אופנועים - מה אני צריך לדעת? - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אופנועים - מה אני צריך לדעת?


yot

Recommended Posts

  • תגובות 74
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

פשערשע יקר, אתה רוצה שוב לפתוח את הדיון של דו"ג מול רכב?

לפני שבאת אף אחד לא אמר לו "אל תקנה" או "אתה הולך להיות דביל על הכביש". כל העצות פה היו שימושיות ונכונות, גם לגבי המשפט שנאמר פה לגבי אלו שעברו תאונה ואלו שיעברו תאונה- גם אם הוא לא יעבור, אם הוא יתייחס לזה ככה הוא רק ינהג בצורה בטיחותית יותר. מה רע בזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פשערשע יקר, אתה רוצה שוב לפתוח את הדיון של דו"ג מול רכב?

לפני שבאת אף אחד לא אמר לו "אל תקנה" או "אתה הולך להיות דביל על הכביש". כל העצות פה היו שימושיות ונכונות, גם לגבי המשפט שנאמר פה לגבי אלו שעברו תאונה ואלו שיעברו תאונה- גם אם הוא לא יעבור, אם הוא יתייחס לזה ככה הוא רק ינהג בצורה בטיחותית יותר. מה רע בזה?

הבעיה היא שאני לא אוהב אנשים שחושבים על ה*** שלהם.

אז וואלה תבוא ותגיד לי: "בוא נעבור למשאית כי זה יותר בטיחותי".

אבל לישראלים יש תפיסה שגוייה מהשורש בזה, כי אם כל אחד עובר למשהו יותר בטיחותי הוא מסב יותר נזק לאחרים ושאר נזקים אחרים כמו: בעיות חנייה, פקקים וכו'...

אז וואלה, אתה יותר בטיחותי, אבל אתה פאקינג ישראלי בן שרמוטה שדופק את המשתמשים האחרים בכביש.

אם היית אומר לי שהשימוש ברכב נובע משימושיות נטו, אז ניחא, מקבל את זה בלב שלהם... אבל ישראלים בוחרים בעיקר ברכב בגלל הבטיחות. תפיסה שגוייה מהיסוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רואה שאופטימיות בקרב קהילת הרוכבים זה משהו לא שכיח

בכל מקרה, אני מניח שכל השם הרע שיצא לדו גלגלי קשור באופן ישיר לתרבות הנהיגה המזוויעה שיש בארץ (באמת שיש אינסוף דוגמאות, כמו רוכב אופנוע שעקף אותי מימין בזמן שאני משתלב במסלול הימני (!) וכשאני צופר לו ואומר לעצמי בלב "ראבאק זה החיים שלך" הוא מרים את היד ועושה לי זין), אם אפשר בכלל לקרוא תרבות למה שהולך פה..

אני מתכנן לקנות לעצמי איזה ספורט/כביש משומש באזור ה-250 סמ"ק והדגמים המובילים בלוחות המשומשים הם

יוסאנג GT250 או GTR250 אזור ה-20 אלף לשנת 2007

Yamaha YBR250 אזור ה-23 אלף לשנת 2007

והחלום, Kawasaki ZX Ninja אזור ה-30 אלף לשנת 2008 (לא כל כך רלוונטי)

יש עוד דגמים שאני לא יודע עליהם? מה היתרונות והחסרונות של הדגמים שציינתי?

בנוסף, ביטוח, מה הסיפור? מה הסדר גודל של ביטוח לאופנועים כאלה?

תודה עד עכשיו על ההיענות :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא שאני לא אוהב אנשים שחושבים על ה*** שלהם.

אז וואלה תבוא ותגיד לי: "בוא נעבור למשאית כי זה יותר בטיחותי".

אבל לישראלים יש תפיסה שגוייה מהשורש בזה, כי אם כל אחד עובר למשהו יותר בטיחותי הוא מסב יותר נזק לאחרים ושאר נזקים אחרים כמו: בעיות חנייה, פקקים וכו'...

אז וואלה, אתה יותר בטיחותי, אבל אתה פאקינג ישראלי בן שרמוטה שדופק את המשתמשים האחרים בכביש.

אם היית אומר לי שהשימוש ברכב נובע משימושיות נטו, אז ניחא, מקבל את זה בלב שלהם... אבל ישראלים בוחרים בעיקר ברכב בגלל הבטיחות. תפיסה שגוייה מהיסוד.

::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:eek2:

פותח השרשור.

סע על , אם אתה מחפש לנוע ממקום למקום בלי פקקים וכו, תקנה מסוק. אבל אל תשחק עם חייך יא בן אדם :kopfpatsch: יש לך הורים שיכאב להם הלב כל פעם שתצא מהבית. עזוב להיות אגואיסט.

