עבור לתוכן

המחאה נגד עמלת הדואר החדשה - הצלחה!

Featured Replies

פורסם

אני לא מבין אז אם כבר הוא בעמדה הזאת, למה הוא לא דורש משאר חברות השילוח את אותם תנאים?

החברות הפרטיות (UPS ,Fedex) יכולות לקחת גם אלף שקל על כל גרם , זה לא מעניין. מי שלא רוצה שלא ישלח איתם.

אבל למי שבארץ, ברירת המחדל היא דואר ישראל ולה יש מחוייבות כלפי שר התקשורת והמדינה שלא להתנהג כמו שאר החברות

מתוקף היותה רשות ממשלתית לשעבר.

  • תגובות 139
  • צפיות 43.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

חברת דואר ישראל שאמנם הופרטה...אך עדיין בבעלות המדינה.

שאר החברות - פרטיות ושר התקשורת אינו יכול לשנות ולקבוע אצלם מדיניות.

פורסם

על המדיניות שלהן הוא לא יכול להשפיע (אם כי גם זה לא נכון. חברות פרטיות עדיין כפופות לחוק, זוכרים?)

אבל על העמלות שיש להן במכס הוא כן יכול.

פורסם

אני מריח כאן ספין, הרי דואר ישראל בבעלות הממשלה (אך בעקבות ההפרטה, פועל למטרות רווח), שום החלטה, לא תעבור שם ללא אישור מהממשלה (גם לא יפורסמו דברים כמו הפירסום הראשוני של הצעד הזה).

פורסם

...כי ראש המפלגה שלו (הוא ראש הממשלה) דווקא נמצא בעברו השני של המתרס - ביבי בעד להפריט ה-כ-ל (והפרטות טובות ת-מ-י-ד אך ורק לעשירים).

זה לא פופולרי להגיד אבל הפרטות הן בהחלט לטובתנו, אבל תלוי איך עושים אותם. מפעל הנשק הקל של התעשיה הצבאית הפסיד במשך שנים. לאחר שהופרט והועבר לקרית שמונה, התחיל להרויח.

מצד שני, כשמפריטים מונופול כמו הדואר יש בעיה. ברגע שמונופול מופרט הוא מעלה את המחירים לשמיים. הפרטה כזו צריכה להיעשות יחד עם בנית מנגנון פיקוח על המונופול.

יש גם מקרי ביניים. בהולנד הפריטו את הרכבות. קודם הם היו מצוינות ודיקניות אבל הפסידו בגדול. אחרי ההפרטה רכבות התחילו לאחר או להיתקע סתם באמצע המסילה, והמחירים לנוסע מזדמן התיקרו מאוד.

המדינה רעה בניהול ולטובת כולנו עדיף לתת את הניהול לחברה מסחרית, אבל בפיקוח מתאים.

יהודה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים