שריפה בכרמל: 40 מחלצים נהרגו - עמוד 7 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שריפה בכרמל: 40 מחלצים נהרגו


NuNaTaK

Recommended Posts

בהתחלה חשבתי שזה מעין "תג מחיר" על אירועי מאי-

http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast/Article-1bbd456cf546821004.htm

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/049/432.html

אבל עכשיו, כשהתמונה מתבהרת, מסתבר שזה סתם פועל יוצא של משהו שהיה על הקיר המון זמן :

יש לי אח שמתנדב למכבי אש, ואני יכול לספר פה שמדי שבוע הם עולים לעוספיה כדי לכבות שריפות שילדים עושים.

הם מבעירים קוצים כדי לראות את מכבי האש מגיעים ולצחוק קצת, או סתם מתנהגים בצורה לא אחראית ולא מכבים אש כמו שצריך...

נראה לי שעכשיו יהיה שקט להרבה זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 270
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

עם כל הכבוד , שוב , את זה עושים כל הילדים הקטנים והלא "משוגחים" על ידי ההורים שלהם וממש אבל ממש זה לא קשור למיקום שלהם , זו התנהגות ילדותית , אני לא בא להגיד שהתנהגות פירחחית של ילדים איננה באה לידי ביטוי תקשורתי על פי חתך של שיכבה סוציואקונומית ו / או עדתית גזענית אבל... החברה על ההר בטוח דואגים ליער יותר ממי שמצוי על מדרכות ת"א שותה קפה לאטה . אל אל תגיד את זה כך .

אומנם כפי הנראה הייתה רשלנות באי כיבוי מדורה שהובערה ובהחלט יתכן זה מהחברה שם על ההר אבל זה לא נעשה במטרה להצית אולי בחוסר אכפתיות , אבל לא במכוון , ממש כמו שאי אפשר להאשים את הציבור הישראלי בהזנחה של המגזרים השונים המרכיבים אותו נניח למשל את המגזר הדרוזי , הרוב לא ממש מתכוון להזניח את המגזר , עושים זאת מתוך רשלנות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אין בארץ פיתוח מטוסי כיבוי דרך תעשייה אווירית או אפילו הסבה של מיושנים וואלה לא צריך יותר משנים למטוסי כיבוי?

זאת שאלה שצריך לשאול היום בעבר וגם בעתיד שכן לא ניראה לי שיתפתח משהו בכיוון הזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אין? כי לישראל מעולם לא היו מטוסים אמפיביים גדולים מספיק, ומטוסים שדורשים מילוי על הקרקע זה פשוט לא יעיל. ישראל תצטרך לרכוש עכשיו מטוסים מיוחדים למטרה זו (ואם כבר, עדיף סקופרים)

האמריקאים הראו למי יש יותר גדול. הלילה ינחת בישראל ה-Super Tanker של חברת Evergreen.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3994139,00.html

האמריקאים לא הראו שום דבר לאף אחד. שכרה את שירותי החברה (ואיתה, המטוס) בכסף.

בנוסף, המפלץ הזה טוב רק למצב שבו התפתחה שריפת ענק כמו שיש עכשיו, ושכבר יש כלים קטנים יותר מסביב שעושים נגלות בתדירות גבוהה יותר. תחשוב שבניגוד לסקופרים למיניהם שעושים נגלות קצרות ים-כרמל במחזוריות של רבע שעה בערך, הסופרטאנקר יצטרך לעשות נגלות בין ת"א לכרמל, וכל פעם לחכות עד שיתמלאו המיכלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מתי בכלל היו לישראל אמפיביים? אולי כמה בודדים בתקופת מלחמת העצמאות.

אני רואה עכשיו את הנאום של רה"מ וזאת פשוט בושה, הוא נראה מבולבל, לא בטוח במה שהוא אומר, מחפש תירוצים ולא מגיב על איך הגענו למצב הזה, טועה בנושאים טכניים שאין בעיה עם זה שהוא לא מבין בהם אבל אם הוא לא זוכר את מה שאומרים לו שפשוט יקרא מדף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאוד לא מסכים עם הדעה שלך יש לישראל עצומים כן עצומים שיכולים לשרת למטרה הזאת ולמה לעזאזל מילוי קרקע פשוט לא יעיל? מאיפה הבאת תשטות הזאת, ללכת למישור החוף שנמצא בשפע בישראל ולמלות שם זה נורא קצר(מדינה קטנה) ונורא יעיל גם. שכן מים כאלה לא חסרים

מכאן ועד להגיד שלהסב או ליצור מטוס שניים כאלה לא משתלם או כל דבר אחר זה פשוט דעה שגויה לדעתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העלות קטנה, אם לקנות, לייצר או להסב ישנים זה לא האישו כאן.

