעים מאד רגוע ביומיום שלהם ואף אחד מהם לא יכול להגיד שהוא לא היה בתאונה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
vic07 פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 בסדר, גם אני הייתי בתאונה וכך גם רוב חברי הרוכבים - אבל התאונות הללו היו קלות יחסית (ללא פציעות ארוכות טווח), לכן אני שואל.חוץ מזה, בעיתונים כשמדווחים על תאונה מוסרים לרוב את גרסת המשטרה לסיבת התאונה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
gabriel6 פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 להלן דעתי - אני רכבתי (בלשון עבר) יותר מ-15 שנה על כלים מסוגים שונים ובנפחים שונים.זה יעיל\כיף - אבל פגיע ויקר (עלות\תועלת). לכן ירדתי מכך (יותר מכיוון העלות).ואין יום שאני לא רוצה כבר לחזור לדו גלגלי (מה שכנראה יקרה בקרוב).אם בכ"ז החלטת לרכוב - כמה דברים אשר יאירכו את חייך:1. ביגוד מיגון - קסדה סגורה\מעיל ממוגן\מגיני ברכיים וכפפות - גם לנסיעה של 5 דקות - כי אתה לא יודע מאיפה ומתי זה יגיע.2. לא לעשות שטויות - יש הבדל גדול בין להשתחל קצת מדי פעם לבין לנהוג בצורה מוטרפת וחסרת אחריות - אישית אני בוחר לעצמי קו מסויים ונוסע בו - לא מזגזג.3. גשמים ראשונים - לא נוסעים.4. סימוני דרך (צבע לבן על הכביש) מחליק בצורה מטורפת להמנע מעליה עליהם.5. קורס נהיגה מתקדמת6. צמיגים \ ברקסים תקינים - ובלי לחפף בנושא זה.כמו כן - אל תקפוץ גבוהה - קודם כל תתחיל עם כלי קטן (50-125) תלמד את הבסיס ורק שתראה שזה לא מספיק לך (וזה אף פעם לא יספיק לך...) תעבור הלאה.כל טוב,גבריאל קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
fungiman פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 המקור הוא וויקיפדיה (כי הכי קל להגיע אליו), הנתון הזה מבוסס על נתוני הרשות לבטיחות בדרכים.על פי מסמך רשמי של הרשות --ב-2009 היו בישראל רשומים 1.9 מיליון מכוניות פרטיות שהיו מעורבות ב-240 תאונות קטלניות לעומת 110 אלף אופנועים שהיו מעורבים ב-34 תאונות קטלניות.(יחס של 126 למיליון בפרטיים לעומת 309 למיליון באופנועים).אבל נתון זה מטעה - תאונת דרכים קטלנית באופנוע פרושה כמעט תמיד מות הרוכב. במכונית הנתון כולל דריסה של הולך רגל או פגיעה בדו"ג.כמו כן (על פי הלמ"ס) - הקילומטרז' השנתי הממוצע של רכבים פרטיים בישראל הוא 16K ק"מ לעומת 9K ק"מ באופנועים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
vic07 פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 אם להתבסס על הנתונים האלה, מה שטענת מקודם זה בולשיט. אם לחלק את יחס ההרוגים בקילומטרז', נקבל 7.88 ל(מיליון נהגים * 1000 ק"מ נסיעה), לעומת 34.33 לרוכבים. מקבלים יחס של 1:4.36, שהם ממש לא 1:10.בנוסף, החשבון הזה מתעלם מעוד עניין פעוט - הוא סופר תאונות ולא הרוגים. בתאונה קטלנית שבה מעורב אופנוע, לרוב יהיה הרוג אחד - הרוכב. בתאונה קטלנית שבה מעורב רכב (ולא מעורב אופנוע או הולך רגל), בהרבה מקרים יהיה יותר מהרוג אחד, ולו כי רוב התאונות הקטלניות דורשות מהירות בין עירונית כדי להיות קטלניות (לא הרבה אנשים יוצאים לטיולים לבד), או חבורה של צעירים שיכורים ברכב לאחר בילוי. אם משקללים גם את הנתון הזה, מקבלים עדיין שאופנוע יותר מסוכן מרכב פרטי, אבל ביחס שאינו קרוב אפילו ל1:10. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Born2Kill פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 מצטער להגיד לך כפיר, אבל כנראה שלא היית תלמיד משהו, אופנוע זה מוסכן, נקודה, אין דבר כזה פחות מסוכן ממה שאתה חושב, הוא מסוכן נטו.. לא משנה כמה מיומן אתה וכמה קורסים תעבור, הוא עדיין מסוכן. ממליץ לך לחזור ללימודים. ואת זה אני אומר בתור רוכב דו"ג שהלך לשדרג מקטנוע לאופנוע.אני מסרב להצעתך.תקרא טוב. לא אמרתי שדו"ג לא מסוכן, אמרתי שאופנוען מאומן יכול להוריד את הסיכונים הגלומים שיש לרוכב דו-גלגלי.רכבתי למעלה משנה אחרי שהייתי בקורס אופנוען מאומן ומאז לא עשיתי תאונה אחת, הביטחון העצמי עלה משמעותית וידעתי מה אני עושה ביותר מקרים, כאשר לפני זה הייתי עושה יותר שגיאות מאשר רכיבות נכונות.ולשאר שפה, תעזבו אותכם להיכנס לסטטיסטיקה, כי זה ימשוך את הדיון לעוד הרבה עמודים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