איזה יש לך כרגע אחי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שאמרו פה לפני המכה האמיתית היא הביטוח , אני בתור נהג עם 5 שנות ותק ומעל גיל 24 משלם חובה בערך 4000 וצד ג' בערך 500 , על קטנוע 200 סמ"ק ..

את האופנועים שאמרת אני מכיר רק כשהם עומדים לידי בצומת אז אין לי הרבה מה להגיד עליהם, מה שכן תקח בחשבון שלאופנועים חוץ מארגז אחורי (שבדרך כלל לא מחברים) אין הרבה מקום , זה אומר שאת הציוד שאתה לוקח אתך תסחוב לכל מקום (מעיל , קסדה וכפפות לפחות ובעונה גם חלפ"ס כפפות חורף ועוד.. )

בנוגע לציוד מגן לא חייבים להתפרע יש אחלה קסדות במחירים סבירים , גם המעיל לא חייב להיות מעור אני עם מעיר קייצי שעושה עד עכשיו עבודה טובה. אם תקנה את הכל ביחד (קסדה מעיל כפפות) אפשר לצאת גם באזור ה 1000-1500 שקל.

בנוגע לעצות רכיבה :

- שמור מרחק גדול יותר , במיוחד בחורף ובחודשים הראשונים - מרחק הבלימה שלך יהיה גדול יותר.

- כשאתה מתקרב לצומת תאט , מבט ימינה ושמאלה לראות שאף אחד לא מפתיע אותך, אף פעם אל תסמוך על זה שהצומת פנויה , גם באור ירוק!

- לרוכבים חדשים בבלימת חרום יש נטייה לא להוריד את היד מהגז, מה שגורם לכך שהבלם לחוץ והגז פתוח זה מתכון רע (על קטנוע בלבד, באופנוע יש קלאץ)

- עוד בנושא בלימות חשוב לא לנעול גלגל בבלימה , לרוב האופנועים אין ABS וממש בקלות נועלים גלגלים ומחליקים , מאחורי עוד אפשר לצאת אבל קידמי זה כמעט בטוח החלקה , תתרגל בלימות ותקח בחשבון שהבלם הקידמי ייתן לך כמעט תמיד בלימה עדיפה על אחורי.

- סימוני צבע בכביש חלקים בטירוף , גם בקיץ תשדל להימנע מלנסוע עליהם ובמיוחד בפניות.

- אל תסמוך על המראות ! אפשר להעזר בהם אבל לא משנה איך תכוון אותם תמיד יהיה לך שטח מת ולכן מבט לפני כל פניה!

- אם אתה מתקדם קדימה ברמזור תמיד תהיה ראשון , אם אפשר לעצור לפני פס עצירה עדיף , אם לא שתמיד הרכבים בצדדים שלך יראו אותך , זה אולי אחד היותר חשובים , לא חסרים אנשים שפתאום חותכים שמאלה \ ימינה וחבל שזה יהיה עליך.

הכי חשוב סע רגוע ובכיף :) כשנסיעה של שעה באוטו הופכת ל 10 דקות בדו"ג לא צריך לטוס לשום מקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז וואלה תבוא ותגיד לי: "בוא נעבור למשאית כי זה יותר בטיחותי".

אבל לישראלים יש תפיסה שגוייה מהשורש בזה' date=' כי אם כל אחד עובר למשהו יותר בטיחותי הוא מסב יותר נזק לאחרים ושאר נזקים אחרים כמו: בעיות חנייה, פקקים וכו'...

אז וואלה, אתה יותר בטיחותי, אבל אתה פאקינג ישראלי בן שרמוטה שדופק את המשתמשים האחרים בכביש.

אם היית אומר לי שהשימוש ברכב נובע משימושיות נטו, אז ניחא, מקבל את זה בלב שלהם... אבל ישראלים בוחרים בעיקר ברכב בגלל הבטיחות. תפיסה שגוייה מהיסוד.

[/quote']

אני לא יודע אם שמת לב, אבל עד הפוסט שלך, אף אחד לא אמר לו לא לקנות. כולם היו עסוקים בלעזור לבנאדם. אל תכניס לפה שוב את ויכוח הסרק הזה, חרשו אותו מספיק בפורום. די.

אני רואה שאופטימיות בקרב קהילת הרוכבים זה משהו לא שכיח

בכל מקרה' date=' אני מניח שכל השם הרע שיצא לדו גלגלי קשור באופן ישיר לתרבות הנהיגה המזוויעה שיש בארץ

יש עוד דגמים שאני לא יודע עליהם? מה היתרונות והחסרונות של הדגמים שציינתי?

