האם לחברה סלולרית מותר להעלות תעריפים במהלך תקופת התחייבות? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם לחברה סלולרית מותר להעלות תעריפים במהלך תקופת התחייבות?


About:blank

Recommended Posts

שלום לכל חברי הפורום,

הכוונה כמובן האם מותר להם מבחינה חוקית. אני כרגע נמצא בתקופת התחייבות וקיבלתי הודעה על כך שהחל מתאריך מסוים התעריפים עולים.

אני זוכר במעורפל שדובר לפני שנה-וחצי שנתיים על חוק חדש שאמור למנוע מצב כזה של העלאת מחירים חד-צדדית במהלך תקופת התחייבות אך אני לא ממש עוקב אחרי שוק הסלולר אז אני לא כל כך יודע מה המצב נכון להיום.

האם מישהו יודע האם לחברות הסלולר (או אולי לחברות התקשורת בכלל) מותר להעלות תעריפים במהלך תקופת התחייבות? אם לא, האם הנושא בכלל נאכף? לפני שאני מתקשר בפעם השנייה לנציג שירות לקוחות (הראשון אמר שאין שום חוק כזה ושמותר להם ל"עדכן" תעריפים במהלך תקופת התחייבות) הייתי רוצה לדעת אם יש לי בכלל עילה אמיתית לפניה או שאני מנותק לגמרי מהמציאות בשוק בנושא הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה בטוח שאתה בהתחייבות? ועל אילו דברים בתכנית שלך נרשם שחלה עליית התעריפים?

עריכה: אם אתה בתכנית פרטית אסור להעלות לך את התעריפים הבסיסיים במסגרת ההתחייבות. אם אתה בתכנית עסקית, הם יכולים לעשות מה שבא להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן אני בטוח שאני בהתחייבות, גם ביררתי את זה עם הנציג הראשון שאיתו דיברתי.

אני בתוכנית שעליה אני משלם סכום מסוים בחודש (נמוך יחסית) ותמורתו אני מקבל מחיר נמוך יחסית לכל דקת שיחה עד לגבול מסוים. בגלל שאני לא מדבר הרבה מהטלפון התוכנית הזאת יוצאת לי יותר זולה ברוב החודשים ממחיר של כל תוכנית חבילות דקות שלהם.

התעריפים שמתייקרים הם מחיר הבסיס של החבילה, תעריף דקת שיחה, תעריף הודעת טקסט ותעריף הודעת מולטידמיה.

מה שאני חושש ממנו הוא שיש סעיף בחוזה (שאין לי אותו) שמתיר להם לעשות כזה דבר. זה מנוי ש"ירשתי" ממקום העבודה הקודם שלי (סיפור ארוך) ואין לי כרגע את החוזה. ביקשתי מחברת הסלולר לשלוח לי עותק של החוזה כבר פעמיים אך כל פעם הם מבטיחים והחוזה לא מגיע. מצד שני אם קיים חוק בנושא אז גם אם קיים סעיף כזה בחוזה, למיטב ידיעתי הוא אמור להיות לא חוקי ואז יש לי עילה לפחות לצאת מתקופת ההתחייבות והתוכנית ללא תשלום קנסות וכו'.

עריכה: תודה תמיד מחייך, ראיתי את העריכה שלך. אני באמת בתוכנית עסקית אז אני מבין שאין עילה לטענות שלי. למה ההבדל בין מנוי פרטי לעסקי בנושא הזה?

תודה גם לך m1ke.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה היחידה היא האם מדובר בתכנית פרטית או תכנית עסקית? אם מדובר בתכנית עסקית הם יכולים להעלות את התעריפים בכמה עשרות אחוזים כל שנה ואתה לא תוכל לעשות שום דבר כל עוד אתה במסגרת ההתחייבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככל הנראה שהכל מותר - כל עוד החברה טורחת להודיע לך על כך מראש.

סעיף מלבב מהחשבונית של ספטמבר - http://img574.imageshack.us/img574/7567/smile.png

לבינתיים הם לא עדכנו לי את התעריף של חבילת הגלישה עליה אני מנוי כעת (1 ג'יגע) ומשלם 68 ש"ח (תעריף עדכני - 78 ש"ח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התוכנית היא עסקית. לא היה לי מושג ולמען האמת אני גם די מופתע לגלות שיש הבדל בין עסקית לפרטית בנושא הזה.

תודה.

עריכה בעקבות ההודעה של ALÞћÃ. אוף. זה ממש מעצבן. אני מדבר בטלפון ממש מעט (מדבר בעיקר מהטלפון הקווי) אבל צריך את הסלולר למקרים מסוימים. הייתי שמח מאוד להעיף את המכשיר הזה ממני והלאה (מעולם לא חיבבתי אותם) אך זה פשוט לא כל כך אפשרי מעשית בעולם של ימינו (והטלפון משמש גם לעבודה). יוצא לי מצב שאני מדבר כל הזמן פחות ומשלם יותר...אוף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועוד משהו למי שלא טורח לקרוא את החשבוניות שלו (ובתור עובד אורנג' לשעבר יש כל כך הרבה אנשים כאלו שחבל לספור את כולם) - חבילות הגלישה הפכו ל"מועשרות". מה זאת אומרת? מעכשיו אתם משלמים כמעט 40 ש"ח על חבילת גלישה ב-3 חברות הסלולר הגדולות ומקבלים בתמורה שירות שיר בהמתנה, גיבוי ספר טלפונים, חבילת TV או מוצר אחר שאין לכם צורך בו, כחלק מחבילת הגלישה הבסיסית. Chief ציין במאמרו את אורנג' אך ופלאפון שותפות לחגיגה הזו ומשרד התקשורת ממשיך לחשוב על התגובה שלו למהלך הזה.

אחד משורשי הבעיה היא שמשרד התקשורת עובד בצורה מאוד פופוליסטית ומקשיב לצעקות ההמונים במקום לחשוב כמה צעדים קדימה ולנסות לנחש את הצעד הבא של חברות הסלולר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובכדי שנתעצבן עוד יותר - http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3984373,00.html

אצרף גם את המאמר של Cheif שפורסם כאן מלפני זמן מה - http://www.netcheif.com/blog/?p=909

סעמק, אין שום מילה אחרת לבטא את זה. מניאקים תאבי בצע... גועל פאקינג נפש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...