העניין הוא ההזנחה המתמשכת והמחדל שנמשך עד עכשיו, 60 שעות לאחר התחלת השריפה ובמשרד רה"מ צריכים לקבל טלפון כדי לדעת שיש מטוס שיכול לעזור בעבודות הכיבוי וגם אז הם מזמינים אותו דרך האינטרנט :facepalm:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאוד לא מסכים עם הדעה שלך יש לישראל עצומים כן עצומים שיכולים לשרת למטרה הזאת ולמה לעזאזל מילוי קרקע פשוט לא יעיל? מאיפה הבאת תשטות הזאת, ללכת למישור החוף שנמצא בשפע בישראל ולמלות שם זה נורא קצר(מדינה קטנה) ונורא יעיל גם. שכן מים כאלה לא חסרים

מכאן ועד להגיד שלהסב או ליצור מטוס שניים כאלה לא משתלם או כל דבר אחר זה פשוט דעה שגויה לדעתי

הדעה שלי היא לא דעה. היא עובדה.

"ללכת למישור החוף"? איך תעשה את זה בדיוק? נראה לך שמטוסים יכולים לנחות איפה שאתה רוצה, כולל על רצועת החוף?

אם אתה רוצה למלא על הקרקע, אתה צריך שדה תעופה. באיזור הכרמל יש לך בדיוק 2-

שדה"ת בחיפה, ובסיס רמת דוד בעמק.

עכשיו קח בחשבון שבזמן השריפה אתה צריך להשבית את השדה, זה משאיר לך רק את רמת דוד זמין למטרות כאלו.

להנחית את המטוסים ברמת דוד ולהביא מים במיכליות כל הזמן= חוסר יעילות משווע, וזמן המילוי גם כן לא קצר (בשביל למלא איליושין 76 ממיכלית דרושות 50 דקות, בשביל למלא מטוס בסדר גודל של סקופר ממוצע ממיכלית דרושות 10 דקות.)

זה לעומת האפשרות של סקופר פשוט לעשות דילוג לים שנמצא דקה ורבע טיסה ליד, לרדת למים ולאגור מים למיכלים תוך כדי הטיסה. מהיר (כ 10-30 שניות, תלוי בגודל המיכלים), יעיל, לא דורש תשתיות, אין הגבלה ממשית למספר המטוסים שאפשר למלא באותו הזמן.

למלא על הקרקע זה חד וחלק לא יעיל. להסב כבדים בלבד לעבודות כיבוי זה לא מספיק. מטוסים כבדים באים ככלי משלים לכוח המלחמה העיקרי- מטוסים קטנים יותר ויותר ורסיטליים שעושים יותר מחזורי פריקה מעל השריפה בזמן קצר יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחזק^

(שים לב, באזור הצפון יש לך גם את שדות התעופה במגידו ומחניים).

הזמן המשמעותי במחזור של המטוסים הענקיים הוא זמן המילוי - סביבות השעה. הזמן מרגע ההמראה ועד ההגעה ליעד, במקרה של שריפה בכרמל והמראה מתל נוף/נתב"ג הוא כ-20 דקות-חצי שעה, שזה +- זמן המחזור של המטוסים הקטנים (כמו היוונים והתורכים), וכאשר הם ממטירים מים הכבאים חייבים להתרחק מהאזור (ע"פ מה שמדווחים בטלוויזיה), מה שלא קורה במטוסים הקטנים - שמתאימים לשריפות קטנות יותר, כמו שיש פה בד"כ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי פנאי אבל צריך להכניס את זה למשוואה , כלומר כמות קוב מיים חלקי שעה עבודה

לאחר מכן יש עלויות אבל בו לא נחשב כרגע עלויות כי בשריפה ובהצלה העלויות מחושבות לאחר מיכן .

הויכוח יכול להיפטר בקלות על ידי חישוב כמות מיים לשעה עבודה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא דיברתי על להנחית על הקרקע הסבה למטוס כיבוי כוללת גם את ציוד הנחיתה המתאים על המים כמובן שזה קצת בעייתי עם 747 מטורף( דיברתי על זה עם אבא שלי שהוא במקרה מהנדס שעובד בתעשיה אווירית) והוא אמר ככה הכל כמובן אפשרי אבל בשביל לעשות את זה צריך שיהיה לזה ביקוש מהמדינה ומי שיהיה מוכן לשלם על הדברים האלה כל עוד אין את הדברים האלה התעשייה עצמה לא תפעל ותעשה את זה ופה באמת שאני לא יכול לצאת בטענות לתעשייה אווירית כי לפי ההסברים שקיבלתי והבנתי שזה תמיד מגיע לאשמת הממשלה וההזנחה שלה לנושא הספציפי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה יעזור סתם להנחית מטוס על המים? (מה שגם לא כל מטוס אפשר להנחית על המים, ואני לא מדבר על בואינג 747, אלא על דברים אחרים לגמרי....)

היתרון של הסקופרים הוא בעובדה שיש להם פתחים בחזית שמכניסים מים ישירות למיכלים, תוך כדי שהמטוס מחליק על המים. המטוס לא צריך לעצור לרגע.

גם אם תשים סקידים על איזה מטוס שלא יהיה ותהפוך אותו לאמפיבי, אתה לא יכול להתחיל לחתוך אותו בצורות ולשנות לו את המבנה לחלוטין כדי שיוכל לעשות פעולת סקופינג. צריך מטוס שנועד לזה מראש.

אם אתה סתם מנחית מטוס על המים ונותן לו להתמלא שם בזמן שהוא לא זז, זמן המילוי עדיין יהיה גדול, וכל הפואנטה של לנחות על המים הולכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...