בנוסף, ביטוח, מה הסיפור? מה הסדר גודל של ביטוח לאופנועים כאלה?

תודה עד עכשיו על ההיענות :xyxthumbs:

[/quote']

1- זה לא שאופטימיות זה לא משהו שכיח. זה שבקרב הרוכבים הזהירים יוצאים מנקודת הנחה שהגרוע ביותר עלול לקרות, כדי שיוכלו להימנע מהגרוע ביותר בצורה הטובה ביותר.

עם זאת, אף אחד לא אמר שאסור לך להינות, סה"כ זה כלי שחלק מהנקודה שלו היא כיף. רק סע בזהירות.

2- השם הרע יצא בגלל שחלק גדול מאוד מקהילת הרוכבים בארץ, ואם להיות ספציפי להחריד- שליחי קטנועים באיזור המרכז, שמים זין על החוק ועל כל דבר אפשרי שהם נוהגים.

הם חוצים במעברי חציה ומשתלבים חזרה לכביש, הם עוקפים מימין, מזגזגים בין נתיבים בלי שום קשר לכיוון התנועה בנתיב, ועוד.

זה לא רק הם כמובן, יש עוד הרבה ילדים מפגרים שרק קיבלו רשיון ומנסים לשחזר קטעים מסרטי ג'יימס בונד, ויש גם מבוגרים שאם יש להם אופנוע, כמובן שהכביש שלהם לעשות כל מה שרוצים. 3 הקבוצות הנ"ל מצטברות לחלק ניכר בקהילה, וזה מה שיוצא.

לגבי ביטוח, זה תלוי בותק ובכלי שתקנה. בעיקרון, צפה ל 6000~ ש"ח בשנה או קצת יותר בהתחלה, אחרי זה קצת פחות. (מנקודת הנחה שאתה לא עושה מקיף, מה שיקפיץ את המחיר ל 7~ או משהו כזה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע אם שמת לב, אבל עד הפוסט שלך, אף אחד לא אמר לו לא לקנות. כולם היו עסוקים בלעזור לבנאדם. אל תכניס לפה שוב את ויכוח הסרק הזה, חרשו אותו מספיק בפורום. די.

כנראה שאתה מתעצל בקריאה:

תדע שאתה הולך להתרסק לפחות פעם אחת.

נראה לי זה רמז "דק" מידיי בשבילך...

וסקורן, החיים שלי כבר כמה שנים טובות סובב סביב דו-גלגלי.

אם יש משהו שאני מבין בו הכי טוב או מבין אחד הטובים זה דו-גלגלי.

ועשיתי דרך לא קטנה בתחום, מתיאוריה ועד אופנוען מאומן א' ו-ב' ואף יותר, ולמדתי ממדריכים משכמם ומעלה שאופנוע יכול להיות הרבה פחות מסוכן ממה שחשבתי לפני שנכנסתי לתחום הזה. וגם הבנתי זאת בפועל. כאשר כבר אני בוגר של אופנוען מאומן כבר כמעט שנתיים.

אז בבקשה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה שאתה מתעצל בקריאה:

נראה לי זה רמז "דק" מידיי בשבילך...

זה לא שאני מתעצל בקריאה, זה שאתה לא יודע לקרוא בין השורות. הבנאדם לא אמר לו לא לקנות. הבנאדם אומר לו שיקח בחשבון את הסיכון, ושיזהר.

ולא משנה אם עברת 100000 סמינרים בנושא דו"ג או מה שלא יהיה- הסיכונים לא משתנים, העובדות לא משתנות, כבישי הארץ לא משתנים, והתנהגות הנהגים בישראל לא משתנה. זה הכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

2- השם הרע יצא בגלל שחלק גדול מאוד מקהילת הרוכבים בארץ, ואם להיות ספציפי להחריד- שליחי קטנועים באיזור המרכז, שמים זין על החוק ועל כל דבר אפשרי שהם נוהגים.