psychuil פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 מאז לא עשיתי תאונה אחת קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Overshot פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 ;Dיצאת בנס כפיר, ובברכה.תסכים איתי שאי אפשר לדעת את התוצאות התאונה נכון? אתה ניצלת, מישהו אחר יהרג. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Art Tatum פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 אתה יכול להיות נהג מעולה.אינסטינקטים מהירים ונכונים.זהיר וחכם הכי שאפשר.ועדיין אתה עלול למצוא את עצמך פצוע קשה רק בגלל שמישהו זרק או הרוח העיפה קרטון בכניסה לאיילון, והוא צץ לך ונכנס לגלגל בהפתעה גמורה ממתחת לאוטו שמולך. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Born2Kill פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 אספר לכם משהו... דרסתי, בטעות כן?!, תרנגול כשעברתי בלילה באיזה אזור חשוך. ודרסתי ציפור שעברה ליד הפנים של הקטנוע. ודרסתי סנאי (אאל"ט) שעבר בכביש. הדבר הנכון לעשות הוא ליסוע ישר בגז קבוע מבלי לעצור, אבל אני ניסיתי להתחמק בכל זאת כי לא רציתי לפגוע בהם... סה"כ יצאתי בריא ושלם. אבל האירועים האלה דיי נדירים, לא משהו שתגיד: "מחר אני לא רוכב על דו"ג". אני סבור שקשה לכם להסתכל מזווית הראייה שלי, כי אני רואה דברים שכנראה אתם לא רואים, ואז זה יוצר מחלוקת מסויימת. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
fungiman פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 ודרסתי למור (אאל"ט) שעבר בכביש.הדרך היחידה שאתה יכול לדרוס למור זה אם אחד כזה ברח מגן החיות או שדהרת עם הקטנוע שלך במדגסקר.[br]פורסם בתאריך: 14.12.2010 בשעה 00:12:15אם להתבסס על הנתונים האלה' date=' מה שטענת מקודם זה בולשיט. אם לחלק את יחס ההרוגים בקילומטרז', נקבל 7.88 ל(מיליון נהגים * 1000 ק"מ נסיעה), לעומת 34.33 לרוכבים. מקבלים יחס של 1:4.36, שהם ממש לא 1:10.בנוסף, החשבון הזה מתעלם מעוד עניין פעוט - הוא סופר תאונות ולא הרוגים. בתאונה קטלנית שבה מעורב אופנוע, לרוב יהיה הרוג אחד - הרוכב. בתאונה קטלנית שבה מעורב רכב (ולא מעורב אופנוע או הולך רגל), בהרבה מקרים יהיה יותר מהרוג אחד, ולו כי רוב התאונות הקטלניות דורשות מהירות בין עירונית כדי להיות קטלניות (לא הרבה אנשים יוצאים לטיולים לבד), או חבורה של צעירים שיכורים ברכב לאחר בילוי. אם משקללים גם את הנתון הזה, מקבלים עדיין שאופנוע יותר מסוכן מרכב פרטי, אבל ביחס שאינו קרוב אפילו ל1:10.[/quote']שכחת שמכוניות עושות כמעט כפול קילומטרז' מאופנועים.שנית, תאונות קטלניות עם רכב כוללות גם תאונות בהן נהרג הולך רגל (ויש הרבה כאלו) או שנהרג בהן רוכב דו"ג שהמכונית פגעה בו. נניח לצורך הדיון שנתון זה מתקזז עם מספר התאונות בהן יש יותר מהרוג אחד ברכב.בכל מקרה, נשאר עם ההנחה שהיחס נשאר 1:4.36. תוסיף את עניין הקילומטרז' (יצא לי פעם להשתתף בישיבה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נתונים רציניים מתבססים תמיד על נסועה) ותגיע ל-1:8.יתכן ובידי כותב הערך בוויקיפדיה היו נתונים נוספים, אבל אפילו כך, יחס של 1:8 הוא די מזעזע. בפעם הבאה לפני שאתה צועק "בולשיט" תבדוק את הנתונים באופן יסודי (מה שברור שלא טרחת לעשות).אתה יכול להתעלם מהנתון הזה, אבל קשה מאוד להתווכח איתו. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
vic07 פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 היחס שהבאתי, 1:4.36, כבר כולל את הבדלי הקילומטראז' - תקרא שוב את מה שכתבתי. בלי התחשבות בקילומטראז' היחס הוא 1:2.45 בלבד. אתה מוזמן להוציא מחשבון ולבדוק לבד. אולי כדאי שדווקא אתה תטרח להבין על מה אתה מדבר לפני שאתה מגיב.ובנוגע לאופנועים שנפגעו ע"י מכוניות ונספרים בסטטיסטיקת התאונות הקטלניות לרכבים, הרי שהיחס בין כמות האופנועים לכמות המכוניות אומר שהגורם הזה הוא די זניח לעומת כמות התאונות בהם נפגע יותר מאדם אחד בתוך רכב פרטי. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
fungiman פורסם 2010 בדצמבר 14 Share פורסם 2010 בדצמבר 14 צודק - לפי החישוב מהנתונים הגולמיים זה יוצא 1:4.5אבל, מתוך פרסום נוסף של הרשות בעניין האופנועים - לפי נתוני המכון ההולנדי לבטיחות בדרכים **SWOV נמצא שבהולנד יש 3.7 הרוגים בתאונה למיליארד ק"מ נסיעה במכונית, אך 42.2 הרוגים ברכיבה על אופנוע. הסיכון לק"מ הוא איפה גדול פי 11 ברכיבה, ביחס זהה לממצאים בארץ.הגורם העיקרי הוא מספר הולכי הרגל הנהרגים בישראל ומהווה שליש מכמות ההרוגים (יותר מ-100 אירועים של "תאונות קטלניות") - חלק גדול מתאונות אלו נגרמות מפגיעת רכב פרטי (כמו כל המקרים של מישהו שעושה רוורס על האחיין שלו).אולם שכנראה שיש נתונים נוספים שמשנים את התמונה הסופית. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.