האוצר שם קץ להצפת רכבי ליסינג - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האוצר שם קץ להצפת רכבי ליסינג


lev-27

Recommended Posts

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3983657,00.html

החלטה מבורכת.

א. חברות ליסינג הציפו את השוק כל שנה בעשרות אלפי רכבים עם איבזור בטיחות מינימלי. יונדאי גטס ליסינג נמסרה עם כרית אוויר אחת בלי ABS! לרמת הבטיחות העלובה תוסיפו רמת גימור בסיסית.

ב. חברות ליסינג טיפלו ברכבים עם חלפים וצמיגים סינים סוג ג'.

ג. אנשים לקחו רכבים בלי שיקולים של צריכת דלק, צרכים ועלויות אחזקה. למשל פורד פוקוס רק כדי לנסוע לבד לעבודה. מאזדה 3 כדי לעמוד בפקק בת"א.

ד. חברות ליסינג הציפו את השוק ברכבים משומשים והקשו מאד על מכירת רכבים פרטיים. קשה מאד להתחרות בהנחות, תשלומים ואחריות שנתנו החברות.

ה. נהגי ליסינג נוהגים לרוב כמו בהמות כי לא אכפת להם מהרכב. יתקלקל? לא נורא. ליסינג יתקנו. פס האטה? איזה כיף! קפיצות! כביש בשיפוצים? בוא נראה אם המאזדה נוסעת כמו גי'פ. הדלק בחינם? תענוג. נקרע את הרכב.

ו. פתח לקומבינות. מעסיקים העלו את שכר לעובדים בלי להצטרך לשלם יותר על פיצויי פיטורים, ביטוח לאומי, פנסיה ועוד.

ז. יבואני הרכב מחזרים אחרי חברות הליסינג ומייבאים רכבים לפי טעם הליסינג. מבחר הרכבים בארץ מאד הצטמצם. מנועי דיזל כמעט נעלמו. כנ"ל גיר רגיל. מכוניות סופר-מיני, הקטגוריה הכי חמה באירופה, כמעט ולא נמכרה בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

גזירה אחת שאני מצדיק. מסכים עם כל הנקודות שצויינו מעלה. אם כי סעיף ה' הפסק להיות רלונטי במרבית מקומות העבודה כבר לפני מס' שנים.

לציין שאשתי מהנדסת תוכנה, כך שאני לא מדבר מתוך מרמור וקנאה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התוספת בשווי היא בסביבות ה600 ש"ח (למכוניות בשווי 120,000 ש"ח)

שזה אומר תוספת מס/ביטוח לאומי וכו' של 300 ש"ח בחודש

אז יש כרגע פניקה, היא תחלוף ועוד חצי שנה כולם יתרגלו וימשיכו לנסוע במאזדה 3 שלהם

לי שווה להשאיר את הליסינג גם אם זה אומר כמה מאות שקלים פחות בנטו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב רכבי הליסינג היום ברמת בטיחות טובה.

בד"כ 6 כריות אוויר, 4 במקרה הרע.

זה בגלל שהיצרנים לא מייצרים היום מכוניות עם פחות מ-4-6 כריות. חשוב לציין שהרבה מבחני ריסוק בינ"ל (בראשם ה-Euro NCAP) נערכים על הגרסה הכי פחות מאובזרת - דבר זה הוביל (באופן שהיה מכוון על ידי יוזמי המבחנים) להעלמות גרסאות עם אבזור בטיחותי עלוב.

כל זה ממש לא בגלל נדיבות חברות הליסינג (שעדיין מנסות לחסוך בכל פינה - צמיגים סיניים וכו').