לצערי - לא רק. זה קורה (אני מניח) בכל עיר גדולה - כי אם הפיצריה מתחייבת על משלוח תוך 30 דקות שרק האפייה לוקחת 10-15 דקות, השליח חייב להגיע מהר. רוכבי קטנוע אחרים בתוך העיר במקרים רבים לא יותר טובים מאותם שליחים, אבל השיא זה רוכבי האופנועים הכבדים שיחתכו אותך ב-100 קמ"ש בתוך העיר ב-200 מחוצה לה (ולא זכורות לי הרבה נסיעות בין עירוניות שזה לא קרה לי - ואני לא יוצא הרבה מהעיר ברכב, תאמין לי), וזאת לעומת אלפי ק"מ שיצא לי לעשות (כנוסע בכסא ימין) באירופה, שם אותם אופנוענים שומרים על המהירות המותרת ואם אין הגבלה (גרמניה בכמה אלפי ק"מ באוטובאהנים) אז הם נוהגים בצורה בטוחה בנתיב השמאלי ולא מזגזגים או חותכים. לצערי מספר הרוכבים המסוכנים והבעייתיים גדול פי הרבה מאוד מהרוכבים החכמים והזהירים וזו הסיבה לסטיגמה, לא כמה מאות שליחים באזור המרכז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין מאוד. זה לא שחלילה חסרים רוכבים משוגעים, אל תבין אותי לא נכון, אבל משום מה אני וכל אלו מחברי שהעדיפו אופנוע לא נוסעים עשרות קמ"ש מעל המותר, מזגזגים בין נתיבים או מתעלמים מחוקי התנועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצערי מספר הרוכבים המסוכנים והבעייתיים גדול פי הרבה מאוד מהרוכבים החכמים והזהירים וזו הסיבה לסטיגמה, לא כמה מאות שליחים באזור המרכז.

אני לא אכנס לסטטיסטיקות, אבל למרות שברוב מה שאמרת אתה צודק, אלפי השליחים במרכז (הלוואי וזה היה רק מאות) הם הדוגמה המובהקת ביותר לזריקת זין על החוקים/רמזורים/שילוט/סדרי תנועה בסיסית.

יש רמזור אדום? סבבה, מרגע זה הם הולכי רגל, הם עולים על המדרכה ועוברים במעבר חציה. עברו את הרמזור? חוזרים לכביש. אין כניסה? יש כניסה. תן זכות קדימה? זין. קו הפרדה רציף? שטויות.

כמובן שרוב התאונות והמקרים הרציניים קורים בכבישים בין עירוניים או כבישים עירוניים ראשיים, אבל אלו המקומות שפחות "רושמים" בהם מה שקורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

הכוונה שלי הייתה שהדוגמה נכונה לכל עיר בארץ, לאו דווקא ערי המרכז (הלוואי שזה היה רק שם, זה היה מאריך את החיים קצת. גם כאן בחיפה השליח של הפיצה חותך, מזגזג, עולה על המדרכה וכו').

לגבי החלק השני - אם כבר העלית את הנושא של סטטיסטיקה, יש לך משהו שמראה נתונים על כמה אותם שליחים (ולא רק) חטפו מכות ממכוניות בזמן שהם זגזגו בפקקים? (בתוך העיר ומחוצה לה - ואני לא מדבר רק על תאונות קטלניות, ברור ששליח שמתנגש ברכב במהירות נמוכה כנראה סיכויו לשרוד גדול משל אופנוען שנכנס ב-150 קמ"ש ברכב שנוסע 120 קמ"ש...).

מעניין מאוד. זה לא שחלילה חסרים רוכבים משוגעים, אל תבין אותי לא נכון, אבל משום מה אני וכל אלו מחברי שהעדיפו אופנוע לא נוסעים עשרות קמ"ש מעל המותר, מזגזגים בין נתיבים או מתעלמים מחוקי התנועה.

כל הכבוד לך ולחבריך, המשיכו כך ותשמרו על חייכם. הכוונה שלי הייתה שלא חסרים רוכבים שהם לא שליחים שנוהגים כמו אותם שליחים ואף גרוע יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד לא הזכיר מגני ברכיים וזה חבל. אביזר מיגון חשוב, במיוחד לנסיעות עירוניות. אם הברכיים חשובות לך

+1

וסקורן, החיים שלי כבר כמה שנים טובות סובב סביב דו-גלגלי.

אם יש משהו שאני מבין בו הכי טוב או מבין אחד הטובים זה דו-גלגלי.

ועשיתי דרך לא קטנה בתחום, מתיאוריה ועד אופנוען מאומן א' ו-ב' ואף יותר, ולמדתי ממדריכים משכמם ומעלה שאופנוע יכול להיות הרבה פחות מסוכן ממה שחשבתי לפני שנכנסתי לתחום הזה. וגם הבנתי זאת בפועל. כאשר כבר אני בוגר של אופנוען מאומן כבר כמעט שנתיים.

אז בבקשה...

מצטער להגיד לך כפיר, אבל כנראה שלא היית תלמיד משהו, אופנוע זה מוסכן, נקודה, אין דבר כזה פחות מסוכן ממה שאתה חושב, הוא מסוכן נטו.. לא משנה כמה מיומן אתה וכמה קורסים תעבור, הוא עדיין מסוכן. ממליץ לך לחזור ללימודים. ואת זה אני אומר בתור רוכב דו"ג שהלך לשדרג מקטנוע לאופנוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...