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואפילו שכך, רכבי הליסינג פוגעים ברמת הבטיחות הממוצעת של הרכבים על כבישי בכך שעקב מחירם הנמוך יחסית כמשומשים (עקב הקומבינות של חברות הליסינג גם במחיר הנמוך הזה הם עדיין ירוויחו) רכבים פרטיים משנתונים מתקדמים נשארים בלתי כדאיים מבחינת מחיר, כך שהבחירה בעצם היא בין ליסינג משומש שקרעו לו את הצורה לבין ישן ולא מאובזר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי יש כרגע SX4 GLX מהעבודה . לא האוטו הכי נוח אבל אשתי לא רצתה יונדי יותר.(היא רצתה ליאנה בגדול אז sx4 די קרוב) . אני עושה עליו איזה 11.8 ק"מ לליטר ואני שומר 4-5 שניות מקדימה גם בפקק ;).

עדיין אני לא בטוח שכדאי לי לקנות אוטו פרטי לא שיש לי כסף בשביל זה. אני חושב שאף אחד בכלל לא מדבר על אוטו חדש במקום הליסינג אלא מכונית יד שניה.

בגדול המס הזה לא כזה הוגן כי יוצא שאנחנו משלמים מס על כל המכונית כאילו נתנו לנו אותה במתנה. (90% ) בפועל בסוף התקופה לוקחים לנו את האוטו . במקרה שהיו נותנים לנו אותו בסוף התקופה הינו יכולים למכור אותו באיזה 50-60 אלף שקל . אני גם לא חושב שאנשים עד כדי כך חורשים על האוטו שלהם כי הדלק "חינם" כולם הרי יודעים שאין ארוחות חינם והדלק עולה כסף לחברה . אילו שנוסעים פחות מסבסדים את אילו שנוסעים יותר(כמו באינטרנט ) . במקרה שיש פיתורים החברה תשווה בין העובדים את העלות תועלת שלהם והבזבזנים הגדולים יהיו בין הראשונים בדרך החוצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איכשהו, לא נראה לי שחברות יחליטו לפטר מישהו רק בגלל צריכת הדלק הגבוה שלו עם הרכב ליסינג

לא יודע, אולי זה רק אני, אבל יש לי הרגשה שיש סיבות יותר הגיוניות בשביל לפטר מישהו...

ואם צריכת הדלק כל כך מפריעה לחברות, הן יכולות לקבוע רף עבור כל אחד, ולא עבור כל החברה בכללותה

(ואז יוצא שיש אנשים שנוסעים מעט, ו"על חשבונם" אנשים שנוסעים הרבה).

הרי כמו שחברות מסבסדות טלפון סלולרי לעובדים עד X שקלים לחודש, אז אפשר לעשות בדיוק את אותו הדבר עם הדלק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע איפה כולכם עובדים אבל כל הכבוד שלם שאין לכם הגבלה על המרחק. לא מזמן חיפשתי עבודה ואין מישהו שלא מגביל קילומטרז'.

זה היה פעם יותר אבל זה יורד עם העלייה של מחירי הדלק.

אני יודע שאבא שלי קיבל בלי מגבלה, אני קיבלתי עם מגבלה של 30000 לשנה והיום הסטנדרט הוא 25000. המגבלה שלי הוא 45000 אבל זה בגלל סיבות אישיות וזה שהתווכחתי איתם 4 חודשים על משכורת ותנאים, אחרי שהם ראו שאני יכול להשאר גם בעבודה הקודמת הם שינו את התנאים. במידה ואני הייתי לחוץ, כנראה גם אני הייתי נכנע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

25,000 ק"מ דלק חינם זה המון הרבה מעל הממוצע.

לא בהכרח, בזמנו כשהיה לי ליסינג גם הייתה לי נסיעה יותר ארוכה לעבודה ולא הייתה לי שום בעיה לגמור 25K בשנה. אל תשכח שאנשים כאלו גם מרשים לעצמם לנסוע הרבה בזמנם הפרטי, גם אם זה למכולת מעבר לכביש.

דרך אגב, היום (כמעט) כולם מגבילים קילומטראז', זה פשוט הסטנדרט. לחלקם כמות הק"מ היא כ"כ גדולה שזה נראה כאילו אין הגבלה, אבל בפועל יש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...